دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تحلیل آماری

نویسنده: نیما رفیعی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/9/18 ساعت 13:49:59 بازدید: 512 امتیاز 4 از 1 نظر

تحلیل آماری در پژوهش‌ها و تحقیقات امروزه‌ی دنیای علم، از اهمیت بسیاری برخوردار است و نمی‌توان تاثیر آن را در جابجایی، تغییر و حتی اثبات فرضیات و نظریات دست کم گرفت. حال این‌که داده‌های آماری حاصل از این تحقیقات، چه تاثیری در روند آزمایش می‌گذارند و سایر عوامل مربوط به آن، در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تحلیل آماری

ریشه‌ی تحلیل‌های آماری به نیاکان ما بازمی‌گردد.

معنای علمی تحلیل آماری چیست؟

ریشه‌ی تحلیل آماری را شاید بتوان به امور مالیاتی، خراج‌ و خزانه که از دیرباز تاکنون رواج دارد؛ ربط داد. پیشرفت دانش بشری به همان میزان در گسترش روش‌های کسب نتیجه از داده‌های آماری، نقش داشته است. تمرکز بسیارِ دولت‌ها و شرکت‌های تجاری و علمی، بر روی به دست آوردن نتایج مربوط به تحقیقات آماری، بشر را به سوی کشف و ساخت ایده‌ها و روش‌های جدیدی، برای محاسبه و تحلیل آماری سوق داد. در هر رشته‌ای که تحصیل کرده باشید؛ حداقل یک‌ بار گذارتان به آمار و تحلیل آماری خورده است. بخصوص اگر سررشته‌ای از امر پژوهش داشته باشید؛ به خوبی واقف هستید که تحلیل آماری تا چه حد می‌تواند در جابجایی نتایج پژوهش و تحقیقات موثر باشد. حال که از نزدیک نگاهی به تاثیر داده‌های آماری بر جابجایی نتایج پژوهشی داشتیم، به معنای علمی و دقیق تحلیل آماری می‌پردازیم.

وقتی واژه‌ی آمار را ریشه‌یابی کرده و به زیر لنز آزمایشی خود می‌کشیم؛ می‌بینیم که آمار، اصولا به جمع آوری داده‌ها و آزمایش، تفسیر و نتیجه گیری‌ منطقی بر اساس این داده‌ها گفته می‌شود. این نتایجِ حاصل از تحلیل آماری‌ست، که سرنوشت پژوهش‌های علمی و غیر علمی را رقم می‌زند. بنابراین حتی فکر آن‌که بدون تحلیل و تفسیر داده‌های آماری به کسب نتیجه از داده‌ها بپردازیم؛ کاملا دور از ذهن و غیرمنطقی به نظر می‌رسد. تحلیل علمی آماری شامل جداول، تصاویر، نمودارها و گراف‌ها و سایر داده‌های آماری می‌شوند که به زبان آمار در آمده‌اند. به طوری، داده‌های آماری مانند آزمون و خطایی هستند؛ که میزان احتمال وقوع و امکان‌پذیری ایده‌های پژوهشی را به ما اثبات می‌کنند. فرایند سازمان‌دهی و کسب نتیجه از داده‌های آماری یا به زبان دیگر "تحلیل علمی آماری" داده‌ها، از طریق روش توصیفی یا استنباطی صورت می‌پذیرد. ایده‌ی پژوهشی شما درست مانند آسمانی ابر گرفته است؛ تجزیه و تحلیل آماری درست مانند عینکی‌ست که به شما کمک می‌کند با دید واضح و روشن خود، این ابرها و مه‌گرفتگی‌های پر از شک و شبهه را کنار بزنید و با چشم منطقی و علمی به قضیه نگاه کنید. از سویی، داده‌های آماری به شیوه‌های متعددی جمع آوری می‌شوند. می‌توانند به صورت اندازه‌گیری تجربی چالش‌برانگیزی در فضای آزمایشگاه به نتیجه برسند؛ یا به صورت پرسش‌نامه و با کمک گروهی از داوطلبان، زمینه‌ای برای دست‌یابی به اطلاعات را برای شما فراهم نمایند. مجموعه‌ی ایران تایپیست در این زمینه، با کمک تکنولوژی روز و مطابق با پیشرفته‌ترین ابراز کسب تجزیه و تحلیل‌های آماری، شما را در اسرع وقت به نتیجه‌ی دلخواه می‌رساند.

تحلیل آماری

کاربرد تجزیه و تفسیر آمار در پژوهش‌ها


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تحلیل آماری چه کاربردی در پژوهش ها دارد؟

تحلیل آماری در گام اول، به پژوهشگر کمک می‌کند تا بتواند داده‌های آماری را به زبانی خلاصه و گویا تبدیل نماید. به عنوان مثال، داده‌های آماری را به درون گراف‌ها، نمودارها و جداول مختلف بکشد و با خلاصه کردن این اطلاعات، کار تحقیق را برای پژوهشگر ساده‌تر نماید. داده‌های پراکنده، بخصوص در زمینه‌های تحقیقاتی گسترده، باعث گیج شدن و از بین رفتن اولویت‌های محقق می‌شود؛ فکر وی را آشفته می‌نماید و در نتیجه گیری درست او تداخل ایجاد خواهد نمود. منتهی، در حالی‌که تمامی داده‌ها درون نمودار خاصی خلاصه شده باشد؛ نتیجه گیری، توصیف یا استنباط ساده‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از کاربردهای آمار، این‌ست که به پژوهشگر امکان می‌دهد تا بتواند میانگین هر داده‌ای را محاسبه نماید. گستردگی زمینه‌ی تحقیق و فراوانی داده‌ها را مشاهده نماید و بر اساس این حقایق، نتیجه گیری نموده و تصمیم نهایی خود را بگیرد. توانایی محاسبه‌ی فراوانی و میانگین، تاثیر بسیار عمیقی در روند پیشروی پروژه‌ی شما خواهد داشت. تحلیل آماری، نه تنها شما را قادر می‌سازد تا بتوانید تجزیه و تفسیر بهتری از داده‌ها داشته باشید و با نگاهی جدید و واقع‌گرایانه به زمینه‌ و ایده‌های تحقیقی خود رسیدگی نمایید؛ بلکه پژوهشگران را قادر می‌سازند تا بتوانند احتمالات آینده را بر اساس حقایق، وقایع و خصوصیات داده‌های گذشته بنا نمایند. این عملکرد تحلیل‌ آماری، بخصوص در روند پیش‌بینی ترندهای آینده در شرکت‌های تجاری متعددی مانند کشاورزی، بانک‌داری، ورزش و صنعت سینما بسیار موفق عمل می‌نماید و می‌تواند سوی جدیدی در افق دید هر شرکتی ایجاد نماید.

داده‌ها و تحلیل آماری، پژوهشگر را قادر می‌سازد تا بتواند میزان و احتمال وقوع فرضیات خویش را آزمایش نماید. داده‌های آماری، آینه‌ای از آینده و احتمال وقوع فرضیات محققان است. تجزیه و تحلیل داده‌های آماری، پژوهشگر را قادر می‌سازد تا بتواند احتمال وقوع و یا عدم وقوع فرضیات خویش را بسنجد. ایران تایپیست نیز با بررسی دقیق و کارشناسانه‌ی داده‌های جمع آوری شده و سنجش سازمان‌دهی‌ شده‌ی این اطلاعات، راه رسیدن به نتیجه‌ی مد نظر را هموار می‌سازد.

تحلیل آماری

موسسات خدمات آماری

مرکز خدمات تحلیل آماری ادارات و سازمان‌ها

مرکز خدمات تحلیل آماری ادارات و سازمان‌ها، نقش مهمی در جمع‌ آوری، سازمان‌دهی، تجزیه و تفسیر اطلاعات و داده‌های آماری دارند. هر مرکز با ارائه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌های آماری به مافوق خود، کمک شایان توجهی به تصمیم‌گیرندگان ارشد خود می‌کنند. تمامی استراتژی‌های تجاری و تصمیم‌گیری‌های اساسی و بنیادی ادارات و سازمان‌ها، بر اساس تجزیه و تحلیل این داده‌ها صورت می‌پذیرد. بخصوص در روند بازاریابی شرکت‌ها و سازمان‌ها، بسیاری از پرسنل و مدیران به دانش تحلیلگران آماری تکیه می‌کنند. بر اساس داده‌های مربوط به اداره‌های کار سراسر جهان، تقاضا برای تحلیلگران تحقیقات آماری تا سال 2026 به میزان 26 درصد افزایش پیدا خواهد نمود.

تحلیل آماری

آمار نقش مهمی در بیزینس و اقتصاد دارد.

وظایف و مسئولیت‌های این موسسات روشن و واضح است. این موسسات با کمک آمار، کارفرمایان‌شان را در تصمیم‌گیری بهتر در زمینه‌ی تجارت راهنمایی می‌کنند. تدوین و اجرای استراتژی‌های جمع‌آوری داده‌ها، درون دستان این تحلیلگران جای دارد. اولین کار در فرایند تجزیه و تحلیل آماری، جمع‌آوری داده‌هاست؛ که حساسیت و ظرافت بالایی را می‌طلبد. در مرحله‌ی بعد، این موسسات به استخراج و سازماندهی داده‌های خام می‌پردازند. تحلیلگران پس از مرتب کردن و تنظیم داده‌ها بر اساس پارامترهای تنظیم شده‌ی خود و استانداردهای در دسترس برای زمینه‌ی تحقیقی خود، به سازماندهی این داده‌ها رسیدگی می‌کنند؛ تا تفسیر آن با کمک نرم‌افزارهای متعدد آسان شود. حالا داده‌ها برای تجزیه و تحلیل آماده هستند. نرم‌افزارهای دیتابیس مختلفی مانند SAS، R و...  با کمک پژوهش‌های نظریه‌پردازان به‌نام دنیای داده‌های آماری، به مرتب‌سازی و تنظیم این داده‌ها و آماده‌سازی آن برای مرحله‌ی تفسیر و نتیجه‌گیری می‌پردازند. این موسسات تنها لازم نیست که معنا یا استنباط نهفته در دل داده‌ها را پیدا کنند. آن‌ها می‌بایست بتوانند اهمیت یافته‌های خود را به زبان عامیانه، برای سایر افراد سازمان یا اداره توضیح دهند. به این منظور، فرایند تصمیم‌گیری‌های تجاری، علمی و پژوهشی بسیار ساده‌تر خواهد شد. این امر شامل ایجاد گزارش‌های آماری، تجسم داده‌ها و ارائه‌ی آن‌ها به تصمیم‌گیرندگان اداره، مدیران سازمانی و حتی سهام‌داران شرکت‌ها نیز می‌شود. ایران تایپیست به عنوان یکی از آکادمی‌های معتبر ایرانی، با کمک دانش روز و پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای آماری، کار شما را بسط داده و به انجام می‌رساند.

تحلیل آماری

سفارشات تجزیه و تحلیل داده‌های آماری در ایران تایپیست


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

سفارش تجزیه و تحلیل آماری ویژه مقالات

سفارش تجزیه و تحلیل آماری نتایج ویژه‌ی مقالات، توسط موسسات خصوصی یا دولتی آماری و تحلیلگران این صنعت به انجام می‌رسد. این سفارشات حجم کاری متنوعی دارند. از سویی، از آن‌جایی‌که آمار در هر زمینه‌ی علمی، غیر علمی، تجاری و... نفوذ نموده‌است؛ تجربیات بسیاری در زمینه‌های مختلف برای پژوهشگران و تحلیلگران آماری فراهم خواهد نمود. معمولا بهره‌گیری از تحلیل آماری استاندارد و مناسب برای مقالات، ارزش و اعتبار مقاله را دو چندان خواهد نمود و در روند قبولی و چاپ مقالات تاثیر شگرفی خواهد داشت. به همین دلیل است که هر محقق مقاله‌ای را به گونه‌ای یک تحلیلگر آماری نیز می‌نامند. گزارشات آماری، بخصوص اگر مقاله‌ی شما سروکاری با پزشکی، علم یا اقتصاد داشته باشد؛ نقش بسزایی در اثبات و به ثمر نشاندن فرضیات علمی-پژوهشی شما خواهند داشت. روش‌های مدرن و نوین در جمع‌آوری داده‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن را به هر زمینه‌ی تحقیقی تعمیم داد. انعطاف بالای این روش‌ها و نرم‌افزارهای آماری، محققان را قادر می‌سازد تا بتوانند دقیق‌ترین و بهترین نتیجه را برای نگارش مقالات آماده سازند. اطلاعات و تفسیرهای آماری، نه تنها می‌توانند روش نگارش و اثبات حقایق را در مقاله‌ی شما شکل دهند؛ حتی ممکن است مسیر پیموده‌ی شما را نیز تغییر داده و یک شیوه‌ی جدید یا ایده‌ی نو برای مقاله‌ای جدید را به ذهن‌تان بیندازند. ایران تایپیست نیز در این زمینه، به هیچ عنوان فروگذاری نکرده؛ و با بهترین ابزار و تیم تحلیل آماری، دست به کار شده و برای تجهیز نمودن مقاله شما به دقیق‌ترین گزارشات آماریِ دور از خطا، همراه شما خواهد بود. این مجموعه در این زمینه، از متدها و روش‌های بی‌شماری برای اثبات علمی و اصولی فرضیات شما بهره می‌جوید. بنابراین در صورتی‌که برای تجزیه و تحلیل داده‌های آماری به دنبال مجموعه‌ی تخصص‌گرا می‌گردید؛ بهترین نتایج را در سریع‌ترین زمان ممکن طلب می‌کنید و به محققان برتر کشور برای این‌کار نیاز دارید، ایران تایپیست آماده‌ی خدمت به شماست. 

تحلیل آماری

مشکلات آماری خود را از ایران تایپیست بپرسید.

مشاوره تلفنی رایگان سفارشات تحلیل آماری

مشاوره تلفنی رایگان سفارشات تحلیل آماری، یکی از خدمات ویژه و اختصاصی مجموعه‌ی ایران تایپیست برای تمامی کاربران و محققان گرامی ایرانی‌ست. سفارشات تحلیل و تجزیه‌ی داده‌های آماری، کاملا مطابق با مبحث پژوهشی شما صورت می‌گیرد. تصور کنید که یک پروژه‌ی آماری پیش رو دارید و هیچ ایده‌ای درباره‌ی روش‌های آماری منطبق با پروژه‌ی خود ندارید؛ می‌توانید از مشاوره‌های تلفنی رایگان ایران تایپیست بهره‌مند گردید. مسلم است که وقتی به دانش‌پژوهان این صنعت، بخصوص متخصصان زمینه‌ی خود، متصل شوید؛ با دقت و ذهنی منسجم‌تر به پروژه‌ی خود رسیدگی‌ کرده و اطلاعات مربوط به داده‌های آماری را جمع آوری می‌نمایید. حتی اگر در امر تحلیل آماری خبره باشید، کاملا طبیعی‌ست که در روند کار خود دچار شبهه و تردید شوید؛ جهت کار خود را گم کرده یا از هدف اصلی خود منحرف شوید. بنابراین مشورت گرفتن از یک کارشناس امور مربوط به تجزیه و تفسیر داده‌های آماری، به شما کمک می‌کند که بتوانید با خاطری جمع‌تر به گسترش پروسه‌ی تحقیقی خود رسیدگی کرده و در نهایت به نتیجه‌ی موثر و علمی دست پیدا کنید.

یکی از عواملی که روند تحقیقات شما را دچار اشکال می‌کند؛ ایجاد خطا در حین انجام آزمایشات و تحلیل داده‌های آماری‌ست. بدون شک این‌ کار می‌بایست توسط افراد کاردان صورت پذیرد. یا حداقل فردی آگاه به تمام زوایا و گوشه و کنار علم آمار و احتمال، بر آن نظارت داشته باشد تا احتمال خطای پروژه‌ی شما به صفر برسد. بخصوص اگر در یک پروژه‌ی علمی، پزشکی و تجاری کار می‌کنید که ریسک بسیار بالایی دارد؛ بهره‌وری از افراد دانشمند و تحلیلگران برتر آماری می‌تواند جهت بسیار مفیدی به روند کاری شما دهد. به همین دلیل است که ایران تایپیست، همواره با بهترین توصیه‌ها و تجربیاتی که در طی سال‌ها فعالیت در این حوزه اندوخته است، می‌تواند شما را در زمینه‌ی پیشرفت و گسترش دید علمی‌تان یاری نموده، شما را به سوی کسب بهترین نتیجه‌ی مورد انتظار از پروژه‌ی آماری‌تان سوق دهد.

تحلیل آماری

تجزیه و تحلیل داده‌های آماری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه تحلیل آماریخدمات دانشجوییکارهای آزمایشگاهیکلاس خصوصی آنلاین

سوالات متداول

آمار و تجزیه و تحلیل‌های آماری را نمی‌توان به زمینه‌ی خاصی محدود نمود. هر کجا که ایده‌ی پژوهشی و تحقیقی وجود دارد، آمار در آن نهفته است.

موسسات و آکادمی‌های تحلیل آماری، می‌بایست معتبر بوده و فعالیت قانونی داشته باشند. شرط دیگر انتخاب موسسه‌ی مدنظر، تعهد در کار و دانش‌محور بودن این موسسه است که ایران تایپیست یکی از بهترین موسسات در این زمینه است.

البته. این مجموعه به عنوان یکی از پیشگامان صنعت پژوهش‌های آماری ایران در حال فعالیت است.

شما را به پژوهشگران و تحلیلگران آماری برتر در زمینه‌ی کار شما مربوط می‌سازد و به طور کاملا رایگان در زمینه‌ی فعالیت‌تان به شما راهنمایی خواهد داد.


نویسنده: نیما رفیعی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/9/18 ساعت 13:49:59 تعداد بازدید: 512 امتیاز 4 از 1 نظر

کلمات کلیدی: تحلیل آماری آنلاین تحلیل آماری غیرحضوری بهترین سایت تحلیل آماری تحلیل آماری مقالات تحلیل آماری تخصصی

دیدگاه کاربران

خشایار بختیاری | 1400-8-24 ساعت 09:20:31 امتیاز :

اینقدر داده ها رو خوب بررسی کردین که به یه سریا خودمونم توجه نکرده بودیم

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :