دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

نویسنده: مهدی فاضلی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/18 ساعت 18:00:00 بازدید: 415 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب دو کار مهم هستند که بدون آنها هیچ کتابی شکل نمی گیرد. هر کتابی پیش از چاپ باید مراحل مهمی را پشت سر بگذارد. یکی از آنها صفحه آرایی است. با صفحه آرایی است که کتاب ساختار ظاهری درستی پیدا می کند. بدون ویرایش هم متن کتاب ممکن است با اشتباهات چاپ شود. در واقع، ویرایش مانع از چاپ شدن کتاب با غلط های داخل آن می شود. برای خدمات پیش از چاپ کتاب از جمله ویرایش و صفحه بندی می توانید با ایران تایپیست تماس بگیرید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مفهوم ویراستاری و صفحه آرایی کتاب چیست؟

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب در ایران تایپیست شامل خدمات متعددی می شود. ویرایش در سطوح مختلفی انجام می گیرد. ویرایش فنی و زبانی و محتوایی سه نوع ویراستاری هستند که در این مجموعه روی متن ها اعمال می شوند. هر متنی که برای ویرایش به ویراستارها سپرده می شود، نیاز به یکی از انواع ویرایش خواهد داشت. اولین ویرایش که سطحی ترین نوع آن است ویرایش فنی است. در ویرایش فنی تغییرات گسترده ای در متن داده می شود.  

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب را باید به افراد متخصص داد. ویرایش در سطح عمیق تر روی هر متنی لازم به نظر می رسد. در ویرایش زبانی جملات باید بر اساس ساختار ادبی اصلاح شوند. ویراستاری محتوایی هم ارتباط مستقیم با محتوا و موضوع متن دارد. کتاب هایی تخصصی که به ویرایش متن نیاز داشته باشند باید به افراد متخصص در همان زمینه برای ویرایش واگذار شوند. هر ویراستاری پیش از شروع کار باید متن را از هر نظر بررسی کند تا ببیند که چه ویرایشی آن را غنی تر خواهد کرد.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب دو فرایند مهم پیش از چاپ به شمار می روند. اما متأسفانه برخی از ناشران خیلی به این دو فرایند اهمیت نمی دهند. حتی ناشرانی هستند که کتاب ها را بدون ویرایش به چاپ می رسانند. ضمن این که به صفحه آرایی هم به اندازه ای که باید بها نمی دهند. همین مسائل باعث شده است که کتاب ها کیفیت لازم را نداشته باشند. کتاب ها بدون صفحه آرایی و صفحه بندی حرفه ای شکل و شمایل استانداردی ندارند.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب را به طور خلاصه می توان فرایندهای مهم پیش از چاپ کتاب دانست. فرایندهایی که تنها افراد حرفه ای از پس آنها بر خواهند آمد. افرادی که سال ها در این زمینه فعالیت کرده و تجربه به دست آورده اند. ویرایش کتاب را می توان هنر اصلاح و غلط گیری کتاب دانست. صفحه آرایی هم در نرم افزارهای مختلفی انجام می شود و انتخاب نرم افزار مناسب بر عهده گرافیست و صفحه بند خواهد بود.  

اطلاعاتی درباره ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

خدمات ویراستاری

چرا ویراستاری و صفحه آرایی کتاب اهمیت دارد؟

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب را می توانید به ایران تایپیست بسپارید. هر دو فرایند به اندازه خودشان اهمیت دارند. آنقدر مهم هستند که افراد زیادی زمان صرف می کنند تا این مهارت ها را بیاموزند. دو فن و مهارت که برای چاپ کتاب لازم و ضروری هستند. صفحه بندی کتاب از آن جهت حائز اهمیت است که بدون صفحه آرایی متن شکل و شمایل خود را نمی یابد. کتاب ها در اندازه های مختلفی چاپ می شوند. یک صفحه آرا است که می تواند کتاب را در قطع مورد نظر بیاراید.   

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب در هر قطعی از کتاب انجام می گیرد. برخی ترجیح می دهند که بعد از صفحه بندی کامل کتاب آن را به ویراستار بدهند. برخی هم با کسب تجربه به این نتیجه رسیده اند که بهتر است پیش از هر کاری ویرایش متن انجام شود. برای این تصمیم گیری می توانید از افراد متخصص و مشاورها هم کمک بگیرید.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب نباید به هر کسی داده شود. افراد ناشی وقت و انرژی را به هدر می دهند. اگر ویرایش به یک فرد غیر حرفه ای داده شود می تواند کتاب را با مشکلات جدی مواجه کند. مشکلاتی که اگر خودشان را بعد از چاپ نشان دهند، کتاب دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت. یک صفحه بند غیر حرفه ای ممکن است در حین کار آسیب هایی به متن بزند که جبران ناپذیر باشند. بخش هایی را حذف کند یا فصل بندی را به هم بریزد، بدون این که متوجه شود.  

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب اهمیت زیادی دارند. هر متنی به ویرایش نیاز دارد. کتاب هم اهمیت خود را در این زمینه دارد. ویرایش زبانی و فنی حرفه ای به طور حتم بر ارزش ادبی کتاب خواهد افزود. ویرایشی که اشتباهات تایپی و املایی را اصلاح کند. پاراگراف بندی را درست کند. با نقطه گذاری صحیح خواننده را در خوانش کمک کند. هر اصلاحی می تواند در هر سطحی متن را ارزشمندتر کند.  

اطلاعاتی درباره ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب قبل از چاپ


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ارائه خدمات ویراستاری و صفحه آرایی کتاب قبل از چاپ

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب پیش از چاپ را می توانید از ایران تایپیست بخواهید. این مجموعه به طور متمرکز در زمینه کارهای پیش از چاپ کتاب فعالیت دارد. از آنجا که سال ها است در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است، به طور تخصصی با همه امور مربوط به چاپ کتاب آشنایی کامل دارد. ویراستاری و صفحه بندی از مهم ترین کارهایی هستند که پیش از چاپ کتاب روی هر متنی باید انجام شوند.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب در کنار هم در یک مجموعه به سادگی در دسترس نیست. زیرا ممکن است شما بتوانید یک ویراستار برای متن خود پیدا کنید، اما یافتن صفحه بند ممکن است برای شما به یک دغدغه بدل شود. این دو زمینه دو فعالیت کاملاً مجزا هستند که برای هر کدام باید زمان جداگانه صرف شود. در این مجموعه می توانید افرادی را بیابید که متخصص هر حوزه هستند و تجربه کافی دارند.  

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب هر دو برای پیش برد کار پیش از چاپ کتاب لازم و ضروری هستند. بدون یکی دیگری معنایی ندارد. صفحه آرایی هم مثل ویراستاری می تواند در سطوح مختلفی انجام گیرد. گاهی یک کتاب تنها به یک صفحه آرایی ساده بدون عکس و رنگ نیاز دارد. اما برخی از کتاب ها بهتر است با رنگ و عکس جلوه بیشتری پیدا کنند. حتی یک کتاب تنها ممکن است به خاطر جذابیتی که در صفحه بندی دارد انتخاب شود.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب خدماتی هستند که هر مجموعه ای این دو را با هم ارائه نمی دهد. کمتر مرکزی را می توانید بیابید که هر دو این خدمات را ارائه بدهند. برخی از شرکت ها هستند که به طور تخصصی فقط کار ویرایش انجام می دهند. در این شرکت ها کسی نیست که کار صفحه بندی را بر عهده بگیرد. شرکت هایی هم هستند که گرافیست هایی را در استخدام دارند که کار صفحه آرایی را انجام می دهند. ایران تایپیست اما هر دو این خدمات پیش از چاپ کتاب را با هم ارائه می دهد.

اطلاعاتی درباره ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی کتاب

آیا ویراستاری و صفحه آرایی کتاب شامل گارانتی می شود؟

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب در ایران تایپیست با گارانتی انجام می شود. از آنجا که این مجموعه سال ها است که در حوزه فعالیت های دانشجویی و پژوهشی خدمات ارائه می دهد، در این زمینه سابقه ای طولانی دارد. همین سابقه منجر شده است که افراد حرفه ای زیادی از همه جای کشور با این مجموعه همکاری داشته باشند. افرادی که پیدا کردن آنها کار ساده ای نیست. متخصصانی که در بیرون از مجموعه دسترسی پیدا کردن به آنها اصلاً آسان نیست.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب هر دو فعالیت هایی هستند که در این مجموعه به شکل حرفه ای انجام می شوند. ویراستارهایی که با این مرکز همکاری دارند با اصول و قواعد ویرایش آشنایی کامل دارند. در حین کار هر سفارش دهنده ای می تواند با ویراستار خود در تماس باشد. هر جایی که به نظرش مورد تأیید نباشد می تواند با او در میان بگذارد. می توانید از ویراستار بخواهید که تغییرات را های لایت کند یا با ترک چنج روشن کارش را شروع کند.  

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب متناسب با متن انجام می گیرند. کار صفحه بندی یک هنر است که نیاز به تلفیق تکنیک و هنر صفحه بند دارد. پیش از شروع کار صفحه آرایی می توانید از او نمونه کار بخواهید. می توانید در بخش بحث و گفت و گوی پنل درباره خواسته های خود با صفحه بند صحبت کنید. اگر نمونه ها نظر شما را جلب نکردند، می توانید درباره سلیقه خود و چیزی که در ذهن دارید برای او توضیحات بیشتری بدهید. در نهایت هم  می توانید گرافیست و صفحه آرا را با خود همراه کنید.  

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب دارای اصول و قواعد خاص خود است. شما اگر ناشر باشید و بخواهید به طور دائم با این مرکز همکاری داشته باشید می توانید با قرارداد طولانی مدت همکاری خود را داشته باشید. به این ترتیب دیگر نیاز نیست در محل نشر خود یک ویراستار و یک صفحه آرا مستقر کنید. به راحتی می توانید با برون سپاری این دو مسئولیت هزینه های خود را کاهش دهید.   

اطلاعاتی درباره ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

ویراستاری و صفحه آرایی

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب محدودیت موضوعی دارد؟

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب در ایران تایپیست با هر موضوعی انجام می شود. هر کتابی که بتواند از ارشاد مجوز چاپ بگیرد، در این مجموعه قابل صفحه بندی و ویرایش است. کتاب ها در دنیای امروز تنوع بسیار زیادی دارند. در این مجموعه هر کتابی با هر موضوعی ویرایش و صفحه بندی می شود. در واقع می توان گفت که مهم نیست موضوع کتاب چه باشد، مهم این است که متخصصی پیدا خواهد شد که آن را ویرایش و صفحه بندی کند.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب با موضوعات علمی با موضوعات غیر علمی تفاوت چندانی ندارد. می توان گفت که اصل کار یکی است. در جزئیات است که با هم فرق دارند. کتاب های علمی برای ویرایش به افرادی نیاز دارند که با ویرایش آنها آشنایی کامل داشته باشد. به خصوص در صورتی که لازم باشد ویرایش محتوایی روی متن انجام شود. ویرایش محتوایی کتاب های علمی را تنها کسانی می توانند انجام دهند که در حوزه کتاب مطالعه داشته باشند.  

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب با موضوعات غیر علمی نیز کاری تخصصی است. شاید سفارش دهنده فکر کند که می تواند صفحه بندی کتاب رمانش را به دوستی که نرم افزار ورد بلد است بسپارد. اما این کار اشتباه است. زیرا صفحه بندی کاری است که اگر به درستی انجام شود می تواند در جلب مخاطب اثرگذار باشد. کتاب رمان شما در کتاب فروشی ها ممکن است به خاطر ظاهر و صفحه بندی برای خریدار جالب توجه باشد.

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

ویراستاری و صفحه آرایی کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیویراستاری قرارداد با انتشاراتهزینه ویراستاری

سوالات متداول

خیر. ویرایش یک کار تخصصی است که ویراستار انجام می دهد و صفحه آرایی کتاب را گرافیست ها دست می گیرند. البته ممکن است که یک شخص هر دو مهارت را آموخته باشد.

ترتیب خاصی برای آن وجود ندارد. برخی ترجیح می دهند که اول کتاب را ویرایش کنند و بعد آن را به صفحه آرا بدهند. برخی هم ویرایش را برای مراحل آخر کار می گذارند.

ویرایش متن کتاب را می آراید و صفحه آرایی ظاهر آن را و هر دو در کنار هم کتاب را ارزشمندتر می کنند. 

بله. هر کتابی که بتواند از ارشاد مجوز چاپ بگیرد با هر تعداد صفحه ای در این مرکز ویرایش و صفحه آرایی می شود.


نویسنده: مهدی فاضلی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/18 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 415 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویرایش و صفحه آرایی کتاب ویراستاری کتاب صفحه آرایی کتاب ویراستاری و صفحه بندی کتاب هزینه ویراستاری و صفحه آرایی کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :