سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏

نویسنده: زهرا خلف زاده طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/23 ساعت 09:00:00 بازدید: 1071 امتیاز 0 از 0 نظر

در حال حاضر طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏ توسط بیشتر طراحان گرافیک، طراحان وب و تصویرگران حرفه‌ای و هنرمندان تجسمی انجام می‌شود. نرم افزار ایلوستریتور توسط Adobe  در سال ۱۹۸۷ ساخته شده است و برای درست کردن تصاویر گرافیکی، انواع مختلف ابزارهای پیچیده‌ی طراحی را دارد. مجله PC در سال ۲۰۱۸ به بررسی نرم افزار ایلوستریتور به عنوان بهترین نرم افزار طراحی گرافیکی وکتور پرداخت که باعث افزایش محبوبیت آن در این مدت شد. نسخه جدید این نرم افزار در سال ۲۰۱۹ با بسیاری از ابزارها و ویژگی‌های جدید منتشر شده است.

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور چه کاربردی دارد؟

شرکت ایران تایپیست آماده ارائه خدمات متعدد در زمینه طراحی گرافیکی با ایلوستریتور را دارد. فقط کافی است به وب سایت این شرکت مراجعه کنید تا بتوانید از خدمات آن بهره‌مند شوید.

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏ کاربردهای متنوعی در بازار کار دارد که برای انجام آن می‌توانید به وب سایت شرکت ایران تایپیست مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید. در ادامه به اصلی‌ترین کاربردهای آن می‌پردازیم:

  • تصویر سازی: کلمه‌ی ایلوستریتور به معنی تصویرسازی است، با توجه به این نکته می ‌توانید درک کنید که برنامه ریزی و اجرای این نرم‌افزار جهت تصویرسازی بوده است. فعالان در زمینه دیجیتال پینت و نقاشی دیجیتال از نرم افزار تخصصی ایلوستریتور برای تصویرسازی استفاده می‌کنند. با کمک این نرم افزار می‌ توان با تنوع بسیار بالا تصویرسازی کرد.
  • طراحی کاراکتر: یکی از تخصصی‌ترین کاربردهای این نرم افزار طراحی کاراکتر می‌ باشد. بیشتر تصویرسازان برای طراحی کاراکترهای خود از این نرم افزار استفاده می‌کنند. دلیل این انتخاب امکانات گسترده‌ای است که این نرم افزار در زمینه تنالیته‌های رنگی در اختیار تصویرساز قرار می‌دهد.
  • طراحی لوگو: نرم افزار ایلوستریتور یک نرم افزار تخصصی‌ و کاربردی‌ برای طراحی انواع لوگو، آیکون‌ها و پیکتوگرام‌ها می‌باشد. بیشتر گرافیست‌ها از این نرم افزار برای ایجاد فرم‌های ساده و یا پیچیده به دلیل قابلیت‌های ویژه و عالی آن استفاده می‌کنند. این نرم افزار ارائه دهنده‌ی خروجی‌هایی مانند EPD،JPG،PNG،PSD،PDF است. دلایل اجرای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور توسط طراحان به شرح زیر است:
  • ارائه خروجی‌هایی با فرمت‌های مختلف و با کیفیت عالی
  • لینک بودن با نرم افزارهای دیگر هم خانواده Adobe .
  • طراحی هویت بصری: نرم افزار ایلوستریتور در طراحی هویت بصری برای برندهای مختلف کاربرد دارد. این نرم افزار به دلیل کیفیت بی نهایت در زمینه طراحی هویت بصری بسیار کاربردی است.
  • طراحی بسته بندی: یک گرافیست به نرم افزار ایلوستریتور نیاز دارد و می ‌توان گفت بدون این نرم افزار کار سخت و غیر ممکن می ‌شود. این نرم افزار برای طراحی ظاهر بسته بندی کاربرد دارد. بیشتر طراحی ‌های بسته‌بندی‌ که در بازار مشاهده می‌کنید به کمک این نرم افزار اجرا شده‌اند.
  • طراحی قالب بسته بندی: از اساسی‌ترین بخش‌های طراحی یک بسته‌بندی، طراحی تیغ و قالب بسته‌بندی است. طراحی تیغ قالب بسته‌بندی حتماً باید با نرم افزار وکتور و به صورت خطی اجرا شود.
  • طراحی اینفوگرافیک: یکی از شاخه‌های طراحی، طراحی اینفوگرافیک یا بصری سازی اطلاعات است. یکی از نرم افزارهای تخصصی برای طراحی اینفوگرافیک نرم افزار ایلوستریتور است که دلیل آن نیاز به ساده سازی فرم‌ها و کیفیت‌های خطی است‌. این نرم افزار در طراحی انواع متنوعی از اینفوگرافیک‌ها در مدت زمان مناسب استفاده می‌شود. سرعت اجرای ایده‌ها در این نرم افزار بسیار بالا می‌باشد.
  • طراحی وب سایت و اپلیکیشن: نرم افزار ایلوستریتور در طراحی اپلیکیشن‌ها و وب سایت‌ها محبوبیت دارد‌. دلایل محبوبیت آن به شرح زیر است:
  • خروجی بر اساس تک تک اشکال طراحی شده در این نرم افزار
  • استفاده از رنگ‌ها و تنالیته‌های مناسب
  • اجرای راحت همه‌ی المان‌های یک وب سایت مثل کلیدها، منوها، خطوط، سطوح، آیکون‌ها
  • طراحی پارچه و لباس: نرم افزار ایلوستریتور در شابلون سازی‌های حرفه‌ای در چاپ بر روی پارچه، ساخت و برش الگوهای لباس و یا پرزنت‌های طراحی لباس استفاده می‌شود. کاربردی‌ترین نرم افزار برای افرادی که در صنعت طراحی پارچه، مد و فشن، طراحی لباس و غیره فعالیت می‌کنند، نرم افزار ایلوستریتور می‌باشد.
  • طراحی برای موشن گرافیک: به طور معمول طراحی اولیه فرم‌های موشن گرافیک‌های دو بعدی در نرم افزار وکتور انجام می‌شود. سپس در نرم افزارهایی مانند افتر افکت متحرک می‌شوند. اگر با نرم افزارهای همچون نرم افزار ایلوستریتور و یا فتوشاپ آشنا باشید، در اجرای پروژه‌ها با نرم افزارهای دیگر موفق خواهید بود.
  • صفحه آرایی: با کمک نرم افزار ایلوستریتور می‌توان به اجرای صفحه آرایی و چیدمان‌ها و عناصر مختلفی همچون آیکون‌ها و تصویرسازی‌ها و یا فرم‌های گرافیکی بسیار راحت‌تر پرداخت. این نرم افزار به دلیل تغییرات سریع در طرح‌ها و فرم‌ها در صفحه آرایی بسیار کاربردی است.
  • طراحی کاشی و سرامیک: طراحی فرم پانچ‌های کاشی و سرامیک به وسیله‌ی نرم افزار ایلوستریتور امکان پذیر است که باعث ایجاد تنوع بسیار در کاشی‌ها و سرامیک‌ها می‌شود.

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مهارتهای مورد نیاز برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور

مهارت ‌های مورد نیاز برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏عبارتند از:

آشنایی با ابزار Pen Tool: برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏نیاز به مهارت فوق العاده در ابزار Pen Tool  دارید. در این صورت می‌توانید بسیار سریع وکتورهای بسیار زیبایی خلق کنید.

Clipping Mask: یکی از کلیدی ‌ترین راه‌های صرفه جویی در زمان برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏ ماسک‌ها می ‌باشند. در این صورت محدوده اشکال، گروه‌ها، تصاویر و متن‌ها؛ خاص و مشخص خواهد بود.

آشنایی با پنل Path finder: برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏می‌توانید از طریق این پنل اقدام کنید. با این پنل می‌توانید با ترکیب یا تفریق اشکال دیگر ساده‌تر و سریع‌تر اشکال دلخواه را بسازید.

آشنایی با پنل Appearance: تنها کاربران حرفه‌ای از این پنل قدرتمند برای  طراحی گرافیکی با ایلوستریتور استفاده می‌کنند. در صورت یادگیری این پنل حتی می‌توانید با کمک یک آبجکت تصویر دلخواه خود را بسازید که نشان دهنده‌ی قدرت این پنل است.

آشنایی با ساخت براش: نرم افزار ایلوستریتور قابلیت ساخت و استفاده از براش‌های شخصی را دارد. با ساخت انواع مختلف براش‌ها و مسلط شدن به آن‌ها می‌توانید به راحتی از آن‌ها بهره ببرید.

سازماندهی و نامگذاری لایه‌ها: در حقیقت برای کار با نرم افزار ایلوستریتور بایستی سازماندهی و نامگذاری لایه‌ها را بیاموزید. این امر برای خلاصی از آبجکت‌ها و رنگ‌ها الزامی است.

آشنایی با پالت‌های رنگ‌: اگر می‌خواهید طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏را بدون هیچ عیب و نقصی انجام دهید بایستی با پالت‌های رنگ آن نیز آشنا باشید.

ذخیره درست فایل‌ها: هر چقدر هم که در طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏با استعداد باشید و اما اگر ذخیره فایل‌ها را به درستی انجام ندهید، شکست قطعی است. برای ذخیره فایل‌ها می‌توانید از انواع ذخیره کردن همچون PDF،PSD،SVG،EPS،Ai و غیره دارای قابلیت ویرایش مجدد و تفکیک لایه‌ها هستند، استفاده کنید.

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور

مهارتهای مورد نیاز برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور

طراحی گرافیکی کاراکتر با ایلوستریتور

این نرم افزار در طراحی گرافیکی کاراکتر با ایلوستریتور بسیار قدرتمند است. در حال حاضر به دلیل پیشرفت چشمگیر هنر در کشور برای هر یک از شغل‌های کوچک و بزرگ نیاز به نماد کاراکتری و طرح‌های گرافیکی احساس می‌شود. با توجه به اطراف خود، وجود انواع شخصیت‌های کاراکتری و طرح‌های گرافیکی را ملاحظه خواهید کرد. بنابراین طراحان گرافیک در کشور ما بازار کار درخشان و پر رونقی دارند.

 طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏ برای ایجاد کاراکتر به شرح زیر می‌باشد:

  • در ابتدا طرح اولیه خود را اسکن کرده و به پوشه FILe
  • سپس با انتخاب لایه نقاشی دلخواه به در پالتLayer Option به گزینه‌ی Template  را انتخاب کرده و مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:
  • نور تصویر را به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد بایستی کم‌تر کنید. حتی می‌توانید برای شفاف کردن تصویر Opacity را کاهش دهید. در این صورت قادر به مشاهده‌ی خطوط تشکیل دهنده‌ی Path خواهید بود.
  • انتخاب ابزار Pen و قرار دارن آن بر روی حالت NoFile و استروک ۰.۲۵pt. سپس مجدداً اقدام به رسم خطوط طرح خود با این ابزار کنید.
  • بعد از اتمام کار بایستی از شکل خود کپی بگیرید تا بتوانید بعد از پیست کردن در جلو، موفق به کاهش اندک ابعاد آن در مقایسه با شکل اصلی شوید. در این صورت الزامی برای استفاده از استروک برای بهتر نشان دادن شکل خود وجود ندارد.
  • سپس خطوط سایر قسمت‌های طرح را کشیده تا طرح نهایی به دست آید. بعد از اتمام تمامی قسمت‌ها بایستی آن‌ها را رنگ آمیزی کنید.
  • در این مرحله رنگ‌های خود را به گرادیان تا کاراکتر شما طبیعی‌تر و دارای عمق به نظر برسد. بعد از اتمام این کار بایستی با گرادیان‌های کوچکتر کاراکتر خود را خیالات کنید.
  • با طی مراحل فوق موفق به طراحی گرافیکی کاراکتر با ایلوستریتور شده‌اید که با تمرین و تکرار می‌توانید به راحتی رسم طرح‌های خلاقانه و جالب را انجام دهید.

کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طراحی گرافیکی چهره با ایلوستریتور

برای طراحی گرافیکی چهره با ایلوستریتور بایستی مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

در ابتدا سند جدید را ایجاد کنید. سپس برای تنظیم خطوط چهارخانه از منوی Unite  گزینه‌ی  Pixel را انتخاب کنید تا میزان width و heigth را وارد کرده باشید.

در مرحله بعد براش‌های رنگی را با مقادیر مورد نظر انتخاب می‌کنیم.

سپس طرح دلخواه خود را طراحی می‌کنیم.

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور

طراحی گرافیکی چهره با ایلوستریتور

طراحی گرافیکی دو بعدی با ایلوستریتور

طراحی گرافیکی دو بعدی با ایلوستریتور تخصصی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین و قدرتمند ترین شیوه برای طراحی کاراکترهای دو بعدی می‌باشد. حتی اگر به خوبی بتوانید طراحی گرافیکی دستی را انجام دهید، برای طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏بایستی اصولی را رعایت کنید. در چند سال اخیر با توجه به امکانات و نیازها شاهد رشد قابل توجهی در انیمیشن، موشن گرافیک، تصویرسازی دیجیتال، بازار کار رشته تصویرسازی بوده‌ایم. ترفندهای انجام سریع طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏برای ایجاد تصویر دو بعدی به شرح زیر می‌باشد:

  • به کارگیری چند حاشیه بر روی یک شی: با قرار دادن چند شکل مختلف در کنار هم با ایلوستریتور بیشتر آشنا خواهید شد. در این صورت آشنایی با آن می‌توانید با ترکیب اجزای مختلف اشیا ساده‌ای را بسازید.
  • ایجاد الگو و بافت به روش آسان: با استفاده از ابزار Blend می‌توانید هر الگو و بافت را تکرار کنید. این ابزار علاوه بر شی بر روی متن نیز کار می‌کند. اگر بخواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، سخت است. اما با آشنایی و مهارت در این ابزار می‌توانید آن را به آسانی انجام دهید.
  • مخفی کردن بخش‌هایی از اشیا با ماسک: اگر نحوه استفاده از ماسک clipping را بیاموزید به راحتی می‌توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. در این صورت بخش قرار گرفته در زیر ماسک فقط در طراحی شما نمایان خواهد بود.
  • ایجاد شکل‌های پیچیده: در هنگام استفاده از این نرم افزار متوجه خواهید شد که با ابزاری به نام Shape Builder که به تازگی در این نرم افزار اضافه شده است، بدون پیچ و خم می‌توانید شکل‌های پیچیده را ایجاد کنید.
  • ترسیم دستی اشکال: ابزار Shaper ابزاری است که برای ساخت شکل‌ها و یا اشیای مختلف کاربرد دارد. در این صورت به راحتی شکل تقریبی مثلث، دایره، مربع و غیره را به راحتی بکشید.
  • ترسیم درون اشکال: برای ترسیم درون اشکال کافی است که یک شی را انتخاب کنید، سپس با تنظیم کردن حالت Draw به صورت Inside طرح دلخواه در محدوده شی مورد نظر قرار می‌گیرد. این میانبر شبیه به ماسک کردن شی می‌باشد که در هنگام کار کردن بر روی آیکون‌ها، دکمه‌ها یا جزئیات ریز بسیار مفید خواهد بود. برای جدا کردن بخشی از تصویر و استفاده از آن بایستی بعد از انتخاب بهش مورد نظر از گزینه‌ی Draw outside استفاده کنید.
  • انتخاب اشیا با خصوصیات یکسان: برای اعمال تغییراتی همچون حذف قسمتی از حاشیه‌ی یک شی و تغییر سایه رنگ آبی می‌توانید با کمک ابزار Selection اشیا مورد نظر را انتخاب کنید. اما در صورتی که بر روی فایل‌های بزرگ کار می‌کنید که اشیا و نمونه‌ها و خصوصیات یکسانی دارد، می‌توانید با کمک گزینه Same تغییرات مورد نظر را یکدفعه و بدون اتلاف وقت اعمال کنید.

طراحی گرافیکی با ایلوستریتور

طراحی گرافیکی دو بعدی با ایلوستریتور


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی گرافیکیطراحی بنرطراحی کارت پستال

سوالات متداول

برای انجام طراحی گرافیکی با ایلوستریتور ‏می‌توانید به طراحان گرافیک، طراحان وب و تصویرگران حرفه‌ای و هنرمندان تجسمی مراجعه کنید. همچنین شرکت ایران تایپیست در این راستا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

امروزه طراحی گرافیکی کاراکتر با ایلوستریتور انجام می‌شود و شرکت ایران تایپیست آن را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

در حال حاضر طراحی گرافیکی چهره با ایلوستریتور انجام می‌شود و شرکت ایران تایپیست آن را به بهترین نحو انجام می‌دهد.

بله، شرکت ایران تایپیست طراحی گرافیکی دو بعدی با ایلوستریتور را به خوبی انجام می‌دهد.


نویسنده: زهرا خلف زاده طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/23 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1071 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی گرافیکی با ایلوستریتور سفارش طراحی با ایلوستریتور طراحی گرافیکی با illustrator ‏طراحی آنلاین با ایلوستریتور طراحی کاراکتر با ایلوستریتور ‏

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :