دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

نویسنده: آیدا وحدت ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/4/15 ساعت 17:48:36 بازدید: 1535 امتیاز 0 از 0 نظر

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی بر اساس نوع متن انگلیسی باید مورد استفاده باشد. در ایران تایپیست ما از روش های مختلف، تخصصی و حرفه ای برای ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی استفاده می کنیم و قصد داریم در این مقاله تجارب خود را در این خصوص با شما به اشتراک بگذاریم. به طور کلی می توان گفت که روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و شما بر این اساس می توانید نسبت به ترجمه اقدام کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مقالاتی که از انگلیسی به فارسی ترجمه می شوند، دسته بندی های مختلفی دارند. مقالات عمومی که برای تمامی افراد جامعه باید قابل هضم باشند، مقالات تخصصی و مقالات مربوط به رشته های مختلف تحصیلی که هر کدام روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی مخصوص به خود را دارند. در صورتی شما می توانید در این مسیر پیروز باشید که بتوانید روش درست را انتخاب کنید و همچنین از افراد حرفه ای در این خصوص کمک بگیرید. ما در ایران تایپیست می توانیم در این زمینه با شما همکاری داشته باشیم و بر اساس بهترین روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی نسبت به انجام ترجمه اقدام کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این خصوص با شما صحبت کنیم.

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

بهترین روش برای ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی بسیار متفاوت است و شما می توانید از میان روش های موجود، بهترین انتخاب را نزدیک به نوع نیاز خود داشته باشید. یکی از روش هایی که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از ابزارهای اینترنتی است. رایج ترین این ابزارها را می توان Google Translate دانست. این ابزارها نمی توانند در مقالات تخصصی مورد استفاده باشند چرا که توانایی چندانی در درک مطلب و ارائه بهترین ترجمه ندارند. این در حالی است که روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی از طریق ثبت سفارش در ایران تایپیست نیز در دسترس شماست و می توانید از این شیوه نیز استفاده داشته باشید. اما این شیوه چه ویژگی های مثبتی برای شما دارد و اصولا چرا باید از این شیوه استفاده داشت؟ در جواب به این سوال می توان گفت که کارشناسان ترجمه در ایران تایپیست، با مهارت و تسلط خود بر زبان انگلیسی به همراه تجربه ای که در خصوص ترجمه مقاله از انگلیسی به فارسی دارند می توانند به شما کمک کنند تا بهترین ترجمه و نزدیک ترین بیان فارسی نسبت به مقاله زبان اصلی را داشته باشید. در ادامه بیشتر در خصوص تکنیک های افزایش کیفیت در ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی با شما صحبت خواهیم داشت.

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

ترجمه مقاله از انگلیسی به فارسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

انواع تکنیک که باعث افزایش کیفیت ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی می شود

ما در ایران تایپیست علاوه بر این که روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی را درست انتخاب می کنیم، تکنیک های خاصی را نیز مورد استفاده قرار می دهیم تا در نهایت بتوانیم بهترین ترجمه را برای شما انجام دهیم. اما این تکنیک ها چیست؟ تکنیک وام گیری کلمات (Borrowing) که به عنوان قرض گرفتن مستقیم یک کلمه (واژه) از زبان انگلیسی برای ترجمه به فارسی می باشد. این روش می تواند به خوبی در مقالات تخصصی به کاربر کمک کند تا بیشترین نزدیکی ترجمه را احساس کند. همچنین تکنیک Calque به عنوان تکنیک دیگر در روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی شناخته می شود که در این روش ما از ترجمه های تحت اللفظی استفاده می کنیم. این تکنیک می تواند به ما در ترجمه انگلیسی به فارسی کمک کند تا بتوانیم معنای نزدیک تری برای کلمات به زبان فارسی از زبان انگلیسی داشته باشیم. علاوه بر دو تکنیک بیان شده، برخی از تکنیک های روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی به صورت غیر مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد که برای مثال می توان به تقدم و تاخر، تلفیق و غیره اشاره نمود. پس می توان گفت که با استفاده از این شیوه ها، ایران تایپیست می تواند بهترین روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی را برای شما در نظر داشته باشد.

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

تکنیک های ترجمه از انگلیسی به فارسی

استخراج واژگان کلیدی چه تاثیری در کیفیت ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی دارد؟

یکی از مهم ترین مباحثی که در خصوص روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی همواره مد نظر مترجم باید قرار گیرد، استخراج کلمات و واژگان کلیدی می باشد. در واقع هر مقاله در خصوص موضوعی خاص صحبت می کند که این موضوع در کلمه یا کلماتی بیان می شود. به این کلمات، کلمات کلیدی گفته می شود و بر این اساس با استخراج این کلمات از دل یک مقاله، می توانیم روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی را درست انتخاب کنیم و وارد دنیای ترجمه تخصصی شویم. این روش می تواند به ما کمک کند تا به بهترین و نزدیک ترین ترجمه فارسی از یک مقاله انگلیسی دسترسی داشته باشیم.

استفاده از نرم افزار چه تاثیری در کاهش کیفیت ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی دارد؟

به طور کلی می توان گفت که نرم افزارهای اینترنتی که عموما به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار داده می شود، می توانند یکی از مخرب ترین روش های ترجمه به شمار روند. در این ابزارهای اینترنتی که در ابتدای بحث نیز به آن اشاره داشتیم، از هیچ روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی استفاده نمی شود و همچنین تکنیک خاصی نیز مورد استفاده نخواهد بود. در نتیجه می توانیم انتظار داشته باشیم که میزان بار معنایی دریافت شده، نسبت به بار معنایی که از یک متن غنی انگلیسی می توانیم داشته باشیم، بسیار کم خواهد شد.

بازخوانی و ویراستاری نهایی چه تاثیری در ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی دارد؟

کارشناسان بازخوانی و ویراستاری که به ما در امر ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی کمک می کنند، در نهایت یک پروژه می توانند ایرادات به جای مانده احتمالی را برطرف کنند و این مسئله باعث می شود تا شما بتوانید به بهترین ترجمه دسترسی داشته باشید. همچنین در صورتی که روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی به درستی انتخاب نشده باشد، ویراستار می تواند این مسئله را با مترجم در میان بگذارد و در نهایت می توانید به بهترین نتیجه دسترسی داشته باشید.

روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

بهترین سایت انجام ترجمه مقاله از انگلیسی به فارسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمهترجمه مقالهترجمه مقاله ISIلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

در صورت تسلط مترجم به روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی می توانیم بار معنایی کاملی را از مقاله زبان انگلیسی به زبان فارسی منتقل کنیم.

به طور کلی می توان گفت که تکنیک های درست در کنار روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی می تواند بهترین اثر را در ترجمه فاخر داشته باشد.

به طور کلی این ابزارها تنها می توانند باعث کاهش کیفیت کلی کار شوند.

در این خصوص می توانید از مترجمان با سابقه و مجرب ما در ایران تایپیست کمک بگیرید.


نویسنده: آیدا وحدت ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/4/15 ساعت 17:48:36 تعداد بازدید: 1535 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی سلیس روش ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی روان روش ترجمه مقاله علمی انگلیسی به فارسی روش ترجمه مقاله تخصصی انگلیسی به فارسی تکنیک ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :