دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آیا امکان ترجمه تخصصی حقوقی با گوگل وجود دارد؟

نویسنده: شیرین کرم خانی ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1400/8/1 ساعت 11:00:00 بازدید: 2582 امتیاز 0 از 0 نظر

همانطور که اشاره شد یکی از روش‌هایی که توسط اغلب افراد برای ترجمه تخصصی حقوقی یا سایر پروژه‌ها انتخاب می‌شود، استفاده از نرم افزارها و موتورهای ترجمه‌گر همچون گوگل ترنسلیت است. باید بر این موضوع تاکید داشته باشیم که با وجود این که می‌توان از این نرم افزارها برای ترجمه متون عادی استفاده کرده و نتایجی بسیار خوبی را دریافت کرد، اما استفاده از آن‌ها برای انجام کار ترجمه تخصصی گزینه‌ای نامناسب بوده و در واقع یک کار غیرحرفه‌ای خواهد بود. ترجمه تخصصی حقوقی باید بر طبق اصول ترجمه تخصصی انجام شود و نتیجه آن باید یک متن کاملا روان و صریح باشد، که قابلیت تفهیم آن برای هر یک از افراد و کاربران اصلی این متون وجود داشته باشد. در واقع شاید این امکان وجود داشته باشد که افراد برای ترجمه تخصصی حقوقی از گوگل ترنسلیت استفاده کنند، ولی تنها برای ترجمه کلمات؛ چرا که نتیجه ترجمه تخصصی حقوقی با استفاده از گوگل ترنسلیت، به شکلی که باید روان و با کیفیت نبوده و دربردارنده‌ی اشکالات بسیاری خواهد بود.

به طور کلی متنی که توسط یک مترجم متخصص ترجمه می‌شود، کاملا روان‌تر از متن ترجمه شده با استفاده از گوگل ترنسلیت خواهد بود. به طور کلی متون تخصصی حقوقی که با استفاده از مترجم گوگل ترجمه می‌شوند، معمولا دارای معنایی غیر قابل فهم بوده و معنای درستی ندارند. گوگل ترنسلیت می‌تواند کلمات معمولی و عامه را به درستی ترجمه کند، اما ترجمه کلمات سخت کاری نیست که به شکل درست توسط این موتور مترجم انجام شود. در واقع این ماشین مترجم طبق یک الگوی کاملا مشخص متون مورد نظر را ترجمه کرده و تنوعی در روش ترجمه آن وجود ندارد؛ لذا ترجمه تخصصی متون حقوقی با استفاده از آن، به شکل اصولی انجام نمی‌شود. ایراد مهم دیگر در باب گوگل ترنسلیت، عدم توانایی در ترجمه صحیح کلمات جدیدی است که تا کنون برای ترجمه آن‌ها از این موتور مترجم استفاده نشده است. پس به طور کلی استفاده از گوگل ترنسلیت برای ترجمه تخصصی متون حقوقی، انتخاب درستی نیست و لازم است که کار ترجمه توسط مترجمان متخصص و مسلط انجام شود.

آیا امکان ترجمه تخصصی حقوقی با گوگل وجود دارد؟

ترجمه تخصصی حقوقی با گوگل

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه تخصصیلیست هزینه ترجمهترجمه مقالهترجمه فایل صوتی یا تصویری

سوالات متداول

کار ترجمه متون تخصصی در سایت ایران تایپیست به 32 زبان زنده دنیا صورت می‌گیرد.

ترجمه متون تخصصی حقوقی در این سایت به افرادی سپرده می‌شود که در حوزه حقوقی دارای مهارت و تخصص هستند.

در سایت ایران تایپیست زمان تحویل سفارش توسط کاربران تعیین شده و تحویل سفارش در زمان مقرر انجام می‌شود.

بله، کاربران می‌توانند سفارش ترجمه متون تخصصی حقوقی را به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، روسی، ترکی و... ثبت نمایند.


نویسنده: شیرین کرم خانی ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1400/8/1 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 2582 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: کیفیت ترجمه‌ی تخصصی حقوقی آنلاین ترجمه‌ی تخصصی حقوقی با گوگل بهترین مترجم ترجمه‌ی تخصصی حقوقی ترجمه‌ی تخصصی حقوقی با گوگل ترنسلیت بهترین ترجمه‌ی تخصصی حقوقی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :