دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

نویسنده: آیدا وحدت طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1401/11/11 ساعت 09:00:00 بازدید: 1274 امتیاز 0 از 0 نظر

با مطالعه سیر تحول و تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، مشاهده می شود که تصویرگری، هم اکنون عمری 80 ساله دارد. به این صورت که هشتاد سال از عمر این هنر در ایران می گذرد. هنری که پس از ورود صنعت چاپ در ایران، رونق چشمگیری به خود گرفت. از این هنر از همان گذشته های نه چندان دور تا به امروز، استفاده های بسیار مفید و بهینه ای در کتاب های کودک می شده است. با بررسی تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، می توان این هنر ایرانی را در کتاب های زیادی مشاهده کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تصویرگری کتاب کودک خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران به چه دوره ای بر می گردد؟

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، به 80 سال پیش بر می گردد. جایی که برای اولین بار، تصاویر به جای انسان، لب به سخن گشودند. در آن تاریخ تا به امروز، عکس هایی با رنگ و لعاب های جذاب و سحرآمیز در کتاب های کودکان درج می شد. هنوز هم طراحان زیادی هستند که از این هنر به شیوه های مختلف، استفاده می کنند. در طول این سال ها، هر چقدر به سمت جلو پیش می رویم، تصویرسازی های جذاب تری را مشاهده می کنیم. هر چند که تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران به دوره های قبل باز می گردد؛ اما روز به روز شاهد سبک های نوینی در این هنر هستیم. در همان ابتدا نیز یک سری روش هایی مرسوم بودند. اما به علت عدم استقبال جامعه کودکان به آن روش ها، خیلی زود منسوخ شدند و جای خود را به روش های دیگر دادند. امروزه نیز روش هایی از تصویرسازی رایج شده اند که مورد استفاده طراحان زیادی قرار گرفته اند.

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

تصویرسازی کتاب کودک

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران نشان دهنده علاقه جامعه کودک به این هنر دیرینه است. با ورود دستگاه های چاپ و بکارگیری آن ها در ایران، توجه به این هنر، بیش از پیش گسترده شد. از آغاز تصویرگری کتاب کودک تا به امروز، دغدغه تصویرگران، خلق تصاویر با کیفیت بوده تا بتوانند به هر نحوی که شده کودکان را به سمت کتاب کودک بکشانند. مسئله ای که امروزه نیز به یک چالش بسیار جدی در میان این قشر از جامعه تبدیل شده است. با مطالعه و بررسی تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران نیز می توان این مسئله را به وضوح مشاهده کرد. امروزه موسسه هایی در این زمینه فعالیت دارند که شما می توانید سفارش های خود را به دست آن ها بسپارید. موسسه ایران تایپیست، یکی از بهترین موسسه های پیش رو به شمار می آید که از وجود تصویرگران بسیار مجرب و کارکشته بهره می جوید. شما به صورت حضوری و غیر حضوری، می توانید سفارش خود را به دست آن ها برسانید.

رایج ترین روش های به کار گرفته شده در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران چه بوده است؟

با مطالعه و بررسی تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، به این نتیجه دست می یابیم که روش هایی همیشه رایج بوده اند. به این صورت که این روش ها از همان گذشته دور تا به امروز، رواج گسترده ای داشته اند. شاید بتوان روش تصویرگری با مداد و مداد رنگی را جزو قدیمی ترین و رایج ترین شیوه در این زمینه دانست. شیوه ای که از قدیم وجود داشته و هنوز هم با استفاده از این شیوه رایج، طراحان بسیار زیادی هستند که اقدام به تصویرسازی کتاب کودک می کنند. در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، نیز نمونه های زیادی را با استفاده از این روش شاهد هستیم. نمونه هایی که سبب پدید آوردن آثار فاخر زیادی شده اند. البته امروزه از روش های جدیدی استفاده می شود که در گذشته چندان مرسوم نبوده اند. کما اینکه در گذشته روش هایی رایج بوده اند که امروزه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین هر دوره ای، روش خاص خود را می طلبد.

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

از روش های بکار رفته شده در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، روش استفاده از مداد رنگی، هنوز طرفدار دارد. هر روشی از تصویرسازی، هر چند هم که قدیمی باشد؛ اگر هنوز هم طرفداران خود را داشته باشد؛ مورد استفاده واقع می گردد. همان طور که با استفاده از این ابزارهای ساده، می توان تصاویر فاخر و ارزشمندی را به وجود آورد. البته طبیعتا کیفیت هر یک از آن ها توسط هر طراحی، متفاوت می باشد. اگر امروزه به دنبال کیفیت بالایی از تصویرسازی، هستید؛ می توانید موسسه ایران تایپیست را انتخاب کنید. در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران نیز طراحان مطرحی بوده اند که به این کار همت می گمارده اند. به همین جهت سعی در پدید آوردن آثار ارزشمندی کرده اند که در نوع خود بسیار جالب توجه بوده است. اگر امروزه برخی از آن ها برای ما جذابیت ندارند؛ در همان دوره خود در نزد کودکان، مورد استقبال شدیدی واقع شده اند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تصویرگری کتاب کودک خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

پیشرفت چشمگیر در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

وقتی به تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، نظر می افکنیم؛ متوجه می شویم که رفته رفته، شاهد پیشرفت های چشمگیری در زمینه تصویرسازی کودک می شویم. به گونه ای که در هر چقدر از دهه چهل به دهه پنجاه می رویم؛ این تفاوت ها را به وضوح مشاهده می کنیم. چون دهه پنجاه را می توان یکی از بهترین و درخشان ترین دهه های تصویرگری کتاب کودک دانست. در این دهه، تصویرسازی به نقطه اوج خود می رسد. می توانید با یک جستجوی ساده در سیر تحول و تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران در دهه پنجاه، نمونه های آن را مشاهده کنید. نمونه هایی که بسیار متفاوت و متمایز از نمونه های قبلی تصویرسازی در دهه چهل و ماقبل آن بوده است. به طور کلی هر چقدر به سمت جلو پیش می رویم؛ با توجه به پیشرفت های محسوسی که در زمینه چاپ کتاب کودک انجام می گیرد؛ این پیشرفت ها بیشتر نمود می یابند.

پیشرفت در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران در دهه پنجاه، نشان از علاقه مندان به این حوزه دارد. نقاشان و طراحانی که بیشترین هم و غم خود را برآن نهاده اند تا بتوانند با ارائه نمونه های فاخر از خود، کودکان بیشتری را به سمت کارهای خویش بکشانند. امروزه اگر می خواهید از نمونه های بسیار جذاب و بی نظیر انجام تصویرگری کتاب کودک، بهره مند شوید؛ می توانید از تصویرگران موسسه ایران تایپیست، بهره مند شوید. چرا که این دسته از افراد، سال هاست که خدمات ارزنده ای را در این زمینه به مشتریان خویش ارائه داده اند. همان گونه که  گفته شد؛ در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران در دهه پنجاه، شاهد پیشرفت های چشمگیری بودیم. چون تجربه تصویرگران، روز به روز بیشتر شده بود. همین عامل به نوبه خود سبب شده بود تا در دهه پنجاه، نمونه های با کیفیت تری را شاهد باشیم. امروزه نیز طراحان ایران تایپیست، با تجربه بالا شما را از نمونه های جذاب خود، بهره مند می سازند.

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

تصویرسازی کتاب

بررسی تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران و جهان

وقتی به تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران و جهان سیر می کنیم؛ متوجه نکات جالب توجهی می شویم. باید دانست که وسایل و دستگاه های مدرن چاپ در کشورهای غربی پیشتر از ایران در غرب، رشد و نمو یافتند. همین عامل، تأثیر زیادی روی هنر هنرمندان غربی در پدید آوردن تصویرسازی کتاب های کودکان داشت. بنابراین قبل از دهه چهل که هنوز  تصویرگری در ایران نیامده بود؛ در غرب و اروپا تصویرگرانی وجود داشتند که به این کار روی آورده بودند. همان طور که با مراجعه به تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، می توان شاهد این موضوع بود. اما رفته رفته با ورود به دهه چهل، تصویرسازی کتاب کودک در ایران نیز مطرح گردید. تصویرگران ایرانی نیز خیلی زود پا به پای تصویرگران اروپایی راه خود را در این زمینه هموار ساختند. محمد زمان زمانی، پرویز کلانتری و پس از آن ها نورالدین زرین کلک در ایران، جزو اولین تصویرگران بودند. البته آن ها ابتدا فعالیت خود را در تصویرگری کتاب های درسی آغاز نمودند.

در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران و جهان، با تصویرگری های زیبا و جذابی مواجه می شویم. تصویرسازی کتاب کودک، توسط هر یک از آن ها توانسته بود، کودکان همان دوره را به سمت کتاب های کودک، جذب کند. البته باید خاطر نشان کرد که در آن زمان هم در تصویرگری های ایران و هم سایر نقاط مختلف جهان، بیشتر به خلق تصویرسازی های هنرمندانه توجه می شد. در بسیاری از نمونه های آن ها، به سن و سال کودک مورد نظر، توجهی نمی شد. تنها هدف آن ها خلق طراحی های هنرمندانه و آثار فاخر به نام خود بود. ولی پس از گذشت مدت زمانی از تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، طراحان متوجه شدند که تأثیر سن کودک در تصویرسازی، بسیار بالاست. به همین علت سعی کردند تا متناسب با سن و سال کودک، اقدام به تصویرگری کتاب کودک کنند. همین امروز نیز این امر به خوبی نمایان گشته است که سن کودک، تأثیر زیادی در خلق تصویرسازی ها دارد.

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

تصویرسازی دیجیتال کتاب کودک

تاریخچه تصویرسازی های دیجیتال کتاب کودک در ایران

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران که قدمتی 80 ساله دارد. اما در آن زمان بیشتر از روش های قدیمی استفاده می شد. امروزه روش های کامپیوتری و دیجیتال نیز ظهور یافته اند. تاریخچه تصویرسازی های دیجیتال کتاب کودک در ایران، قدمت زیادی ندارد. اما در طول این مدت کم نیز، تصویرگران زیادی توانسته اند در این مسیر، موفق باشند. وجود نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری زیادی که با استفاده هر یک از آن ها می توان آثار جالب توجه و جذابی را برای کودکان در کتاب های مخصوص آن ها خلق کرد. در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، نمونه های تصویرسازی دیجیتال کتاب کودک را هم می توان مشاهده کرد. نمونه هایی که هر یک از آن ها نیز توانسته اند جای پای خود را دل کودکان محکم کنند. در صورتی که به تصویرگری های دیجیتال با نگاه دقیق تری، نظر می افکنیم؛ متوجه می شویم که این شیوه نیز توانسته است در برخی اوقات مخاطبین زیادی را به خود جلب کند.

در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، روش های مختلفی از این هنر را می توان مشاهده کرد. حتی روش استفاده از نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری را هم می توان در تاریخچه این هنر در نزد ایرانیان مشاهده کرد. البته قدمت این روش از تصویرگری، طبیعتا خیلی کمتر از سایر روش های دیگر می باشد. چون هر چقدر علم، پیشرفته کرده است و وسایل و تکنولوژی توانسته اند؛ جای پای خود را در زندگی روز بشری باز کنند؛ شاهد پیشرفت هایی هم در این حوزه بوده ایم. استفاده از نرم افزار و برنامه های کامپیوتری در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران، هر چند که قدمت زیادی ندارد؛ اما توانسته است بسیار موفق ظاهر گردد. همان طور که امروزه شما می توانید از این آثار هنری کامپیوتری در کتاب های کودک خود بهره مند شوید.

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران

تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک در ایران


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تصویرگری کتاب کودک خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه تصویرگریطراحی کاراکترطراحی گرافیکیتصویرگری کتاب کودک

سوالات متداول

خیر؛ در آن زمان بیشتر به خلق آثار فاخر و هنرمندانه توجه می شده است.

 محمد زمان زمانی، پرویز کلانتری و پس از آن ها نورالدین زرین کلک از جمله اولین ها در این هنر در ایران بوده اند.

بله؛ هر چند که قدمت استفاده از این نرم افزارها، خیلی زیاد نیست.

سیر تحول تصویرگری کتاب کودک، به دهه پنجاه باز می گردد.


نویسنده: آیدا وحدت طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1401/11/11 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1274 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تاریخ تصویرسازی کتاب کودک تاریخچه تصویرسازی برای کودکان تاریخچه تصویرسازی در ایران پیشینه تصویرسازی تاریخچه تصویرگری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :