سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

چاپ کتاب داستان

نویسنده: مرتضی صمدی چاپ کتاب داستان تاریخ انتشار: 1401/8/3 ساعت 09:00:00 بازدید: 677 امتیاز 0 از 0 نظر

نویسنده‌ای که قصد چاپ کتاب داستان را دارد، باید دغدغه‌مند باشد. وی باید بتواند با دغدغه‌های مربوط به کودکان در جامعه آشنایی پیدا کند و پس از بررسی آنها در صدد نگارش و چاپ کتاب داستان برآید. در ادامه قصد داریم مراحل مربوط به انتشار کتاب داستان را به صورت تک به تک مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه در زمینه‌ی چاپ کتاب داستان جدی هستید، مطلب زیر را با دقت مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خود را ثبت نمایید تا به صورت رایگان قیمت گذاری شود و تصمیم گیری بفرمایید

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان می باشد    

برای دریافت مشاوره رایگان یا اعلام هزینه های دقیق می توانید تماس بفرمایید یا عدد 7 را به  09197349500 پیامک کنید.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

دفتر مرکزی(خط ویژه)                                                       47625500 - 021

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم بیک زاده                   09197349100

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم رحیمی                         09190441620

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم دکتر شهاب                  09197349500

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم ابراهیمی                     09193716030

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم حیدری                         09198284084

مسئول  قیمت گذاری ترجمه کتاب ساعت اداری                   09195920598

مسئول قیمت گذاری تایپ ساعت اداری                               09196924796

مسئول قیمت گذاری صفحه آرایی و طراحی جلد                   09198282102

مسئول ویراستاری و تصویرگری ساعات اداری                       09195046400

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها شیدایی                                 09199170040

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها آقای حمیدی                          09197733916

تماس، واتس اپ، تلگرام

از اینکه بستری برای دریافت مشاوره هایی بدون جانبداری و واقع گرایانه مهیا نمودیم، به خود می بالیم.

قیمت حدودی چاپ کتاب (صفر تا صد: از آماده سازی کتاب، مجوز ها و چاپ)    700 هزار تومان

هزینه تایپ       هزینه ترجمه     هزینه صفحه آرایی      هزینه ویراستاری      هزینه چاپ کتاب

هزینه طراحی جلد      هزینه تحلیل آماری     هزینه تهیه پاورپوینت     هزینه خلاصه نویسی


مراحل چاپ کتاب داستان

چاپ کتاب داستان برای اشاعه فرهنگ و افکار مثبت در بین کودکان و نوجوانان اهمیت بالایی دارد. کودکی که از همان سالهای ابتدایی با انواع کتاب و کتاب داستان در ژانرهای مختلف درگیر شده باشد، در بزرگسالی بهتر می‌تواند مسائل را درک و از یکدیگر تفکیک کند. هر نویسنده‌ای که قصد دارد به چاپ کتاب داستان بپردازد، بهتر است با مراحل انتشار کتاب داستان آشنایی لازم را پیدا کند.

اولین مرحله‌ای که به چاپ کتاب داستان نسبت داده می‌شود، انتخاب موضوع است. نویسنده باید در انتخاب موضوع کتاب داستان بسیاری دقیق باشد. به عبارتی نویسنده باید دغدغه و نیاز جامعه را نسبت به انتشار کتاب داستان درک کند. نیاز کودکان هر جامعه نسبت به خواندن کتاب داستان با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در کشور ایران ممکن است کتاب داستان‌هایی در رابطه با فرهنگ‌سازی طبیعت‌دوستی نگارش شود. در مقابل ممکن است در کشوری مانند چین چنین دغدغه‌ای وجود نداشته باشد! از این رو بهتر است هر نویسنده‌ای اولین مرحله چاپ کتاب داستان را جدی بگیرد.

مرحله دوم در چاپ کتاب داستان اخذ تایید از افراد صاحب نظر است. بهتر است پیش از مراجعه به ناشر کتاب داستان را در اختیار افراد صاحب نظر قرار دهید. این افراد قادر به کشف نقاط ضعف کتاب و رفع آنها خواهند بود. چنانچه از یافتن افراد صاحب نظر عاجز ماندید، می‌توانید روی کمک ایران تایپیست حساب باز کنید.

چنانچه از کیفیت کتاب داستان تان مطمئن شدید، وقت آن است که به سراغ یک ناشر معتبر بروید. البته در مراجعه به ناشر نیز کتاب داستان‌تان برای دفعات متعددی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مراجعه به ناشر باید یک نسخه از کتاب را به همراه داشته باشید تا به تیم ویراستاری تحویل داده شود. تیم ویراستاری کتاب داستان را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. از این ابعاد می‌توان به نبود غلط املایی، نگارشی و ایرادات محتوایی اشاره نمود.

پس از آنکه محتوای کتاب مورد تایید تیم ویراستاری و ناشر قرار گرفت، کتاب در نوبت چاپ قرار می‌گیرد. البته قبل از اقدام به چاپ، در صورت نیاز، تصویرسازی کتاب داستان نیز انجام می‌شود. تصویری سازی کتاب باید مطابق با مطالب کتاب باشد. همچنین باید از تصاویر مناسب استفاده کرد. همچنان که کتاب داستان در نوبت چاپ قرار می‌گیرد، مراحل مربوط به دریافت فیپا، مجوز و ... نیز صورت می‌پذیرند.

چاپ کتاب داستان

انتشار کتاب داستان

 چاپ کتاب داستان کودکانه

زمان که از کتاب داستان سخن به میان می‌آید، منظور کتابی است که برای سنین پایین منتشر می‌شود. کتاب داستان‌هایی که برای بزرگسالان نگارش می‌شوند، اصطلاحاً رمان نام دارند. از این رو در زمینه چاپ کتاب داستان، با انتشار کتاب برای قشر کودکان و نوجوانان سروکار داریم!

در همه کشورها، مخصوصا ایران، قوانین سختگیرانه‌ای برای چاپ کتاب از جمله چاپ کتاب داستان کودکانه وجود دارد. دلیل این سختگیری نه کاملا واضح و مبرهن است. کودکان ذهن پاکی دارند که دائما در حال جمع‌آوری اطلاعات از منابع مختلف است. صفحه سفید ذهن کودکان باید با مطالب ارزشمند پر شوند. مطالبی که بر روی لایه‌های زیرین ذهن می‌نشینند، مستقیماً بر روی شخصیت کودک تاثیر می‌گذارند. از این رو زمانی که نویسنده برای انتشار کتاب داستان کودکانه به ناشر مراجعه می‌کند، ناشر کتاب را در اختیار ویراستاری قرار می‌دهد تا مطالب آن را خط به خط بررسی کنند.

خوشبختانه در زمینه چاپ کتاب داستان می‌توان تنوع بالایی به خرج داد. زیرا کودکان اطلاعات زیادی در مورد مسائل مختلف ندارند؛ از این رو میتوان هر مطلبی را اساس اصلی کتاب داستان قرار داد. برای مثال هر نویسنده صاحب قلمی می‌تواند در زمینه امامان و پیامبران داستان‌های مختلفی نقل کند. علاوه بر آن می‌توان به انتشار داستان‌هایی از حیوانات و یا گذشته‌های دور نیز پرداخت. البته در زمینه انتشار کتاب داستان پرداختن به موضوعات مختلف باید خلاقانه باشد. به عبارتی کودک باید بتواند مطلبی را در مورد آن هیچ اطلاعاتی ندارد به راحتی درک کرده و هضم کند. خلاقانه‌بودن کتاب داستان نه تنها برای فهم مطلب مهم است، بلکه رغبت کودک را نیز برای اتمام کتاب داستان افزایش می‌دهد. کودکی که از همان ابتدا در فهم کتاب داستان مشکل داشته باشد هیچ رغبتی برای اتمام آن نیز نخواهد داشت! استفاده از کلام شیوا و لغات ساده نیز بسیار مهم است.

امروزه امکان چاپ کتاب داستان کودکانه در ژانرهای مختلف مانند پلیسی، شعرگونه، تخیلی و ... امکان پذیر است. شما برای چاپ کتاب داستان کودکانه تنها یک قدم فاصله دارید، که آن نیز یافتن یک ناشر مناسب است! چنانچه تجربه چاپ کتاب داستان ندارید و یا از تجربه‌های قبلی خود خاطره خوبی ندارید، بهتر است مسئله انتخاب ناشر را به صورت جدی دنبال کنید.

چاپ کتاب داستان

انتشار کتاب داستان

چاپ کتاب داستان با کمترین هزینه

اولین سوالی که در ذهن نویسنده در حوزه چاپ کتاب داستان ایجاد می‌شود، مربوط به هزینه است. به عبارتی می‌توان چنین ادعا کرد که هزینه چاپ کتاب داستان می‌تواند نظر نویسنده را در مورد چاپ کردن و یا نکردن آن به طور کلی تغییر دهد! از این رو بهتر در زمینه یافتن ناشر برای انتشار کتاب داستان با دقت بیشتری پیش بروید، چرا که ممکن است ناشری را بیابید که کتاب‌تان را با هزینه‌ای مناسب و باورنکردنی به چاپ ‌برساند. البته ارائه قیمت پایین نمی‌تواند دلیلی بر کیفیت چاپ کتاب باشد. ناشری که قیمت پایین برای چاپ کتاب داستان پیشنهاد می‌کند باید بتواند کیفیت را نیز در سطح ایده‌آل نگه دارد. آیا می‌دانید چه فاکتورهایی بر روزی هزینه چاپ کتاب داستان تاثیر می‌گذارند؟

اولین فاکتوری که مستقیما بر روی هزینه چاپ کتاب داستان تاثیر می‌گذارد، مربوط به تیراژ است. در اصل تیراژ کتاب داستان مهم‌ترین مسئله‌ای که در مبحث هزینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. چرا که تیراژ کتاب داستان برای روی سایر هزینه‌ها نیز تاثیر می‌گذارد. برای مثال مقدار کاغذ مورد نیاز برای چاپ کتاب داستان را نظر بگیرید. هر چه تیراژ کتاب بالا باشد، بالطبع مقدار کاغذ مصرفی و درخواستی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این مورد در زمینه استفاده از رنگ و جوهر نیس صادق است. با بالا رفتن تیراژ کتاب مقدار جوهری که برای انتشار کتاب داستان مصرف می‌شود، بالا خواهد رفت. البته باید بدانید انتخاب نوع کاغذ و نوع جوهر مصرفی نیز تاثیرات جداگانه‌ای بر هزینه انتشار کتاب داستان خواهند داشت. هر چه کیفیت کاغذ و جوهر بالا باشد، هزینه چاپ کتاب داستان نیز بالا خواهد بود.

از سایر هزینه‌هایی که به چاپ کتاب داستان مربوط می‌شود می‌توان به نوع صفحه آرایی کتاب و تصویرسازی‌های آن اشاره نمود. صفحه آرایی که خلاقیت بیشتری دارند و مطابق با درخواست نویسنده طراحی می‌شوند، هزینه بالاتری دارند. البته انتخاب نوع صفحه آرایی نیز باید با موضوع کتاب مطابقت داشته باشد. گاهی از اوقات پیاده‌سازی طرح‌های فوق العاده جذاب بر روی نوع خاصی از کتاب‌ها امکان پذیر نیست! همچنان که سرتان به بررسی هزینه‌های مربوط به تیراژ، صفحه آرایی و طراحی جلد مشغول است، بهتر است هزینه‌هایی مانند هزینه اخذ مجوز و شبا را نیز فراموش نکنید.

چاپ کتاب داستان

انتشار کتاب داستان

شرایط چاپ کتاب داستانی در ایران چیست؟

هر کشوری ضوابط و قوانین خاصی برای چاپ کتاب وضع کرده است. در کشور ایران نیز قوانینی در زمینه چاپ کتاب داستان وجود دارند که تعیین کننده شرایط آن است. هر نویسنده‌ای، حتی پیش از نگارش کتاب، باید به شرایط انتشار کتاب داستان واقف باشد. به اتفاق به بررسی شرایط چاپ کتاب داستان می‌پردازیم.

در مرحله اول سوابق نویسنده باید از بابت مسائل سیاسی مبری باشد. نویسنده‌ای که قبلا اقدام به انجام فعالیت‌های سیاسی نامشروع کرده است و یا هم اکنون نیز در همان حوزه فعالیت دارد، اجازه چاپ کتاب داستان ندارد. پاک‌بودن سوابق نویسنده جزو اولین شروطی است که در انتشار کتاب داستان مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین هیچ ناشری قصد همکاری با نویسنده‌های بدنام را نیز ندارد.

در مرحله بعدی مطالب کتاب نیز باید در راستای موازین جمهوری اسلامی ایران باشد. به عبارتی مطالب کتاب داستان نباید ناقض قوانین حاکم بر جامعه و در یک کلام جمهوری اسلامی ایران باشد. در کتابی که چنین شرطی رعایت نشده باشد، در همان ابتدا توسط ویراستاران رد صلاحیت خواهد شد. علاوه بر آن، برای چنین کتاب‌هایی مجوز انتشار نیز صادر نمی‌شود. در این صورت هیچ ناشری حق انتشار کتاب داستان بدون مجوز را نیز ندارد.

مطالب کتاب داستان نگارش شده باید با سن مخاطب مطابقت داشته باشد. در برخی از مواقع ممکن است مطلب و اطلاعات کتاب مخصوص یک دانش آموز 10 ساله بوده اما لغات کتاب ورای درک و فهم وی باشد. نویسنده باید با شرایط نگارش کتاب داستان آشنایی داشته باشد و بتواند بهترین کلمات را برای یک کودک 10 ساله برگزیند. البته امروزه در موسسه‌هایی که به انتشار کتاب می‌پردازند تیمی از ویراستاران خبره کتاب را از بابت تطابق آن با سن مخاطب مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند.

پس از آنکه مراحل و شرایط اولیه چاپ کتاب داستان گذر کردیم، به سراغ مرحله دیگری می‌رویم که به "انتخاب نوع چاپ" شهرت دارد. در این مرحله نویسنده تصمیم می‌گیرد از کدام چاپ برای انتشار کتابش بهره ببرد. البته به صورت قانونی و منطقی چاپ افست برای انتشار کتاب در تیراژ بالا و چاپ دیجیتال برای انتشار کتاب در تیراژ پایین مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی با انواع چاپ به مقاله مربوطه در همین سایت مراجعه کنید.

چاپ کتاب داستان

انتشار کتاب داستان

بهترین مرکز چاپ کتاب داستان

امروزه مراکز و موسسات بسیاری در زمینه چاپ کتاب داستان فعالیت دارند. انتخاب بهترین مرکز چاپ کتاب از بین مراکز بیشماری که در این زمینه فعالیت دارند، بسیار سخت است. خوشبختانه در این بند قصد داریم به معرفی دو مورد از بهترین مراکز انتشار کتاب داستان بپردازیم. اما پیش از معرفی بهترین مراکز چاپ کتاب داستان بهتر است ویژگی‌های یک موسسه انتشاراتی خوب را مورد بررسی قرار دهیم.

موسسه‌ای که برای چاپ کتاب داستان انتخاب می‌کنید باید مشاوره رایگان در اختیار نویسنده قرار دهد. اغلب نویسنده های تازه کار اطلاعات بسیاری در زمینه چگونگی چاپ کتاب داستان ندارند. از این موسسات انتشاراتی باید در زمینه شفاف سازی مراحل انتشار کتاب داستان احساس مسئولیت کنند. نویسنده های تازه کار سوالات متعددی در رابطه با انتشار کتاب داستان دارند که بهتر است به تمامی آنها پاسخ داده شود.

موردی بعدی که می‌توان به یک موسسه انتشاراتی خوب نسبت داد، داشتن یک تیم کامل است. در موسسه‌هایی که به انتشار و چاپ کتاب داستان می‌پردازند، باید یک تیم کامل وجود داشته باشد که هر یک از اعضای آن در زمینه‌های مختلف متبحر باشد. این تیم کامل متشکل است از: تیم ویراستاران، تیم طراحی جلد، تیم صفحه آرایی، تیم طراحی طرح های گرافیکی و... . موسسه‌ای که بتواند تمام نیازهای نویسنده را رفع کند، باعث صرفه جویی در زمان نویسنده خواهد شد. چرا که لازم نیست نویسنده برای انجام امور مختلف به مکان‌ها و مراکز مختلف مراجعه نماید.

از دیگر ویژگی‌های یک موسسه انتشاراتی خوب ارائه هزینه‌ای عادلانه برای چاپ کتاب داستان است. تمامی موسسات انتشاراتی باید حس مسئولیت‌پذیری بالایی در زمینه تعیین هزنیه‌های عادلانه داشته باشند.

موسسه ایران تایپیست و مرکز انتشاراتی ارشدان از سری موسساتی هستند که می‌توان تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بندهای فوق را به آنها نسبت داد. این موسسات هر یک از یک تیم خبره و ماهر در زمینه چاپ کتاب داستان بهره می‌برند. استفاده از یک تیم کامل بیش از آنکه به نفع موسسات انتشاراتی باشد، به نفع نویسنده خواهد بود! از دیگر مواردی که در مورد این موسسات وجود دارد شفافیت در کار است. چرا که هر نویسنده‌ای می‌تواند با مراجعه به سایت هر یک از این مراکز نمونه کار‌های قبلی را مشاهده کند.

چاپ کتاب داستان

انتشار کتاب داستان


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش خود را ثبت نمایید تا به صورت رایگان قیمت گذاری شود و تصمیم گیری بفرمایید

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان می باشد    

برای دریافت مشاوره رایگان یا اعلام هزینه های دقیق می توانید تماس بفرمایید یا عدد 7 را به  09197349500 پیامک کنید.

با توجه به وضعیت شیوع کرونا تمامی مراحل از انعقاد قرارداد، آماده سازی کتاب و چاپ و ارسال کتاب به صورت غیر حضوری نیز انجام می شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

دفتر مرکزی(خط ویژه)                                                       47625500 - 021

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم بیک زاده                   09197349100

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم رحیمی                         09190441620

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم دکتر شهاب                  09197349500

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم ابراهیمی                     09193716030

مشاوره چاپ کتاب ساعت اداری خانم حیدری                         09198284084

مسئول  قیمت گذاری ترجمه کتاب ساعت اداری                   09195920598

مسئول قیمت گذاری تایپ ساعت اداری                               09196924796

مسئول قیمت گذاری صفحه آرایی و طراحی جلد                   09198282102

مسئول ویراستاری و تصویرگری ساعات اداری                       09195046400

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها شیدایی                                 09199170040

اپراتور غیر اداری تمام بخش ها آقای حمیدی                          09197733916

تماس، واتس اپ، تلگرام

از اینکه بستری برای دریافت مشاوره هایی بدون جانبداری و واقع گرایانه مهیا نمودیم، به خود می بالیم.

قیمت حدودی چاپ کتاب (صفر تا صد: از آماده سازی کتاب، مجوز ها و چاپ)    700 هزار تومان

هزینه تایپ       هزینه ترجمه     هزینه صفحه آرایی      هزینه ویراستاری      هزینه چاپ کتاب

هزینه طراحی جلد      هزینه تحلیل آماری     هزینه تهیه پاورپوینت     هزینه خلاصه نویسی


 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

قرارداد با ناشرچاپ و نشر کتابهزینه صفحه بندی کتابسوالات متداول چاپ کتاب

سوالات متداول

بله مجموعه ایران تایپیست به صورت جدی در زمینه چاپ کتاب داستان فعالیت دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با ایران تایپیست در تماس باشید.

هزینه چاپ کتاب داستان در ایران تایپیست مبلغ ثابتی ندارد. به عبارتی تنها پس از بررسی مشخصات کتاب، آن هم به صورت دقیق، می‌توان در مورد هزینه چاپ کتاب داستان نظر قطعی و نهایی صادر کرد.

در بررسی هزینه چاپ کتاب داستان در ایران تایپیست همه فاکتورهای مربوط به چاپ کتاب اعم از تیراژ، نوع قطع، نوع کاغذ مصرفی و ... در نظر گرفته می‌شوند.

مراحل چاپ کتاب داستان در ایران تایپیست به مانند مراحل چاپ کتاب داستان در موسسات دیگر است. بهتر است پیش از اقدام به عقد قرارداد چاپ کتاب داستان، مشاوره رایگان از سمت ایران تایپیست دریافت کنید تا اطلاعات دقیقی در زمینه مراحل چاپ کتاب داستان داشته باشید.


نویسنده: مرتضی صمدی چاپ کتاب داستان تاریخ انتشار: 1401/8/3 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 677 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: چاپ کردن کتاب داستان انتشار کتاب داستان نوشتن کتاب داستان تالیف کتاب داستان چاپ کتب داستان

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :