چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری کتاب

نویسنده: شیرین کرم خانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/12 ساعت 09:00:00 بازدید: 673 امتیاز 0 از 0 نظر

وقتی کتابی به بازار عرضه می‌شود، قطعا ویراستاری شده است. اگر این کار به خوبی صورت نگیرد، ضربه بزرگی به نویسنده و ناشر می‌خورد و این امر باعث می‌شود که اعتبار کتاب زیر سوال برود و افراد کمتری این کتاب را خریداری کنند. بنابراین در اینجاست که به اهمیت بسیار زیاد ویراستاری کتاب پی می‌بریم. در این مقاله به بررسی و اهمیت ویراستاری می‌پردازیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری کتاب شامل چه خدماتی است؟

ویراستاری کتاب یعنی انجام مراحل مختلف ویراستاری بر روی متون یک کتاب و آماده کردن آن برای ارائه به بازار. ویراستاری شامل سه بخش اصلی می‌شود که عبارت‌اند از: ویراستاری صوری، ویراستاری ادبی و ویراستاری محتوایی. این سه بخش از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌های ویراستاری کتب هستند. ویراستاری صوری مهم‌ترین بخش ویراستاری کتاب برای جذب مخاطب است. زیرا در این بخش به ویرایش ظاهر کتاب و نوشته‌های کتاب رسیدگی می‌شود. بنابراین وقتی فردی در فروشگاه یا نمایشگاه‌های کتاب با کتاب مورد نظر خود برخورد می‌کند، اگر ظاهر کتاب یا و فونت آن خوشش بیاید، آن را خریداری خواهد کرد. از این جهت ویرایش صوری نقش بسیار مهمی در ویراستاری کتاب دارد. در ویرایش صوری، ویراستار کاری می‌کند که املای کلمات بهتر باشد و کلمات چشم نوازتر به نظر برسند. این نکته تاثیر بسیار زیادی روی فروش کتاب دارد. زیرا اگر نوشته کتاب ثقیل و سخت باشد، افراد کمتری کتاب را خریداری کرده و آن را می‌خوانند.

نقش ویرایش ادبی در ویراستاری کتاب هم به نوبه‌ی خوب مهم است. در ویراستاری ادبی به املا و نکات نگارش متن توجه می‌شود. در واقع ویراستار در این بخش باید ایرادات املایی و ایرادات نگارشی کتاب را گرفته و تا حد امکان کتاب را بیشتر به یک آثار ادبی نزدیک کند. در این قسمت از ویراستاری، ویراستار حق ندارد به متن اصلی کتاب دست بزند و رویه کتاب را تغییر دهد. او فقط باید به وظایف مشخص شده عمل کند. آخرین مرحله در ویراستاری کتاب ویراستاری محتوایی است. در این مرحله همان‌طور که از نامش پیداست ویراستار به ویرایش محتوای کتاب می‌پردازد و سعی می‌کند اگر در جایی کم کاری شده است و نویسنده مفهوم را خوب نرسانده، آن را اصلاح نماید و به متن پر و بال دهد.

وب‌سایت ایران تایپیست به همراه متخصصین خود می‌تواند به شما در ویراستاری کتاب کمک کند. این مرکز به دلیل داشتن مهارت و تجربه کافی، خدمات منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و توانسته است رضایت صددرصدی آنان را در کارنامه کاری خویش داشته باشد.

ویراستاری کتاب

ویراستار کتاب

آیا می‌توانم فقط درخواست صفحه آرایی را در ویراستاری کتاب ثبت کنم؟

صفحه آرایی جزوی از ویراستاری کتاب است که شما می‌توانید به شکل جداگانه، فقط صفحه آرایی را انتخاب کرده و سفارش خود را در وب‌سایت ایران تایپیست به ثبت برسانید. صفحه آرایی نقش بسیار مهمی در ویراستاری کتاب دارد. مخصوصا در کتاب کودکان. در ویراستاری کتاب، صفحه آرایی نقش مهمی را در فروش کتاب دارد.

صفحه آرایی در ویراستاری کتاب بخش جدایی از ویراستاری است که اصول و قواعد خاص خودش را دارد. همین امر باعث می‌شود تا صفحه آرایی، متخصص مخصوص به خودش را داشته باشد. برای صفحه آرایی نیاز است به طور کامل با دسته‌بندی‌های کتاب آشنا باشیم. کتاب‌ها به دسته‌های کودکان-نوجوان و بزرگسال تقسیم می‌شوند. کتاب‌های کودک و نوجوان نیز به پنج دسته دیگر تقسیم می‌گردد. در نظر گرفتن این دسته‌بندی‌ها تاثیر بسیار زیادی در صفحه آرایی دارد. زیرا ویراستار باید بداند که برای چه قشری باید صفحه آرایی کند. ضمنا صفحه آرایی او باید در راستای موضوع کتاب باشد.

اگر در خدمات ویراستاری کتاب، صفحه آرایی به خوبی انجام گردد، باعث می‌شود که خواننده جذب کتاب شده و بهتر با مطالب کتاب ارتباط برقرار کند. در موارد مهم از صفحه آرایی کتاب، رنگ‌بندی صفحات داخلی کتاب است که ویراستار می‌تواند بر اساس نیاز خود صفحات را  تک رنگ، دو رنگ یا چند رنگ کند. طراحی دو رنگ اصولا بیشترین طرفدار را در بین ویراستاران دارد. زیرا هم هزینه کمتری دارد و هم این که از دو رنگ مجزا استفاده می‌شود.  ویراستار با سلیقه خود در انتخاب رنگ‌ها، سعی می‌کند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. 

برخی از ویراستاران برای زیبایی بیشتر در چند صفحه اول از رنگ‌های بیشتری استفاده می‌کنند و طرح‌های خاص‌تری را به این صفحات می‌دهند. از همین روی، هر سفارشی که داشته باشید می‌توانید به کارشناسان ما بسپارید و از این نظر هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. این مرکز با فراهم کردن بستر مناسب برای ثبت سفارش اینترنتی توانسته است خدمات خود را به صورت گسترده در سراسر کشور ارائه دهد.

ویراستاری کتاب

ویراستاری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری کتاب توسط چه کسانی انجام می شود؟

ایران تایپیست یکی از موسسه‌های معتبر در زمینه ویراستاری کتاب است. در ایران تایپیست ویراستاری کتاب توسط متخصصین این امر انجام می شود. ویراستاری شغل بسیار وقت گیری است و نیاز به تجربه و اطلاعات بالا و گاها نیاز به شناخت زبان و ادبیات دارد. بنابراین کار ویراستاری طوری نیست که همه افراد بتوانند آن را انجام دهند و نیاز به تخصص خاصی دارد؛ که این تخصص در طی سال‌ها تلاش و کسب تجربه به دست می‌آید. در اینجا ما به شما وب‌سایت ایران تایپیست را معرفی می‌کنیم که دارای متخصصین مجرب و با استعداد و خلاق بوده و شما می‌توانید نمونه کارهای آن‌ها را به صورت رایگان مشاهده بفرمایید. ویراستارانی که در ایران تایپیست مشغول به کار هستند، همگی دارای تجربه بسیاری در این زمینه می‌باشند و همه سفارشات از جمله ویراستاری کتاب، صفحه آرایی، ویرایش کتاب‌های زبان خارجی، ویراستاری مقاله‌های داخلی و خارجی و ... را پذیرش می‌کنند.

یکی از دلایل بسیار مهمی که در ویراستاری قابل اهمیت بوده، آن است که این کار باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. اگر شما بدون تخصص بخواهید کار ویراستاری پروژه خود را انجام دهید، به دلیل نداشتن تجربه کافی و اطلاعات درست نمی‌توانید ویراستاری خود را به صورت حرفه‌ای ارائه کنید. بنابراین بهترین کار این است که پروژه ویراستاری خود را در اختیار یک متخصص بگذارید.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین ویراستاری‌ها، ویراستاری کتاب است. اگر نویسنده‌ای بخواهد کتابش را ویراستاری کند و آن را روانه بازار نماید، نیاز به ویراستار حرفه‌ای در زمینه ویراستاری کتاب دارد. اگر خودش دست به ویراستاری بزند، احتمالا کتابی که به بازار عرضه می شود، با شکست رو به رو خواهد شد. اینجاست که اهمیت بسیار زیاد ویراستاری کتب به چشم می‌آید و بهتر است به متخصصان این امر سپرده شود. مرکز ایران تایپیست با استخدام بهترین فریلنسرها و ویراستاران از سراسر کشور توانسته است خدمات منحصر به فردی را در این زمینه به شما ارائه دهد.

ویراستاری کتاب

سفارش ویراستاری کتب

روند پیگیری ویراستاری کتاب چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که همیشه در رابطه با انواع خدمات مانند ویراستاری کتاب وجود دارد این است که چگونه پس از ثبت سفارش، سفارش خود را پیگیری کنم؟ در این بخش می‌کوشیم تا به این سوال مهم پاسخ دهیم. در موسسه ایران تایپیست به همه این موارد به خوبی فکر شده است تا آسان‌ترین راه پیش روی کاربر سایت قرار گیرد. ابتدا شما باید با بررسی نمونه کارهای موجود برای هر ویراستار، ویراستار مورد نظر خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید در ایران تایپیست نمونه کارها به شکل رایگان در اختیار کاربران سایت قرار خواهد گرفت. این قابلیت ایران تایپیست را با دیگر موسسه‌ها متفاوت می‌سازد.

در ادامه سفارش ویراستاری کتاب خود را ثبت کرده و بر اساس پیچیدگی و حجم کار قیمت پیشنهادی را به شما ارائه می‌دهند. در مرحله بعدی شما انتخاب می‌کنید که می‌خواهید پولتان را یکجا پرداخت کنید یا به شکل قسطی آن را بپردازید. در صورت پرداخت قسطی شما مقداری از پول را اول واریز می‌کنید و مقدار باقی مانده را بعد از اتمام پروژه خواهید پرداخت. پس از انتخاب نوع پرداخت سفارش خود را تحویل داده و منتظر پایان پروژه می‌مانید. بعد از اتمام پروژه به شما اطلاع رسانی می شود و شما می‌توانید وارد سایت شده و پروژه خود را تحویل بگیرید.

 ایران تایپیست در اپلیکیشن های اجتماعی هم با کاربران ارتباط دارد و شما می‌توانید فایل سفارش خود را از طریق واتساپ یا تلگرام نیز برای ما ارسال کنید. حتی می‌توانید سفارشات خود را در این شبکه‌ها تحویل بگیرید. در نظر داشته باشید که این شبکه‌ها، تنها برای تسهیل برقراری در ارتباط در نظر گرفته شده‌اند و ثبت سفارش تنها از طریق سایت و یا مراجعه حضوری انجام می‌پذیرد. در صورتی که سوالی برای شما پیش آمد، می‌توانید از کارکنان سایت در شبکه‌های اجتماعی و در وب‌سایت ایران تایپیست بپرسید. ایران تایپیست یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های ایران در زمینه ترجمه، تایپ، انواع ویراستاری، مقاله نویسی و ... می‌باشد. همانطور که بارها نیز گفته شد، ارائه مشاوره کاملا رایگان بوده و شامل پرداخت هزینه نیست.

ویراستاری کتاب

ویراستاری

صدور فاکتور هزینه ویراستاری کتاب به صورت رایگان

پس از ثبت سفارش ویراستاری کتاب، میزان هزینه آن در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما در قالب فاکتور صادر می شود. پس از صدور فاکتور، از طریق ایمیل و پیامک به شماره تلفن همراهتان، به شما اطلاع رسانی می شود. در فاکتور همه اطلاعات از جزئی‌ترین و ریزترین مسائل تا اطلاعات اصلی یک به یک درج می‌شوند. شما پس از مشاهده فاکتور می‌توانید به سایت مراجعه کرده و هزینه خود را پرداخت کنید. اگر به هرگونه مشکلی برخوردید، می‌توانید با کارشناسان ما مطرح کنید. برای این کار هم از طریق تماس تلفنی و هم از طریق چت کردن به صورت آنلاین، می‌توانید سوالات و مشکلات خود را با مشاورین ما در میان بگذارید.

در نظر داشته باشید که صدور فاکتور برای ویراستاری کتاب  کاملا رایگان بوده و پس از آن شما می‌توانید به صورت آنلاین و از طریق کارت بانکی و یا به صورت کارت به کارت هزینه‌های درج شده در فاکتور را برای ایران تایپیست ارسال کنید. پس از پرداخت اطلاعات را وارد پنل کاربری خود کرده و پس از وارد کردن اطلاعات و تایید آن بلافاصله کار ویراستاری شما آغاز می شود. از زمان شروع کار تا پایان کار می‌توانید با ویراستار خود در ارتباط باشید و هر گونه نکته و نظری را به اطلاع ایشان برسانید. علاوه بر آن تیم کارشناسی ایران تایپیست از زمان آغاز کار تا پایان کار در خدمت شما بوده و شما می‌توانید هر گونه از سوال های خود را از تیم کارشناسی به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و به صورت تماس تلفنی بپرسید.

تیم ایران تایپیست به صورت تمام وقت و حتی خارج از تایم اداری در هفت روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به سوالات شما پاسخ می‌دهند. شما همزمان می توانید چندین سفارش را علاوه بر ویراستاری کتاب به ثبت برسانید و هیچ گونه محدودیتی از این نظر ندارید.

ویراستاری کتاب

ویراستاری کتب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویراستاریویراستاریویرایش فنیویراستاری-قرارداد با سازمان دولتی

سوالات متداول

هدف از ویراستاری این است که کتاب را به بهترین شکل ممکن از نظر ادبی، محتوایی و فنی به بازار تحویل دهیم. 

بزرگ‌ترین مزیت ویراستاری این است که کتاب به شکل منظم و آراسته تحویل بازار داده می‌شود. اگر کتاب‌ها ویراستاری نشوند خواندن آن‌ها سخت می‌شود و دارای اشکالات زیادی خواهند بود.

یکی از بهترین مکان‌هایی که شما می‌توانید کتاب خود را ویراستاری کنید، سایت ایران تایپیست است. شما در این سایت از خدمات ویراستاری بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید به بهترین شکل ممکن کتاب خود را ویراستاری کنید.

یکی از مراحل مهم ویراستاری، صفحه آرایی است که در ایران تایپیست توجه خاصی به این مورد می‌گردد.


نویسنده: شیرین کرم خانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/12 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 673 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری کتب ویرایش کتاب ویراستاری فنی کتاب ویراستاری علمی کتاب سفارش ویراستاری کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :