یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری حرفه ای کتاب

نویسنده: مرتضی صمدی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/16 ساعت 11:00:00 بازدید: 309 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری حرفه ای کتاب از امور تخصصی پیش از چاپ است که باید به افراد حرفه ای و باتجربه واگذار شود. افرادی که می دانند چه نوع ویرایشی برای هر کتابی لازم است تا به بهترین شکل ممکن در بیاید. کتاب های تألیفی به شکلی از ویرایش نیاز دارند و کتاب های ترجمه نیز ویرایش مخصوص خود را می خواهند. برای سفارش هر نوع ویرایشی برای انواع کتاب می توانید به ایران تایپیست مراجعه کنید.

ویراستاری حرفه ای کتاب

ویراستاری حرفه ای کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری حرفه ای کتاب شامل چه خدماتی است؟

ویراستاری حرفه ای کتاب در ایران تایپیست شامل خدمات مختلفی می شود. از آنجا که ویرایش دارای سطوح مختلف و انواع گوناگونی است، همه ناشران و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند باید با آن آشنایی کامل داشته باشند. یک ناشر باید بداند که کتابی که قرار است چاپ کند، متن آن با چه نوع ویرایشی روان تر می شود. کار اصلی که ویرایش انجام می دهد، قابل فهم تر کردن متن کتاب برای مخاطب است. بعد از ویرایش دیگر هیچ نوع ابهام و اشتباهی نباید در متن تألیفی با ترجمه شده وجود داشته باشد.

ویراستاری حرفه ای کتاب ممکن است شامل همه انواع ویرایش شود. بیشترین ویرایش که نسبت به بقیه ویرایش ها به زمان کمتری نیاز دارد، ویرایش فنی و صوری است. همان طور که از نام آن پیدا است، ویرایشی است که بیشتر با ظاهر متن سر و کار دارد. در این نوع ویرایش همه اشتباهات تایپی و غلط های املایی باید اصلاح شوند. پاراگراف بندی و نشانه گذاری در متن کتاب نیز در این مرحله اصلاح می شوند. نیم فاصله ها باید گرفته شوند و تصاویر و نمودارها و جداول باید شماره گذاری شوند.

ویراستاری حرفه ای کتاب در سطح زبانی و ادبی نیز انجام می گیرد. این نوع ویرایش بر اساس اصول و قواعد زبان و ادبیات فارسی باید روی متن پیاده شود. یعنی ویراستار موظف است متن را بخواند و همه جملات را کلمه به کلمه از نظر بگذراند و هر آنچه مطابق با اصول زبان فارسی نیست اصلاح کند. ویراستار برای این کار نیاز به تبحر و تجربه دارد. زیرا بی تجربگی می تواند منجر به بروز خطا در متن شود. این ویرایش در سطح بعدی از ویرایش فنی قرار دارد و به زمان بیشتری نیاز دارد.  

ویراستاری حرفه ای کتاب را می توان شامل ویرایش محتوایی و علمی نیز دانست. ویرایشی که نه تنها با معنای جملات کار دارد، بلکه به دنبال درست کردن مفهوم علمی جملات نیز هست. کاری که با تحقیق و پژوهش می توان به آن پرداخت. در این نوع ویرایش نیاز است که ویراستار بر موضوع محتوای متن تسلط کامل داشته باشد. در این صورت است که او می تواند در جملات دست ببرد و محتوای آنها را تغییر دهد. بدون آگاهی از محتوای متن تغییر آن ناممکن است و به طور حتم با اشتباهات ویراستار همراه خواهد بود.

ویراستاری حرفه ای کتاب

ویرایش حرفه ای کتاب

ویراستاری حرفه ای کتاب را به کجا بسپاریم؟

ویراستاری حرفه ای کتاب را به ویراستاران باتجربه و کاربلد ایران تایپیست بسپارید. همه ویراستارها کلاس های آموزشی و دوره های عمومی و تخصصی ویرایش را گذرانده اند. البته گذراندن این دوره ها کافی نیست و بیشترین تجربه ویرایش در حین کار با متن های مختلف به دست می آید. ضمن این که این مرکز برای شروع همکاری ویراستاران از آنها آزمون سختی می گیرد. آزمونی که تنها ویراستارهایی از پس آن بر می آیند که با اصول و قواعد کار ویرایش آشنایی کامل داشته باشند.

ویراستاری حرفه ای کتاب را به هیچ وجه نباید به افراد غیر حرفه ای بسپارید. اگر دوستتان در رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تحصیل کرده است، تنها در صورتی می تواند کار ویرایش متن کتاب شما را انجام دهد که پیش از این نیز این کار را انجام داده باشد. ویراستارها در حین کار با فراز و نشیب های آن به خوبی آشنا می شوند. کسب تجربه در این حرفه بسیار ارزشمند است. ویراستار بی تجربه ممکن است در متن تغییراتی را ایجاد کند که ناخواسته معنای جملات را به غلط عوض کند.

ویراستاری حرفه ای کتاب را تنها باید به مراکز تخصصی سپرد که سال ها است در این حوزه فعالیت دارند. جایی مثل ایران تایپیست را می توان جزء اولین شرکت هایی دانست که خدمات خود در زمینه کتاب را آغاز کرده است. همین ویژگی باعث شده است که از همان سال های ابتدایی شروع فعالیت خود بتواند افراد حرفه ای را جذب کند. حالا این مجموعه ویراستارهایی از همه جای کشور دارد که دست یافتن به آنها به طور معمول کار ساده ای نیست. پیدا کردن ویراستارهایی که به طور شخصی کار می کنند دشوار است.   

ویراستاری حرفه ای کتاب باید با امانتداری متن همراه باشد. هر ویراستار حرفه ای می داند متنی که برای ویرایش به دست او داده می شود امانت است و باید در نگهداری آن همه تلاش خود را بکند. هر ویراستاری در زمان گذراندن دوره های ویرایش با امانتداری متن آشنا می شود. اما با این حال ممکن است ترس از انتشار متن پیش از چاپ برای مؤلفان و مترجمان وجود داشته باشد. با سپردن متن کتاب به مراکز معتبر دیگر جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت.  

ویراستاری حرفه ای کتاب

ویراستاری کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

آیا در ایران تایپیست ویراستاری حرفه ای کتاب محدودیت موضوعی دارد؟

ویراستاری حرفه ای کتاب در ایران تایپیست هیچ محدودیت موضوعی ندارد. در واقع، هر کتابی که ناشر برای ویرایش به ویراستار بسپارد ویرایش خواهد شد. ممکن است یک کتاب بعد از گرفتن مجوز برای ویرایش به ویراستار سپرده شود یا پیش از این که برای مجوزش اقدام شود، برای ویراستاری ثبت شود. در هر صورت، ویراستارها در این مجموعه بر اساس محتوا و موضوع کتاب انتخاب می شوند.

ویراستاری حرفه ای کتاب را ویراستارانی بر عهده می گیرند که در این زمینه فعالیت کرده اند. ویراستارها به طور معمول هر کدام در یک زمینه حرفه ای می شوند. انواع مختلف متن در قالب های مختلف وجود دارد. ویراستاری که در ویرایش مقاله های تخصصی و غیر تخصصی متبحر شده است، دیگر به سراغ ویرایش کتاب و پایان نامه نخواهد رفت. ویراستاری که در زمینه کتاب تجربه کسب کرده باشد، ترجیح می دهد در همین حوزه به فعالیت خود ادامه دهد.

ویراستاری حرفه ای کتاب فعالیت در این زمینه را به ویرایش در حوزه های دیگر ترجیح می دهد. با اولویت های کار ویرایش کتاب به خوبی آشنا است. می داند که برای ورود به حوزه ویرایش خبر و روزنامه باید سرعت عمل بیشتری داشته باشد و به همین دلیل هم کار کتاب را بیشتر می پسندد و در آن تجربه بیشتری دارد. افرادی که در زمینه ویرایش پایان نامه در رشته های مختلف و مقاطع مختلف کار می کنند هم با فراز و نشیب های این متن ها به خوبی آشنا می شوند.

ویراستاری حرفه ای کتاب در واقع محدودیت موضوعی ندارد. اما اگر کتابی از وزارت ارشاد مجوز چاپ نگرفته باشد، ناشر هم نمی تواند برای نشر آن اقدام کند. این کار قانونی نیست و ممکن است عواقب سنگینی را برای ناشر به دنبال داشته باشد. اگر ناشر درباره مجوز گرفتن یا نگرفتن یک کتاب مشکوک است، بهتر است به جای این که زمان و هزینه خود را تلف کند، ابتدا برای اخذ مجوز آن از ارشاد اقدام کند.

ویراستاری حرفه ای کتاب

ویرایش کتاب

ویراستاری حرفه ای کتاب توسط چه کسانی انجام می شود؟

ویراستاری حرفه ای کتاب در ایران تایپیست را افرادی انجام می دهند که همه شرایط لازم برای این کار را داشته باشند. اولین مشخصه یک ویراستار خوب این است که خود اهل مطالعه باشد و با انواع متون آشنایی داشته باشد. ویراستار بدون گذراندن دوره ها و آموزش های ویراستاری نمی تواند کار خود را شروع کند. برای شرکت در این دوره ها لازم است ویراستار دوره عمومی ابتدایی را بگذراند. بعد می تواند در دوره های تخصصی تر شرکت کند. مراکز مختلفی هستند که این دوره ها را برگزار می کنند.

ویراستاری حرفه ای کتاب را صرف که این که یک نفر در دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی خوانده است نمی تواند بپذیرد. هر کسی برای این کار قابل اعتماد نیست. این کار دارای ظرافت های ویژه ای که تنها کسانی آنها را می دانند که در این زمینه تجربه زیادی به دست آورده باشند. ویرایش تنها یک فن نیست، بلکه فنی است که باید با هنر تغییر جملات ترکیب شود. به همین دلیل است که تنها کسی که اصول و قواعد آن را بداند نمی تواند از پس آن بر بیاید.

ویراستاری حرفه ای کتاب نیازمند کسب تجربه است. کتاب ها دارای موضوعات مختلفی هستند. برخی از ویراستارهایی که در حوزه کتاب فعالیت دارند هم در یک موضوع تجربه دارند. برخی از آنها در ویرایش کتاب های رمان و داستان تجربه دارند و می توانند با تبحر به سراغ آنها بروند. برخی کتاب های روان شناسی و برخی دیگر چند زمینه موضوعی را برای فعالیت انتخاب کرده اند.  

ویراستاری حرفه ای کتاب مورد نیاز ناشرانی است که همیشه به ویرایش نیاز دارند. ناشران از مراکزی هستند که مدام با ویراستارها باید سر و کار داشته باشند. البته برخی از آنها هم کتاب ها را بدون ویرایش چاپ می کنند که کاری صد در صد اشتباه است. در ایران تایپیست امکان کار با یک ویراستار ثابت برای ناشران ایجاد شده است. ضمن این که آنها می توانند برای همکاری طولانی مدت با این مرکز قرارداد ببندند و نیاز نیست هر کاری را جدا در پنل ثبت کنند.

ویراستاری حرفه ای کتاب

تأثیر ویراستاری حرفه ای کتاب بر فروش

تأثیر ویراستاری حرفه ای کتاب بر فروش آن

ویراستاری حرفه ای کتاب می تواند بر فروش کتاب مؤثر باشد. شاید کمی باور این مسئله سخت و پیچیده باشد. اما سفارش دهندگانی که پیش از این کتاب های خود را به ایران تایپیست سپرده و نتیجه مطلوب دریافت کرده اند می توانند در این باره بیشتر صحبت کنند. حتماً شما هم با کتاب هایی در زندگی تان مواجه شده اید که هرگز نتوانسته اید آنها را تا آخر بخوانید و آنقدر جملات پیچیده و سخت و گیج کننده در کتاب بوده است که نتوانسته اید آن را تمام کنید.

ویراستاری حرفه ای کتاب یعنی همه جملات روان و ساده شوند. یعنی هیچ جمله اشتباه و دشواری در متن باقی نماند. ویرایش کتاب در نهایت منجر خواهد شد که خواننده و مخاطب بتوانند ارتباط بسیار بهتری با کتاب برقرار کنند. استفاده از کلمات نامأنوس و غریبه خواننده را از کتاب زده خواهد کرد. بر عکس، کلمات آشنا و ملموس می توانند خواننده را تا آخر متن بکشانند.

ویراستاری حرفه ای کتاب می تواند تأثیر مستقیم بر فروش کتاب داشته باشد. تفاوت آن را می توان در کتاب هایی که مترجم های حرفه ای یا غیر حرفه ای ترجمه می کنند دانست. ویرایش حرفه ای برای یک کتاب در همان حد می تواند اثرگذار باشد. حتی اگر یک مترجم نه چندان حرفه ای کتاب را ترجمه کرده باشد، می تواند با یک ویرایش به یک متن عالی و دست اول تبدیل شود.

ویراستاری حرفه ای کتاب برای کتاب های تألیفی نیز لازم است. ممکن است نویسنده های معروف کتاب خود را از ویرایش بی نیاز بدانند. اما هر کتابی در سطح خودش به ویرایش نیاز دارد. کتاب هایی که نویسنده های تازه کار آنها را می نویسند صد در صد به ویرایش نیازمند هستند. ویرایش به این نویسندگان کمک بسیار زیادی می کند و به طور حتم در فروش مؤثر خواهد بود.  


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویراستاریویراستاریخدمات مقالهویراستاری قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

بله. امکان پرداخت هزینه در دو قسط فراهم شده است.

بله. یک ویرایش حرفه ای می تواند به طور حتم در فروش مؤثر باشد. مخاطب کتاب پر از اشتباه و غلط را دوست ندارد.

خیر. بهتر است هر یک از این خدمات را به طور جداگانه در پنل ثبت کنید. ابتدا برای تایپ درخواست دهید و بعد از اتمام تایپ آن را برای ویرایش ثبت کنید.

خیر. کتاب با هر موضوع و حجمی در این وب سایت قابل ثبت است.  


نویسنده: مرتضی صمدی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/16 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 309 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری کتاب ویراستاری سفارش ویراستاری کتاب هزینه ویراستاری کتاب ویراستاری حرفه ای کتب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :