شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

مهارت‌های لازم برای گویندگی چیست؟

نویسنده: شیرین کرم خانی گویندگی تاریخ انتشار: 1400/12/9 ساعت 18:00:00 بازدید: 906 امتیاز 0 از 0 نظر

در صورتی که می‌خواهید به عنوان گوینده فعالیت کنید و خیلی حرفه‌ای عمل کنید، لازم است بدانید که مهارت‌های لازم برای گویندگی چیست. بیشتر افراد وقتی به این فکر می‌کنند که گویندگی چیست و در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد، بلافاصله به این می‌اندیشند که نیاز اصلی برای فعالیت به شکل حرفه‌ای در زمینه‌ی گویندگی چیست؟


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش گویندگی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

در نگاه اول یک گوینده‌ی حرفه‌ای از نظر افراد کسی است که صدای خوبی داشته باشد. مسلما داشتن صدای خوب یکی از لازمه‌های موفقیت در حیطه‌ی گویندگی است، اما موضوع تنها به همین مورد ختم نمی‌شود.

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید در گویندگی رعایت شود این است که از کاری که انجام می‌دهید لذت ببرید؛ در صورتی که به حرفه‌ی گویندگی علاقه داشته باشید، علاوه بر بالا رفتن مهارت شما در این حیطه، کیفیت کار شما نیز بیشتر خواهد شد.

یک گوینده‌ی حرفه‌ای به شکلی روایت را بیان می‌کند که افراد اتفاقاتی که در اطراف آن‌ها می‌افتد را فراموش می‌کنند و خود را غرق در محتوایی می‌بینند که گوینده در حال روایت آن است. در کل یک گوینده‌ی حرفه‌ای باید بتواند حس و حال یک متن و موضوع خاص را به مخاطبان انتقال دهد.

مهارت مهم دیگر این است که بدانید که روایت را به چه شکل باید بیان کنید؛ بعضی از گویندگان تازه‌کار این تصور را دارند که با بیان کردن یک داستان با هیجان زیاد و یا به شکلی کاملا عادی و خسته کننده، کار خود را درست و حرفه‌ای انجام داده‌اند.

یک گوینده‌ی حرفه‌ای باید بین این دو حالت تعادل ایجاد کند و داستان را مطابق با سیر تحول و نیاز آن بیان کند؛ برای مثال گویندگان مسابقات فوتبال در هنگام اوج گرفتن بازی و زمانی که بازیکنان یک تیم در شرف گل زدن برای تیم خود هستند، گویندگی را با صدایی بلند و هیجانی بالا انجام می‌دهند و اوج هیجان را به تماشاگران منتقل می‌سازند.

یکی دیگر از مهارت‌های مهم برای گویندگان، کنترل لهجه است؛ بسیاری از گویندگان حرفه‌ای لهجه دارند، اما می‌دانند که صدای خود را چگونه خنثی کرده یا در چه زمانی از لهجه استفاده کنند.

به طور کلی مهارت اصلی برای گویندگی این است که بدانید در هر یک از شاخه‌های گویندگی به چه شکل عمل کنید؛ لحن صمیمانه برای گویندگی در زمینه‌های تبلیغاتی، صدای رسا و مهارت بالا در تلفظ درست برای بیان اخبار و فعالیت در شبکه‌های خبری، لحن آرام و صدای شیوا برای تولید پادکست و... همگی از مهارت‌های مهمی است که برای گویندگان حرفه‌ای که در این زمینه‌ها فعالیت دارند لازم است.

در صورتی که مایل به همکاری با گویندگان حرفه‌ای و کاربلد در هر یک از این زمینه‌ها هستید، می‌توانید از خدمات ارائه شده توسط هلدینگ ایران تایپیست بهره برده و جهت بهره‌مندی از خدمات گویندگی، سفارش خود را به شکل آنلاین و یا حضوری در این مرکز ثبت نمایید.

مهارت‌های لازم برای گویندگی چیست؟

مهارت‌های لازم برای گویندگی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش گویندگی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

گویندگی یا روخوانیهزینه گویندگی یا روخوانیترجمه فایل صوتی یا تصویریدیتا اینتری

سوالات متداول

فن بیان قوی، داشتن صدای رسا، تمرکز بالا، قدرت بالا در ارتباط گیری با مخاطبان و... .

تولید پادکست، تولید کتاب صوتی، دوبلوری، تولید تیزر تبلیغاتی و... .

در صورت داشتن مهارت و سابقه در حیطه‌ی گویندگی، می‌توانید با ایران تایپیست همکاری کنید.

ایران تایپیست خدمات گویندگی در زمینه‌های مختلف را با مناسب‌ترین هزینه ارائه می‌دهد.


نویسنده: شیرین کرم خانی گویندگی تاریخ انتشار: 1400/12/9 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 906 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تست گویندگی چیست حرفه گویندگی چیست ابزار گویندگی چیست کار گویندگی چیست بهترین مرکز گویندگی چیست

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :