جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

روش رفرنس نویسی شیکاگو چگونه است؟

نویسنده: سارا اخلاقی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/6/7 ساعت 09:00:00 بازدید: 5201 امتیاز 0 از 0 نظر

روش رفرنس نویسی شیکاگو یکی از روش های ارجاع دهی محبوب در بین دانشجویان و محققان می باشد. این روش در کنار روش هایی محبوب دیگر مانند هاروارد، ونکوور و ... برای مقالات، پایان نامه ها، کتاب ها و ... کاربرد دارد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش رفرنس نویسی شیکاگو بیشتر آشنا کنیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ارجاع دهی و رفرنس نویسی مقاله و پایان نامه به روش شیکاگو

روش رفرنس نویسی شیکاگو یکی از روش های معروف در زمینه ارجاع دهی منابع می باشد که از این روش می توان برای رفرنس دهی مقالات و پایان نامه ها استفاده کرد. البته ناگفته نماند روش های رفرنس نویسی دانشگاه ها متفاوت می باشد. بنابراین دانشجویان تنها در صورتی که دانشگاه مورد نظر آنها، روش رفرنس نویسی شیکاگو را پذیرش می کند؛ می توانند از این روش استفاده کنند. ایران تایپیست با استفاده از آزمون های آنلاین رفرنس نویسی توانسته است که پژوهشگران حرفه ای را از سراسر کشور استخدام کند. هدف هلدینگ ایران تایپیست ارائه خدمات با کیفیت می باشد. به همین منظور این موسسه در استخدام پژوهشگران خود بسیار دقیق می باشد. سطح کیفی این پژوهشگران آنقدر بالا می باشد که قادر به پذیرش سفارش رفرنس نویسی شیکاگو و دیگر روش های رفرنس نویسی مانند: Turabian، SIST02، MLA، ISO 690، IEEE، Harvard، GOST، GB7714، APA و ... می باشند.

پژوهشگران ایران تایپیست روش رفرنس نویسی شیکاگو را با استفاده از نرم افزار های پرکاربرد مانند: Zotero، Mendeley، EndNote، Word و ... انجام می دهند. ایران تایپیست خدمات خود را در مدت زمان کوتاه، هزینه مناسب و با کیفیت بالا به مشتریان ارائه می دهد. این موضوع می تواند به دانشجویان کمک کند تا زمان از دست رفته خود را جبران کنند و بتوانند مقالات خود را به چاپ برسانند. شاید این سوال مطرح شود که چرا رفرنس نویسی اهمیت زیادی در مقالات و پایان نامه ها دارد؟ در حقیقت رفرنس نویسی را می توان روشی برای تشکر و قدردانی از نویسندگان مطالبی دانست که پژوهشگر با استفاده از این مطالب توانسته است که مقاله و یا پایان نامه خود را کامل کند. رفرنس نویسی سبب می شود تا مخاطبان بتوانند به راحتی منبع اصلی را پیدا کنند. بنابراین داوران مجلات مختلف بسیار روی رفرنس نویسی صحیح حساس می باشند. علت Reject شدن بسیاری از مقالات و پایان نامه ها رفرنس نویسی اشتباه می باشد.

روش رفرنس نویسی شیکاگو چگونه است؟

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

ارجاع دهی و رفرنس نویسی منابع فارسی به روش شیکاگو

روش رفرنس نویسی شیکاگو برای ارجاع دهی کتاب ها، مقالات فارسی و انگلیسی، پایان نامه و ... کاربرد دارد. روش رفرنس نویسی شیکاگو با روش های apa و هاروارد کمی متفاوت می باشد. در این روش برای ارجاع دهی منابع فارسی در انتهای متن ابتدا نام خانوادگی نویسنده اول و سپس نام کوچک نویسنده به صورت کاملا ذکر می شود. اگر اثر مورد نظر دارای چند نویسنده باشد. از نویسنده دوم ابتدا نام کوچک به صورت کامل و سپس نام خانوادگی نویسنده آورده می شود. پس از نام نویسندگان به ترتیب تاریخ انتشار اثر، موضوع اثر، نام ناشر، شماره جلد اثر و تعداد صفحات آن ذکر می شود. ارجاع دهی به روش رفرنس نویسی شیکاگو در داخل متن مانند روش هاروارد می باشد و از نام نویسنده و سال انتشار اثر استفاده می شود. پژوهشگران ایران تایپیست کاملا با روش رفرنس نویسی شیکاگو آشنا می باشند و قادر به پذیرش سفارش در زمینه های گوناگون ارجاع دهی مقالات فارسی و انگلیسی، کتاب، مجلات، منابع الکترونیک، پایان نامه ها و ... می باشند. کیفیت در این موسسه نقش بسیار پر رنگی دارد. زیرا هدف اصلی ایران تایپیست بدست آوردن رضایت مشتریان می باشد. کیفیت رفرنس نویسی به عوامل گوناگونی وابسته می باشد که مهمترین آنها تجربه پژوهشگر می باشد.

هر چقدر که پژوهشگر مورد نظر مقالات بیشتری داشته باشد و یا رفرنس نویسی برای آن مقالات انجام داده باشد، می تواند رفرنس نویسی شما را با کیفیت بسیار بالایی انجام دهد. اما هر چقدر که پژوهشگر مورد نظر از تجربه کمتری برخوردار باشد و بخواهد بر اساس نکات اینترنت رفرنس نویسی را انجام دهد، کیفیت ارجاع دهی اثر شما کاهش پیدا خواهد کرد. هلدینگ ایران تایپیست  تمامی سفارش های خود را با روش رفرنس نویسی شیکاگو کاملا تضمین می کند. این موسسه با همکاری کارشناسان خود کیفیت سفارش های رفرنس نویسی شده به روش شیکاگو را مورد ارزیابی قرار می دهد و اگر فایلی استاندارد لازم را نداشته باشد، آن را برای انجام اصلاحات به پژوهشگر مورد نظر ارجاع می دهند.

روش رفرنس نویسی شیکاگو چگونه است؟

روش رفرنس نویسی شیکاگو برای منابع فارسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

روش رفرنس نویسی برای کتاب های الکترونیک به شیوه شیکاگو

یکی از اثراتی که برای ارجاع دهی آن از روش رفرنس نویسی شیکاگو استفاده می کنند؛ کتاب ها می باشند. در حقیقت استفاده از روش رفرنس نویسی شیکاگو در کتاب ها بر اساس تعداد نویسندگان کتاب کمی متفاوت می باشد. در بخش قبلی با ارجاع دهی شیکاگو در انتهای متن با نویسندگان مختلف آشنا شدید. اما ارجاع دهی به روش رفرنس نویسی شیکاگو در داخل متن نیز اهمیت دارد. در این روش ارجاع دهی در داخل متن برای کتاب هایی که دارای 3 نویسنده و یا کمتر می باشند، به این صورت است که از نام خانوادگی تمامی نویسندگان به همراه سال انتشار اثر استفاده می شود. اگر کتاب مورد نظر 4 نویسنده و یا بیشتر داشته باشد، در داخل متن تنها از نام نویسنده اول به همراه کلمه دیگران در منابع فارسی و کلمه «et. al.»  در منابع خارجی استفاده می شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی برخی از اطلاعات به صورت الکترونیک می باشند.

بنابراین استفاده از این مطالب در مقالات، پایان نامه ها، کتاب ها و ... نیاز به ارجاع دهی دارند. در ارجاع دهی اثر های الکترونیک علاوه بر اطلاعات قبلی از لینک اثر نیز استفاده می شود. در روش رفرنس نویسی شیکاگو برای اثرات الکترونیک تاریخ دسترسی نیز در رفرنس نویسی پایانی ذکر می شود. این کار به مخاطبان کمک می کند تا سریع تر بتوانند اثر مورد نظر را پیدا کنند. دانشجویان و پژوهشگران می توانند با مراجعه به سایت ایران تایپیست نمونه سفارش های ارجاع دهی به روش رفرنس نویسی شیکاگو را دریافت کنند و با شیوه ارجاع دهی این منابع آشنا شوند. مشتریان همچنین می توانند با سفارش های کوتاه از کیفیت کار پژوهشگران ایران تایپیست اطمینان حاصل کنند. ایران تایپیست با همکاری کارشناسان حرفه ای خود به مشتریان با مشاوره های رایگان کمک می کند تا با آگاهی بیشتری سفارش های خود را ثبت کنند.

روش رفرنس نویسی شیکاگو چگونه است؟

رفرنس نویسی

روش رفرنس نویسی شیکاگو برای فصلی از یک کتاب

برای استناد و ارجاع دهی به روش رفرنس نویسی شیکاگو برای کتاب حتما باید صفحات استفاده شده از کتاب را در انتهای متن بیاوریم. تعداد صفحات معمولا پس از نام ناشر آورده می شود. به طور مثال اگر فصل شما از صفحه 140 شروع و در صفحه 167 تمام می شود. شما در روش رفرنس نویسی شیکاگو باید پس از آوردن نام ناشر 140-167 را ذکر کنید تا مخاطبان متوجه شوند مطالب استفاده شده در متن مربوط به این صفحات کتاب می باشند. گاهی اوقات موضوع اثر ها کمی طولانی می باشند. به همین دلیل در روش رفرنس نویسی شیکاگو این موضوع ها به صورت ایتالیک آورده می شوند. ثبت سفارش رفرنس نویسی به روش شیکاگو برای کتاب، پایان نامه، مقالات و ... سریع و آسان می باشد.

شما می توانید به صورت غیر حضوری در کمتر از 5 دقیقه سفارش های خود را ثبت کنید. کارشناسان ایران تایپیست پس از درخواست مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن با آنها ارتباط برقرار می کنند. کارشناسان با بررسی دقیق سفارش مورد نظر فاکتور را به صورت کاملا رایگان برای مشتری صادر می کنند. مشتری پس از مشاهده فاکتور می تواند تصمیم بگیرد که سفارش را در پنل پژوهشگران قرار دهد یا سفارش خود را لغو کند. پژوهشگران ایران تایپیست به دلیل تسلط بالا به روش رفرنس نویسی شیکاگو قادر به انجام سفارش در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین به صورت آنلاین نیز می باشند. در سفارشات آنلاین مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی و همچنین وب سایت ها می توانند با پژوهشگران خود به صورت مستقیم در ارتباط باشند. البته ناگفته نماند که ایران تایپیست از طریق پنل بحث و گفتگو امکان برقراری ارتباط بین مشتریان و پژوهشگران را در سفارش های عادی فراهم کرده است. کارشناسان ایران تایپیست با پشتیبانی 24 ساعته از سفارش ها هر گونه مشکلی که به صورت ناگهانی به وجود بیاید را برطرف می کنند.

روش رفرنس نویسی شیکاگو چگونه است؟

ارجاع دهی

رفرنس دهی منابع لاتین و غیر فارسی به روش رفرنس نویسی شیکاگو

از روش رفرنس نویسی شیکاگو برای ارجاع دهی منابع لاتین نیز استفاده می شود. نحوه نگارش منابع لاتین به روش شیکاگو مانند رفرنس نویسی فارسی می باشد. بنابراین برای ارجاع دهی این منابع نیز ابتدا نام و نام خانوادگی نویسنده اول به صورت کاملا و سپس نام خانوادگی نویسنده دوم و اسم کوچک آن آورده می شود. هزینه رفرنس نویسی به روش شیکاگو در ایران تایپیست بسیار مقرون به صرفه می باشد. زیرا این موسسه با سیاستگذاری های صحیح مانع از افزایش هزینه خدمات خود شده است. این جلوگیری به هیچ عنوان در کیفیت خدمات ایران تایپیست اثر گذاری نبوده است. هزینه ارجاع دهی به روش رفرنس نویسی شیکاگو به عوامل گوناگونی مانند: تعداد رفرنس ها، فارسی یا انگلیسی بودن رفرنس ها، نوع نرم افزار مورد استفاده، نوع رفرنس ها (مقاله، اثر های الکترونیکی، پایان نامه ها، کتاب ها و ...)، نوع سفارش مورد نظر و ... بستگی دارد. زمان تحویل سفارش ها در ایران تایپیست کوتاه می باشد.

اما اگر مشتریان بخواهند خیلی سریع تر از زمان استاندارد فایل را تحویل بگیرند می توانند سفارش ها خود را از نوع فوری ثبت کنند. سفارش های فوری تنها توسط پژوهشگران حرفه ای و با تجربه انجام می شود. هزینه این سفارش ها نسبت به سفارش ها عادی دو برابر افزایش پیدا می کند. زیرا دشواری رفرنس نویسی در این گونه سفارش ها نسبت به سفارش های عادی بیشتر می باشد. در روش رفرنس نویسی شیکاگو درون متن چه برای منابع فارسی و چه برای منابع انگلیسی تنها از نام خانوادگی نویسندگان به همراه سال انتشار استفاده می شود. برای اثر هایی که نویسنده ندارند و مربوط به یک سازمان خاص می شوند. رفرنس نویسی ابتدا با نام آن سازمان آغاز می شود. همچنین در داخل متن نیز به جای نام نویسنده از نام سازمان استفاده می شود. امیدوارم که این مقاله توانسته باشد، شما را با برخی از خدمات هلدینگ ایران تایپیست و همچنین روش رفرنس نویسی شیکاگو که در بین دانشجویان و محققان بسیار پر طرفدار است، آشنا کند.

روش رفرنس نویسی شیکاگو چگونه است؟

رفرنس نویسی به روش شیکاگو


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

رفرنس نویسیهزینه رفرنس نویسیخدمات دانشجوییسرچ در گوگل

سوالات متداول

زیرا رفرنس نویسی در سفارش های فوری کار دشوارتری نسبت به سفارش های عادی می باشد. به همین دلیل هزینه این سفارش ها دو برابر سفارش های عادی خواهد بود.

خیر، مشتریان برای ثبت سفارش خود می توانند به صورت غیر حضوری در کمتر از 5 دقیقه سفارش خود را ثبت کنند.

در منابعی که بیش از 4 نویسنده دارند برای رفرنس نویسی فارسی از کلمه «دیگران» و برای رفرنس نویسی انگلیسی از کلمه «et. Al.» استفاده خواهد شد.

ارجاع دهی درون متن به روش شیکاگو با استفاده از نام نویسنده و سال انتشار اثر انجام می شود.


نویسنده: سارا اخلاقی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/6/7 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 5201 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی شیکاگو رفرنس دهی به روش شیکاگو روش ارجاع دهی شیکاگو رفرنس نویسی با متد شیکاگو مرجع نویسی به روش شیکاگو

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :