جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی به سبک mla

نویسنده: شیرین کرم خانی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/7 ساعت 12:00:00 بازدید: 1460 امتیاز 0 از 0 نظر

رفرنس نویسی به سبک mla یکی از روش های رایج رفرنس نویسی به شمار می آید که از این روش بیشتر برای دانشجویان علوم انسانی استفاده می شود. دانشجویان و پژوهشگران فعال در این حوزه می توانند مقالات و پایان نامه های خود را به جهت رعایت سازی اصول رفرنس نویسی به سبک mla به موسسه ایران تایپیست بسپارند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رفرنس نویسی به سبک mla ویژه دانشجویان علوم انسانی

دانشجویان علوم انسانی برای مقالات خویش نیاز به رفرنس نویسی به سبک mla دارند. چرا که این روش رفرنس نویسی، خاص دانشجویان رشته های مختلف و متعدد علوم انسانی است. این دسته از دانشجویان به خوبی می دانند که برای ارجاع دهی درون متنی می بایست در دل متن داخل پرانتز، نام خانوادگی مولف و نویسنده و شماره صفحه استفاده شده از آن را در برابر هر مطلب استخراج شده از کتب، مقالات و پایان نامه های مختلف در تألیفات خویش قید کنند. اما رفرنس نویسی به سبک mla تنها منوط به ارجاع دهی درون متنی نمی شود و می بایست اصول و قوانین و ترتیب بندی استاندارد سبک مذکور را در خصوص بخش منابع هر یک از تألیفات خویش هم پیاده سازی کنند. به عنوان مثال: در صورتی که یک دانشجوی علوم انسانی کتابی را به رشته نگارش درآورده است؛ می بایست با توجه به رفرنس نویسی به سبک mla طبق ترتیب بندی زیر عمل کند:

در ابتدای امر نام خانوادگی و نام مولف قید می شود و پس از آن نقطه باید وارد گردد. سپس عنوان یا موضوع کتاب آورده می شود که طبق این روش می بایست عنوان ایتالیک شود و بعد از آن نقطه گذاشته شود. در صورتی که کتاب مورد نظر دارای ویراستار، مترجم یا گردآورنده بود، آوردن نام هر یک از آن ها طبق این روش لازم و ضروری است. در پایان هم سایر اطلاعات دیگر از جمله مکان نشر، نام ناشر و تاریخ نشر کتاب مورد نظر می بایست به ترتیب آورده شود.

در خصوص سایر منابع دیگر نیز می بایست اصول و قوانین مربوط به رفرنس نویسی به سبک mla به درستی طبق استانداردهای لازم آورده شود. شما می توانید در صورت تمایل، هر یک از سفارش های خود را در این زمینه به جهت رعایت سازی اصول و ترتیب بندی خاص رفرنس نویسی به سبک mla در موسسه باسابقه ایران تایپیست به صورت حضوری و غیر حضوری به ثبت برسانید تا از ارائه کیفیت لازم در این موسسه به خوبی بهره مند گردید.

رفرنس نویسی به سبک mla

رفرنس نویسی متون ادبیات

رفرنس نویسی متون ادبیات به سبک mla

با توجه به این مسئله که رفرنس نویسی به سبک mla بیشتر مخصوص دانشجویان رشته علوم انسانی است؛ دانشجویان رشته ادبیات می بایست برای تکمیل رزومه های خویش، به سبک مذکور، اصول رفرنس نویسی را در هر یک از تألیفات خویش پیاده سازی کنند. بنابراین اگر دانشجوی رشته ادبیات هستید؛ بهتر است با اصول، قوانین و قواعد و ترتیب بندی رفرنس نویسی به سبک mla به طور کامل اطلاع داشته باشید تا مقالات، پایان نامه ها و کتب ترجمه ای و تألیفی خویش را به روش مذکور با قوانین استاندارد مربوط به این روش اعمال کنید. متون مختلف ادبیات در هر از تألیفات شما طبیعتا از منابع مختلفی استخراج شده اند که نیاز به اشاره به رفرنس یا منبع استخراج شده در هر یک از تألیفات یا ترجمه ها و ویراستاری های شما دارد.

برای این منظور شما می توانید در صورت عدم آگاهی و توانایی در پیاده سازی این قوانین یا به علت ضیق وقت در پیاده سازی این قوانین و قواعد، سفارش های رفرنس نویسی به سبک mla متون ادبیات خود را به موسسه ایران تایپیست به عنوان یکی از جامع ترین و بهترین موسسه های پیش رو در این زمینه بسپارید. موسسه ایران تایپیست سالیان سال آستین همت خود را بالا زده است تا بتواند خدمات ارزنده ای را به مشتریان خویش ارائه دهد و الحق و الإنصاف توانسته است در طول این مدت فعالیت، خدمات منحصر به فردی را ارائه سازد و نیاز مشتریان خویش را در این راستا برطرف سازد. شما نیز می توانید با ثبت سفارش های رفرنس نویسی به سبک mla مربوط به هر یک از تألیفات خویش به جمع مشتریان این موسسه پیوسته تا از خدمات قابل توجه آن ها بتوانید نهایت بهره را ببرید. برای این منظور کافیست نام ایران تایپیست را در هر یک از موتورهای جستجوگر اینترنتی وارد کنید تا با ورود به وب سایت اینترنتی مربوطه سفارش های خود را در این زمینه به ثبت برسانید.

رفرنس نویسی به سبک mla

توجه به ترتیب در رفرنس نویسی به سبک mla


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترتیب در رفرنس نویسی به سبک mla چگونه است؟

ترتیب رفرنس نویسی به سبک mla یکی از مهمترین مسائلی است که در این روش می بایست به آن اشاره کرد. چرا که ترتیب بندی روش مذکور با سایر روش های دیگر با تغییراتی همراه است. بنابراین در صورتی که این روش را برای رفرنس نویسی هر یک از تألیفات خویش برگزیده اید؛ می بایست اصول رفرنس نویسی را در هر یک از آن ها طبق ترتیب بندی مورد نظر پیاده سازی کنید. همان طور که می دانید شیوه رفرنس نویسی به سبک mla نیز همانند سایر روش های دیگر در خصوص مقالات و کتاب ها اصول مربوط به خود را دارد. به این صورت که در بخش رفرنس نویسی کتاب ها به ناشر اشاره می شود و در بخش رفرنس نویسی مقالات به مجله ها و نشریه های مختلف اشاره می شود که طبق ترتیب بندی خاص خود می بایست هر یک از آن ها درست سر جای اصلی خود قید گردند. همان طور که پیش از این ذکر شد؛ ترتیب بندی رفرنس نویسی به سبک mla کتاب ذکر شد؛ اما ترتیب بندی مقالات به این روش نیز طبق ترتیب زیر می باشد:

نام خانوادگی و نام مولف و سپس درج علامت نقطه در ابتدای رفرنس نویسی مقاله و پس از آن عنوان مقاله که باید داخل گیومه قید شود و بعد از آن نقطه آید. سپس نام مجله یا نشریه مورد نظر که مقاله مربوطه در آن قید شده است؛ باید به صورت ایتالیک آورده شود و به تبع آن تاریخ نشر مجله یا نشریه آورده شود و پس از آن علامت دو نقطه باید بیاید و در پایان شماره صفحه باید ذکر شود.

همان طور که مشاهده شد؛ ترتیب بندی رفرنس نویسی به سبک mla مقالات با کتاب ها با تغییراتی همراه بود و در خصوص مقالات باید برخلاف کتاب ها، نام نشریه به صورت ایتالیک آورده شود. بنابراین ترتیب رفرنس نویسی و اصول مربوط به آن در هر یک از این تألیفات با یکدیگر متفاوت می باشد که در هر صورت شما می توانید سفارش های خود را در زمینه رفرنس نویسی به سبک mla به صورت حضوری و غیر حضوری در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا تمامی این اصول به همراه ترتیب بندی خاص مربوط به هر یک از آن ها در تألیفات شما کاملا رعایت گردند.

رفرنس نویسی به سبک mla

رفرنس نویسی به سبک mla برای منابع غیر کتابی یا ویدئویی

رفرنس نویسی به سبک mla برای منابع ویدئویی

رفرنس نویسی به سبک mla برای منابع غیر کتابی نظیر: منابع دیداری- شنیداری، فیلم یا ویدئو، مصاحبه، سند دولتی و به طور کلی منابع ویدئویی و غیر کتابی با منابع کتابی نظیر: مقالات و پایان نامه ها و کتب مختلف متفاوت می باشد. به این صورت که اگر شما در حین نگارش هر یک از تألیفات خویش به هر یک از منابع غیر کتابی نامبرده شده رجوع کرده باشید؛ می بایست نام منبع غیر کتابی مورد نظر را طبق اصول و ترتیب بندی خاص رفرنس نویسی به سبک mla منابع غیر کتابی و ویدئویی به خوبی در تألیفات خویش پیاده نمایید. اصول رفرنس نویسی این گونه از منابع در این روش طبق ترتیب بندی زیر بایستی رعایت گردد:

درج عنوان منبع که می تواند به صورت برنامه، پخش، فیلم و... باشد؛ به صورت ایتالیک در ابتدای امر باید آورده شود و پس از آن نقطه گذاشته شود. پس از آن شکل انتشار منبع ویدئویی مورد نظر درج می شود و دوباره نقطه باید بعد از آن درج شود. سپس نام کارگردان، تهیه کننده یا نویسنده منبع ویدئویی مورد نظر قید می گردد و پس از آن علامت کاما گذاشته می شود. پس از درج این علامت، نام منتشر کننده و دوباره کاما آورده می شود و در پایان نیز باید انتشار یا پخش آن نوشته شود و مقدار زمان پخش منبع ویدئویی نیز به عنوان آخرین نکته در این خصوص باید آورده شود و با نقطه به این گونه از منابع باید پایان داد.

بنابراین به طور کلی در صورتی که در حین نگارش تألیفات خویش به هر یک از این منابع ویدئویی برخورد داشته باشید؛ بهتر است با علم به رفرنس نویسی به سبک mla منابع ویدئویی و ترتیب بندی و اصول مربوط به آن، هر یک از این قوانین و ترتیب بندی را در سفارش های خویش پیاده سازی کنید. 

رفرنس نویسی به سبک mla

مستندسازی کتاب ها با رفرنس نویسی به سبک mla

مستندسازی کتاب با رفرنس نویسی به سبک mla

مستندسازی کتاب ها با رفرنس نویسی به سبک mla بهتر است همواره مورد توجه دانشجویان و پژوهشگران قرار گیرد. چرا که هر یک از دانشجویان و پژوهشگران به طور قطع به یقین در هر یک از تألیفات خویش از منابع بسیار زیادی استفاده می کنند که منابع کتابی به طور طبع بیشتر از سایر منابع دیگر می باشد. به همین جهت دانشجویان و پژوهشگرانی که قصد چاپ کتاب هایی به صورت تألیفی یا ترجمه ای داشته باشند؛ می بایست حتما با رفرنس نویسی به سبک mla آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند مستندسازی کتاب های استخراجی را در هر یک از تألیفات خویش پیاده سازی نمایند. مستندسازی کتاب ها به زبان های مختلف، شبیه به همدیگر هستند.

به واقع شما از هر یک از کتاب ها به زبان های مختلف در تألیفات خویش استفاده کرده باشید؛ می بایست طبق ترتیب بندی و اصول رفرنس نویسی به سبک mla عمل کنید. ترتیب رفرنس نویسی کتاب ها همان است که ابتدای این مقاله ذکر شد. یعتی آوردن نام خانوادگی نویسنده و نقطه، عنوان به صورت ایتالیک و نقطه، ذکر ویراستار و مترجم و گردآوردنده در صورت وجود و اطلاعات مربوط به ناشر و درج نقطه که باید در پایان ذکر گردد.  اما گاهی اوقات مستندسازی بخشی از کتاب یا فصلی از آن ها باید ذکر شود. به این صورت که ممکن است شما از فصل ها یا بخش هایی در یک کار ویراستاری شده استفاده کرده باشید که دارای فصل ها و بخش های جداگانه ای بوده اند و جملگی آن ها در یک مجموعه یا کتاب توسط دیگران ذکر شده باشد. در این صورت شما به عنوان پژوهشگر و دانشجو می بایست طبق ترتیب بندی زیر اصول رفرنس نویسی به سبک mla را در تألیفات خویش اعمال کنید:

نام خانوادگی و نام مولف بخش یا فصل مورد نظر و درج نقطه، عنوان آن فصل و بخش مورد نظر داخل گیومه و درج نقطه، عنوان اصلی به صورت ایتالیک و درج نقطه و ذکر نام و نام خانوادگی ویراستار و در پایان نیز می بایست اطلاعات مربوط به ناشر از جمله: نام ناشر؛ تاریخ و شماره صفحه طبق ترتیب ذکر گردد. 

رفرنس نویسی به سبک mla

رفرنس نویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

خدمات دانشجوییرفرنس نویسیخلاصه نویسیهزینه رفرنس نویسی

سوالات متداول

ترتیب بندی مربوط به این روش از رفرنس نویسی به صورت استاندارد در دستورالعمل های نگارشی آن آمده است که الزام به آن ها ضروری است. 

هلدینگ ایران تایپیست را می توان یکی از بهترین مراکز در این حوزه دانست. 

خیر؛ ترتیب بندی و اصول هر یک از این گونه منابع با یکدیگر متفاوت است. 

بله؛ این سبک از رفرنس نویسی، خاص رشته های علوم انسانی از جمله رشته های ادبیات می باشد. 


نویسنده: شیرین کرم خانی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/7 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 1460 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی mla رفرنس دهی mla مرجع نویسی mla ارجاع دهی mla منبع نویسی mla

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :