شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رعایت اصول اخلاقی در بازنویسی نگارش یعنی چه؟

نویسنده: نازنین بیات بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/26 ساعت 16:00:00 بازدید: 821 امتیاز 0 از 0 نظر

اصول اخلاقی بازنویسی در نگارش یعنی چه؟ بازنویسی همانند بسیاری از فعالیت‌های دیگر اصول اخلاقی دارد. باز‌نویسنده می‌بایستی مانند اشخاصی که در مشاغل مختلف فعالیت می‌کنند به یک سری از اصول اخلاقی پایبند باشد. مهم‌ترین اصل اخلاقی که در بازنویسی مورد بررسی قرار می‌گیرد رعایت کپی نبودن متن به متن اصلی است. البته در حالت تخصصی‌تر به این اصل رعایت عدم سرقت ادبی گفته می‌شود. عدم سرقت ادبی بازنویسی در نگارش یعنی چه؟ یعنی باز‌نویسنده متن را باید به نحوی بازنویسی کند که نه تنها به متن اصلی شباهت نداشته باشد بلکه باید به هیچ متن دیگری نیز شباهت نداشته باشد. وجود حتی یک جمله مشابه می‌تواند متن بازنویسی‌شده را به سرقت ادبی متهم کند. اما از آنجایی که باز نویسنده‌ها اشخاص اهل علم هستند نمی‌توان از آن ها انتظار داشت که چنین اصلی را رعایت نکنند! اما رعایت اصول اخلاقی مراحل مختلف دارد. رفع سرقت ادبی بازنویسی در نگارش یعنی چه؟ یعنی باز‌نویسنده باید آنقدر به متن اصلی واقف باشد که بتواند متن را با کمترین درصد تشابه بازنویسی کند. تنها در این صورت می‌توان اطمینان حاصل کرد متن بازنویسی شده هیچ شباهتی به متن اصلی ندارد.

البته متن اصلی نیز می‌بایستی با موضوع متن بازنویسی درخواستی در یک راستا باشد. شباهت متن اصلی به متن درخواست‌شده برای بازنویسی در نگارش یعنی چه؟ این جمله بدان معناست که نمی‌توان از متونی که به بازنویسی مورد نظرتان ربطی ندارند برای بازنویسی کمک گرفت. در چنین شرایطی ممکن است نتوان اصل عدم سرقت ادبی را رعایت نمود. راهنمای انتخاب متن مناسب برای بازنویسی در نگارش یعنی چه؟ یعنی شما باید چشم و گوشتان کاملا باز باشد تا بتوانید متنی مناسب برای بازنویسی انتخاب کنید. برای دریافت راهنمایی می‌توانید ایران تایپیست را در کنار خود داشته باشید. این مجموعه پایان سوال‌های شماست، مخصوصا اگر سوالتان این باشد: بازنویسی در نگارش یعنی چه؟

رعایت اصول اخلاقی در بازنویسی نگارش یعنی چه؟

بازنویسی در نگارش یعنی چه؟

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنرفرنس نویسیتحلیل آماری

سوالات متداول

در هر شغلی اصول اخلاقی وجود دارد که این قاعده از بازنویسی نیز مستثنی نیست. مهم اصل اخلاقی که در بازنویسی مورد بحث قرار می‌گیرد عدم وجود کپی در متن و یا به عبارتی دیگر نبود اتهام سرقت ادبی است.

یعنی اهمیت‌دادن به اصول اخلاقی بازنویسی مهم‌ترین شرطی است که می‌تواند بازنویسی را در مسیری هموار قرار دهد. رعایت اصول اخلاقی از هدر رفتن هزینه و تایم جلوگیری می‌کند.

یعنی شما باید به دنبال مراکز و موسساتی باشید که بازنویسی را همراه با اصول اخلاقی پیش می‌برند. ایران تایپیست یقیناً همان مجموعه‌ای است که می تواند نیاز شما را از این بابت تامین کند.

یعنی شما با  مراجعه به مراکزی مانند ایران تایپیست می‌توانید پایبند‌بودن خود به اصول اخلاقی را اثبات کنید. 


نویسنده: نازنین بیات بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/26 ساعت 16:00:00 تعداد بازدید: 821 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: اصول بازنویسی در نگارش یعنی چه؟ قواعد بازنویسی در نگارش چیست چگونگی روند بازنویسی در نگارش بازنویسی در نگارش مقاله بازنویسی در نگارش محتوا

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :