شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

خدمات ویراستاری کتاب

نویسنده: مرتضی صمدی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/24 ساعت 18:00:00 بازدید: 712 امتیاز 0 از 0 نظر

خدمات ویراستاری کتاب در ایران تایپیست گسترده است و همه نویسندگان و مترجمان در همه کشور می توانند از آنها سود ببرند. تمام ویراستارانی که با این مجموعه همکاری دارند از تجربه و دانش لازم و کافی برای ویرایش برخوردار هستند. این افراد برای شروع کار در این مجموعه آزمون های سختی را پشت سر گذاشته اند که هر کسی قادر نیست از آن موفق بیرون بیاید. همین مسئله هم موجب شده است که مجموعه ای از افراد حرفه ای و کاربلد در این وب سایت مشغول کار باشند. افرادی که در بیشتر موارد پیدا کردن آنها به صورت شخصی کار ساده ای نیست.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

خدمات ویراستاری کتاب قبل از چاپ

خدمات ویراستاری کتاب در ایران تایپیست شامل همه خدماتی می شود که برای ویرایش همه انواع کتاب ها قبل از چاپ کتاب به آنها نیاز است. این خدمات گسترده هستند. ویراستارها وظایف زیادی دارند و برای چاپ هر کتابی زحمت زیادی می کشند. ویراستارهای مستقر در محل انتشارات همه مراحل، از ابتدا تا انتهای چاپ کتاب، را زیر نظر دارند. در واقع، هیچ مرحله ای از چاپ کتاب بدون نظارت یک ویراستار ممکن نیست.   

خدمات ویراستاری کتاب را تنها باید به افرادی واگذار کرد که در کار ویرایش تجربه داشته باشند. هر ویراستاری با این روند آشنا نیست. ویرایش دارای ابعاد مختلفی است. هر ویراستاری به طور معمول در ویرایش یکی از انواع متن ها تخصص پیدا می کند. ویراستاری که در ویرایش پایان نامه تجربه پیدا می کند در همین زمینه هم فعالیت خود را ادامه می دهد.

خدمات ویراستاری کتاب با خدمات ویرایش مقاله و پایان نامه متفاوت است. ویراستارهایی که در حوزه ویرایش مقاله های تخصصی و غیر تخصصی کار می کنند در ویراستاری چنین متن هایی حرفه ای می شوند. در ویرایش هر متنی اصول و قواعد همان متن باید رعایت شود. هر کدام از متن ها اولویت های خاص خودشان را دارند. متن کتاب با بقیه متن ها متفاوت است و در ویرایش آن باید مسائلی مورد توجه قرار گیرد که ممکن است در ویراستاری پایان نامه و مقاله اهمیت زیادی نداشته باشند.

خدمات ویراستاری کتاب پیش از این که برای چاپ آن اقدام شود باید به یک ویراستار حرفه ای که همه این امور را به طور کامل بشناسند واگذار شود. ویراستاری که بداند در چه مرحله ای از ویرایش کتاب باید چه تغییراتی را انجام دهد اهمیت بسیار زیادی دارد. آشنایی با مراحل ویرایش نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. ویرایش در برخی از کتاب ها در یک مرحله انجام نمی گیرد.  

خدمات ویراستاری کتاب

خدمات ویراستاری کتاب

ثبت سفارش خدمات ویراستاری کتاب به صورت آنلاین

همه مراحل ثبت سفارش خدمات ویراستاری کتاب در ایران تایپیست به صورت آنلاین پذیرفته می شود. آنلاین بودن همه سفارش ها کمک می کند که هر کسی در هر جایی که باشد بتواند سفارش خود را در وب سایت ثبت کند. اولین قدم برای ثبت سفارش ثبت نام در این وب سایت است. بعد از آن امکان ثبت انواع سفارش در پنل کاربری در وب سایت ایجاد می شود. ثبت نام در این وب سایت به زمان زیادی نیاز ندارد. تنها با وارد کردن چند اطلاعات ساده می توان صاحب یک پنل کاربری شد.

همه مراحل خدمات ویراستاری کتاب از زمانی که به شکل آنلاین ارائه می شود در زمان کمتری پیش می رود. دیگر لازم نیست که از متن کتاب پرنیت تهیه و برای ویراستار ارسال شود. در کمتر از چند دقیقه فایل به دست ویراستار می رسد. در زمان ثبت سفارش اطلاعات باید به طور دقیق در پنل وارد شود. بر اساس اطلاعات وارد شده است که هزینه به سفارش دهنده اعلام می شود.

خدمات ویراستاری کتاب در این وب سایت با هزینه کمتری در مقایسه با رقبا انجام می شود. پایین بودن قیمت ها در این وب سایت موجب شده است که روز به روز بر تعداد سفارش ها در این مرکز افزوده شود. آنلاین شدن خدمات ویرایش موجب شده است که افراد بسیاری بتوانند از این خدمات سود ببرند. دیگر کسی به بهانه نداشتن فرصت مرحله مهم ویرایش را حذف نخواهد کرد.

خدمات ویراستاری کتاب به شکل آنلاین و اینترنتی موجب شده است که بتوان از این خدمات با قیمت کمتری بهره برد. هم دانشجویان و هم نویسنده ها و مترجم ها می توانند در هر جایی که به سر می برند، تنها با دسترسی داشتن به اینترنت از این خدمات استفاده کنند. خدماتی که تخصصی هستند و نمی توان از مراکز غیر تخصصی انتظار داشت که بتوانند چنین خدماتی را با کیفیت بالا ارائه دهند.

خدمات ویراستاری کتاب

سفارش خدمات ویراستاری کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تخصص لازم برای خدمات ویراستاری کتاب چیست؟

برای ارائه خدمات ویراستاری کتاب لازم است که ویراستار خود را از پیش به مهارت هایی مجهز کرده باشد. اولین کاری که افراد برای ورود به بازار ویرایش انجام می دهند، گذراندن دوره های آموزش ویراستاری است. این دوره ها در جاهای مختلفی برگزار می شود. اکثر افرادی که علاقه مند به شرکت در این کلاس ها هستند دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات فارسی هستند. این افراد اطلاعات زیادی درباره زبان فارسی دارند و می توانند به خوبی از پس این کار بر بیایند. ویراستارانی که در ایران تایپیست مشغول فعالیت هستند هم این دوره را گذرانده اند.

برای یاد گرفتن خدمات ویراستاری کتاب و کاری که پیش از چاپ روی کتاب ها انجام می شود نیاز به تجربه زیادی است. بیشتر آموزش ها و یادگیری ها در حین کار اتفاق می افتند. کسی که می خواهد ویراستار شود باید کار کردن با نرم افزارهای متنی مانند ورد را بلد باشد. باید امکانات این نرم افزار را بشناسد و به خوبی از آنها در موقع لزوم استفاده کند.

خدمات ویراستاری کتاب شامل خدماتی می شود که برای کتاب های ترجمه شده و ویرایش شده می شود. کسی که کتاب های ترجمه شده را ویرایش می کند باید بر زبان متن کتاب مقصد هم مسلط باشد. در واقع، کسی که این کتاب ها را ویراستاری می کند باید بر مهارت ترجمه نیز تا حدودی آشنا باشد. در کتاب های ترجمه شده اشتباهاتی دیده می شود که در کتاب های تألیفی وجود ندارند. ویراستار باید تا حد امکان این اشتباهات را در متن بیابد و اصلاح کند.

خدمات ویراستاری کتاب نیاز دارد که ویراستار با مراحل چاپ کتاب نیز آشنایی داشته باشد. باید بداند که بهتر است پیش از صفحه بندی کتاب را ویرایش کند یا بعد از این که کار صفحه آرایی آن تمام شد. اگر بعد از ارسال برای وزارت ارشاد کتاب موفق به دریافت مجوز نشد، باید بتواند تغییراتی در متن ایجاد کند که در نهایت مجوز را دریافت کند. گرفتن مجوز کتاب برای کتاب های علمی کار دشواری نیست. اما برای کتاب های غیر تخصصی که از زبان های دیگر به فارسی ترجمه می شوند، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود.

خدمات ویراستاری کتاب

ویراستاری کتاب به زبان های خارجی

خدمات ویراستاری کتاب به زبان های خارجی

خدمات ویراستاری کتاب در ایران تایپیست فقط به زبان فارسی ارائه نمی شود. برای ویرایش متن های نوشته یا ترجمه شده به زبان های دیگر هم می توان به این مرکز مراجعه کرد. هر زبانی ساختار مخصوص به خودش را دارد و ویراستار کسی است که این ساختار را به خوبی می شناسد. کسی که ویرایش متن های فارسی را انجام می دهد می داند که فاعل، مفعول و فعل باید در کجای جمله قرار گیرند. او اشتباهات زبانی که مترجم ها و نویسنده ها مرتکب می شوند می شناسد و می داند چطور باید آنها را اصلاح کند.  

خدمات ویراستاری کتاب نوشته شده به زبان انگلیسی یا ترجمه شده از زبان های دیگر به این زبان از ویرایش کتاب های فارسی به هزینه بیشتری نیاز دارد. کمی آشنایی به این زبان برای ویرایش آن کافی نیست. کسی که می خواهد کار ویرایش متن کتاب های انگلیسی را انجام دهد باید به طور کامل بر این زبان تسلط داشته باشد. باید بتواند علاوه بر غلط های املایی و تایپی اشتباهات زبانی متن را نیز پیدا و آنها را به بهترین شکل اصلاح کند.

خدمات ویراستاری کتاب به زبان آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی هم در این مرکز قابل انجام است. نه تنها به زبان های نام برده شده بلکه به همه زبان های دیگری که متن نوشته شده باشد، در این مرکز امکان ویرایش آن وجود دارد. در صورتی که متن از یک زبان به زبان دیگر ترجمه شده باشد، لازم است که ویراستار با هر دو زبان آشنایی کامل داشته باشد. او موظف است جملات را طوری ویرایش کند که به طور کامل قابل فهم و درک باشند و هیچ ابهامی در آنها وجود نداشته باشد.

خدمات ویراستاری کتاب برای زبان های غیر از فارسی به هر زبان دیگری که باشد، علاوه بر این که هزینه بیشتری باید مطابق با حجم محتوا برای آن پرداخت شود، به زمان بیشتری هم نیاز دارد. ویرایش به زبان های غیر از انگلیسی و فارسی را هر کسی نمی تواند انجام دهد و پیدا کردن چنین افرادی کار ساده ای نیست. اما در این وب سایت این امکان برای همگان فراهم شده است که بتوانند سفارش ویرایش کتاب های خود را به افراد متخصص واگذار کنند. افرادی که سال ها در این حوزه فعالیت کرده و مهارت های لازم را آموخته اند.

خدمات ویراستاری کتاب

ویراستاری کتاب

آیا خدمات ویراستاری کتاب محدودیت موضوعی دارد؟

خدمات ویراستاری کتاب در ایران تایپیست هیچ محدودیت موضوعی ندارد. کتاب ها با هر موضوعی را می توان برای ویرایش در این وب سایت ثبت کرد. بیشتر کسانی که در این مرکز خدمات ارائه می دهند دانشجو هستند و در رشته های مختلف در دانشگاه ها درس خوانده اند و از مقاطع مختلف فارغ التحصیل شده اند. به این ترتیب، در میان آنها می توان ویراستارهایی را یافت که بتوانند انواع متن های تخصصی را ویرایش کنند. متن های پزشکی، مهندسی، روان شناسی، ادبی و حقوقی یا هر متن دیگری را با اطمینان می توانید برای ویرایش به دست متخصصان بدهید. افرادی که خود در همان رشته در دانشگاه تحصیل کرده اند.   

خدمات ویراستاری کتاب برای همه کتاب ها به یک شکل ارائه می شود. ویرایش انواع مختلفی دارد که شامل ویرایش فنی و صوری، ویرایش ادبی و زبانی و ویرایش علمی و محتوایی می شود. ویرایش محتوایی و علمی عمیق ترین نوع ویرایش است که تنها افرادی می توانند آن را انجام دهند که بر محتوای متن به طور کامل مسلط باشند. چنین متن هایی را تنها به ویراستارهایی می توان واگذار کرد که در همان زمینه در دانشگاه تحصیل کرده باشند. ویراستارهایی که می توانند در صورت لزوم قسمت هایی را به متن کتاب اضافه یا بخش هایی را از آن حذف کنند.

خدمات ویراستاری کتاب برای کتاب های رمان و داستان و متن های عمومی تر هم نیاز به تخصص دارد. شاید بتوان ویرایش کتاب های داستانی را از بقیه کتاب های تخصصی ساده تر دانست، اما در نهایت این کار بدون کسب تجربه امکان پذیر نیست. این تصور درست نیست که تنها با دانستن قواعد و اصول ویرایش و بدون سابقه کاری می توان به راحتی برای ویرایش این متن ها اقدام کرد. بیشتر مهارت های کار ویرایش با تجربه به دست می آیند و صرف آموختن اصول نمی توان به این کار دست زد.

خدمات ویراستاری کتاب بدون هیچ محدودیت موضوعی را می توانید در ایران تایپیست ثبت کنید. در زمان ثبت سفارش در این وب سایت باید اطلاعات مربوط به فایل را در پنل وارد کنید. این اطلاعات اهمیت زیادی دارند. زیرا قیمت در پیش فاکتور بر اساس همین اطلاعات به سفارش دهنده اعلام می شود. البته این اطلاعات قابل ویرایش و اصلاح هستند. اگر موضوع کتابتان خاص است و درباره ویرایش آن سؤال دارید، می توانید پیش از ثبت سفارش با مشاوران مجموعه صحبت کنید. می توانید درباره موضوع کتاب با آنها صحبت کنید تا آنها بتوانند بهترین شخص را برای ویرایش به شما معرفی کنند.

خدمات ویراستاری کتاب

ویرایش کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیهزینه ویراستاریویراستاری قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

گاهی لازم است که ویرایش در دو تا سه مرحله روی کتاب صورت گیرد.

برای ویرایش کتاب و هر نوع متن دیگری می توانید به بخش مورد نظر در وب سایت مراجعه و سفارش خود را در پنل ثبت کنید.

در این وب سایت هیچ محدودیتی برای پذیرش سفارش ها با هر حجمی وجود ندارد.

گاهی لازم است که ویرایش در دو تا سه مرحله روی کتاب صورت گیرد.


نویسنده: مرتضی صمدی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/24 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 712 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: خدمات ویراستاری کتب خدمات ویرایش کتاب خدمات ویراستاری فنی کتاب خدمات ویراستاری ادبی کتاب خدمات آنلاین ویراستاری کتاب

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :