چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه مقاله پوستر

نویسنده: فرهاد محمدی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/7/24 ساعت 08:54:32 بازدید: 1025 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه مقاله انواع و اقسام مختلفی دارد که یکی از جمله آنها، ترجمه مقاله پوستر است. اما مفهوم و دلیل نیاز به ترجمه مقاله پوستر چیست؟ چه احتیاجی به این فرمت داریم و آیا ثبت سفارش ترجمه ی مقاله پوستر در ایران تایپیست با ترجمه سایر مقالات معمولی، تفاوتی دارد؟


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله پوستر

ترجمه

معنی ترجمه مقاله پوستر چیست؟

مراحل نگارش و تحویل یک مقاله علمی، پژوهشی متفاوت است. یکی از این مراحل، ارائه آن به صورت پوستر است. در این شرایط مقاله به انتهای مراحل نگارش رسیده و برای ارائه در کنفرانس ها باید آماده سازی شود. ترجمه مقاله به صورت پوستر برای همایش هایی انجام می شود که قرار است مقدار حجیم و مهمی از اطلاعات در جمله بندی های کوتاه و مفید و مختصر خلاصه شود. پس شخصی که کار ترجمه را انجام می دهد، باید به ترجمه کیفی و کامل واقف باشد.

اما چه نیازی به ترجمه پوستر داریم؟ در واقع در بسیاری از همایش های بین المللی باید به زبانی غیر از زبان بومی یک منطقه، برای برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات استفاده شود. همانطور که بسیاری از مقالات اصولا به زبان های انگلیسی و فرانسوی و غیره ارائه می شوند، ترجمه مقالات پوستر هم به بسیاری از ارائه دهندگان مقالات به روز و مدرن کمک می کند تا ذهنیت جمع کثیری از فعالان حوزه تخصصی مربوطه را برای موضوع مورد نظر، آماده کنند.

مفهوم ترجمه مقاله پوستر چیست؟

ارائه مقاله پوستر یک شکل رایج ارائه اطلاعات در کنفرانس ها و جمعی مشابه است که اطلاعات مختلفی در حوزه های خاص در آن ارائه می شوند. پوستر، یک روش موثر است که برای انتقال دانش مورد استفاده قرار می گیرد. پس ترجمه مقاله پوستر بخش مهمی از آن را به خود اختصاص می دهد. بخشی که در معرض دید عموم است و در صورت وجود خطا در آن، هم اطلاعات غلط به مخاطبان منتقل خواهد شد و هم هرگونه خطایی، نشانه از نامعتبر بودن و غیر قابل اعتماد بودن مطلب مورد نظر است. از این جهت، انتخاب مرکزی مناسب و مجرب برای ترجمه مقاله پوستر آشنا با اصول کیفی و قالب ترجمه مقاله به صورت پوستر، بسیار اهمیت دارد.

ترجمه مقاله پوستر

ترجمه مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

نحوه ترجمه مقاله پوستر برای همایش ها

نحوه ترجمه مقاله پوستر برای کنفرانس ها و همایش های مختلف، بسته به موضوع مورد نظر تعیین می شود. بر این اساس ساختار مقاله باید بررسی شود و برای آن ترجمه ای در خود و کیفی انجام گیرد. تمامی مقالاتی که به فرمت پوستر ارائه می شوند، فرمت و چارچوب خاصی دارند. این به دلیل جلب توجه مخاطبان به موضوع مورد نظر، و امکان بیان اطلاعات در حد محدود و لازم است. در کنار این، هنگامی که پای ترجمه به میان بیاید، موضوع کمی حساس تر هم خواهد بود.

چون در حالت کلی، ارائه مقاله به صورت پوستر بدون نیاز به ترجمه با ترجمه مقاله پوستر و ارائه آن بسیار تفاوت دارد و باید مطالب را با توجه به اصول استاندارد بین المللی و با وجود درک کامل از فرهنگ  زبان مقصد ارائه نمود. به این دلیل که بسیاری از مترجمان خوب می دانند برای یک جمله یا یک کلمه می تواند معانی مشابه فراوانی وجود داشته باشد. هنر، شناسایی این مفاهیم و تمایز آنها از یکدیگر براساس کاربرد آنهاست. در غیر این صورت شما می توانید ترجمه خود را به گوگل ترنسلیت بدهید و متنی به معنا دریافت کنید.

هدف نویسنده مقاله  از ترجمه مقاله  پوستر 

بسیاری از مقالات هستند که به ترجمه مقاله پوستر و حتی ارائه این چنین احتیاج ندارند؛ آن هم به دلیل ماهیتی است که دارند. اما در این بین، مقالات دیگری هم هستند که نمی توانند از ترجمه و ارائه به این شیوه، کنار گذاشته شوند. به همین دلیل، و به دلیل نیاز مبرم برخی موضوعات خاص مثل پزشکی، ما به ترجمه مقاله پوستر نیاز داریم. هدف نویسندگان مقالات نیز از این شیوه ارائه نیز کمک به شکلی است که برای مقاله نوشته شده، ذهنیت و کلیتی ایجاد شود تا بعد از خواندن مقاله، بسیاری از ابهامات برطرف شود. یا اینکه در مورد مقاله نوشته شده توسط نویسنده مربوطه، آگاهی رسانی شود.

پس بسیاری از کسانی که در همایش مربوطه مقاله پوستر مورد نظر را مشاهده می کنند، به بسیاری از اطلاعات حرفه ای و مختص رشته مربوطه اطلاع دارند و قرار است تا نظر آنها در مورد یک موضوع جدید ( که مقاله مذکور باشد) جلب شود. همین مسئله هم مهم ترین نیاز یک نویسنده برای ترجمه مقاله ی پوستر است.

ده نکته در ترجمه مقاله پوستر که باید توسط مترجم رعایت گردد؟

در ترجمه مقاله پوستر باید چند نكته به صورت دقیق تر رعایت شود:

  • توجه به فرمت مقاله پوستر؛ چکیده، مقدمه، عنوان ها، روش و ابزار ها، جداول و نمودار ها
  • عدم درج محتوای ترجمه شده به میزان زیاد
  • عدم گزاف گویی
  • عدم وجود غلط های نگارشی، دستور زبانی و املایی و مفهومی
  • انتخاب عنوان مناسب
  • ارائه اطلاعات زیاد ولی جمله بندی مناسب و کوتاه
  • عدم وجود جمله بندی مبهم
  • توجه به سطح علمی مخاطبین برای ترجمه
  • درج اطلاعات به طوری که قابل ارائه در قالب های دیگر (مجلات، گزارشات کوتاه و غیره) باشد.
  • برقراری ارتباط با مشتری برای یافتن ایده آل های وی جهت بهبود روند ترجمه مقاله پوستر

ترجمه مقاله پوستر

ترجمه مقاله پوستر

آیا طراحی پوستر توسط خود  مترجم مقاله پوستر انجام میشود؟

ترجمه مقاله پوستر تنها به ترجمه و درج اطلاعات مربوطه، در فرمت لازم اشاره دارد. اما شما می توانید برای طراحی ظاهر گرافیکی پوستر در کنار ترجمه آن نیز به ایران تایپیست درخواست بدهید. مشاوران ایران تایپیست راهنمایی های لازم را برای شما ارائه خواهند داد. تنها کافیست با شماره های داده شده تماس حاصل کنید. ایران تایپیست دارای بیش از 1000 مترجم و ارائه خدماتی مانند ترجمه، تایپ و غیره است که به شما در تسهیل روند امور تحقیقاتی، پژوهشی، ادبی و غیره کمک می نماید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله پوستر برای حضور در همایش ها و کنفرانس های داخلی و خارجی

ترجمه مقاله پوستر نیز برای برخی از دانشجویان مورد نیاز خواهد شد. دانشجویانی که خود را برای حضور در همایش ها و انواع کنفرانس های داخلی و خارجی آماده می کنند. چرا که آن ها علاوه بر ترجمه منابع مختلف خارجی در مقالات خویش، نیاز به ترجمه پوستر هم دارند. این پوسترهای ترجمه شده را در همایش ها و کنفرانس های داخلی و خارجی مختلف مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین بایستی سفارش ترجمه پوسترهای خود را در همایش ها و کنفرانس ها هم به ثبت برسانند. بدین ترتیب می توانند با در دست داشتن ترجمه مقاله پوستر، حضوری مثمر به ثمر در همایش ها و کنفرانس های خود داشته باشند. حضار خارجی موجود در این نشست ها هم می توانند پوستر مقالات را با توجه به زبان مادری خویش مورد مشاهده و مطالعه قرار دهند.

ترجمه مقاله پوستر

ترجمه مقاله پوستر

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری می توانند سفارش ترجمه مقاله پوستر خود را به مراکز معتبر بسپارند. مراکز ترجمه ای که امکان طراحی گرافیکی پوسترهای مقالات شما را هم در کنار ترجمه آن ها برای شما میسر گردانده اند. در نتیجه شما می توانید از خدمات متنوع و متعدد این مراکز به خوبی بهره مند شوید. از جمله این موسسه های فعال و فوق العاده حرفه ای، می توان به موسسه ایران تایپیست اشاره کرد. موسسه ای که مترجمان کثیری را به عضویت شرکت خود درآورده است. به همین جهت است که می تواند از آن ها برای ترجمه متون مختلف بهره جوید. از جمله این متون می توان به ترجمه مقاله پوستر برای حضور در همایش ها و کنفرانس های بین المللی اشاره کرد. نشست های علمی که در داخل و خارج از کشور با حضور دانشجویان و اساتید بین المللی برگزار می شوند.

آیا هزینه طرح های گرافیکی هم جدا از ترجمه مقاله پوستر محاسبه می شود؟

همان طور که گفته شد؛ ترجمه مقاله پوستر، یکی از خدمات قابل توجهی است که امروزه در مراکز و موسسه های معتبر انجام می گیرد. اما برای ارائه ترجمه این مقالات به منظور استفاده دانشجویان مختلف، معمولا طراحی های گرافیکی هم در کنار آن انجام می گیرد. چرا که پوستر مقالات برای ارائه نویسنده مسئول مقاله در کنفرانس ها و نشست های علمی طراحی می شوند. هر چقدر این کارهای گرافیکی زیباتر طراحی شوند؛ به چشم بیننده نیز نمود بهتر و بیشتری خواهند داشت. به همین جهت بهتر است در طراحی های گرافیکی نهایت بهره را ببرید تا در جلسه دفاع از مقالات خود بتوانید چشم همگان را به طراحی پوستر خود خیره کنید. اما باید به این نکته بسیار مهم توجه داشت که هزینه ترجمه مقاله پوستر به صورت جداگانه حساب می شود و با هزینه ترجمه جمع می شود.

ترجمه مقاله پوستر

طراحی پوستر مقاله

ترجمه مقاله پوستر و طراحی های گرافیکی اعمال شده در آن می تواند در یک سفارش همزمان با هم ثبت شوند. اما هزینه ها را ابتدا به صورت جداگانه مورد محاسبه قرار می دهند تا در نهایت با جمع آوری هزینه های هر یک از آن ها بتوان هزینه نهایی را برآورد نمود. هر یک از این دو نوع سفارش توسط افراد متخصص در همان حوزه انجام می گیرد. موسسه های معتبر سعی می کنند به جهت پاسخ دهی به سفارش های تک تک مشتریان خود، آن ها را از خدمات متنوعی بهره مند سازند. از جمله این موسسه ها، هلدینگ ایران تایپیست است که سفارش های ترجمه مقاله پوستر شما را با کیفیت بالای ترجمه و طراحی های بی نظیر به دست شما می رساند. بدین ترتیب شما می توانید با هزینه های مناسب در این موسسه از هر یک از این سفارش های خود استفاده به عمل آورید.

ایده پردازی های نوین و خلاقانه در طراحی پوسترهای جذاب برای مقالات کنفرانسی

اگر به ترجمه مقاله پوستر نیاز دارید؛ در کنار توجه به کیفیت ترجمه، می بایست به دنبال طراحی های خلاقانه با ایده پردازی های جذاب باشید. معمولا طراحان جوان و با استعداد که تجربه بالایی در این زمینه دارند؛ می توانند شما را با طراحی های بسیار بکر و منحصر به فرد به وجد آورند. بنابراین ممکن است طراحی پوستر مقالات زمان زیادی را از طراح بستاند. اما در عین حال در نهایت بهترین و جذاب ترین طراحی ها را به شما ارائه می سازند. در همین راستا با توجه به نیاز خیل عظیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری به ترجمه مقاله پوستر، طراحان زیادی هستند که می توانند به کمک حال شما بیایند. شما می توانید سفارش های خود را به آن ها بسپارند. آن ها با طراحی های با کیفیت خود بهترین پوسترها را برای مقالات کنفرانسی شما آماده خواهند کرد.

ترجمه مقاله پوستر

ایده های جدید در طراحی پوستر مقاله

برای بهره مندی از ایده پردازی های خلاقانه در ترجمه مقاله پوستر و طراحی های پوسترهای جذاب، نباید شتاب کرد. چرا که هر چقدر در این زمینه تأمل کرد؛ می توان طراحی های جذاب و جدیدتری را دریافت نمود. برای طراحی های خلاقانه پوستر مقالات، بهتر است از پوسترهای خلاقانه و جذابی استفاده کرد که نگاه هر بیننده ای را به سمت و سوی خود مجذوب خواهد کرد. حتی اگر پوستر مقالات در سطح بالا و با طراحی های گرافیکی جالبی همراه باشد؛ استقبال نسبت به مطالعه آن مقاله بیشتر خواهد شد. بنابراین بهتر است هم در ترجمه مقاله پوستر و هم در طراحی های آن نهایت دقت نظر مبذول گردد. در چنین شرایطی است که دانشجویان سطح بالا، می توانند با مقالات پژوهشی خود در هر یک از کنفرانس های مختلف، نام خود را بر سر زبان ها جاری سازند.

نمونه کارهای ترجمه مقاله پوستر را از کجا می توانیم دریافت کنیم؟

با توجه به ارائه ترجمه مقاله پوستر و طراحی های مختلف و متعدد در این زمینه، بهتر است شما نمونه کارهایی را در ابتدا مشاهده کنید. نمونه کارهایی که تا پیش از این در زمینه مورد بحث در موسسه های مختلف انجام شده است. شما می توانید با مشاهده این نمونه کارها، نسبت به کیفیت ارائه شده در آن موسسه ها، کاملا مطلع گردید. در نتیجه می توانید از میان آن نمونه کارها، نمونه ترجمه و طراحی های مدنظر خود را بیابید. سپس سفارش خود را در همین زمینه در آن موسسه به ثبت برسانید. نمونه کارهای ترجمه مقاله پوستر به شما در انتخاب موسسه و طراحی های پوستر مقالات جدید و جذاب، کمک می کنند. برای دریافت این نمونه کارها، می توانید درخواست خود را در همان موسسه ای به ثبت برسانید که تمایل به ثبت سفارش ترجمه در آن را دارید.

ترجمه مقاله پوستر

دریافت نمونه کار اینترنتی طراحی پوستر

موسسه های معتبر بی هیچ شک و تردیدی، نمونه کارهای ترجمه مقاله پوستر خود را در اختیار شما قرار می دهند. چون آن ها به مترجمین و طراحان موجود در شرکت خود به طور کامل اطمینان دارند. در نتیجه نمونه کارهای پیشین آن ها را به راحتی و حتی رایگان در اختیار شما قرار می دهند. از جمله این موسسه ها، ایران تایپیست می باشد. این موسسه به جهت آسودگی خاطر شما، تمامی نمونه کارهای پیشین خود را به صورت کاملا رایگان و بدون هیچ گونه هزینه ای در سایت خود قرار داده است. شما به راحتی می توانید نمونه کارهای پیشین ترجمه مقاله پوستر ارائه شده توسط مترجمین و طراحان ایران تایپیست را در وب سایت اینترنتی این شرکت دانلود نمایید. سپس آن ها را با نمونه کارهای سایر مراکز مورد مقایسه قرار می دهید. بدین ترتیب می توانید سفارش خود را در موسسه ای ثبت کنید که بهترین نمونه ها را از خود تولید نموده اند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه مقالهترجمه مقاله ISIترجمه تخصصیلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

شما مانند باقی سفارشات ترجمه در ایران تایپیست می توانید با ثبت سفارش ترجمه و تعیین میزان کلمات اقدام کنید. در صورتی که سوال و شبهه ای دارید، می توانید با شماره های داده شده تماس بگیرید.

خیر. در ایران تایپیست حجم و تعداد کلمات تعیین کننده هزینه اصلی ترجمه هستند.

از این نظر هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد

بله، در صورتی که قصد طراحی گرافیکی در کنار ترجمه را داشته باشید، کلیه هزینه ها جزء به جزء برای شما شرح داده خواهد شد.


نویسنده: فرهاد محمدی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/7/24 ساعت 08:54:32 تعداد بازدید: 1025 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: سفارش ترجمه مقاله پوستر ترجمه مقاله پوستری ترجمه مقاله پوستر آنلاین ترجمه مقالات پوستری ترجمه مقاله پوستر همایشها

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :