دوشنبه ۰۱ مرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه فارسی به انگلیسی شعر

نویسنده: سهیل آریانپور ترجمه فارسی به انگلیسی تاریخ انتشار: 1400/6/20 ساعت 17:35:42 بازدید: 7989 امتیاز 4 از 1 نظر

شعر، یکی از مهم ترین اشکال ادبیات یک زبان به شمار می رود و قطعا برای ارتباط با دیگر کشورها و همچنین آشنایی دیگر کشورها با فرهنگ یک کشور نیاز به درک اشعار یک زبان احساس می شود. ترجمه فارسی به انگلیسی شعر را می توان یکی از مهم ترین خدماتی دانست که توسط ایران تایپیست ارائه می شود و در دسترس شما می باشد. ما قصد داریم در این مقاله برخی از مهم ترین ویژگی ها و نکاتی که در ترجمه فارسی به انگلیسی شعر باید در نظر داشته باشید را با شما در میان بگذاریم که قطعا می تواند برای شما جذاب واقع شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در این زمینه با شما صحبت کنیم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

برای این که بتوانیم با دیگران احساسات، عواطف، اطلاعات و سایر مسائل را به اشتراک بگذاریم، شعر یکی از بهترین راه هاست. ما برای ترجمه فارسی به انگلیسی شعر به برخی از مسائل توجه داشته باشیم و بر این اساس ایران تایپیست نسبت به ارائه خدمات ترجمه تخصصی فارسی به انگلیسی شعر در حال ارائه خدمات می باشد.

ترجمه فارسی به انگلیسی شعر

ترجمه فارسی به انگلیسی شعر

در ترجمه فارسی به انگلیسی شعر چه نکاتی باید رعایت گردد؟

به طور کلی می توان گفت که ترجمه فارسی به انگلیسی شعر دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و باید در نظر داشته باشید که طبع هنرمندانه شعر نباید از بین برود. هر شاعر برای خود سبک خاصی را بر می گزیند و یکی از مهم ترین مسائلی که در خصوص ترجمه فارسی به انگلیسی شعر را می توان همین مسئله دانست. در واقع ما زمانی که می خواهیم ترجمه فارسی به انگلیسی شعر را انجام دهیم، باید در نظر داشته باشیم که این هنر نباید از بین برود. ترجمه شعر به صورت کلمه به کلمه نیست و خود شخصی که قصد ترجمه فارسی به انگلیسی شعر را دارد باید بتواند معنا و مفهومی که شاعر در یک قطعه از اشعار خود پنهان کرده است را درک کند و بر این اساس نسبت به ترجمه شعر اقدام کند. اگر بخواهیم کمی منطقی به این مسئله نگاه کنیم، مترجم نباید امانتی که از شاعر دریافت کرده است و قصد ترجمه آن را دارد را از بین ببرد. انواع روش ترجمه فارسی به انگلیسی شعر، نکته ای است که در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد آن صحبت کنیم.

ترجمه فارسی به انگلیسی شعر

ترجمه شعر


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

انواع روش در ترجمه اشعار فارسی به انگلیسی

روش های مختلفی از ترجمه فارسی به انگلیسی شعر وجود دارد که بر اساس نوع نیاز می توانیم از آن استفاده داشته باشیم تا این کار صورت پذیرد. به طور کلی در بسیاری از موارد، مترجم، اشعار را از فارسی به انگلیسی به صورت مستقیم و کلمه به کلمه ترجمه می کند و در صورتی که می خواهد فرد انگلیسی زبان نیز بتواند از این شعر به عنوان یک قطعه ادبی یاد کند، باید قالب های شعری انگلیسی را در این ترجمه به کار گیرد. علاوه بر این مسئله می توان گفت که برخی از سبک های شعر را نمی توان به صورت دقیق بیان کرد و در این روش به صورت رساندن منظور از طریق شعر به زبان انگلیسی استفاده می شود که این روش نیز می تواند برای بسیاری از کسانی که در زمینه شعر در حال فعالیت می باشند گزینه ای مناسب به شمار رود.

ترجمه فارسی به انگلیسی شعر

ترجمه اشعار فارسی به انگلیسی

مترجم اشعار فارسی به انگلیسی قبل از ترجمه شعر چه مواردی را باید از شعر کشف کند؟

پیش از این که ترجمه فارسی به انگلیسی شعر آغاز شود، مترجم باید به مواردی در مورد شعر بپردازد و بر این اساس نسبت به ترجمه شعر اقدام کند. اما این موارد کدام اند؟ باید گفت که شعر دارای یک مفهوم عیان و یک مفهوم نهان است. مترجم باید این دو مفهوم را در یک شعر کشف کند. همچنین قالب ساختاری شعر و قالب ساختاری زبان فارسی که در زمان مشاعره مورد استفاده بوده است را می توان از دیگر نکاتی دانست که پیش از ترجمه فارسی به انگلیسی شعر باید مورد توجه باشد.

قالبهای رایج در ترجمه اشعار فارسی به انگلیسی

قالب های مختلفی برای ترجمه فارسی به انگلیسی شعر باید مورد استفاده باشد که در این قسمت برخی از مهم ترین آن ها را بیان خواهیم کرد :

Ode، Elegy، Free Verse، Cinquian، Balled، Sonnet، Blank Verse، Acrostic، Limerick، Triolet و Epic

این قالب های شعری بیش از سایر قالب های شعر در زبان انگلیسی برای ترجمه فارسی به انگلیسی شعر مورد استفاده قرار می گیرد.

ترجمه فارسی به انگلیسی شعر

خدمات ترجمه شعر ایران تایپیست

اشعار فارسی در ایران تایپیست به چه زبانهایی ترجمه می گردد؟

ایران تایپیست به عنوان بزرگترین هلدینگ ترجمه کشور شناخته می شود و شما می خواهید خدمات ترجمه فارسی به انگلیسی شعر را به ما بسپارید. در خصوص دریافت اطلاعات در مورد سایر زبان ها نیز می توانید با کارشناسان ما در ساعات اداری و غیر اداری در تماس باشید و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ترجمه فارسی به انگلیسیترجمه تخصصیترجمه سریعدریافت نمونه ترجمه رایگان

سوالات متداول

با استفاده از روش های مختلف، رعایت نکات و در یکی از قالب های شعری انگلیسی

خیر. ترجمه باید با صلاحدید مترجم صورت پذیرد. این کار نیاز به بررسی و کشف نقاط شعر دارد.

بله شما می توانید با ترجمه فارسی به انگلیسی شعر، آن را در کشورهای مختلف به فروش برسانید.

ایران تایپیست می تواند در این زمینه خدمات خوبی را در اختیار شما قرار دهد.


نویسنده: سهیل آریانپور ترجمه فارسی به انگلیسی تاریخ انتشار: 1400/6/20 ساعت 17:35:42 تعداد بازدید: 7989 امتیاز 4 از 1 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه شعر فارسی به انگلیسی ترجمه شعر از فارسی به انگلیسی برگردان شعر از فارسی به انگلیسی ترجمه شعر فارسی ترجمه شعر از فارسی

دیدگاه کاربران

ندا | 1400-9-17 ساعت 20:15:59 امتیاز :

سلام اگر من بخوام رباعیات خیام را به صورت پی دی آف و کتاب و گرافیک و صفحه بندیش و سایر مراحلی که برای کتاب هست به زبان انگلیسی چقدر هزینه داره

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :