چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تحلیل آماری رگرسیون

نویسنده: شیرین کرم خانی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/11/11 ساعت 18:00:00 بازدید: 356 امتیاز 0 از 0 نظر

برای کار با متغیرها و داده‌های آماری، نیاز به تحلیل آماری رگرسیون دارم. اما هیچ تجربه‌ای در این رابطه ندارم. چه کنم؟ این سوالی‌ست که تعداد زیادی از دانشجویان و دانش‌پژوهانی که نیاز به این شاخه‌ی آماری پیدا می‌کنند؛ از کارشناسان آماری ایران تایپیست می‌پرسند. به راستی اگر نیاز به تحلیل آماری رگرسیون پیدا کردیم؛ چه باید کرد؟ ایران تایپیست در این زمینه چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ در ادامه‌ی این مقاله با ما باشید تا یک به یک، سر از خدمات این شرکت در بیاوریم.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تحلیل آماری رگرسیون به چه معناست؟

تحلیل آماری رگرسیون، راهی بسیار مناسب برای کشف روابط میان داده‌ها و متغیرهای آماری‌ست. این تحلیل آماری که از آن با عنوان تحلیل وایازشی هم یاد می‌کنند؛ یکی از تکنیک‌های کاربردی برای تخمین ارتباط داده‌ها، متغیرهای آماری و آنالیز آن‌ها از راهی استاندارد و مناسب می‌باشد. بنابراین شما زیر سایه‌ی تحلیل آماری رگرسیون، می‌توانید متوجه شوید که چگونه متغیرهای آماری وابسته تغییر می‌کنند؛ مقادیر این تغییرات را تخمین زده و اندازه بگیرید، اثرگذاری آزمایشات آماری مختلف را بر روی متغیرها رصد کنید  از همه مهم‌تر، بتوانید آن‌چه برای داده‌های شما رخ می‌دهد از پیش حدس زده و پیش‌بینی کنید. این تعاریف نشان می‌دهد که پارامترهای تحلیل آماری رگرسیون تا چه حد می‌تواند بر روی آزمایش و تحقیقات شما تاثیر بگذارد؛ مدلینگ آماری این زیرشاخه، تا چه حد می‌تواند پارامترهای پنهان متغیرها را برای شما تعیین نماید و در نهایت بتوانید بهترین برآورد ممکن را برای تحقیق خود داشته باشید. اما به راستی چگونه می‌توان به بهترین شیوه، تحلیل آماری رگرسیون را برای تحقیقات خود عملی کرد؟ آیا راهی وجود دارد که از طریق آن بتوان توابع رگرسیون را بدون هیچ گونه خطای آماری ترجمه و هضم کرد؟ آیا می‌توان به آماریستی دسترسی پیدا کرد که بتواند به نحو احسن از پس چنین پروژه‌های خطیری بر بیاید؟ به دل متغیرهای آماری گسترده و سنگین زده و به بهترین شکل ممکن آن‌ها را برایتان شرح دهد؟  حال که تصور بهتری از معنا و مفهوم تحلیل آماری رگرسیون دارید، اجازه دهید شما را با شرکت ایران تایپیست، یکی از مراکز آماری برتر ایرانی معرفی کنیم که بدون شک تجربه‌ای متفاوت از محاسبات آماری را پیش چشم شما به نمایش خواهند گذاشت. متغیرهای سنگینی دارید و شک دارید که بتوانید بدون هیچ نقصی بر روی آن کار کنید؟ ایران تایپیست این‌جاست تا نیاز شما را برآورده کرده و بهترین خدمات آماری را در دسترس‌تان قرار دهد. 

تحلیل آماری رگرسیون

تحلیل آماری رگرسیون چیست؟

تحلیل آماری رگرسیون در SPSS

اگر تا به حال با تحلیل آماری و تحلیل آماری رگرسیون سر و کله زده باشید، بدون شک نام نرم افزار تخصصی SPSS برایتان آشناست. نرم افزاری که به طور حرفه‌ای برای انجام پیچیده‌ترین و تخصصی‌ترین معادلات آماری تجهیز و آماده شده است. به همین دلیل است که SPSS را به نوعی می‌توان تک خال نرم افزارهای آماری نامید. نرم افزاری به شدت کاربردی که می‌توانید حتی برای انجام تحلیل آماری رگرسیون هم بر روی آن حساب کنید. شاید حتی باور نکنید که یک نرم افزار ساده، چه معادلات پیچیده‌ای را می‌تواند در کمترین زمان ممکن به انجام برساند. اما یک دلیلی که بسیاری از دانش‎پژوهان از این نرم افزار شکوه و شکایت دارند؛ این است که در عین سادگی، به شدت تخصصی و آکادمیک است. پس طبیعی‌ست که تمامی محققان، کاملا به کار با این نرم افزار اشراف نداشته باشند؛ تمامی زوایای آن را نشناسند و از بروز خطای آماری، بخصوص در زمینه‌ی متغیرهای گسترده و با حجم سنگین، بترسند. در چنین زمانی، امید به چه چیزی باید بست؟ اگر در دنیایی از متغیرهای آماری گیر کرده‌اید و چنان نگران آینده‌ی پروژه‌ی تحقیقی خود هستید؛ که نمی‌دانید چگونه می‌توانید به آسمان تیره از متغیرهای سنگین و پیچیده‌ی آماری تحقیق خود، یک خورشید درخشان ببخشید؛ ایران تایپیست این‌جا و همراه شماست. ایران تایپیست با کمک دستان حاذق و توانای آماریست خود، ابرهای تیره‌ی متغیرهای سنگین و غیرقابل هضم را کنار می‌زند، آن‌ها را به بهترین شکل مرتب ساخته و روابط تمامی متغیرها را موشکافانه بررسی می‌کند. سپس خورشید موفقیت را به آسمان پروژه‌ی تحقیقی شما باز می‌گرداند. این‌که به ایران تایپیست اعتماد کنید یا نه، انتخاب شماست. اما شک نداشته باشید که با اعتماد به ایران تایپیست، دریچه‌ای از عملکرد حرفه‌ای، تعهد، سرعت و در عین حال، تخصص به تحقیق شما باز خواهد شد.سفارش تحلیل آماری رگرسیون در SPSS چیز سختی نیست. تا وقتی که شما ایران تایپیست را در کنار خود دارید.

تحلیل آماری رگرسیون

تحلیل آماری با SPSS


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تحلیل آماری رگرسیون در چه رشته‌هایی کاربرد دارد؟

پیش از این درباره‌ی مفهوم و مقصود از تحلیل آماری رگرسیون، با دقت سخن گفتیم و این تکنیک را کاملا شرح دادیم. اما به راستی تحلیل آماری رگرسیون در چه رشته‌هایی کاربرد دارد؟ چه زیرشاخه‌های علمی خاصی می‌توانند در روند تحقیق خود، از تحلیل آماری رگرسیون بهره جویند؟ شما چه پزشک باشید، چه یک جامعه‌شناس که تمامی رفتارهای اجتماعی را از زیر نگاه دقیق خود عبور می‌دهید و چه حتی یک کارشناس آزمایشگاهی، برای انجام اکثر تحقیقات خود به آمار و رگرسیون آماری نیاز خواهید داشت. اما چرا تحلیل آماری؟ بدیهی‌ست که آمار از محاسبات و اعداد و ارقام پیچیده و گسترده‌ای تشکیل شده است؛ که همگی نیاز به هضم و پردازش توسط آماریست‌های حرفه‌ای دارند. به معنای نزدیک‌تر، آماریست باید بتواند با کمک آزمون‌های آماری، در فضای نرم افزارهای تخصصی آماری و با کمک تکنیک‌های بخصوص، این داده‌ها را شرح داده و ارتباط میان متغیرها و داده‌ها، فارغ از هرنوع خطای آماری کشف و ثبت شود. انواع مختلفی از رگرسیون، مانند رگرسیون خطی ساده، چندگانه، فازی و لجستیک، شهرت بسیار زیادی در بین محققان آماری دارند. علی الخصوص مهندسان و کارشناسان جامعه‌شناسی و روانشناسی که نیاز بسیار زیادی به مطالعه‌ی تغییرات متغیرهای اجتماعی و ریاضی دارند. اما مشخص است که کارشناسان مربوطه، حتی اگر آمار را به طور علمی در پیش بگیرند و سعی کنند آن را به نحو احسن یاد بگیرند، تا در آینده بتوانند از آن در پیشروی پروژه‌های خود کمک بگیرند؛ به پای تخصص یک آماریست حرفه‌ای و مجرب نخواهند رسید. اما در چنین مواردی باید چه کرد؟ بخصوص وقتی چیزی تا فرارسیدن ددلاین پروژه نمانده است؛ چه روشی در کمترین زمان ممکن ما را به نتایج آماری دلخواه می‌رساند؟ چه بهتر که در این زمینه، تکیه‌ی خود را به آمارشناسی بزنید که نه تنها برای کار با داده‌های آماری تمامی رشته‌ها، به خوبی زبده و باتجربه است؛ بلکه در کار با متغیرهای تمامی رشته‌های نام‌برده، مانند فولاد آب‌دیده عمل می‌کنند. ایران تایپیست، چنین آمارشناسانی را برای سرویس خدمات آماری خود گماشته است.

تحلیل آماری رگرسیون

انواع تحلیل آماری رگرسیون

تحلیل آماری رگرسیون توسط چه افرادی در ایران تایپیست انجام می‌شود؟

یکی از اولین سوالاتی که کاربران از ایران تایپیست می‌پرسند، این است که پروژه‌ی تحلیل آماری رگرسیون خود را به چه کسی بسپارم؟ بدیهی‌ست که پروژه‌ی شما در صورتی با موفقیت روبرو خواهد شد، که آماریستی باتجربه، ماهر و دانا افسار آن را به دست گرفته باشد. اگر بخواهیم تصویرسازی درستی از متغیرهای آماری داشته باشیم و بتوانید بهتر اهمیت این موضوع را متصور شوید، کافی‌ست متغیرهای گسترده و پراکنده‌ی آماری خود را مانند گله‌ای از اسب‌های چموش و وحشی در نظر بگیرید. آیا هر کسی می‌تواند این اسب‌ها را رام کند و آن‌ها را اهلی نماید، دسته‌بندی نموده و سپس هر کدام را در گوشه‌ای از اصطبل منزل دهد؟ مسلما پاسخ شما منفی خواهد بود. بماند که با هر کدام از این اسب‌های چموش، می‌بایست به شکل متفاوت از دیگری رفتار کرد. هر کدام یک نوع قلق خاص دارند که با کمک این رگ خواب، بتوانید افسار را بر دهان آن بیندازید و در نهایت به اصطبل خود بکشانید. این امر در مورد داده‌ها و متغیرهای پراکنده‌ی آماری هم صدق می‌کند. افرادی که در ایران تایپیست کار می‌کنند، این متغیرها را پرورش داده، دسته‌بندی می‌کنند، کدهای سری میان آن‌ها را می‌شکنند و آن را تحلیل می‌نمایند. یکی از شیوه‌های پرکاربردی که آمارشناسان ایران تایپیست زیاد به آن سر می‌زنند، تحلیل آماری رگرسیون است، که کمک شایان توجهی در روند کار بر روی داده‌های آماری می‌نمایند. داده‌های شما، درست مانند خمیری فاقد شکل و حالت در دستان آماریست ایران تایپیست قرار خواهد گرفت، به خوبی ورز داده شده و شکل خواهد گرفت و در نهایت به همان شکلی در خواهد آمد که شما از ابتدا خواسته بودید. به دلیل این‌که تحلیل آماری رگرسیون، یکی از نیازهای مبرم تمامی دانشجویان و دانش‌پژوهانی‌ست که مسیرشان به تحلیل آماری می‌خورد؛ ایران تایپیست گامی به جلو نهاده است و آماریست‌های خود را از جمع بهترین دانش‌آموختگان برجسته‌ی آماری ایران و جهان برگزیده است. بنابراین شما می‌توانید به بهترین تیم آماری، آن هم در یک چشم بهم زدن مرتبط شوید و از عملکرد حرفه‌ای آنان لذت ببرید.

تحلیل آماری رگرسیون

کارشناسان تحلیل آماری رگرسیون

مدل‌سازی متغیرها با تحلیل آماری رگرسیون

تحلیل آماری رگرسیون (Regression) که یکی از روش‌های پرکاربرد شناخته شده برای مدلینگ و مدل‌سازی متغیرها و داده‌های آماری‌ست؛ سال‌هاست که توسط بسیاری از محققان، دانشمندان و دانش‌پژوهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از تکنیک‌های مختلف تحلیل آماری رگرسیون، مانند رگرسیون ساده خطی و حتی چندجمله‌ای گرفته، تا رگرسیون‌های موضعی، باثبات، غیرپارامتریک، غیرخطی، لجستیک و... روش‌های متعددی برای کار با تحلیل آماری رگرسیون و مدل‌سازی داده‌ها وجود دارد؛ که در فضای آن می‌توانید داده‌های خود را محک بزنید و قابلیت انجام آن را به دست آورید. مدل‌های نام‌برده، تنها بخشی از تکنیک‌های پراستفاده‌ی رگرسیون، برای مدلینگ متغیرهاست. هر چه زمان جلوتر می‌رود و دانش رگرسیون تکامل بیشتری پیدا می‌کند، متغیرهای بیشتری را می‌توان با کمک پارامترهای آماری، به چالش رگرسیون کشید. این تکنیک آماری، بدون شک می‌تواند راهی قابل اتکا و اطمینان برای مدل‌سازی داده‌ها، عملکرد متغیرها در فضای میدانی و قابل کاربرد برای هر رشته‌ای باشد. رگرسیون بر این باور است که پس از مدتی، بُعد کمی هر کدام از پدیده‌ها به یک سو و متوسط میزان خاصی میل پیدا می‌کند. همین امر بود که برای نخستین بار، پای رگرسیون را برای کار بر روی متغیرهای آماری به دنیای آمار و ریاضیات باز کرد. از پراکندگی داده‌ها گرفته، تا سنجش دقیق رفتار متغیرهای مستقل و وابسته، همگی در فضای علمی و مفید این شاخه‌ی آماری، قابلیت مدل‌سازی را دارند. منتهی اگر در این زمینه تجربه‌ی خاصی ندارید، با شنیدن واژه‌ی مدل‌سازی متغیرهای آماری، مغزتان ارور 404 می‌دهد و حوصله‌ی کار با متغیرهای سنگین پروژه‌ی خود را ندارید؛ چطور است که با اعتماد به ایران تایپیست و سپردن باقی کار بر دوش آماریست‌های حرفه‌ای این شرکت، آمار را از یک دریچه‌ی دیگر نگاه نکنید؟ ایران تایپیست به گونه‌ای بر روی پروژه‌ی شما کار خواهد کرد؛ که با نظارت بر روی آن، می‌توانید تجربه‌ی بیشتری در این زمینه کسب کنید و چه بسا که به تحلیل آماری رگرسیون علاقمند هم شوید!

تحلیل آماری رگرسیون

مدل‌سازی متغیرها 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تحلیل آماریهزینه تحلیل آماریخدمات دانشجوییسرچ در گوگل

سوالات متداول

تحلیل آماری رگرسیون، راهی برای کشف و مشخص کردن روابط میان متغیرهای آماری‌ست. از طریق این تکنیک آماری، شما می‌توانید اقدام به مدلینگ متغیرهای آماری نمایید و در نهایت به بهترین استنتاج ممکن دستیابی پیدا کنید.

قطعا! ایران تایپیست به یکی از حاذق‌ترین و واردترین تیم آمارشناسان ایرانی مجهز است که می‌تواند نیاز شما را به انجام پروژه‌های تحلیل آماری رگرسیون، برطرف نماید.

تحلیل آماری رگرسیون شامل تکنیک‌های متعددی می‌شود که می‌توان در این بین به رگرسیون خطی ساده، چندگانه، لجستیک، فازی و... اشاره کرد.

شما می‌توانید از خدمات سریع و فوری ایران تایپیست، امکان ارسال پروژه با پست و پیک، خدمات مشاوره‌ی رایگان ایران تایپیست و نمونه کارهای رایگان این شرکت بهره‌مند شوید. بماند که تمامی این خدمات، به شکلی کاملا تخصصی و پیشرفته در خدمت شما قرار خواهد گرفت.


نویسنده: شیرین کرم خانی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/11/11 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 356 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تحلیل آماری رگرسیون داده تحلیل آماری رگرسیون چندگانه تحلیل آماری رگرسیون لجستیک تحلیل آماری رگرسیون چند متغیره سفارش تحلیل آماری رگرسیون

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :