دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

نویسنده: مرتضی صمدی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1401/12/1 ساعت 09:00:00 بازدید: 920 امتیاز 0 از 0 نظر

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان، وارد عمر 80 سالگی خود شده است. با تجربه ای که تصویرگران کتاب های کودک و نوجوان در طول این 80 ساله پشت سر گذاشته اند؛ می توان انتظار بالایی از آن ها داشت. کما اینکه تاکنون نمونه های زیادی از کارهای تصویرسازی توسط هر یک از تصویرگران انجام شده است. تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران و جهان، دارای قدمت تقریبا بالا و قابل توجهی است. همین تجربه بالا سبب پدید آوردن تصویرسازی های جدید و جذاب شده است.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تصویرگری کتاب کودک خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در جهان چیست؟

وقتی به تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در کل دنیا توجه می شود؛ رگ و ریشه های آن به انگلستان بر می گردد. چرا که اولین بار «راندولف کالدکات‌« بود که در انگلستان، این باب هنری را برای همگان باز کرد و آن را در کتاب های کودک به کار گرفت. با توجه به استقبال بسیار بالای کودکان به آن تصویرسازی ها روز به روز به روش ها و سبک های مختلف تصویرگری کتاب های کودک افزوده می شد. همچنین تصویرگران کتاب های کودکی در جای جای دنیا ظهور کردند که هر یک از آن ها ایده های خود را مطرح کردند. تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان غنی از روش ها و شیوه های مختلف هنری است که توسط افراد زیادی پدید آمده است. هر چند که کالدکات را می توان مبتکر این هنر بسیار جذاب و سحرآمیز نامید. اما پس از وی نه تنها در انگلیس، بلکه در سراسر این گیتی تصویرگرانی ظهور کردند که به این حرفه روی آوردند.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

تصویرگری کتاب های کودکان

در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان، با نام های بزرگی رو به رو می شویم. کسانی که توانسته اند با رنگ و لعاب بخشیدن به شیوه ها و سبک های مختلف تصویرگری، این هنر را توسعه دهند. هر یک از این افراد، از خلاقیت بسیار بالا و هوش و ذکاوت بی نظیری بهره می جسته اند. کما اینکه می توان این خلاقیت و ذوق هنری آن ها را در نمونه آثارهای از جای مانده آن ها مشاهده کرد. تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در جهان سرشار از آثار هنری بسیار زیبایی می باشد که توسط این دسته از تصویرگران پدید آمده است. شما می توانید نمونه کارهای آن ها را متوجه شوید تا پی به کیفیت بالای ارائه شده آن ها ببرید. در طول سال های 1930 تا 1950، روش های مختلفی توسط آن ها به کار گرفته می شد. روش هایی که برخی از آن ها منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و برخی دیگر هنوز هم کاربردی اند.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران به چه دوره ای بر می گردد؟

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران نیز از قدمت قابل توجهی برخوردار می باشد. در دهه 1340 می توان نقطه عطف تصویرگری را در ایران مشاهده کرد. کمی پیشتر از آن تصویرگرانی در ایران نیز ظهور یافتند که هر یک از آن ها تلاش می کردند تا از این هنر در ایران نیز استفاده کنند. تلاش های آن ها باعث شد تا رفته رفته تصویرگری کتاب کودک و نوجوان در ایران نیز رشد و نمو یابد. در دهه 1340، شاهد پیشرفت هایی از این علم نزد ایرانیان بودیم. در سال های 1330 تا 1340 که در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران به آن ها اشاره شده است؛ نمونه های اولیه تصویرسازی را در کشور شاهد بوده ایم. پس از آن رفته رفته با پیشرفت های محسوس و با ظهور دستگاه های پیشرفته در صنعت چاپ، تصویرسازی کتاب کودک، مسیر خود را با سرعت بیشتری طی نمود. بنابراین تصویرگری کتاب کودک، هنری نیست که به تازگی ها باب شده باشد.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

تصویرگری کتاب های کودکان

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران به دهه 1330- 1340 باز می گردد. در این سال ها، تصویرگرانی بوده اند که سعی کرده اند تا در این هنر، استعداد خود را به نمایش بگذارند. همین عامل هم سبب شده است تا آثار زیبا و برجسته ای از آن ها به جای بماند. در سال 1340، شاهد پیشرفت های بیشتری از این هنر در نزد ایرانیان بوده ایم. جایی که تصویرگران به تجربه بیشتری در این راستا دست یافته اند و توانسته اند تا کیفیت بالاتری را از خود به نمایش بگذارند. همان طور که در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران، شاهد این آثار ارزشمند بوده ایم. هر چقدر به سمت جلوتر می رویم و دستگاه های چاپ، ظهور می یابند؛ کیفیت تصویرگری در سطح بالاتری قرار می گیرد. با مقایسه آثار به جای مانده در دهه های قبل و این دهه، به عینه می توان این تفاوت را در کیفیت تصویرگری های کتاب کودک در ایران مشاهده کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تصویرگری کتاب کودک خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بررسی روش های رایج در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران نیز، شاهد ظهور و سقوط روش های مختلفی بوده ایم. به این صورت که برخی از روش های تصویرسازی، در همان ابتدا مورد توجه کودکان واقع نشد و به طور کلی منسوخ شدند. به گونه ای که امروزه هیچ رگ و ریشه ای از آن ها باقی نمانده است و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند. اما برخی از روش های دیگر هم هستند که در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران از همان گذشته های نه چندان دور مورد استفاده قرار می گرفته اند. هنوز هم آن روش ها را استفاده می کنند. چون همواره در هر دوره ای، با استقبال بی نظیری از کودکان واقع می گشته است. روش استفاده از کلاژ، مداد رنگی و... از جمله این روش ها به شمار می آیند که علاقه مندان زیادی را به خود جلب نموده است. همان طور که در تاریخچه این علم نیز وجود دارد؛ چنین روش هایی گذشته هم استفاده می شده اند.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان در ایران سرشار از روش های گوناگونی بوده است که تصویرگران ایرانی آن ها را به کار می گرفته اند. روش هایی که با هنر دست و با استفاده از ابتکار و خلاقیت بالای تصویرگران ایرانی مورد استفاده قرار می گرفته اند. هنوز هم از همان روش ها استفاده می شود. البته با این تفاوت که امروزه، رنگ و لعاب آن ها به مراتب بیشتر و کیفیت هر یک از آن ها نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. وجود تصاویر رنگی با رنگ های شاد و دل فریب امروزه توانسته کودکان و نوجوانان زیادی را به سمت خود بکشاند. در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان که قدمتی 80 ساله دارد؛ این نمونه ها را ندیده ایم. اما امروزه از این روش ها استفاده های بهینه ای می کنند. روش استفاده از نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری نیز امروزه مورد توجه عده زیادی قرار گرفته است. کودکان و نوجوان هم به این روش ها روی آورده اند.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

تحول در تصویرگری

تاریخچه ی تحول تصویرگری کتاب های کودکان

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان یک طرف و تاریخچه تحول و نقطه عطف آن از طرف دیگر، تصویرسازی کتاب های کودکان را ارتقاء دادند. به این صورت که هر چقدر به سمت جلوتر به پیش می رویم؛ شاهد کیفیت بالاتری از تصویرسازی های کتاب کودکان می شویم. هر چند که تاریخچه اولین تصویرسازی ها در ایران به دهه 1330 بر می گردد؛ اما تاریخچه تحول این هنر به دهه 1340 باز می گردد. جایی که تصویرگران حرفه ای ایرانی را می توانیم مشاهده کنیم که هر یک از آن ها نامی را برای خود دست و پا کرده اند. نام آن ها در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان جاویدان مانده است. نقطه عطف تاریخچه تصویرگری های کتاب کودکان، باعث شد تا خیلی از دوستداران هنر، در این رشته، هنرآزمایی نمایند. همان طور که امروزه می توان آثار آن ها و نمونه کارهای تصویرسازی کتاب کودک آن ها را مشاهده کرد که از چه سطح کیفی برخوردار بوده اند.

همان طور که گفته شد؛ تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان عمری 80 ساله را به خود می بیند. در طول این مدت، دهه 1340 را می توان دوره تحول تصویرگری کتاب کودک نامید. دوره ای که شاهد پیشرفت های چشمگیری در این صنعت بودیم و نمونه آثار بسیار فاخر و ارزشمندی را از آن به یاد داریم. این دوره پس از شروع تاریخ تصویرسازی کتاب کودک در ایران، شاهد تغییرات و تحولات رو به جلو و مثبتی بوده است. به گونه ای که این تغییرات را به عینه می توان حس کرد. در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان، هر چقدر که به سمت جلوتر پیش می رویم؛ رفته رفته شاهد آثار با کیفیت تری هم خواهیم بود. آثاری که هر کدام با استفاده از روش های جدیدتر ظهور کرده و توانسته اند راه خود را در این مسیر هموار سازند. امروزه از این هنر در موسسه های مختلف، استفاده های مفیدی می شود که موسسه ایران تایپیست، یکی از آن هاست.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

تصویرگری کتاب های کودکان

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان با نرم افزارها چقدر قدمت دارد؟

هر چند که از تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان، 80 سال می گذرد؛ اما قدمت استفاده از نرم افزارها در این راستا آنقدر زیاد نیست. چون استفاده از این برنامه های کامپیوتری، مستلزم ورود رایانه به زندگی روز بشر بوده است. پس از ورود رایانه و پیشرفت های محسوس در این زمینه، رفته رفته یک سری نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری، ظهور کردند. هر یک از آن ها قابلیت های مختلفی داشتند. یکی از نرم افزارهای مورد نیاز در این راستا، نرم افزارهایی بود که با استفاده از آن می توانستیم به تصویرسازی کتاب های کودک روی آوریم. روشی که متفاوت از روش های قدیم تصویرگری بود. بنابراین قدمت بکارگیری از این نرم افزارها در تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان، چندان زیاد نیست. اما در طول این مدت توانسته خدمات جالبی را به نویسندگان این حوزه، ارائه دهد. چون درصد آزمون و خطا با استفاده از این روش به شدت پایین آمده است و می توان از رنگ های بیشتری هم استفاده کرد.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان با استفاده از نرم افزارها، قدمت زیادی ندارد. امروزه در موسسه ایران تایپیست، تصویرگرانی وجود دارند که به این هنر روی آورده اند. آن ها با شناخت و تسلطی که نسبت به هر یک از این نرم افزارها حاصل کرده اند؛ توانسته اند خدمات با کیفیتی را به نویسندگان ارائه دهند. بنابراین هر نویسنده ای، می تواند یکی از دو روش استفاده از نرم افزار و یا روش دستی تصویرسازی کتاب های کودک و نوجوان را برای کتاب های خود برگزیند. انتخاب هر یک از این روش ها بر عهده شماست. البته با توجه به هنر و تجربه تصویرگر کتاب کودک، می توانید از وی نیز کمک بگیرید. پس به طور کلی تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان با استفاده از این نرم افزارها و برنامه های کامپیوتری، قدمت زیادی را به خود نمی بیند. ولی همین برنامه ها، کار تصویرسازی کتاب های کودکان را بسیار ساده تر کرده اند و روند کار را با سرعت بیشتری همراه ساخته اند.

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان

تاریخچه ی تصویرگری کتاب های کودکان


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تصویرگری کتاب کودک خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه تصویرگریتصویرگری کتاب کودکطراحی گرافیکیطراحی کاراکتر

سوالات متداول

تاریخچه این باب هنری در دنیا به 80 سال پیش بر می گردد.

نام راندولف کالدکات‌ به عنوان مبتکر این هنر در تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک و نوجوان قید گشته است. 

تاریخچه این هنر در ایران به دهه 1330 باز می گردد.

تاریخچه تصویرگری به دهه 1330 بر می گردد. ولی دهه 1340 را می توان تاریخ تحول این هنر دانست. 


نویسنده: مرتضی صمدی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1401/12/1 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 920 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تاریخچه ی تصویرگری تاریخچه تصویرسازی کتاب کودک پیشینه تصویرگری کتاب های کودکان تصویرگری کتاب تصویرگری برای کودک

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :