شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

بازنویسی چگونه است؟

نویسنده: سهیل آریانپور بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/28 ساعت 15:53:11 بازدید: 6903 امتیاز 5 از 2 نظر

بازنویسی چگونه است؟ بازنویسی یا پارافریز (paraphrase) به معنی تدوین ایده های شخصی از زبان خودتان است. شما یک منبع خاص را در اختیار میگیرید، آن ها مطالعه میکنید و بدون تغییر معنای متن اصلی آن را مجددا نگارش می کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

فراز و نشیب های بسیاری در مسیر تبدیل متن اصلی به یک متن بازنویسی شده وجود دارد که می بایستی قبل از شروع بازنویسی به آن ها واقف باشید. متن شما هرچه اصیل تر و دور از منبع اصلی باشد کمتر در معرض سرقت ادبی قرار می گیرید! در این لحظه که مبحث سرقت ادبی مطرح میشود یک سوال اساسی پیش می آید، اصول بنیادین بازنویسی چگونه است؟ در ادامه این سوال را به قدری بسط خواهیم داد تا کاملا به اصول و قواعد بازنویسی واقف شوید.

اصول اصلی برای استفاده از بازنویسی چگونه است؟

تمام اصولی که به بازنویسی مربوط می شود در جهت دور کردن متن بازنویسی شده از متن اصلی و خلق یک اثر جدید است. زمانی که متن بازنویسی شده شباهت بسیاری به متن اصلی داشته باشد، عمل بازنویسی عملاً ناموفق بوده است. به عبارتی دیگر آب در هاون کوبیده اید! پس ممکن است یک سوال اساسی در ذهنتان به وجود بیاید، که اصول اساسی و بنیادین بازنویسی چگونه است؟ راهکار های دور کردن متن اصلی از بازنویسی چگونه است؟ یافتن کلمات مترادف، حذف کلیشه ها، رعایت وضوح کلمات و عبارات و خلق اثر جدید تمام آن چیزی است که اصول بنیادین بازنویسی نامیده می شوند. نگارش متنی که به خوبی بازنویسی شده است نه تنها باعث کسب امتیاز بالایی می شود بلکه شما را از ردیف اتهام سرقت ادبی خارج می کند.

از این رو بازنویسی قواعد خاص خود را دارد که بر مبنای چند سوال ساده زیر بنا شده اند:

  • یافتن کلمات مترادف در بازنویسی چگونه است؟ از انواع برنامه ها کمک بگیرید تا از واژگان خودتان استفاده کنید. قرار دادن لغات هم معنی و مترادف به نحوی که به خوبی بتواند منظور متن اصلی را انتقال دهد بسیار مهم است.
  • حذف کلیشه ها در بازنویسی چگونه است؟ انتخاب کلمات، عبارات و لغات اصیل و غیر کلیشه ای تمام آن چیزی است که در خلق یک اثر با اصالت نقش اساسی دارد.
  • رعایت وضوح کلمات و عبارات در بازنویسی چگونه است؟ در ابتدای بازنویسی، زمانی که می خواهید مفهوم تازه ای را شروع کنید، از افعال و اسامی مشخص با معانی معلوم کمک بگیرید. سپس به سراغ انواع شعر ها، ضرب المثل ها و استعاره ها بروید.
  • خلق اثر جدید در بازنویسی چگونه است؟ افکار نویسنده منبع اصلی را حلاجّی کرده و از نو بسازید.

برای بهره مندی از تمام صدها اصولی که به بازنویسی حرفه ای مربوط می شود با ایران تایپیست همراه باشید. تا بهترین کیفیت را از بازنویسی متون خود دریافت کنید.

بازنویسی چگونه است؟

اصول اصلی برای استفاده از بازنویسی چگونه است؟

برای بازنویسی چه کارهایی باید کرد؟  

بازنویسی هیچ تفاوتی با نویسندگی ندارد. اما نحوه ی نویسندگی در بازنویسی چگونه است؟ شما می بایستی به اندازه یک نویسنده ماهر باشید، بتوانید با کلمات بازی کنید و به صورت کاملا خلاقانه متن جدید پدید بیاورید. برای آفرینش یک متن خلاقانه که تماما متعلق به خودتان باشد باید مطالعه و بررسی نکات مربوط به بازنویسی را در ردیف اول امور خود قرار دهید. نادیده گرفتن قواعد و اصول بازنویسی عملی است که ضرر آن تنها و تنها متوجه خودتان می شود. شما نیازمند یک دستورالعمل بازنویسی هستید تا تمام سوال های شما از این قبیل را پاسخ دهد : نحوه ی مطالعه ی متن اصلی در بازنویسی چگونه است؟ راهکار دور کردن متن اصلی از بازنویسی چگونه است؟ نحوه ی انتقال کلمات تخصصی به بازنویسی چگونه است؟ شروع کار در بازنویسی چگونه است؟

برای بازنویسی چه کارهایی باید کرد و دستورالعمل بازنویسی چیست؟

  • متن را 2 بار بخوانید بدون آنکه قصد فهم متن را داشته باشید.
  • سپس برای بار سوم شروع به خواندن متن کنید، اینبار به قصد فهم کردن متن آن را بخوانید.
  • در حین مطالعه ی متن مفاهیم اساسی و اصلی متن را یادداشت کنید و در گوشه ای از ذهنتان آن را به خاطر بسپارید.
  • درگیر لغات و الفاظ تخصصی نباشید و آن ها را به مراحل بعدی موکول کنید.
  • زمانی که برای چهارم متن را میخوانید زمان آن است که عمل بازنویسی را شروع کنید.
  • برای بازنویسی بهتر است متن را پاراگراف به پاراگراف بازنویسی کنید.
  • پس از بازنویسی، آن را در مقایسه با منبع اصلی مطالعه کنید و در صدد رفع شباهت هایشان باشید.
  • برای بار آخر متن را ویرایش کنید.

برای آنکه بتوانید از تمامی دغدغه هایی که به بازنویسی مربوط می شود خلاصی یابید بهتر است موسسه ایران تایپیست را به عنوان یک همراه کارآمد در کنار خود داشته باشید. خدمات بازنویسی در ایران تایپیست به صورت 24 ساعد شبانه روز و در 7 روز هفته در دسترس شماست.

بازنویسی چگونه است؟

مراحل بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

استناد به متن و مقاله اصلی در بازنویسی چگونه است؟

بازنویسی گونه ها و انواع های مختلفی دارد. حوزه ی مربوط به بازنویسی از یک برگ انشاء کودکانه تا یک کتاب 500 صفحه ای قطور متغیر است. اما وجه اشتراک متون در بازنویسی چگونه است؟ تنها وجه اشتراکی که بین حوزه های مختلف بازنویسی وجود دارد حاضر بودن یک متن به عنوان متن اصلی است. همیشه یک متن و منبع اصلی وجود دارد که عمل بازنویسی با توجه به آن صورت میگیرد. اما رابطه ی بین متن اصلی و متن بازنویسی شده در بازنویسی چگونه است؟ تا چه حد می توان به متن اصلی استناد کرد؟ این نکته دقیقا همان جایی است که سبب بروز سوتفاهم می شود. برخی بر این باورند که در عمل بازنویسی شخص نویسنده حق ندارد در مطالب متن اصلی دست ببرد. اما ما می گوییم باید به متن اصلی به عنوان یک ایده نگاه بنگرید و متن بازنویسی شده تان را تمام بر روی آن بنا نکنید. برای مثال شما قصد دارید مقاله ی علمی را که در باب " فیزیک کوانتومی" نگارش شده است را بازنویسی کنید. اگر تاریخ نگارش این مقاله به سال های 1900 برگردد باز می توان به مطالب آن کاملا استناد کرد؟! پس بازنویسی متون قدیمی در امر در بازنویسی چگونه است؟ در دنیایی که علم و مفاهیم علمی در هر ثانیه تغییر می کنند نمی توان یک منبع قدیمی را مبنای کار قرار داد. اما شما می توانید موضوع مقاله را وام بگیرید، متن آن را با کشفیات جدید تطبیق دهید و یک متن بازنویسی شده اصیل داشته باشید. در مجموعه ی ایران تایپیست ویژگی های تیم بازنویسی چگونه است؟ مجموعه ی بزرگ ایران تایپیست از مجرب ترین و خبره ترین تیم حرفه ای در ایران برای بازنویسی انواع متون بهره میبرد. پس از واگذاری پروژه ی بازنویسی تان به ما دغدغه ی شما دغدغه ی ما خواهد بود.

بازنویسی چگونه است؟

رابطه متن اصلی با متن بازنویسی شده

استفاده از بازنویسی در نوشتن مقالات علمی چگونه است؟

در حوزه ی بازنویسی مقالات علمی، دزدی ادبی بسیار شایع است. نحوه ی رفع سرقت ادبی در بازنویسی چگونه است؟ در نگارش یک مقاله علمی، شخص محقق موضوع خاصی را مورد مطالعه قرار داده و کشفیات نوین خود را در قالب یک مقاله علمی برای خوانش عمومی ارائه می دهد. زمانی که شخص نویسنده با یک مطلب جدید روبرو شود عمل بازنویسی قدری دشوار می شود. زیرا ممکن است به دلیل تازگی مطالبی که در مقاله مطرح شده است نتوان مطالب مقاله را به خوبی فهم کرد، در پی آن متن اصلی و متن بازنویسی شده به یکدیگر نزدیک شده و سرقت ادبی رخ می دهد. در مواردی ممکن است مطلب طرح شده در مقاله ی علمی مطلب جدیدی نباشد و تنها شخص نویسنده علم کافی برای درک آن نداشته باشد. راهکار گذر از این شرایط در بازنویسی چگونه است؟ در چنین شرایطی شما می بایستی یک نویسنده کارکشته باشید تا بتوانید مقاله ای را که هیچ سررشته ای از آن ندارید بازنویسی کنید. مسیر تبدیل شدن به یک نویسنده کارکشته در بازنویسی چگونه است؟!

قوانین حاکم برای بازنویسی مقالات علمی در امر بازنویسی چگونه است؟ بدین گونه که باید:

  • متن را چندین بار بخوانید(حتی اگر نتوانید متوجه موضوع مقاله شوید.)
  • متن را کنار بگذارید و در طول روز به موضوع مقاله فکر کنید و سعی کنید شاهراه دستیابی به بطن مقاله را پیدا کنید.
  • در روز بعد مقاله را بند به بند مطالعه کنید و در مورد موضوع آن بند تفکر کنید.
  • پس از آنکه حس کردید متن را تا حدودی درک کرده اید می توانید بازنویسی متن را به پیش ببرید.
  • آهنگ متن اصلی را به طور کلی تغییر دهید تا به صورت تصادفی سرقت ادبی نکرده باشید.

ایران تایپیست بهترین نویسنده هایش را برای بازنویسی مقالات علمی تان برای شما می گمارد تا براحتی بتوانید بدون آنکه متهم به کپی کاری شوید مقاله تان را به ثبت برسانید.

بازنویسی چگونه است؟

بازنویسی مقالات علمی

چطور بازنویسی حرفه ای کنیم؟

قبل از آنکه بدانید چگونه حرفه ای بازنویسی کنید باید با مفهوم " بازنویسی حرفه ای " آشنا شوید. حرفه ای ترین بازنویسی چگونه است؟ چه بازنویسی هایی در رده بازنویسی های حرفه ای قرار میگیرد و اصول حرفه ای بازنویسی چگونه است؟ بازنویسی حرفه ای آن است که در آن شخص نویسنده مقاله و یا متن را به نحوی بازنویسی کند که متن بازنویسی شده تا حد بسیاری با متن اصلی فاصله گرفته باشد. از دیگر خصوصیات یک متن بازنویسی شده حرفه ای می توان به جمله بندی های گیرا و استفاده از کلمات تخصصی مناسب اشاره کرد. این نشان می دهد نویسنده نه تنها باید در فکر دور کردن متن بازنویسی شده از متن اصلی باشد بلکه می بایستی در صدد گردآوری متنی باشد که از لحاظ گرامری، نحوی و لغوی در صدر قرار بگیرد.

با رعایت چندین نکته ی ابتدایی در عین حال تخصصی شما بازنویسی حرفه ای انجام خواهید داد:

  • مطالعه ی منبع اصلی : مطالعه ی منبع اصلی و گردآوری اطلاعات مختصر در مورد منبع اصلی اولین گامی است که به بازنویسی حرفه ای ختم می شود.
  • نت برداری لغات تخصصی : یادداشت برداری لغات تخصصی و کلیدی متن اصلی می تواند متن بازنویسی شده را چندین گام به بالا پرتاب کند.
  • طوفان ذهنی : ایجاد یک طوفان ذهنی برای بازنویسی چگونه است؟ بعد از فهم هر بند از مقاله ی اصلی می بایستی یک طوفان ذهنی عظیم در مغز شکل بگیرد تا یک اثر جدید خلق شود.

خصوصیات حرفه ای ترین تیم بازنویسی چگونه است؟ حرفه ای ترین تیم بازنویسی آن است که اصول حرفه ای بازنویسی را بشناسد و از تکنیک های روز دنیا به این جهت بهره ببرد. موسسه بزرگ ایران تایپیست یکی از معتبر ترین موسسه هایی است که حرفه ای ترین تیم بازنویسی را در اختیار دارد و تمام محتواهای شما را اعم از کتاب، مقاله، شعر و ... بدون وجود هیچ محدودیتی بازنویسی میکند.

بازنویسی چگونه است؟

بازنویسی حرفه ای 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه بازنویسی متنخلاصه نویسی خدمات مقاله ویراستاری

سوالات متداول

متنی که به خوبی بازنویسی شده و از متن اصلی بسیار فاصله گرفته باشد یک متن 100% بازنویسی شده است. همچنین علاوه بر فاصله گرفتن از متن اصلی توانسته است اصالت منبع را نیز حفظ کند که در ایران تایپیست این امر به راحتی قابل انجام است.

بازنویسی یک متن نیازمند تجربه و علم است. چنانکه تبحر کافی ندارید ممکن است در امر بازنویسی موفق نباشید پس بهتر است بازنویسی را برون سپاری کنید.

مدت زمانی که برای بازنویسی یک مقاله علمی مورد نیاز است به تعداد کلمات مقاله و میزان تخصصی بودن آن بستگی دارد اما به طور کلی هر زمان که کاربر بخواهد فایل قابل ارائه است.

نویسندگانی که در موسسه ایران تایپیست در حوزه ی بازنویسی فعالیت دارند از مجرب ترین نویسنده های بازنویسی در کل ایران می باشند. آن ها هم تبحر و هم علم کافی برای این کار را دارند.


نویسنده: سهیل آریانپور بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/9/28 ساعت 15:53:11 تعداد بازدید: 6903 امتیاز 5 از 2 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی چیست چگونگی بازنویسی بازنویسی ارزان بازنویسی متون بازنویسی مقاله

دیدگاه کاربران

... | 1402-10-9 ساعت 23:11:35 امتیاز :

عالییییییییییی

عرفان همت زاده | 1400-8-22 ساعت 10:44:47 امتیاز :

ممنون از بازنویسی محشرتون. خیلی چشمگیر شده بود

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :