چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

بازنویسی خلاق با درک درست متن اصلی

نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/1 ساعت 16:00:00 بازدید: 568 امتیاز 0 از 0 نظر

تنها زمانی می‌توان ادعا نمود که یک متن به خوبی بازنویسی‌شده است که بازنویسی خلاق در آن رعایت شده باشد. اما لازمه چنین امری چیست؟ وقتی که باز‌نویسنده متن را به خوبی درک نکرده باشد تنها به دنبال کلمات و مفاهیم اصلی می‌گردد و سعی دارد متن بازنویسی‌شده را همانند متن اصلی در بیاورد. در چنین شرایطی ممکن است تنها جایگاه کلمات عوض شود و یا افعال مورد تغییر قرار بگیرند. با این اوصاف عدم درک صحیح متن اصلی برای بازنویسی خلاق مانند سم است. سمی که از ابتدای بازنویسی ذهن شخص باز‌نویسنده را کدر کرده و جلوی بازنویسی خلاق را مسدود می‌کند. پس می‌توان چنین ادعا نمود که:

" درک صحیح و کامل از متن اصلی یک اصل غیرقابل انکار در بازنویسی خلاق است".

این جمله تنها یک جمله ساده نیست و تمام آن چیزی است که به عنوان سوخت برای روشن‌نمودن ذهن خلاق باز‌نویسنده لازم است. زمانی که باز‌نویسنده متن اصلی را به خوبی درک نکند متن اصلی برایش گیج‌کننده به نظر می‌رسد و تنها در پی راه فرار است.. در چنین شرایطی متن بازنویسی شده نه تنها خلاقانه نخواهد بود بلکه بسیار بی‌کیفیت خواهد شد. از این رو بهتر است قدرت درک درست از متن اصلی را سرسری نگیرید و تنها در پی راه‌هایی باشید که بتوانید متن را به افراد خبره واگذار کنید. یکی از راهکار‌هایی که پل ارتباطی شما با باز‌نویسنده‌های خلاق و خبره را مهیا می‌کند موسسه ایران تایپیست است. این مجموعه با جمع‌آوری هزاران هزار باز‌نویسنده خلاق، امر بازنویسی را با دقت و کیفیت هرچه تمام پیش می‌برد. هر یک از باز‌نویسنده‌ها در این مجموعه مهارت‌ها و اطلاعات خاصی دارند که تنها بازنویسی مربوط به استعداد‌هایشان به آنها واگذار می‌شود. برای مثال اگر بازنویسی شما در حوزه مواد غذایی باشد به نویسنده‌ای که در حوزه بازنویسی متون علمی مهارت دارد واگذار نخواهد شد.

بازنویسی خلاق با درک درست متن اصلی

بازنویسی خلاق

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیتحلیل آماریخدمات دانشجوییهزینه بازنویسی متن

سوالات متداول

تنها زمانی می‌توان ادعا نمود که یک متن به صورت خلاقانه‌ای بازنویسی شده است که شخص باز‌نویسنده درک صحیحی از متن اصلی پیدا کرده باشد. بدون توجه به ایده اصلی متن نمی‌توان بازنویسی خلاق ارائه داد.

زمانی که شخص باز‌نویسنده متن را به خوبی بخواند، مطالعه کند و در بند بند آن تفکر کند به ایده اصلی متن دست پیدا خواهد کرد. عدم تسلط کامل به متن شخص را از بازنویسی خلاق باز می‌دارد.

یکی از مهم‌ترین اصولی که باز‌نویسندگان ایران تایپیست به آن پایبند هستند درک ایده اصلی متن است. آنها بدون درک ایده اصلی متن به بازنویسی آن نخواهند پرداخت.

جواب به این سوال در میزان خلاقیت درخواستی توسط مشتری و نوع متن اصلی خلاصه می‌شود. از این رو نمی‌توان برای آن یک جواب قطعی صادر نمود.


نویسنده: دنیا ذاکری بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/1 ساعت 16:00:00 تعداد بازدید: 568 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی خلاق کتاب بازنویسی خلاقانه داستان بازنویسی خلاق متن سفارش بازنویسی خلاق بازنویسی خلاق فوری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :