جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

بازنویسی خلاق

نویسنده: شیرین کرم خانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/1 ساعت 12:00:00 بازدید: 582 امتیاز 0 از 0 نظر

بازنویسی خلاق بحث پیچیده‌ای نیست اما نیازمند تخصص، تجربه و از مهم‌تر استعداد است. از این رو نمی‌توان هر باز‌نویسنده خبره‌ای را باز‌نویسنده خلاق نیز نامید. در ادامه این بحث به تمام سوالاتتان در باب بازنویسی خلاق پاسخ داده خواهد شد. همواره با ایران تایپیست همراه و هم قدم باشید.

بهترین بازنویسی خلاق را کدام مرکز ارائه میدهد؟

تمام آن چیزی که یک متن بازنویسی‌شده را از سایر متون بازنویسی‌شده متمایز می‌کند بازنویسی خلاق است. بازنویسی خلاق روحی جدید است که بر کالبد متن دمیده می‌شود و آن را از نو متولد می‌کند. بازنویسی خلاق کلمه به کلمه در ساختار متن رخنه کرده و آن را به طرز ماهرانه‌ای زیر‌و‌رو می‌کند. اما چنین امری قوانین و قواعد خاص خودش را دارد. با قدری تفکر می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که بازنویسی حاصل تمایز در قالب تشابه است. این به معناست که میزان مهارت باز‌نویسنده باید آنقدر زیاد باشد که در حین القای خلاقیت، مفهوم اصلی متن اصلی را نیز حفظ کند. زمانی یک نویسنده خلاق تمام خلاقیتش را برای بازنویسی خلاق روی متن پیاده کند نتیجه آن یک اثر هنری خواهد‌بود. اما میدانید بازنویسی خلاق از کجا سر‌چشمه میگیرد؟ بازنویسی خلاقانه به چه عواملی بستگی دارد؟

بازنویسی خلاقانه به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد:

  1. استعداد خدادادی نویسنده در بازنویسی
  2. مطالعه بسیار باز‌نویسنده در مورد بازنویسی و بررسی آثار و متون مختلف

به این دو فاکتور توجه کنید. در بین این فاکتور‌ها گزینه دوم یعنی " مطالعه بسیار باز‌نویسنده " قابل دسترسی است اما گزینه اول را نمی‌توان در هر شخصی جستجو نمود. این به معناست که هر باز‌نویسنده‌ای صرفا نمی‌تواند یک باز‌نویسنده خلاق باشد. اگر در پی بازنویسی‌های خلاقانه هستید، به نحوی که در‌خور شخصیت شما و هدفتان از بازنویسی باشد، می‌بایستی به دنبال مراکزی باشید که تمام تیم بازنویسی آن از اشخاص با‌استعداد تشکیل شده باشد. تیم بزرگ ایران تایپیست از معدود مراکزی است که اعضای تیم بازنویسی آن تماماً متشکل از اشخاص خلاق است. اشخاصی که به ایران تایپیست و مشتریان عزیز این مجموعه در مسیر بازنویسی خلاقانه کمک بسیاری می‌کنند. همکاری مشتریان ارجمند با این مجموعه و تیم قدرتمند ایران تایپیست نقطه ی عطفی است تا موضوع بازنویسی را به چالش کشیده شود.

بازنویسی خلاق

بازنویسی خلاق

بازنویسی خلاق با درک درست متن اصلی

تنها زمانی می‌توان ادعا نمود که یک متن به خوبی بازنویسی‌شده است که بازنویسی خلاق در آن رعایت شده باشد. اما لازمه چنین امری چیست؟ وقتی که باز‌نویسنده متن را به خوبی درک نکرده باشد تنها به دنبال کلمات و مفاهیم اصلی می‌گردد و سعی دارد متن بازنویسی‌شده را همانند متن اصلی در بیاورد. در چنین شرایطی ممکن است تنها جایگاه کلمات عوض شود و یا افعال مورد تغییر قرار بگیرند. با این اوصاف عدم درک صحیح متن اصلی برای بازنویسی خلاق مانند سم است. سمی که از ابتدای بازنویسی ذهن شخص باز‌نویسنده را کدر کرده و جلوی بازنویسی خلاق را مسدود می‌کند. پس می‌توان چنین ادعا نمود که:

" درک صحیح و کامل از متن اصلی یک اصل غیرقابل انکار در بازنویسی خلاق است".

این جمله تنها یک جمله ساده نیست و تمام آن چیزی است که به عنوان سوخت برای روشن‌نمودن ذهن خلاق باز‌نویسنده لازم است. زمانی که باز‌نویسنده متن اصلی را به خوبی درک نکند متن اصلی برایش گیج‌کننده به نظر می‌رسد و تنها در پی راه فرار است.. در چنین شرایطی متن بازنویسی شده نه تنها خلاقانه نخواهد بود بلکه بسیار بی‌کیفیت خواهد شد. از این رو بهتر است قدرت درک درست از متن اصلی را سرسری نگیرید و تنها در پی راه‌هایی باشید که بتوانید متن را به افراد خبره واگذار کنید. یکی از راهکار‌هایی که پل ارتباطی شما با باز‌نویسنده‌های خلاق و خبره را مهیا می‌کند موسسه ایران تایپیست است. این مجموعه با جمع‌آوری هزاران هزار باز‌نویسنده خلاق، امر بازنویسی را با دقت و کیفیت هرچه تمام پیش می‌برد. هر یک از باز‌نویسنده‌ها در این مجموعه مهارت‌ها و اطلاعات خاصی دارند که تنها بازنویسی مربوط به استعداد‌هایشان به آنها واگذار می‌شود. برای مثال اگر بازنویسی شما در حوزه مواد غذایی باشد به نویسنده‌ای که در حوزه بازنویسی متون علمی مهارت دارد واگذار نخواهد شد.

بازنویسی خلاق

بازنویسی خلاق

تاثیر بازنویسی خلاق بر آثار کهن

بازنویسی خلاق متون کهن از پرکاربردترین حوزه‌ها در مبحث بازنویسی‌های خلاقانه است. اما بازنویسی خلاق در این حوزه مهارت و استعداد بیشتری می‌طلبد، چرا که کنترل متون کهن به سوی خلاقیت امریست که تنها یک هنرمند از پس آن بر می‌آید. اشراف کامل به مفهوم متون کهن، آشنایی با لغات قدیمی، آشنایی با ضرب المثل‌ها و انواع امثال‌الحکم از ابتدایی‌ترین مهارت‌هایی است که یک شخص باز‌نویسنده در حوزه بازنویسی متون کهن باید داشته باشد.

بازنویسی متون کهن می‌بایستی خلاقانه باشد چون:

  • بازنویسی خلاق در حوزه متون کهن اغلب برای کودکان و نوجوانان اهمیت بسیاری دارد، از این رو می‌بایستی به نحوی باشد که آنها را ترغیب کند.
  • از آنجایی که روح هنر از متون کهن جدا نیست، بازنویسی متون کهن نیز می‌بایستی خلاقانه و هنرمندانه باشد
  • بازنویسی متون کهن حتی اگر برای کودکان نیز نباشد، باید خلاقانه باشد. ترغیب به مطالعه از جمله معجزه‌هایی است که بازنویسی خلاق اتفاق می‌افتد.

هر یک از این گزینه‌ها جز قوانینی است که به بازنویسی خلاق متون کهن مربوط می‌شود. چرا که عدم القای خلاقیت به بازنویسی متون کهن شخص خواننده را خسته می‌کند و تنها به منجر به ترک مطالعه از سوی وی می‌شود. در بازنویسی خلاقانه عبارات و یا کلماتی که بسیار قدیمی هستند و امروزه کاربرد چندانی ندارند با کلمات و یا عبارات هم‌معنی جایگزین می‌شوند تا متن قابل فهم باشد. حتی چنین تغییراتی نیز باید همراه با خلاقیت باشد. پیاده‌سازی بازنویسی خلاقانه در متون کهن تنها پلی است که روح متون کهن را به متن بازنویسی شده‌اش وصل می‌کند. ایران تایپیست از بزرگ‌ترین حامیان بازنویسی خلاقانه در حوزه متون کهن است. این مجموعه دین خود را با گردآوری مجرب‌ترین، خلاق‌ترین و با‌استعداد‌ترین نویسندگان در حوزه بازنویسی ادا کرده است. هیچ پروژه‌ای نیست که برای بازنویسی به باز‌نویسندگان ایران تایپیست تحویل و با کیفیت پایین به شخص مشتری تحویل داده شود.

بازنویسی خلاق

بازنویسی خلاق

چرا بازنویسی خلاق در نگارش مقاله اهمیت دارد؟

چند سالیست بازنویسی و بازنویسی خلاق به حوزه نگارش مقاله نیز رخنه کرده است و مرز‌های نگارش مقاله را درنوردیده است. اما مهم‌ترین مسئله‌ای که در این حوزه بسیار مورد بحث است تفکیک مقالات از یکدیگر است. مقالات انواع مختلفی دارند که شیوه نگارش هریک از آنها با دیگری بسیار متفاوت است. برای مثال شیوه نگارش یک مقاله علمی زمین تا آسمان با نحوه نگارش یک مقاله گزارشی متفاوت است. در مقالات علمی تمام جملات دقیق و خالی ابهام است، اما ممکن است در مقالات گزارشی انواع آرایه‌های ادبی مانند تشبیه مورد استفاده قرار بگیرد. زمانی که سخن از مقالات مختلف به میان می‌آید مبحث بازنویسی خلاق در درجات مختلف نیز مطرح می‌شود. بدیهی است که در مقالات فوق علمی و تخصصی نمی‌توان خلاقیت زیادی به کار برد. اما در سایر مقالات می‌‎توان قدری چاشنی خلاقیت را افزایش داد. از این رو نمی‌توان ادعا کرد که بازنویسی خلاق اهمیت بسیاری در نگارش مقالات دارد. تنها مسئله‌ای که می‌تواند قدری خلاقیت را به بازنویسی مقاله وصل کند، عدم تشابه مقاله بازنویسی شده با متن اصلی است. در چنین شرایطی می‌توان گفت که بله! بازنویسی خلاق نیز می‌تواند در حوزه بازنویسی مقاله رخنه کند و معجزه بیافریند. بازنویسی خلاقانه مقالات تنها برای از‌بین‌بردن تشابه دو مقاله و رفع اتهام سرقت‌ادبی مورد بحث است. دردسری که تشابه مقاله بازنویسی شده به متن اصلی به بار می‌آورد مسئله‌ای نیست که به راحتی بتوان از آن شانه خالی کرد. از این رو بهتر است بیشتر و بیشتر به مبحث بازنویسی خلاق در حوزه مقالات توجه کنید. اگر به هیچ نتیجه نرسیدید، ایران تایپیست همیشه اینجاست. این مجموعه موفق از برترین تیم بازنویسی در کل ایران بهره می‌برد و پروژه‌های بازنویسی را با نهایت کیفیت به کاربر تحویل می‌دهد. با این اوصاف چه چیزی می‌تواند شما را از تحویل سفارش بازنویسی به ایران تایپیست منصرف کند؟!

بازنویسی خلاق

بازنویسی خلاق

انتقال مفهوم و هدف اصلی متن با بازنویسی خلاقانه در ایران تایپیست

بازنویسی خلاق خلق اثری دیگر است. اما در خلق این اثر جدید اما و اگر‌هایی وجود دارد که کاملا غیرقابل انکار است. یکی از مهم‌ترین اما و اگر‌هایی که در بازنویسی خلاق انواع متون وجود دارد انتقال کامل مفهوم از متن اصلی به متن بازنویسی‌شده است. چرا که بدون انتقال مفهوم متن اصلی امر بازنویسی خلاق عملا با شکست مواجه می‌شود. زمانی که متن بازنویسی شده فاصله بسیاری با متن اصلی داشته باشد، متن وارد حوزه نویسندگی می‌شود. اما چگونه می‌توان بازنویسی خلاق را بر پایه تشابه کامل به متن اصلی بنا نمود؟ چگونه می‌توان از انتقال مفهوم متن اصلی به متن بازنویسی‌شده در بازنویسی خلاقانه اطمینان حاصل کرد؟ تنها زمانی می‌توان از چنین مسئله مهمی اطمینان حاصل نمود که کار را به کار‌بلد‌ها بسپارید. عدم دقت در انتخاب شخص و یا موسسه‌ای که امر بازنویسی را به آن میسپارید اولین قدم برای شکست بازنویسی خلاقانه‌‌تان است. استعداد، مهارت، دانش و خلاقیت تمام آن چیز‌هایی است که شخص باز‌نویسنده را به بازنویسی خلاقانه متن در کالبد متن اصلی سوق می‌دهد. مجموعه ایران تایپیست یکی از ده‌ها کاربلد‌هایی است که می‌توانید کاملا به آن اطمینان کنید. این موسسه از چند تیم خبره و ماهر در زمینه بازنویسی استفاده می‌کند. این تیم بار‌ها و بار‌ها آموزش داده شده‌اند و مهارت‌های آموزشی آنها در زمینه بازنویسی خلاقانه ماه به ماه آپدیت می‌شود. استفاده از چنین تیم قدرتمندی تنها عاملی است که ایران تایپیست را به ایران تایپیست تبدیل کرده است. شما نیز می‌توانید با باز‌سپاری پروژه‌های بازنویسی‌تان در موفقیت این تیم شکست‌ناپذیر سهیم باشید. اما چه دلیلی باعث بازنویسی خلاقانه توسط باز‌نویسنده‌های ایران تایپیست می شود؟ دلیل بازنویسی خلاقانه توسط این مجموعه به عوامل ذیل بستگی دارد:

  1. خبره‌بودن باز‌نویسنده‌ها
  2. مجرب‌بودن باز‌نویسنده‌ها
  3. متخصص‌بودن باز‌نویسنده‌ها
  4. مسئولیت‌پذیر‌بودن باز‌نویسنده‌ها

آیا ویژگی‌های دیگری سراغ دارید که می‌توانید به باز‌نویسنده‌های خبره ایران تایپیست نسبت دهید؟

بازنویسی خلاق

بازنویسی خلاق

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنتایپ تخصصیخلاصه نویسی

سوالات متداول

میزان سختی و یا آسانی متن اصلی، میزان خلاقیت درخواستی، موضوع متن اصلی، کهن‌بودن یا نبودن متن مبدا و مدت زمان تعیین‌شده برای ارائه پروژه نامی.

بازنویسی خلاق انواع مقالات در ایران تایپیست و مدت زمانی که برای هریک از آنها در نظر‌گرفته می‌شود به نوع مقاله و میزان سختی آن بستگی دارد.

هزینه بازنویسی خلاق متون در مجموعه ایران تایپیست تماماً به نوع پروژه و ویژگی‌های متن مبدا بستگی دارد. بدون بررسی متن اصلی نمی‌توان در باب هزینه بازنویسی آن اظهار نظر نمود.

تنها زمانی می‌توان ادعا نمود که یک متن به صورت خلاقانه‌ای بازنویسی شده است که شخص باز‌نویسنده درک صحیحی از متن اصلی پیدا کرده باشد. بدون توجه به ایده اصلی متن نمی‌توان بازنویسی خلاق ارائه داد


نویسنده: شیرین کرم خانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/1 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 582 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی خلاق چیست معنی بازنویسی خلاق اهمیت بازنویسی خلاق بازنویسی خلاقانه بازنویسی متون

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :