شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

اصلی ترین تعریف بازنویسی متون چیست؟

نویسنده: سارا اخلاقی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 18:00:00 بازدید: 395 امتیاز 5 از 1 نظر

در حالت کلی نمی‌توان یک جمله مبنی بر تعریف بازنویسی اظهار کرد اما می‌توان اصلی ترین معانی آن را با توجه به مفاهیم آن بررسی نمود. از آنجایی که بازنویسی و یا همان پارافریز در شاخه‌ها و حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد نمی‌توان تعریف واحدی را برای آن در نظر گرفت. مفهوم بازنویسی و کارکرد آن بسیار پیچیده‌تر از آن است که بتوان یک جمله ساده در باب تعریف و مفهوم کلی آن بیان کرد. اما اگر بخواهیم دو مورد از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین تعاریف بازنویسی را مورد بررسی قرار دهیم می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. تعریف بازنویسی یعنی متن مبدا پس از القای روش‌های بازنویسی به شکل دیگری در‌بیاید.
  2. تعریف بازنویسی یعنی تصحیح متن مبدا به نحوی که بهتر و یا کامل‌تر از متن اصلی باشد.

اما چه چیزی تعریف بازنویسی شماره 1 را به تعریف بازنویسی شماره 2 متصل می‌کند؟ عدم دخل در ایده اصلی متن موردی است که بر تمامی تعاریف بازنویسی دلالت می‌‌کند. به زبانی دیگر شخص بازنویسنده نمی تواند افکار شخصی خود را به متن بازنویسی شده وارد کند و همان را در سرتاسر متن بگستراند. اگر قدری عمیق‌تر به این مسئله بنگریم چنین درمی‌یابیم که القا نمودن ایده‌های شخصی مسیر دیگری را طی می‌کند و از مسیر بازنویسی خارج می‌شود. در چنین شرایطی می‌توان ادعا نمود که بازنویسنده در حال خلق متنی دیگر سوای متن اصلی است! تنها در حالتی می‌توان در متن بازنویسی شده تغییر ایجاد کرد که متن اصلی قدیمی باشد و برخی از مفاهیم موجود در آن منسوخ شده باشند. برای مثال برخی از مقالات علمی شیمی که در ارسال 1998 نگارش شده اند غیر قابل استناد هستند، چرا که مفاهیم علمی دائما در حال تغییر و بروزرسانی می‌باشند. ایران تایپیست از برترین موسسه هایی است که امر بازنویسی را با سرعت و دقت بالایی پیش می‌برد.

اصلی ترین تعریف بازنویسی متون چیست؟

تعریف بازنویسی

سوالات متداول

اصلی‌ترین تعریف بازنویسی عبارت است از تکنیک‌ها و روش‌هایی که روی متن مبدا پیاده می‌شود تا متنی دیگر مشابه و هم مفهوم با متن مبدا خلق شود. حفظ مفهوم متن مبدا در بازنویسی بسیار اهمیت دارد.

در تعریف بازنویسی استفاده کلمات، افعال، عبارات و جملات یونیک و بی‌همتا به نحوی که از متن و منبع اصلی بسیار دور باشد بسیار مد نظر است. این گزینه متن را از اتهام سرقت ادبی مبری می‌کند.

زمانی که شخصی خود برای بازنویسی مقاله و یا متنی خاص شروع به بازنویسی می‌کند بهتر می‌تواند به تعاریف بازنویسی پی ببرد و در مدت زمان اندک کاملا به آن را اشراف پیدا کند.

بله تیم بزرگ و مجرب بازنویسی ایران تایپیست اطلاعات کافی در باب تعریف بازنویسی و تکنیک‌های مربوط به آن در اختیار دارد و آن را به طرز ماهرانه‌ای روی مقالات بازنویسی پیاده می‌کند و سپس به شخص مشتری تحویل می دهد.


نویسنده: سارا اخلاقی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/16 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 395 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: تعریف بازنویسی متون بازنویسی متون پارافرایز پارافرایز چیست معنی بازنویسی

دیدگاه کاربران

سمیرا سهرابی | 1400-6-24 ساعت 08:29:50 امتیاز :

زحمت بازنویسی مقالم با شما بود.کاملا مشخص بود یه تیم مستعد انجام داده. مرسی

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :