یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

آموزش بازنویسی فایل صوتی

نویسنده: دانیال فرهادی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1401/2/20 ساعت 09:00:00 بازدید: 993 امتیاز 0 از 0 نظر

با آموزش بازنویسی فایل صوتی درب‌های جدیدی از نگارش محتوا متنی به رویتان باز خواهد شد. چرا که ممکن است مطالب موجود در یک فایل صوتی همان مطلبی باشد که قرار است محتوا متنی تان را از پوچی نجات دهد. آموزش بازنویسی فایل صوتی مراحل بسیاری دارد. توجه و یادگیری هر یک از مراحل بازنویسی فایل‌های صوتی در نگارش محتواهای باکیفیت دخیل‌اند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آموزش تکنیک های بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

بازنویسی انواع مختلفی دارد. یکی از متفاوت‌ترین انواع بازنویسی‌ها، بازنویسی فایل صوتی است. با آموزش بازنویسی فایل صوتی می‌توان به انجام چنین بازنویسی‌هایی پرداخت. مطالب و تکنیک‌هایی که به بازنویسی فایل صوتی مربوط می‌شود با سایر بازنویسی‌ها قدری متفاوت است. البته این تفاوت در مراحل اولیه بازنویسی وجود دارد. با بررسی‌های بیشتر می‌توانیم به جواب‌های بهتری برسیم.

مراحل آموزش بازنویسی فایل صوتی به این صورت است:

  1. برای آموزش بازنویسی فایل صوتی آن را باز کنید و آنها را برای یک الی دو بار گوش دهید. چنانچه فایل صوتی به زبان خارجی است، به یک بار بسنده نکنید. البته تعداد دفعاتی که به فایل مورد نظر گوش می‌دهید بستگی به آسانی یا سختی فایل دارد. برای مثال اگر فایل به زبان خارجی است، ممکن است جملات بیان شده در آن ساده و یا پیچیده باشند.
  2. پس از آن که برای دفعات متوالی به فایل مورد نظر گوش دادید، نگارش کتبی مطالب فایل را شروع کنید. فایل را باز کنید و هر چیزی را که می‌شنوید، یادداشت کنید. در این مرحله به درستی و یا غلط‌بودن نوشته‌هایتان توجه نکنید.
  3. در مرحله بعدی پس از اتمام نگارش کتبی فایل را مجددا باز کرده و اشکالات آن را رفع کنید. بررسی‌های جمله به جمله بهتر از بررسی‌های بند به بند است.
  4. پس از اتمام نگارش کتبی فایل صوتی، بازنویسی را شروع کنید. متن نگارش‌شده را بر اساس استاندارد‌های یک متن باکیفیت بنویسید. چرا که زبان شفاهی با زبان نگارشی بسیار متفاوت است.
  5. در بازنویسی فایل به نوع محتوایی که قرار است تولید کنید توجه داشته باشید.

ایران تایپیست در زمینه بازنویسی فایل‌های صوتی نیز فعالیت دارد. مقاله‌های بازنویسی شده در زمینه بازنویسی فایل‌های صوتی کیفیت بسیار بالایی دارند. اگر خودتان در صدد آموزش بازنویسی فایل صوتی هستید، مقالات مربوط به بازنویسی فایل‌های صوتی در همین سایت را مطالعه کنید.

آموزش بازنویسی فایل صوتی به صورت اصولی به چه معناست؟

آموزش بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی به صورت اصولی آن است که به تمامی تکنیک‌های این مبحث واقف باشید. توجه و تعقیب تکنیک‌های بازنویسی فایلهای صوتی در نگارش متون باکیفیت دخیل است. عدم توجه به اصول بازنویسی فایلهای صوتی تنها منجر به نگارش متون بی‌کیفیت می‌شود. در بازنویسی فایلهای صوتی شخص بازنویسنده به فایل مورد نظر بارها گوش میدهد و آن را به صورت کتبی نگارش می‌کند. پس از نگارش کتبی فایل صوتی، به سراغ بازنویسی آن می‌رود. یعنی بازنویسی فایل‌های صوتی دارای دو مرحله اصلی است:

  1. نگارش کتبی فایل صوتی (نگارش دقیق و جمله به جمله فایل صوتی)
  2. بازنویسی اصولی متن نگارش‌شده از فایل صوتی

برخی از افراد سلسله مراتب بازنویسی فایلهای صوتی را رعایت نمی‌کنند و از همان ابتدا بازنویسی را شروع می‌کنند. یعنی در حین گوش‌دادن به فایل صوتی، بازنویسی را نیز انجام می‌دهند. چنین روشی در بازنویسی فایل‌های صوتی بسیار غلط است. به عبارتی دیگر روشی اصولی برای بازنویسی فایلهای صوتی نیست.

در آموزش بازنویسی فایل صوتی توجه داشته باشید که رعایت سلسله مراتب و مراحل بازنویسی فایل صوتی در آماده‌سازی متون باکیفیت بسیار موثر است. در بازنویسی‌های مستقیم ممکن متن ایرادات بسیاری داشته باشد و یکپارچگی خود را از دست بدهد. نگارش دو مرحله‌ای فایلهای صوتی نتیجه‌ای جز آماده‌سازی متون باکیفیت ندارد.

زبان فایل صوتی از موضوعات مورد بحث در  زمینه آموزش بازنویسی فایل صوتی است. چنانچه زبان فایل صوتی خارجی باشد، یک مرحله به مراحل فوق اضافه می‌شود. که آن نیز گوش‌دادن های مکرر به فایل مورد نظر است. اعمال دقت در بازنویسی فایلهای صوتی اهمیت بالایی دارد.

برای ثبت سفارش بازنویسی فایلهای صوتی مبتنی بر آموزش بازنویسی فایل صوتی می‌توانید به قسمت مربوطه در همین سایت مراجعه کنید. در ایران تایپیست تیم‌های متخصص در زمینه بازنویسی فایلهای صوتی فعالیت دارند. این تیم در بازنویسی فایلهای صوتی نهایت دقت خود را به خرج میدهد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آموزش بازنویسی فایل صوتی شامل چه دوره هایی است؟

آموزش بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

با گذراندن دوره‌های آموزشی متعدد در زمینه آموزش بازنویسی فایل صوتی ماهر خواهید شد. از مهمترین مهارت‌هایی که در این دوره‌ها به آن پرداخته می‌شود مهارت گوش‌دادن است. نحوه گوش‌دادن به فایلهای صوتی تاثیر بسیاری بر روی بازنویسی آنها دارد. یکی از مهارت‌های گوش‌دادن، بی‌طرفانه گوش‌دادن است. یعنی شما باید ذهنتان را از مسائل مختلف خالی کنید تا بتوانید فایل صوتی را همانگونه که هست درک کنید. برخی اوقات هنگامی که به فایل‌های صوتی گوش میدهید ممکن است مغزتان از فایل صوتی پیشی بگیرد و جمله را خودش تکمیل کند. در بازنویسی فایلهای صوتی بهتر است به دام ذهنتان نیافتید و تمام حواستان به فایل صوتی معطوف باشد. این مهم از سری موارد مورد بحث در آموزش بازنویسی فایل صوتی است.

دومین مورد در زمینه آموزش بازنویسی فایل صوتی چگونگی نگارش متن است. در نگارش متن به صورت کتبی نباید از جملات شفاهی استفاده کنید. برای مثال اگر فایل صوتی چنین جمله را می‌شنوید باید اینگونه نگارش کنید:

جمله‌ای که در فایل صوتی می‌شنوید: من بارها مشهد رفتم، زیارت حرم صفای دیگه‌ای داره!

جمله‌ای که باید نگارش کنید: من بارها به مشهد رفته‌ام. زیارت حرم آقا امام رضا صفای دیگری دارد.

همانطور که ملاحظه می‌کنید در آموزش بازنویسی فایل صوتی زمانی که قرار است فایل صوتی را به صورت کتبی نگارش کنید، باید تغییراتی را بر آن اعمال کنید. و آن تغییر تبدیل از زبان گفتاری به نوشتاری است. عدم توجه به این نکته سبب نگارش بازنویسی‌های بی‌کیفیت می‌شود.

مجموعه ایران تایپیست از تمامی روش‌های بازنویسی فایلهای صوتی مبتنی بر آموزش بازنویسی فایل صوتی آگاه است. از این رو میتوانید با خیالی راحت فایلهای صوتی را برای بازنویسی به ایران تایپیست واگذار کنید. ایران تایپیست امانتداری از فایلهای صوتی ارسال شده توسط شما را تضمین می‌کند. برای بررسی هزینه بازنویسی فایلهای صوتی به قسمت مربوطه در همین سایت مراجعه کنید.

کاربرد فراگیری آموزش بازنویسی فایل صوتی چیست؟     

آموزش بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

از آنجایی که در بازنویسی محتوا یافتن منابع ناب قدری مشکل است، می‌توان از فایلهای صوتی کمک گرفت. با آموزش بازنویسی فایل صوتی قادر به نگارش مقاله‌های خاص خواهید بود. اما کاربرد آموزش بازنویسی فایل صوتی در چه حوزه‌هایی اهمیت بسیاری دارد؟ کاربرد و اهمیت آموزش بازنویسی فایل صوتی در زمینه‌های مختلف بازنویسی میتواند مفید باشد. انواع مختلف بازنویسی کاربردهای مختلفی را برای بازنویسی فایلهای صوتی ایجاد می‌کند.

انواع زمینه‌هایی که در آنها میتوانید از بازنویسی فایلهای صوتی استفاده کنید:

  • نگارش مقالات پژوهشی
  • نگارش مقالات علمی
  • نگارش مقالات پایان نامه
  • نگارش و چاپ کتاب
  • نگارش گزارش
  • نگارش مقاله برای مجله
  • نگارش محتوا سئو شده

و...

برای مثال نگارش مقالات علمی برای سایت‌های علمی-پژوهشی را در نظر بگیرید. زمانی که شما در صدد یافتن انواع منبع برای آماده‌سازی مقاله‌تان هستید، ممکن است به منابع صوتی نیز برخورده باشید. اما عدم آگاهی از چگونگی بازنویسی فایلهای صوتی شما را از استفاده از آنها باز نگه داشته است. چنین مسائلی برای دیگر زمینه‌های بازنویسی نیز صادق است. برای مثال زمانی که در صدد بازنویسی پایان نامه هستید، استفاده از یک فایل صوتی معتبر می‌تواند کیفیت مقاله‌تان را افزایش دهد.

در صورتی که از محتوا یک فایل صوتی در لا به لای متن خود استفاده می‌کنید، بهتر است مطلبی مشابه به فایل صوتی در متن تان داشته باشید. هدف از طرح این مطلب است که محتوا فایل صوتی باید یکپارچگی بیشتری به متن تان اضافه کند. نه اینکه نظم مقاله‌تان را برهم بزند.

تیمی که در ایران تایپیست تحت عنوان بازنویسنده‌های فایلهای صوتی فعالیت دارند دوره‌های آموزشی خاصی را در جهت آموزش بازنویسی فایل صوتی گذرانده‌اند. مهارتی که این تیم در بازنویسی فایلهای صوتی دارد نتیجه دوره‌هایی است که تحت عنوان آموزش بازنویسی فایل صوتی تجربه کرده‌اند. جهت ثبت سفارش بازنویسی فایل‌های صوتی و اطلاع از چگونگی محاسبه هزینه‌ها با ایران تایپیست تماس بگیرید.

آموزش بازنویسی فایل صوتی خارجی به زبان فارسی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

آموزش بازنویسی فایل صوتی

یکی از انواع بازنویسی‌ها در زمینه بازنویسی فایلهای صوتی، مربوط به بازنویسی فایل صوتی خارجی به فارسی است. دوره‌های آموزش بازنویسی فایل صوتی خارجی به فارسی قدری متفاوت است. چرا که در این زمینه بازنویسنده باید عملکرد متفاوت‌تری داشته باشد. چرا که نه تنها باید بتواند فایل صوتی خارجی را به خوبی بشنود، بلکه باید آن را معنی نیز بکند. در حالت کلی بازنویسی فایل صوتی خارجی به فارسی به دو صورت انجام پذیر است:

  1. ترجمه مستقیم متن خارجی به فارسی: در ترجمه مستقیم متن خارجی به فارسی بازنویسنده فایل صوتی را به خوبی گوش می‌دهد و همراه با آن متن را به فارسی ترجمه می کند. در چنین شرایطی از ترجمه همزمان استفاده می‌شود. چنین بازنویسی‌هایی مخصوص فایل‌هایی است که پیچیدگی ندارند. یعنی اگر فایل صوتی دشوار باشد نمی‌توان از ترجمه همزمان استفاده کرد. پس از نگارش کتبی فایل صوتی در ترجمه همزمان، مجددا باید متن نگارش شده را بازنویسی کنید.
  2. نگارش فایل صوتی به زبان خارجی و ترجمه آن به فارسی: گاهی اوقات شنیدن فایل صوتی به مشکل است و باید در ابتدا آن را به زبان خارجی نگارش کنید. یعنی باید فایل را گوش دهید و آن را به صورت کتبی نگارش کنید. پس از نگارش کتبی محتوا به زبان خارجی نوبت به ترجمه متن نگارش‌شده می‌رسد. متنی که به صورت کتبی نگارش کرده‌اید را با توجه اصول ترجمه و با در نظر داشتن موضوع فایل صوتی ترجمه کنید. پس از اتمام ترجمه، متن نگارش‌شده را درون چارچوب بازنویسی جای دهید.

انتخاب روش مناسب برای در آموزش بازنویسی فایل صوتی بستگی به میزان مهارت شخص بازنویسنده دارد.

یکی از خدماتی که در ایران تایپیست به مشتریان ارائه می‌شود بازنویسی فایلهای صوتی است. بازنویسنده‌های ایران تایپیست می‌توانند سفارش‌های بازنویسی‌تان را با بالاترین کیفیت نگارش کنند. بازنویسی فایلهای صوتی در ایران تایپیست طبق خواسته‌های کاربر صورت میگیرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنخدمات دانشجوییتحلیل آماری

سوالات متداول

مهمترین اصل و نکته در آموزش بازنویسی فایل صوتی توجه به مراحل بازنویسی آنهاست. بازنویسی فایل صوتی مراحلی دارد که باید به ترتیب انجام شوند. در غیر این صورت بازنویسی فایل صوتی مورد نظر اصولی نخواهد بود.

نحوه محاسبه هزینه بازنویسی فایلهای صوتی در ایران تایپیست به ویژگی‌های  سفارش بستگی دارد. از این ویژگی‌ها میتوان به مدت زمان فایل صوتی مورد نظر اشاره نمود.

بله با آموزش بازنویسی فایل صوتی می‌توان انواع مختلفی از فایلهای صوتی را بازنویسی کرد. این مهارت برای نگارش و تکمیل انواع مقاله‌های علمی و چاپ کتاب بسیار مفید است.

خیر. در مجموعه ایران تایپیست هیچ دوره آموزشی مبنی بر آموزش بازنویسی فایل صوتی خارجی به زبان فارسی برگزار نمی‌شود. در مقابل می‌توانید برا بازنویسی فایل صوتی خارجی به زبان فارسی مستقیما از ایران تایپیست کمک بگیرید.


نویسنده: دانیال فرهادی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1401/2/20 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 993 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: آموزش بازنویسی فایل صدا آموزش بازنویسی فایل پادکست آموزش بازنویسی صوتی آموزش بازنویسی فایل صوتی انگلیسی آموزش بازنویسی فایل صوتی حرفه ای

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :