شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

گویندگی چیست و چه کاربردی دارد؟

نویسنده: دانیال فرهادی گویندگی تاریخ انتشار: 1400/12/9 ساعت 16:00:00 بازدید: 1169 امتیاز 0 از 0 نظر

مسلما اولین سوال هر یک از شمایی که در حال مطالعه‌ی این متن هستید این است که گویندگی چیست؟ در این مقاله علاوه بر مشخص شدن این مورد که گویندگی چیست و چه کاربردی دارد، به این مورد می‌پردازیم که مهم‌ترین اصول در گویندگی چیست.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش گویندگی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

به طور کلی یک راوی یا گوینده یک داستان، خبر، شعر یا هر محتوای متنی دیگری را با صدای رسای خود برای مخاطبان بازگو کرده و مطلب را به شکلی به مخاطبان انتقال می‌دهد که مخاطب بتواند مفهوم و پیامی که باید از متن دریافت کند را با تمام وجود خود احساس نماید.

در صورتی که گوینده بتواند کار خود را به درستی انجام داده و خود را با هدف متن و داستان هماهنگ سازد، می‌توان کیفیت بالای گویندگی و روایتگری او را احساس کرد. امروزه پادکست‌ها، کتاب‌ها و در کل محتواهای صوتی در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؛ با توجه به این مورد می‌توان پی برد که گویندگی چیست و به چه علت به یک شغل پرمخاطب و محبوب تبدیل شده است.

گویندگان می‌توانند به شکل فردی کار کنند و یا در شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی فعالیت کنند. گویندگان با صدای رسا و قوی که دارند، می‌توانند یک محتوای متنی را به محتوایی صوتی تبدیل کنند.

سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که زیرشاخه‌های مختلف شغل گویندگی چیست؟ گویندگان در شبکه‌های خبری فعالیت می‌کنند و اخبار مختلف را بازگو می‌کنند. فعالیت در شبکه‌های رادیویی، از دیگر اقداماتی است که یک گوینده‌ی خبره می‌تواند انجام دهد.

یکی از پرطرفدارترین زیرشاخه‌های گویندگی و روخوانی که بسیار جذاب و هیجان انگیز است، فعالیت به عنوان دوبلور است؛ دوبلورها با روایت داستان از زبان شخصیت‌های مختلف فیلم‌ها، سریال‌ها و مستندها، می‌توانند خود را در دل داستان قرار داده و به عنوان بخشی از قصه بدانند.

از دیگر مشاغل محبوبی که مفهوم گویندگی را به بهترین شکل توضیح می‌دهد، تولید پادکست و محتوای صوتی است؛ امروزه پادکست‌ها با موضوعات مختلف بسیار محبوب هستند و بسیاری از افراد بخشی از زمان خود در طول روز را به گوش دادن پادکست اختصاص می‌دهند.

گویندگان می‌توانند از موضوعی که در آن تخصص دارند استفاده کرده و به تولید پادکست در رابطه با این موضوع بپردازند. (موضوعاتی چون نقد فیلم، دکلمه، روانشناسی، علمی، داستانی و...). گویندگی در همه جا کاربرد دارد و می‌تواند یک شغل بسیار جذاب و پردرآمد باشد.

در صورتی که به خدمات گویندگی به شکل حرفه‌ای و تخصصی نیاز دارید، می‌توانید از طریق ایران تایپیست اقدام کنید؛ مرکز ایران تایپیست تیمی از برترین گویندگان کشور که با مهم‌ترین اصول گویندگی آشنایی داشته و سابقه‌ای طولانی مدت در این حیطه دارند را تشکیل داده است که خدمات با کیفیت و بی‌نقص گویندگی را در زمینه‌هایی مثل گویندگی خبر، شبکه‌های اجتماعی، تولید تیزر تبلیغاتی و... ارائه می‌دهند.

اگر نیاز به بهره‌مندی از خدمات گویندگی به زبان‌های دیگر نیز، می‌توانید روی کمک تیم ایران تایپیست حساب باز کنید.

گویندگی چیست و چه کاربردی دارد؟

گویندگی چیست و چه کاربردی دارد؟


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش گویندگی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

گویندگی یا روخوانیهزینه گویندگی یا روخوانیتدوین ویدئودیتا اینتری

سوالات متداول

تولید تیزر تبلیغاتی، تولید پادکست، تولید کتاب صوتی، تولید محتوای صوتی برای جذب فالوور اینستاگرام و... .

برای بهره‌مندی از بهترین خدمات گویندگی می‌توانید ایران تایپیست را انتخاب کنید.

تهیه کتاب صوتی، گویندگی برای شبکه‌های خبری، گویندگی سانترال و... .

هزینه‌ی بسیار مناسب، انجام سفارش توسط گویندگان حرفه‌ای و با سابقه، امکان پرداخت قسطی هزینه و... .


نویسنده: دانیال فرهادی گویندگی تاریخ انتشار: 1400/12/9 ساعت 16:00:00 تعداد بازدید: 1169 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: بهترین سایت گویندگی چیست کاربرد گویندگی چیست مهارت های گویندگی چیست ابزار گویندگی چیست حرفه گویندگی چیست

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :