جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری چیست؟

نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/11 ساعت 18:00:00 بازدید: 234 امتیاز 0 از 0 نظر

برای نوشتن هر متنی نیاز به ویراستاری داریم. فرقی نمی­کند که این نوشته در مجله­ قرار است چاپ شود یا در سایتی می‌خواهد بارگذاری گردد. همه متون نیاز به ویراستاری دارند و از آنجا که ویراستاری نقش بسیار مهمی برای ما دارد، این سوال پیش می‌آید که ویراستاری چیست؟ برای یافتن پاسخ سوال ویراستاری چیست در ادامه مطلب همراه ما باشید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری یعنی چه؟

ویراستاری چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بررسی کنیم که ویراستاری یعنی چه؟ ویراستاری در معنای عام کلمه به معنی تصحیح و پیراسته کردن نوشته و تنظیم نمودن متون برای چاپ و نشر است. پس از فهمیدن معنی عام کلمه، بهتر می‌توانیم پاسخ دهیم که ویراستاری چیست. ویراستاری چندین مراحل دارد که هر کدام دارای اهمیت زیادی می‌باشند؛ به طور مثال ویرایش محتوا، بررسی صحت و درستی حقایق موجود در متن، بررسی نظم و آراستگی در متن، ویرایش نگارشی و املا و ... . با بررسی هر کدام از این‌ها می­توانیم به جواب سوال ویراستاری چیست نزدیک‌تر شویم. ویراستاری دارای دسته بندی‌های مختلفی نیز می­باشد. این دسته بندی‌ها شامل ویرایش کتاب، ویرایش مقاله، ویرایش مقاله‌های زبان خارجی، ویرایش ویدیو و ... است. اگر می­خواهید ویراستار شوید یا ویراستاری انجام دهید، نیاز است به اصولی که در بالا نام برده شده است، دقت کنید. هر چقدر که مهارت شما در نکات ذکر شده بیشتر باشد، کارتان حرفه‌ای‌تر خواهد بود و کیفیت خروجی بیشتر می­شود.

 در این صورت وقتی فردی از شما بپرسد که ویراستاری چیست، شما به آسانی به او پاسخ خواهید داد. ویراستاری چیست همواره یک سوال مهم برای تازه‌کارهاست. ویراستاری یک شغل بسیار وقت گیر و دردسرساز است و نیاز به مهارت زیادی دارد. سایت‌ها و موسسه‌هایی زیادی هستند که خدمات ویراستاری را انجام می­‌دهند. برای این که ویراستار خوبی شوید و ویراستاری را به خوبی بشناسید، نیاز است که کار جمع‌آوری اطلاعات و خواندن کتاب‌های مرتبط را شروع کنید. آشنا بودن با نرم‌افزارهای روز دنیا، یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که هر ویراستار حرفه‌ای باید به آن دقت کند. یکی از مراجعی که شما می­توانید به آن مراجعه کنید و از اطلاعات ویراستاری آن استفاده نمایید، سایت ایران تایپیست است. از آنجایی که ویراستاری اهمیت بسیار زیادی دارد و پیدا کردن و شناخت ویراستار خوب بسیار مشکل است، شما می­توانید به سایت ایران تایپیست مراجعه کرده و اطلاعات زیادی را در این رابطه پیدا کنید.

در ایران تایپیست شما می­توانید جواب سوال ویراستاری چیست را بیابید و ویراستاری‌های خود را به متخصصان این مرکز بسپارید.

ویراستاری چیست؟

ویراستاری متون

خدمات ویراستاری کتاب چیست؟

در قسمت قبلی به پاسخ سوال ویراستاری چیست پرداختیم و مقدمه‌ای برای این سوال ارائه دادیم. با وجود آشنایی نسبی ما با ویراستاری، حال نوبت آن است که به خدمات ویراستاری کتاب بپردازیم. اهمیت ویراستاری کتاب را وقتی متوجه می­شویم که کتابی به بازار ارائه شود و از نظر آراستگی زیبا نباشد، یا غلط املایی داشته باشد و از نظر نگارشی دارای مشکل باشد. در آن زمان ناشر ضربه بزرگی می­خورد و کتابش به فروش نمی­رود. اینجاست که ما اهمیت ویراستاری کتاب را متوجه خواهیم شد. ویرایش کتاب دارای سه بخش مهم است که عبارت‌اند از: ویراستاری از نظر فنی، تخصصی و محتوایی. بعضی از کتاب‌ها به زبان‌های خارجی نوشته شده‌اند و باید ترجمه شوند. ویراستاری این کتاب‌ها روند خاص خودش را دارد. برخی از این کتاب‌ها رمان، برخی کتاب‌ها آموزشی و درسی و برخی دیگر، کتاب‌هایی با متون فلسفی و تخصصی می­باشند. هر کدام از این موضوعات روش ویرایش منحصر به فرد خودشان را دارند.

ویراستاری کتابی که به زبان خارجی است، بسیار سخت‌تر و فنی‌تر از ویراستاری یک کتاب معمولی می‌باشد. زیرا ویراستار باید به هر دو زبان تسلط کامل داشته باشد. در غیر این صورت امکان دارد کار خود را درست انجام ندهد و نتواند کتاب را به خوبی ویراستاری کند. یکی از موضوعات مهم در زمینه ویراستاری هزینه ویرایش است. حجم کتاب و نوع نوشته‌ی آن نقش بسیار تعیین کننده و مهمی در این زمینه دارد. با پرداختن به این مسائل به پاسخ سوال اولیه‌مان یعنی ویراستاری چیست نزدیک‌تر شده‌ایم.

 در ادامه هم به دیگر مسائل مهم در ویراستاری خواهیم پرداخت تا به سوال ویراستاری چیست پاسخ کامل‌تر و درست‌تری بدهیم. خیلی از مواقع برایمان سوال پیش می‌آید که کار ویراستاری را به کجا بسپاریم؟ در پاسخ به این سوال باید به سایت ایران تایپیست اشاره کرد. موسسه ایران تایپیست یکی از بهترین و کارآمدترین سایت‌ها و مراکزی است که خدمات ویراستاری را ارائه می­دهد. خدمات ایران تایپیست بسیار ارزان و مقرون به صرفه بوده، و حتی می­توانید به صورت قسطی نیز هزینه‌های خود را پرداخت کنید. پس اگر می‌خواهید کار ویراستاری را به صورت حرفه‌ای انجام دهید یا پروژه‌ای در این زمینه دارید، حتما به ایران تایپیست سر بزنید تا از خدمات این مرکز بهره‌مند شوید.

ویراستاری چیست؟

ویراستاری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

انواع ویراستاری برای پایان نامه چیست؟

پس از پاسخ به سوال ویراستاری چیست، نوبت رسیده که به انواع آن بپردازیم و آن‌ها را بررسی کنیم. پایان نامه قطعا یکی از مهم‌ترین و پراهمیت‌ترین پروژه‌هایی است که هر دانشجویی با آن مواجه است. بدین ترتیب ویراستاری پایان نامه اهمیت بسیار زیادی دارد و مشخص می­کند که سطح علمی شما چقدر است. پایان نامه‌ای که ویرایش نشده باشد، در زمان جلسه دفاع به مشکلاتی زیادی بر خواهد خورد. از جمله این مشکلات می‌توان به مشکلات نگارشی، مشکلات املایی، مشکلات فنی اشاره کرد.

 بدین ترتیب به اهمیت بسیار زیاد ویراستاری پی می­بریم و توجهمان را بیشتر جلب سوال ویراستاری چیست می­کنیم. ویرایش پایان نامه دارای سه مرحله است. مرحله اول ویرایش ظاهری، مرحله دوم ویرایش فنی و مرحله سوم ویرایش تخصصی می­باشد. ویرایش ظاهری آسان ترین مرحله و وقت‌گیرترین مرحله از ویرایش پایان نامه است. این کار بسیار وقت گیر بوده د اگر شما زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، می‌توانید کار خود را به سایت‌ها و موسسه‌های مختلف بسپارید. یکی از موسسه‌های خوب در زمینه ویراستاری پایان نامه، مرکز ایران تایپیست است. با ورود به سایت ایران تایپیست شما می‌توانید سفارش‌های خودتان را به ثبت برسانید. در ویرایش فنی باید غلط‌های املایی و نگارشی گرفته شود و اصلاح شود. زیرا اگر غلط املایی و نگارشی داشته باشید، اعتبار پایان نامه شما زیر سوال خواهد رفت. بنابراین اگر در این زمینه هم مهارت کافی ندارید، ایران تایپیست به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

بعد از آن نوبت به ویراستاری تخصصی می‌رسد. ویراستاری تخصصی به ما کمک می‌کند که متن روان‌تر باشد و مطالبمان راحت‌تر به مخاطب برسد. بعد از بررسی این سه مرحله از ویراستاری، بیشتر به جواب سوال خودمان که ویراستاری چیست، بود نزدیک می‌شویم. اگر شما وقت کافی برای انجام ویراستاری تخصصی و هر نوع ویراستاری دیگری را ندارید، می‌توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه فرمایید و از خدمات کارمندان خبره و مجرب آن‌ها استفاده کنید.

ویراستاری چیست؟

ویراستاری متن

بهترین مرکز ویراستاری چیست و کجاست؟

در متون بالا وقتی می‌خواستیم به سوال ویراستاری چیست پاسخ دهیم، بارها به یکی از بهترین، مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین سایت‌ها اشاره کردیم. سایت ایران تایپیست یکی از مناسب‌ترین سایت‌ها برای انجام کارهای ویراستاری است. ما می توانیم به شکل مستقیم و غیرمستقیم پاسخ سوال ویراستاری چیست را در این سایت به دست آوریم. در این موسسه شما می توانید تمام سفارشات خود را به راحتی به ثبت برسانید. ضمنا قادر خواهید بود که به دنبال بهترین ویراستار برای پروژه خود بگردید. ایران تایپیست با امکانی که به شما می‌دهد، باعث می شود که دست شما در انتخاب ویراستار بازتر باشد، تا شما با سلیقه و نظر خود، بهترین ویراستار را  انتخاب کنید. شما می توانید ویراستارهای مورد نظر خود را با بررسی نمونه کارهای قبلی آنان برگزینید و از تجربه و استعداد آن‌ها بهره‌مند شوید.

ایران تایپیست در تلاش است تا به سوالات شما همچون سوال ویراستاری چیست، پاسخ دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که ایران تایپیست دارد، این است که هزینه‌های بسیار کمی را برای کاربران خود در نظر گرفته تا همه‌ی اقشار جامعه بتوانند به راحتی از این سایت و امکانات آن استفاده کنند. یکی دیگر از خوبی‌های وب سایت ایران تایپیست، این است که شما مجبور نیستید تمام هزینه را اول کار پرداخت کنید، بلکه می‌توانید به صورت قسطی هزینه سفارش خود را بپردازید. بدین ترتیب نگران پروژه خود نباشید، شما بخشی از پول را در ابتدای کار پرداخت می‌کنید و باقی مانده‌ی آن را وقتی می‌پردازید که پروژه‌تان آماده تحویل باشد. وب سایت ایران تایپیست دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشد و شما خیالتان از بابت پولی که پرداخت می کنید، راحت است. یکی دیگر از قابلیت‌های خوب این سایت آن است که شما در هر جای دنیا که باشید، می‌توانید از این سایت استفاده کنید و حتی پول خود را به دلار و یورو نیز پرداخت کنید.

سایت ایران تایپیست علاوه بر خدمات ویراستاری، دارای خدمات دیگری هم می باشد. به سایت ایران تایپیست رفته و از دیگر امکانات این مرکز مطلع شوید. علاوه بر آن، شما می توانید به دنبال جواب سوالی که مطرح کرده‌ایم، یعنی ویراستاری چیست در این سایت بگردید و اطلاعات کافی درباره آن کسب کنید.

ویراستاری چیست؟

سفارش ویراستاری

عوامل موثر در هزینه ویراستاری

وقتی در حال بررسی عوامل موثر در هزینه ویراستاری هستیم، در واقع در حال پاسخ دادن به سوال اولیه خود یعنی ویراستاری چیست هم هستیم. در رابطه با عنوان ویراستاری چیست، به عنوان تیتر اصلی ما در این مقاله، در قسمت‌های قبل تمرکز اصلی بر آن بوده که به شکل مستقیم یا غیر مستقیم به این سوال که هویت ویراستاری چیست پاسخ داده شود.

عوامل موثر در هزینه ویراستاری چیست؟ نوبت آن رسیده که به این سوال نیز پاسخ دهیم. یکی از عوامل مهم در تعیین هزینه ویراستاری، میزان متنی است که باید ویرایش شود. علاوه بر این موضوع، مسائل مهم دیگری هم بسیار مورد توجه است؛ مانند زبان، سطح نگارش متن، میزان پیچیده بودن متن و ... . به طور مثال دستمزدی که یک ویراستار برای ویراستاری یک متن ترجمه شده از آلمانی به فارسی دریافت می‌کند، بسیار بیشتر از هزینه ای است که یک ویراستار برای ویراستاری متن فارسی دریافت می‌نماید. یا نرخی که ویراستار کتاب 500 صفحه‌ای دریافت می‌کند، بیشتر از هزینه‌ای است که یک ویراستار برای یک کتاب 100 صفحه‌ای دریافت می‌نماید. به طور خلاصه کمیت و کیفیت کار در تعیین قیمت و هزینه ویراستاری بسیار تاثیرگذار است.

با مراجعه به سایت ایران تایپیست و بررسی سایت و خدمات آن یک قدم به جواب سوال ویراستاری چیست نزدیک می‌شوید و می توانید از خدمات این سایت بهره‌مند گردید. با ایران تایپیست می‌توانید مقالات خارجی خود را ترجمه کنید و آن‌ها را ویراستاری نمایید. علاوه بر آن می‌توانید، برای ویراستاری پایان نامه خود به این سایت مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید. ایران تایپیست به شما این امکان را می‌دهد تا ویراستار مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و با بررسی رایگان نمونه کارها، پروژه خود را با خیال راحت به او بسپارید.

ویراستاری چیست؟

ویراستاری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویراستاری قرارداد با انتشاراتهزینه ویرایش فنی

سوالات متداول

ویراستاری به منظور منظم کردن و پیراسته کردن متون یک نوشته می­باشد و شما می­توانید با ورود به سایت ایران تایپیست، این خدمات را دریافت کنید. 

مهم‌ترین مزیت ویراستاری این است که نوشته ما قابل فهم می­شود و درک آن آسان می‌گردد. علاوه بر آن نوشته ما آراسته تر و پیراسته تر می­شود.

خدمات تخصصی ویراستاری را متخصصین ویراستاری ارائه می­دهند و بیشتر افراد نمی­توانند به مانند آن‌ها از پس این کار بر بیایند. اگر شما به دنبال خدمات تخصصی ویراستاری هستند می­توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه فرمایید.

ویراستاری دارای سه مرحله اصلی می‌باشد، مرحله اول آن بررسی دقیق متن، مرحله دوم ویرایش و مرحله سوم جمع بندی کار و آماده کردن پروژه است.


نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/11 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 234 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: مفهوم ویراستاری معنی ویراستاری ویراستاری متون ادیت و ویراستاری معنا ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :