چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری نیم فاصله

نویسنده: دانیال فرهادی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/17 ساعت 18:00:00 بازدید: 2713 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری نیم فاصله شامل به هم نزدیک کردن حروف یک کلمه می شود. نیم فاصله تنها در زبان فارسی کاربرد دارد و در زبان هایی که حروف آنها شبیه به فارسی نباشد کارایی ندارد. نیم فاصله زمانی در متن اعمال می شود که لازم باشد یک کلمه با کلمه بعد یا قبل از خود بی فاصله باشد، اما به طور کامل به آن نچسبد. تشخیص این که چه کلمه هایی باید با نیم فاصله اصلاح شوند، بر عهده ویراستار است. برای ثبت اصلاح نیم فاصله ها در متن باید از ویراستارهای متخصص کمک گرفته شود. مانند ویراستارهایی که با وب سایت ایران تایپیست همکاری دارند و همگی مجرب و با سابقه هستند و به راحتی می توان به آنها اطمینان کرد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری نیم فاصله در کجاها اهمیت بیشتری دارد؟

ویراستاری نیم فاصله چند سالی است که اهمیت زیادی پیدا کرده است. در گذشته که حروف چینی به صورت دستی بود، این مسئله اهمیت زیادی نداشت. نیم فاصله برای کلماتی است که باید جدا از هم ولی بی فاصله باشند. حتی حروف «می» قبل از فعل و علامت جمع «ها» بعد از کلمات همه به کلمه قبل و بعد خودشان می چسبیدند. اگر حروف چینی می خواست آنها را از همه جدا کند، بین آنها دستی فاصله ایجاد می کرد. اما از زمانی که ویرایش و حروف چینی در نرم افزارهای کامپیوتری انجام شد، مسئله ایجاد فاصله و نیم فاصله هم در زبان فارسی اهمیت پیدا کرد. برای ثبت سفارش های اعمال نیم فاصله می توانید به متخصصان وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید.

برای ویراستاری نیم فاصله در چند سال گذشته زمان گذاشته نمی شد. برخی از افرادی که نسبت به این مسئله حساسیت داشتند، برای آن راه حل هایی را پیدا کرده بودند. اما وقتی نرم افزارهایی مثل ورد به ابزارهای پیشرفته تر مجهز شدند، این امکان از قبل راحت تر شد. بیشتر حروف چین ها و تایپیست یاد گرفتند که چطور می توانند نیم فاصله در متن بگذارند. البته که ابتدا طراحان فونت های فارسی در این نرم افزارها توانستند این مسئله را حل کنند و کاربران این وب سایت ها از آن استفاده کردند.  

ویراستاری نیم فاصله در برخی از کلمات اهمیت بیشتری دارد. مثلاً وجود آن بعد از «می» که قبل از فعل قرار می گیرد بسیار مهم است. علامت جمع «ها»، «های» و «هایی» بعد از کلمات هم باید با نیم فاصله باشد. همه ویراستارها این نکته ها را می دانند. آنها باید در بین این کلمات نیم فاصله بگذارند. تنها زمانی بین این کلمات نیم فاصله گذاشته نمی شود که صاحب کتاب یا ناشر اصرار داشته باشند که از نیم فاصله استفاده نشود.  

ویراستاری نیم فاصله و اعمال آن در متن نیاز به تخصص دارد. برای اعمال نیم فاصله در متن کتاب، پایان نامه و مقاله ها باید از افراد متخصص کمک گرفته شود. اگر اجرای نیم فاصله در نرم افزار ورد تعریف نشده باشد، باید در شروع کار این تعریف برای کیبورد انجام شود. برای این کار باید از بخش Insert در ورد استفاده شود و با وارد شدن به بخش Symbol می توان به راحتی این کار را انجام داد.

ویراستاری نیم فاصله

ویراستاری نیم فاصله

آیا ویراستاری نیم فاصله با نرم افزار میسر است؟

ویراستاری نیم فاصله با نرم افزارهای مختلف انجام می شود. در گذشته برای حروف چینی، صفحه آرایی و ویرایش متن ها از نرم افزار زرنگار استفاده می شد. در این نرم افزار برای اعمال نیم فاصله تعریفی در نظر گرفته شده بود. تایپیست ها و ویراستارها هم می دانستند که چطور برای اجرای نیم فاصله از کیبورد در این نرم افزار استفاده کنند. اما امروزه از نرم افزار ورد برای این کار استفاده می شود. برای ثبت سفارش نیم فاصله می توان از ویراستارهای ایران تایپیست کمک گرفت.

ویراستاری نیم فاصله با نرم افزار کار سختی نیست. البته قبل از اعمال آن باید کلید میان بر آن در کیبورد تعریف شود. اگر روی یک کیبورد این کلید میان بر تعریف نشده باشد، لازم است که ابتدا این کار صورت بگیرد. برای این کار در نرم افزار ورد باید به نوار ابزار بالای آن مراجعه شود. در بخش Insert بخشی به نام Symbol وجود دارد. با وارد شدن به این بخش می توان یک کلید میان بر تعریف کرد. کاربر می تواند با توجه به این که با کدام کلیدهای کیبورد راحت تر است، دو کلید سه کلید مد نظرش را از روی کاربرد انتخاب کند.   

ویراستاری نیم فاصله با استفاده از نرم افزار راحت تر شده است. البته امکان این که بتوان با استفاده از ترفندهایی یکجا این تغییرات را در متن ایجاد کرد وجود دارد. می توان با استفاده از ابزار Find and replace این کار را انجام داد. این کار هم باید خیلی دقیق و با حوصله انجام شود. دقیق انجام ندادن این کار می تواند به متن آسیب بزند. همه ویراستارها توان اعمال نیم فاصله ها به طور دقیق را ندارند. برای این کار باید به افراد حرفه ای اعتماد شود.

ویراستاری نیم فاصله کاری نیست که برای اجرای آن بتوان هر کسی اعتماد کرد. گاهی اوقات برای این که تشخیص داده شود که کدام کلمه ها نیاز به نیم فاصله یا فاصله کامل دارند باید به مراجع و منابع معتبر مراجعه شود. فرهنگستان زبان فارسی درباره بسیاری از کلمات تصمیم قطعی را گرفته و آنها را در یک کتاب جمع آوری کرده است. بیشتر ویراستارها این کتاب را در دسترس دارند و در مواقع لزوم از آن کمک می گیرند.  

ویراستاری نیم فاصله

ویراستاری نیم فاصله با نرم افزار


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری نیم فاصله به صورت دستی در ورد چگونه است؟

ویراستاری نیم فاصله به صورت دستی در نرم افزار ورد نیاز به تعریف کلید میان بر دارد. اما در بیشتر مواقع باید دانه به دانه کلمه ها را اصلاح کرد. ویراستار باید کلمه به کلمه متن را بخواند و در صورت لزوم نیم فاصله را اعمال کند. همه ویراستارها می دانند که برای این کار نمی توان بدون خواندن متن اقدامی کرد. تنها امکان اعمال اصلاحات به صورت یکجا برای برخی از کلمات وجود دارد. برای این که بتوان همه کلمات را درست کرد باید برای این کار زمان گذاشته شود. ویراستارها در ایران تایپیست با این مسئله آشنایی کامل دارند.

ویراستاری نیم فاصله و اعمال آن در هر متنی را باید از افراد حرفه ای درخواست کرد. ورد یکی از بهترین نرم افزارهایی است که برای این کار می توان از آن بهره برد. همه ویراستارها امکان چنین کاری را ندارند. این کار ابتدا ممکن است ساده و آسان به نظر برسد. اما اعمال آن بدون آگاهی و دقت کافی می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به متن وارد کند. خیلی از این تغییرات باید با احتیاط در متن اعمال شوند.

ویراستاری نیم فاصله بخشی از اصلاحاتی است که در ویرایش فنی و صوری انجام می شود. در ویرایش فنی علاوه بر اعمال نیم فاصله بین کلمات شامل نشانه گذاری در متن، پاراگراف بندی و درست کردن شماره صفحات هم می شود. در این نوع ویرایش به سرصفحه ها و پاصفحه ها هم باید توجه شود. اما یکی از مهم ترین اصلاحاتی که در این نوع ویرایش باید به آن توجه شود همین نیم فاصله ها هستند.   

ویراستاری نیم فاصله و ویرایش فاصله بین کلمات یک کار تخصصی است. برای گذاشتن فاصله در ورد و بقیه نرم افزارها از کلید Space استفاده می شود. فاصله ای که این کلید ایجاد می کند یک فاصله کامل است. اما برای بعضی از کلمات یک فاصله درست نیست و نیاز است که نیم فاصله ایجاد شود. به عنوان مثال، کلمه ای مانند «شکل‌ گیری» با فاصله درست نیست. بین دو کلمه باید نیم فاصله گذاشته شود و به این شکل نوشته شود «شکل‌گیری».  

ویراستاری نیم فاصله

ویراستاری نیم فاصله به صورت دستی

آیا ویراستاری نیم فاصله فقط مختص زبان فارسی است؟

ویراستاری نیم فاصله فقط برای زبان هایی مثل فارسی است که حروف آنها شبیه به این زبان است. از نیم فاصله به جز زبان فارسی در زبان عربی هم می توان استفاده کرد. نیم فاصله در بین کلماتی قرار می گیرد که از دو بخش تشکیل شده اند. البته برخی از کلمات ممکن است سه یا چهار بخش هم داشته باشند و لازم باشد که بین آنها از نیم فاصله استفاده شود. تشخیص این که کجا باید از نیم فاصله استفاده شود تخصص ویراستارها است. ویراستارهای متخصصی که در ایران تایپیست مشغول کار هستند.

ویراستاری نیم فاصله در زبان فارسی برای بسیاری از نویسنده ها و مترجم ها مهم است. برای دانشجویان هم اهمیت دارد که در پایان نامه هایشان نیم فاصله اعمال شود. اهمیت نیم فاصله در پایان نامه برخی از رشته ها مانند ادبیات فارسی بیشتر است. لازم است که دانشجویان رشته ادبیات فارسی در هر مقطعی بتوانند به درستی فاصله بین کلمات را تنظیم کنند. از آنجایی که تجربه آنها در این کار کم است و شاید نتوانند از نرم افزار برای اعمال نیم فاصله استفاده کنند، می توانند از افراد متخصص کمک بگیرند.

ویراستاری نیم فاصله را هر کسی نمی تواند بر عهده بگیرد. برای این که این کار در زمان کمتری انجام شود، می توان روی افراد حرفه ای حساب کرد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که اگر متن کتاب، پایان نامه یا مقاله به زبانی غیر از فارسی باشد به اصلاح نیم فاصله نیاز نخواهد داشت. اصلاح نیم فاصله در متن نوشته شده به زبان انگلیسی معنایی ندارد. نیم فاصله در متن انگلیسی یا زبان های دیگر مثل فرانسوی، آلمانی، چینی یا ترکیه ای کارایی ندارد. نیم فاصله برای زبانی مانند فارسی که با برداشتن فاصله احتمال چسبیدن کلمات به هم وجود دارد معنا می یابد.      

ویراستاری نیم فاصله برای متنی که به انگلیسی ترجمه یا نوشته شده باشد، لازم نیست. نیم فاصله برای متن های فارسی الزامی است. هر چه تعداد کلمه های متن بیشتر باشد، برای ویرایش و اعمال نیم فاصله در متن آن باید زمان بیشتری صرف شود. همه ویراستارها با همه اصول اعمال نیم فاصله آشنایی ندارند. حتی برخی از آنها نمی دانند که برای اعمال نیم فاصله باید چطور عمل کنند. به همین دلیل هم بهتر است از همان ابتدا از افراد حرفه ای کمک گرفته شود.  

ویراستاری نیم فاصله

ویراستاری نیم فاصله پایان نامه

ویراستاری نیم فاصله پایان نامه به صورت فوری

ویراستاری نیم فاصله پایان نامه در هر رشته و هر مقطعی را می توان در وب سایت ایران تایپیست ثبت کرد. ویرایش پایان نامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری همه رشته ها را می توان در این وب سایت ثبت کرد. نه تنها برای ویرایش فنی و صوری و ویرایش نیم فاصله ها بلکه برای هر نوع ویرایشی می توان به این ویراستارها اعتماد کرد. اعمال نیم فاصله بخشی از ویرایش فنی و صوری است.   

ویراستاری نیم فاصله به شکل فوری هم در این مرکز انجام می شود. برای سفارش های فوری قیمت بیشتری دریافت می شود. در زمان ثبت سفارش باید به فوریت آن اشاره شود تا زمان کمتری به آن اختصاص داده شود. ویراستارهایی کارهای فوری را پذیرش می کنند که توانایی و زمان کافی برای ویرایش متن با سرعت بالاتر را داشته باشند. همه ویراستارها سرعت کافی برای پذیرفتن چنین سفارش هایی را ندارند. تنها ویراستارهایی می توانند این سفارش ها را انجام دهند که سابقه و تجربه زیادی داشته باشند. ضمن این که لازم است با همه ترفندهای این کار آشنایی داشته باشند.

ویراستاری نیم فاصله برای متن های طولانی کار سخت تری است. در صورتی که یک متن فقط به این نوع ویرایش نیاز داشته باشد، در زمان ثبت سفارش آن باید به این نکته اشاره شود. پیش از ثبت سفارش اولین کاری که باید انجام بگیرد ثبت نام در وب سایت است. بعد از آن است که یک پنل کاربری در وب سایت در اختیار کاربران قرار داده می شود که می توانند از طریق آن همه سفارش های خود را به ثبت برسانند. لازم است که در زمان ثبت سفارش اطلاعاتی به ویراستار داده شود که از او انتظار می رود چه تغییراتی در متن به وجود آورد.

ویراستاری نیم فاصله هم در زمان ثبت سفارش باید عنوان شود. بعد از ثبت سفارش باز هم این امکان به سفارش دهنده داده شده است که بتواند این اطلاعات را عوض کند. با تغییر اطلاعات متن هزینه ویرایش و خدمات هم تغییر خواهد کرد. در واقع، هزینه بر طبق اطلاعاتی که در پنل وارد می شود، محاسبه خواهد شد. در صورتی که سفارش دهنده برای تحویل کار عجله داشته باشد، باید به فوریت کار در زمان ثبت اشاره کند. برای سفارش های ویراستاری فوری زمان کمتر و هزینه بالاتری صرف می شود.

ویراستاری نیم فاصله

ویرایش نیم فاصله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیهزینه ویراستاریویراستاری قرارداد با انتشارات

سوالات متداول

به طور معمول هزینه سفارش ویرایش با توجه به تعداد کلمات متن و زمانی که برای آن صرف می شود محاسبه می شود. برای سفارش های فوری دو برابر سفارش های معمولی هزینه دریافت می شود.

در این وب سایت برای سفارش هایی که هزینه بالایی داشته باشند امکان پرداخت قسطی در نظر گرفته شده است.

برای نوشته های انگلیسی نیازی به اعمال نیم فاصله در متن نیست.

نیم فاصله از یک فاصله کامل کوچک تر است و بین برخی از کلمات باید استفاده شود.


نویسنده: دانیال فرهادی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/17 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 2713 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری رعایت نیم فاصله نیم فاصله در ورد ویرایش نیم فاصله نیم فاصله با نرم افزار

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :