دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

سفارش ویراستاری

نویسنده: شیرین کرم خانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/11 ساعت 12:00:00 بازدید: 665 امتیاز 0 از 0 نظر

ویرایشگری یا ویراستاری به مجموعه کارهایی گفته که باعث انسجام و یکدست شدن پروژه می‌گردد. به کسانی که این کار را انجام می‌دهند، ویرایشگر یا ویراستار می‌گویند. این کار به شما کمک می‌کند تا پروژه خود را دقیق‌تر و خوانا‌تر کنید. از آنجایی که ویراستاری دارای اهمیت بسیار زیادی است، پیشنهاد می‌شود که سفارش خود را به ایران تایپیست بسپارید، تا از خدمات متخصصان ایران تایپیست بهره‌مند شوید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

انواع ویراستاری

ویراستاری به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. دسته اول، ویرایش عمومی نام دارد. ویرایش عمومی اصولا برای کیفیت نگارش متن تعریف می‌شود و ویراستار عمومی ساده‌ترین نکات آن را بررسی می‌کند. از جمله این بررسی‌ها، تصحیح غلط‌های املایی و نگارشی است. در ویرایش عمومی ویراستار می‌کوشد تا نوشته را به یک متن یکدست و روان تبدیل کند تا برای همه افراد قابل ‌درک باشد. بنابراین، این کار باید با دقت فراوان و وسواس زیادی انجام شود. بعضی مواقع در ویرایش کتاب چیزهایی اضافه یا کم می‌شود و این کم و زیاد کردن‌ها، گاها آثاری فوق‌العاده را به جای می‌گذارند اما اگر به صورت اصولی انجام نشود، ممکن است از انسجام متن بکاهد. بنابراین اگر واقعا ویرایش کردن متن را دوست نداشته و در آن از تخصص لازم برخوردار نباشیم، این کار برایمان بسیار طاقت فرسا جلوه می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به سمت این حرفه بروید، حتما باید عاشق این کار بوده و در خواندن مطالب دقت فراوانی داشته باشید.

دسته دوم ویراستاری، به ویرایش فنی یا ویژه و حرفه‌ای معروف است. به ویرایش متون‌ از لحاظ رسم‌الخط، نشانه‌گذاری و علامت‌گذاری ویرایش حرفه‌ای یا ویرایش فنی می‌گویند. بیشترین خدمات انجام شده در این حوزه مربوط به کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، روزنامه‌ها، مجلات، متون قرارداد و ... هستند.

ویراستاری که می‌خواهد ویرایش‌های حرفه‌ای یا فنی را انجام دهد، حتما باید دستورالعمل‌های زبان و ادبیات را بشناسد و با اصول آن به خوبی آشنا باشد. در بعضی از موارد نیاز است که ویراستار با نرم‌افزارهای روز دنیا کار کند. یاد گرفتن این نرم‌افزارها برای یک ویراستار حرفه‌ای الزامی است. البته استفاده از نرم‌افزار می‌تواند به عنوان یک بازوی حمایتی شناخته شود. بهتر است که ویرایش توسط خود ویراستار اجرا گردد. اگر شما به دنبال ویراستار حرفه‌ای می‌گردید، موسسه ایران تایپیست یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. زیرا هم می‌توانید نمونه کارهای بسیاری را به صورت رایگان ببینید و هم هزینه‌ها را به شکل قسطی پرداخت کنید. از این رو همه افراد از سراسر کشور می‌توانند به راحتی از امکانات آنلاین این موسسه استفاده کنند.

دسته سوم ویراستاری، ویرایش نیتیو نام دارد. این دسته از ویرایشات، بیشتر برای ترجمه مقالات، ژورنال‌های علمی و ترجمه کتب کاربرد دارد، که از زبان‌های خارجی به زبان مادری بازگردانی و ترجمه می‌شوند. اگر شما کتاب یا مطلب علمی ترجمه شده‌ای را خواندید و متوجه مفهوم آن نشدید، یکی از دلایلش این است که خوب ویرایش نشده است. عدم استفاده از ویرایش نیتیو آسیب‌های زیادی به خواننده و ناشر وارد می‌کند. در نهایت خواننده متن را به سختی درک کرده یا حتی مطالب را اشتباه و وارونه متوجه می‌شود. از این رو ویراستاری نیتیو بسیار مهم و حائز اهمیت است. تصحیح و ویرایش کردن یکی از مهم‌ترین مراحل انجام پروژه‌های نگارشی است. شما می‌توانید سفارش‌های خود را به صورت حضوری و آنلاین به ویراستاران حرفه‌ای و کارکشته ایران تایپیست بسپارید.

سفارش ویراستاری
ویرایش پایان‌نامه

یک پایان نامه نیاز به چه ویراستاری هایی دارد؟

نوشتن پایان نامه جزو مهم‌ترین کارهای هر دانشجو محسوب می‌شود و ویراستاری پایان نامه یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است. با انجام دادن انواع آن بر روی پایان نامه می‌توانید پایان‌نامه‌ای کامل و بی‌نقص را تحویل دهید. زیرا کوچک‌ترین اشتباهی در پایان نامه، پژوهش علمی شما را زیر سوال برده و نمره شما را کم می‌کند. برای این‌که بتوانید با خیالی آسوده پایان نامه خود را ویرایش کنید، می‌توانید به سایت ایران تایپیست مراجعه کنید و از خدمات متخصصان این مرکز استفاده نمایید. ضمنا شما قادر خواهید بود، نمونه کارهای افراد مختلف را به صورت رایگان بررسی کرده و ویراستار مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ادامه انواع ویراستاری های پایان نامه را برای شما شرح خواهیم داد.

  • ویرایش ظاهری

اولین قدم برای ویراستاری،  ویرایش ظاهری پایان نامه است. اصولا هر دانشگاهی دستورالعمل‌های مخصوص به خود را دارد. لذا دانشجویان آن دانشگاه، می‌بایست مطابق با آن دستورالعمل‌ها، ویرایش پایان نامه خود را انجام دهند. صفحه‌آرایی و چیدمان درست یکی از نکاتی است که حتما باید به آن توجه شود. علاوه بر آن باید فونت کلمات و سایز آن‌ها مناسب باشد، تا خواننده پایان نامه برای مطالعه آن حس خوبی داشته باشد. به دلیل وقت‌گیر بودن و مهم بودن ویرایش ظاهری شما می‌توانید سفارش ویرایش پایان نامه خود را به متخصصان ایران تایپیست بسپارید و از این خدمات استفاده کنید. ایران تایپیست همیشه پذیرای شما با بالاترین کیفیت‌ها خواهد بود.

  • ویرایش فنی

ویرایش فنی یکی از انواع ویراستاری‌های مهم است که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد. ویراستار فنی باید به تصحیح کلمات نادرست و اصلاحات نگارشی و رسم‌الخطی بپردازد. کلمات استفاده شده و مدل جمله‌بندی‌ها در این نوع ویراستاری مورد بررسی قرار می‌گیرند. ویرایش فنی باید با دقت بسیار بالایی انجام شود. زیرا دارای بسیار نکات ریز و مهمی است. از این رو شما می‌توانید با خیال راحت سفارش‌های خود را در اختیار متخصصان زبردست ایران تایپیست قرار دهید.

  • ویرایش تخصصی

در ویراستاری تخصصی مهم‌ترین نکته، بررسی روان بودن متن و انتقال درست مفاهیم از طریق عبارات مناسب و جملات درست است. پس باید دقت داشته باشیم تا بهترین کلمات را در جملات به کار ببرید. ایران تایپیست می‌تواند در این حوزه نیز  به شما خدمات ارائه کند.

سفارش ویراستاری

ویرایش کتاب


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا ویراستاری فنی برای کتاب الزامی است؟

ویراستاری کتاب بسیار مهم بوده و حائز اهمیت است. اگر کتابی ویرایش فنی نشده باشد و روانه بازار گردد به علت نوشتار اصلاح نشده و خوانا نبودن متن حتما مورد انتقاد کتابخوان ها قرار می‌گیرد و میزان فروش آن به شدت کاهش می‌یابد. پس حتما کتاب باید زیر نظر ویراستار مجرب، به خوبی ویرایش گردد. با ویرایش کردن کتاب می‌توان متنی به آن اضافه کرد یا از آن کاست. با انجام این کار می‌توانیم به انسجام متن کمک کنیم. از موارد مهم در ویراستاری فنی کتاب، رفع اشکالات املایی، نگارشی و رسم‌الخطی آن است. به کرات دیده شده که، یک کتاب با نواقص زیادی روانه بازار می‌شود و بسیاری از جمله‌بندی‌های آن اشتباه یا نادرست است.  اتفاق بدتر وقتی رخ می‌دهد که کلمات را اشتباه نوشته باشند و غلط املایی در کتاب وجود داشته باشد. در این صورت آسیب بزرگی به نویسنده، ناشر، ویراستار و کل گروه چاپ کتاب وارد می‌شود. حتی شاید آینده کاری ناشر و نویسنده کتاب نیز به خطر بیافتد.

برای ویرایش یک کتاب نیاز است از چند نوع فیلتر گذر کنیم و اگر یکی از این ویراستاری ها را درست انجام ندهیم، قطعا در آینده‌ای نزدیک کتاب ما دارای مشکل شده و از کیفیتش کاسته خواهد شد. پس نیاز است در کنار ویراستاری ظاهری یا فنی انواع دیگر آن را نیز انجام دهیم.

قدم بعد پس از ویرایش فنی یا ظاهری، ویرایش ادبی است. ویراستاری که این کار را انجام می‌دهد، حق ندارد که نوع روایت نویسنده را تغییر دهد و فقط می‌تواند مدل جمله‌بندی‌ها و کلمات را ویرایش کند، تا خواندن کتاب را برای خوانندگان راحت‌تر نماید. ویرایش ادبی باعث می‌شود تا متنی که شما می‌خوانید زیبا و آراسته به نظر برسد و شما از خواندن متن لذت ببرید. نوع دیگر ویرایشی که انجام آن بسیار مهم است، ویرایش محتوایی است.

در این بخش ویراستار از دریچه علمی وارد می‌شود و با دیدگاه تخصصی به مطالب ورود می‌کند تا اشکالات فنی و تخصصی متن را بگیرد و کتابی یکدست، یکپارچه و خالی از ایراد تحویل کاربر دهد. اگر ویراستار حس کند در جایی کم کاری یا در جایی زیاده گویی شده، می‌تواند توضیحات را کم یا زیاد کند تا متن و کتاب به حالت نرمال برسد. اگر کتابی که مورد بررسی قرار می‌گیرد، کتابی ترجمه شده باشد، ویراستار باید متن اصلی را مطالعه کند تا ببیند هیچ گونه ایرادی در متن ترجمه شده وجود ندارد، در غیر این صورت باید متن را تغییر دهد و شکل درست آن را بنویسد تا خواننده به مشکل بر نخورد و برداشت اشتباه نداشته باشد. اگر شما به دنبال ویراستار خبره و زبردست می‌گردید تا کارهای ویرایش کتاب شما را انجام دهد، می‌تواند به سایت ایران تایپیست مراجعه کرده و از امکانات این مرکز نهایت استفاده را ببرید.

سفارش ویراستاری

ویرایش متن

ویراستاری مقاله شامل چه خدماتی است؟

ویراستاری مقاله شباهت‌های زیادی به انواع دیگر آن دارد. تقریبا همه‌ی این خدمات یک مسیر را طی می‌کنند و فقط در جزئیات با هم متفاوت‌اند. اما ویراستاری مقاله، اندکی متفاوت‌تر است. در ویرایش مقاله شما اگر پس از نوشتن متن، خودتان بخواهید متن را ویرایش کنید، کمتر متوجه اشکالات مقاله‌تان می‌شوید. بنابراین پیشنهاد می‌شود که تا حد امکان برای چند روز یا یک هفته از مقاله خود فاصله بگیرید تا تصویری که شما از مقاله  خود در ذهن دارید کمرنگ شود. پس از آن می‌تواند با ذهنی باز‌ به سراغ مقاله خود بروید و به ویرایش آن بپردازید. این‌گونه راحت‌تر متوجه اشکالات مقاله خود می‌شوید. یکی دیگر از کارهایی که می‌توان برای ویرایش مقاله انجام داد، ویرایش مرحله‌ای آن است. بدین صورت که پس از خواندن مقاله چند روز صبر کنید و پس از آن دوباره به متن برگردید و متن خود را ویرایش کنید. با همین روش جلو بروید؛ چون یکجا ویرایش کردن یک مقاله امکان پذیر نیست و مغز شما به مرور خسته می‌شود.

در واقع اگر چندین ساعت را بدون وقفه به ویراستاری بپردازید، دقت کار شما پایین خواهد آمد. این‌گونه به شکل غیرمستقیم به کیفیت کار خود کمک کرده‌اید. برای این که ویرایش خوبی داشته باشید باید مقاله را با دقت بررسی کنید. یکی از مراحل‌ ویراستاری مقاله، تصحیح کردن محتوا مقاله است. وقتی مسئله‌ای طرح می‌کنید باید بررسی کنید که آیا در راستای موضوع مقاله است یا نه؟ بعد از آن باید بسنجید که رفرنس‌هایی که در مقاله داده‌اید درست هستند یا نه و آیا این رفرنس‌ها معتبر می‌باشند یا خیر.

اگر وقت ندارید یا به هر دلیلی قادر به انجام کار ویراستاری مقاله در انواع مختلف آن نیستید، می‌توانید مقاله‌های خود را به صورت آنلاین یا حضوری به ایران تایپیست بسپارید تا از خدمات این موسسه بهره‌مند شوید. ویراستاران ما به دلیل داشتن سال‌ها سابقه و تجربه از مسیر پیش رو آگاه هستند و می‌توانند خدمات باکیفیتی را در این زمینه به شما ارائه دهند.

سفارش ویراستاری

ویرایش تخصصی متون

پرداخت هزینه ویراستاری در ایران تایپیست چگونه است؟

خدماتی که ایران تایپیست در حوزه ویراستاری ارائه می‌دهد، بسیار مقرون به صرفه است. همچنین برای آن‌که پرداخت را برای کاربرانش راحت‌تر کند، هزینه‌ها را به صورت قسطی دریافت می‌کند. کاربر می‌بایست در دو مرحله پرداخت‌های خود را انجام دهد. در مرحله اول پس از صدور پیش فاکتور، 60 درصد از کل هزینه را پرداخت می‌کند و در نهایت پس از آماده شدن پروژه برای تحویل، 40 درصد باقی مانده را پرداخت خواهد کرد. با این امکان تمام افراد جامعه از جمله قشر دانشجو می‌توانند از امکانات این موسسه استفاده کنند. علاوه بر این، سایت ایران تایپیست دارای نماد اعتماد می‌باشد و شما می‌تواند به راحتی و بدون استرس و دغدغه سفارشتان را به این سایت بسپارید. ایران تایپیست کیفیت کار شما را تضمین می‌کند و سفارشات دارای گارانتی هستند. سایت ایران تایپیست 24 ساعته خدمات خود را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید همه روزه از امکانات این سایت بهره‌مند شوید.

هزینه‌های هر نوع ویراستاری متفاوت می‌باشد. ولی نگران نباشید، ایران تایپیست با قسطی کردن هزینه‌های دریافتی خود و با تصویب نرخ‌های مقرون به صرفه و ارزان، امکان پرداخت کردن آسان را به کاربرانش داده است. ایران تایپیست همیشه سعی کرده است که مخاطب و کاربر خود را راضی نگه دارد و بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهد. شما می‌توانید با معرفی سایت ایران تایپیست به دوستان، آشنایان، همکلاسی‌ها از طریق پنل کاربری از تخفیف 6 درصدی این مرکز بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید در سایت ایران تایپیست ثبت نام کنید و عضو شوید، کافی است وارد سایت شده و برای خود حساب کاربری بسازید. بدین ترتیب به راحتی می‌توانید سفارشات خود ثبت نموده و از نمونه کارها به صورت رایگان دیدن کنید. در نظر داشته باشید که با ثبت سفارش در این مرکز، در عرض کمتر از 5 دقیقه فاکتور هزینه رایگان برای شما صادر خواهد شد.

سفارش ویراستاری

ویراستاری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویرایش فنیهزینه ویرایش علمی

سوالات متداول

با استفاده از آن می‌توانید پروژه‌های خود را به شکل شکیل‌تر و یکنواخت‌تر ارائه دهید.

چون با کار می‌توان به متون و دیگر پروژه‌ها نظم داد و آن‌ها را منسجم‌تر ساخت.

بهترین ویراستار کسی است که با نظم و ایده‌های جدید دست به کارهای متفاوت و مدرن بزند و همیشه در حال مطالعه و رشد باشد.

شما می‌توانید انواع پروژه‌های خود را با خیال راحت به موسسه ایران تایپیست بسپارید.


نویسنده: شیرین کرم خانی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/11 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 665 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری کردن ویرایش ادیت ویراستار سفارش ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :