پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری تحقیق

نویسنده: مهدی فاضلی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/16 ساعت 09:00:00 بازدید: 603 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری تحقیق برای دانشجوها و دانش آموزان و پژوهشگران لازم است. به طور معمول دانشجویان و دانش آموزان در زمان نوشتن تحقیق زمان کافی ندارند. ممکن است در زمان نوشتن آن اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. نیاز است که یک نفر دیگر حتماً متن را ببیند و از هر نظر آن را اصلاح کند. برای ثبت سفارش ویراستاری تحقیق می توانید به ایران تایپیست مراجعه کنید.

ویراستاری تحقیق

ویراستاری تحقیق


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مفهوم ویراستاری تحقیق چیست؟

ویراستاری تحقیق که در ایران تایپیست انجام می شود، کار ویرایشی است که روی متن های تحقیق دانشجویان و دانش آموزان و پژوهشگران انجام می گیرد. همه دانشجویان و دانش آموزان در طی تحصیل خودشان نیاز دارند که در مقاطع مختلف تحقیق بنویسند. این تحقیق ها با اهداف مختلفی صورت می گیرند و موضوعات مختلفی دارند. گاهی موضوعات کلی و گاهی نیز جزئی هستند. به دلیل مزایایی که تحقیق دارد، دانشجویان و دانش آموزان با همه سختی که دارد دوست دارد آن را انجام دهند. گاهی هم استادان و آموزگاران موارد سؤال مطرح شده در کلاس را به آنها برای تحقیق می دهند.

ویراستاری تحقیق در گذشته کمتر بود. به دلیل این که دانشجوها و دانش آموزها برای تحقیق باید به کتابخانه می رفتند. در آنجا کتاب های مرتبط را انتخاب می کردند و از روی آنها به شکل دستی رونوشت بر می داشتند. بیشتر وقت ها هم تحقیقات را به شکل دستنویس تحویل می دادند. اما از زمانی که دسترسی به کامپیوتر و اینترنت بیشتر شده است، دیگر نیازی به این کارها برای تحقیق نیست. مطالب بسیار مفیدی را می توان از وب سایت های اینترنتی پیدا کرد.

ویراستاری تحقیق بعد از تمام شدن آن آغاز می شود. وقتی دانشجو و دانش آموز همه مراحل را پشت سر گذاشت و کارش با تحقیق تمام شد، می تواند آن را به برای ویرایش به دست ویراستارها بدهد. به خصوص وقتی متن ها از کتاب های مختلف و وب سایت های متفاوت برداشته می شود، ممکن است ادبیات آنها با هم فرق داشته باشد. ویراستار می تواند ادبیات متن را یکدست و هماهنگ کند.

ویراستاری تحقیق فقط مختص دانشجویان و دانش آموزان نیست. محققانی که کارشان تحقیق و پژوهش است هم به ویرایش متنشان نیاز خواهند داشت. به خصوص این که قرار باشد متن در محافل مهم کشوری یا بین المللی مطرح شود و حرفی برای گفتن داشته باشد. به همین دلیل هم لازم است که هیچ غلط و اشتباهی در آن وجود نداشته باشد. با ویرایش ارزش ادبی متن تحقیق بالاتر خواهد رفت.

ویراستاری تحقیق

مفهوم ویراستاری تحقیق

ویراستاری تحقیق نیاز به چه مهارت هایی دارد؟

ویراستاری تحقیق را در ایران تایپیست افرادی انجام می دهند که مهارت های لازم برای ویرایش را کسب کرده اند. ویرایش دارای سطوح مختلفی است. هر ویراستاری به طور کامل با همه انواع ویرایش آشنایی کامل دارد. ویراستارهای حرفه ای می دانند که هر نوع متنی به چه نوع ویرایشی نیاز دارد. این مسئله بعد از بررسی متن مشخص می شود. ویرایش به طور کل به انواع ویرایش صوری و فنی، ویرایش زبانی و ادبی و ویرایش محتوایی و علمی تقسیم می شود.

ویراستاری تحقیق می تواند شامل انواع ویرایش شود. یعنی ممکن است یک متن تنها با کمی تغییرات سطحی و ویرایش فنی کامل شود. یک متن هم ممکن است به ویرایش محتوایی نیاز داشته باشد. ویرایش محتوایی به زمان بیشتری نیاز دارد. مثال ویرایش محتوایی در تحقیق دانشجویان و دانش آموزان را می توان اشتباه در پیاده کردن اعداد دانست. اگر ویراستار به این مسئله توجه نداشته باشد، از ارزش علمی متن کاسته خواهد شد. یعنی اگر یک عدد به اشتباه آورده شده باشد، ویراستار باید بتواند آن را اصلاح کند.

ویراستاری تحقیق با ویرایش فنی شامل پاراگراف بندی، نشانه گذاری، رعایت نیم فاصله ها و اشتباهات تایپی و غلط های املایی می شود. یکدست کردن اصطلاحات تخصصی در متن هم می تواند به خوانش و روان شدن بیشتر آن کمک کند. اگر موضوع تحقیق تخصصی باشد، ممکن است وقت بیشتری از ویراستار بگیرد. جدول ها و تصاویر و نمودارها نیز باید مرتب شوند و شماره گذاری داشته باشند. برای تعیین عنوان مناسب و تیترها نیز می توانید روی ویراستار حساب کنید.

ویراستاری تحقیق را می توان با ویراستاری ادبی و زبانی شروع کرد. اگر اشتباهات زبانی در متن زیاد باشد، فهم جملات برای مخاطب مشکل خواهد شد. لازم است که یک ویراستار همه جملات را به دقت بخواند و آنها را از منظر قواعد زبان و ادبیات فارسی اصلاح کند. تا حد امکان ویراستار باید تلاش کند تا زبان متن را به زبان معیار نزدیک کند. در مواردی که تحقیق از جایگاه علمی خوبی برخوردار باشد، لازم است که زمان کافی برای ویرایش آن صرف شود. سرعت و دقت در کنار در هم در امر ویرایش بسیار کمک کننده است. سرعت بدون دقت برای این کار کافی نخواهد بود. دقت بدون سرعت هم کار را با مشکل مواجه خواهد کرد.

ویراستاری تحقیق

ویرایش تحقیق


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری تحقیق را به کجا بسپاریم؟

ویراستاری تحقیق را باید به مراکزی مانند ایران تایپیست بسپارید که ویراستارهای حرفه ای با آنجا همکاری دارند. این مرکز سال های طولانی است که در زمینه خدمات دانش آموزی و دانشجویی فعالیت گسترده دارد. همین مسئله هم موجب شده است که بتواند افراد متخصص از همه کشور را به استخدام خود در آورد. افرادی که دست یافتن به آنها به طور شخصی کار ساده ای نیست. این مرکز این امکان را برای دانشجوها و دانش آموزها فراهم کرده است تا در کمترین زمان ممکن به افراد متخصص دسترسی داشته باشند.

ویراستاری تحقیق را نباید به افراد غیر حرفه ای داد. زیرا چنین ویراستارهایی نه تنها متن را بهتر نمی کنند، بلکه با ایجاد تغییرات در متن می توانند معنای جملات را عوض کنند. ممکن است با شکست جملات بلند و کوتاه کردن آنها موجب عوض شدن معنا و مفهوم جمله شوند. تغییرات نابجای ویراستار ناشی می توان منجر به اتلاف وقت و انرژی و هزینه شود.

ویراستاری تحقیق ممکن است به نظر کار ساده ای برسد. اما ویرایش این متن هم مانند همه متون دیگر تخصص لازم دارد. ویراستار باید بداند که کجا با تغییر و اصلاح می تواند متن را قابل فهم تر کند. چطوری جملات را تغییر دهد که روان تر شوند و مخاطب بتواند راحت تر با متن ارتباط برقرار کند. ویراستار متن را از آشفتگی خارج می کند و به آن نظم می بخشد. حتی در فصل بندی و موضوع بندی متن هم می تواند به دانشجو و دانش آموز کمک کند.

ویراستاری تحقیق ممکن است با حذف بخش هایی از متن و اضافه کردن بخش های دیگر همراه باشد. در صورت درخواست سفارش دهنده همه تغییراتی که در متن داده می شود، می تواند های لایت شود. حتی می تواند درخواست کند که ویراستار با ترک چنج روشن کار کند تا سفارش دهنده بتواند به طور واضح همه تغییرات و اصلاحات را ببیند. امکان بحث و گفت و گو با ویراستار نیز در پنل کاربری وجود دارد. ویراستار برای ویرایش متن باید بر طبق اصول و قواعد ویرایش عمل کند و حق اعمال سلیقه ندارد. برای هر تغییری که در متن تحقیق داده می شود، باید دلیلی منطقی داشته باشد.

ویراستاری تحقیق

ویراستاری تحقیق های دانش آموزی

آیا ویراستاری تحقیق های دانش آموزی در ایران تایپیست انجام می شود؟

ویراستاری تحقیق دانش آموزی و دانشجویی را می توانید به ایران تایپیست بدهید. هر نوع تحقیقی را با موضوعات تخصصی یا غیر تخصصی و به هر زبانی را برای ویرایش می توانید به این مجموعه واگذار کنید. دانش آموز می تواند هر نوع تغییری که مد نظر دارد در زمان ثبت سفارش در پنل بنویسد. اطلاعات او می تواند در زمان ویرایش به کمک ویراستار بیاید و او را در روند کار یاری کند. اطلاعات باید جامع و کوتاه باشند و ویراستار را به اشتباه نیندازند.  

ویراستاری تحقیق با ارسال نمونه انجام خواهد شد. این نمونه به صورت رایگان در اختیار دانش آموز یا دانشجو قرار می گیرد. او می تواند بعد از بررسی نمونه ارسال شده آن را تأیید کند تا کار ادامه پیدا کند. اگر از کار ویرایش رضایت نداشته باشد، امکان شروع کار با یک ویراستار دیگر در هر مرحله از کار وجود دارد. از آنجا که امکان بحث و گفت و گو ایجاد شده است، در مرحله اول شاید بتوانند ویراستار را با خود همراه کنند. در غیر این صورت، می توانند کار را با یک ویراستار دیگر ادامه دهند.  

برای اعلام دقیق هزینه ویراستاری تحقیق اطلاعات باید به طور دقیق در پنل وارد شود. حتی بارگزاری فایل می تواند در اعلام هزینه کمک کننده باشد. اگر دانشجو یا دانش آموز نمی داند که بهتر است چه نوع ویرایشی روی متن تحقیقش انجام شود می تواند با مشاوران مجموعه تماس بگیرد. آنها به او خواهند گفت که با چه نوع ویرایشی بهترین تغییرات در متن اعمال خواهد شد. اگر نیاز به تغییرات اساسی باشد، به او خواهند گفت که باید زمان کافی برای انجام آن را به ویراستار بدهد. هزینه کار هم ممکن است افزایش پیدا کند.

ویراستاری تحقیق برای دانش آموزی که وقت زیادی را صرف جمع آوری مطلب برای تحقیقش کرده است، بسیار اهمیت دارد. دانش آموز می تواند برای جایگذاری عکس ها و تصاویر و جدول ها و نمودارها از ویراستار کمک بگیرد. حتی اگر لازم باشد می تواند در رسم جدول ها نیز به او کمک کند. تعامل با ویراستار می تواند در هر چه بهتر شدن و روان تر شدن متن کمک کننده باشد. بهتر است دانش آموز تمام پیشنهادها و نظرهای خود را به ویراستار بگوید تا بتواند در نهایت او را با خود همراه کند.  

ویراستاری تحقیق

ویراستاری تحقیق به صورت فوری

ویراستاری تحقیق به صورت فوری و یک روزه

ویراستاری تحقیق در ایران تایپیست به صورت فوری و حتی یک روزه هم انجام می گیرد. کافی است در زمان ثبت سفارش در پنل قید شود که کار فوریت دارد. ویرایش تحقیق را کسی پذیرش خواهد کرد که بتواند در موعد مقرر فایل را تحویل دهد. هر ویراستاری توان انجام ویرایش را به صورت فوری ندارد. این کار مهارتی است که تنها ویراستارهای با تجربه و متخصص به آن مسلط هستند. در صورت نداشتن مهارت کافی تغییرات می تواند به متن آسیب بزند.

ویراستاری تحقیق وقتی به صورت فوری ثبت شود، بابت آن باید هزینه بیشتری پرداخت شود. بهتر است برای ویرایش به ویراستار زمان کافی داده شود. اما اگر دانشجو یا دانش آموز زمان کافی برای این کار ندارند، می توانند با مشاوران مجموعه تماس بگیرند و درباره ثبت سفارش به صورت فوری و تحویل یک روزه آن صحبت کنند. ویراستار هر چقدر که برای ویرایش زمان داشته باشد، موظف است کار را در همان زمان تحویل دهد.

امکان ثبت سفارش ویراستاری تحقیق با موضوعات تخصصی هم در ایران تایپیست وجود دارد. یعنی تخصصی بودن متن تحقیق موجب نخواهد شد که ویرایش آن با فوریت انجام نگیرد. تحقیقاتی که به زبان های مختلف غیر از فارسی نوشته شده باشند هم در این مرکز ویرایش می شوند. کسانی که به زبان متن مسلط باشند ویرایش آنها را بر عهده خواهند گرفت. در این مجموعه افرادی وجود دارند که به زبان های مختلفی تسلط دارند و می توانند ویرایش متون تخصصی را عهده دار شوند.

ویراستاری تحقیق برای دانشجویان و دانش آموزان هر چقدر که حجیم باشد باز هم قابل پذیرش است. اگر برای ویرایش آن عجله داشته باشند، می توانند حجم زیاد فایل تحقیق را به چند بخش تقسیم کنند و هر بخش را به دست یک ویراستار بدهند. البته باید بین ویراستارها هماهنگی لازم از جهت نوع ویرایشی که باید روی متن انجام شود صورت گرفته باشد. نباید یک ویراستار فقط ویرایش فنی روی متن انجام دهد و ویراستار دیگر روی متن اصلاحات زبانی را هم اعمال کند. متن در نهایت باید یکدست و عاری از هر نوع اشتباهی باشد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویرایش فنیهزینه ویراستاریویراستاریهزینه ویرایش علمی

سوالات متداول

بله. اما بهتر است در این زمینه از افراد متخصص نیز کمک بگیرید تا بهترین ویرایش روی متن شما انجام شود.

بله. برای ویرایش فوری باید هزینه دوبرابری پرداخت شود.

مهم ترین عامل اثرگذار بر هزینه ویرایش تحقیق حجم و تعداد کلمات متن است. البته زمانی که برای آن صرف می شود و زبان متن نیز در مراحل بعدی در هزینه مؤثر هستند.

بله. پیش از ثبت سفارش لازم است در وب سایت ثبت نام شود.


نویسنده: مهدی فاضلی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/16 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 603 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: سفارش ویراستاری تحقیق قیمت ویراستاری تحقیق نرخ ویراستاری تحقیق ویراستاری تحقیق فوری سفارش آنلاین ویراستاری تحقیق

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :