چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری تایپ

نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/18 ساعت 11:00:00 بازدید: 985 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری تایپ از جمله ویرایش های لازم برای هر متنی است. احتمال این که تایپیست ها در زمان تایپ کردن اشتباه بکنند بسیار زیاد است. البته مهارت تایپیست در این زمینه اهمیت دارد. هر چه تایپیست ماهرتر و باتجربه تر باشد احتمال این که در متن او اشتباهات تایپی دیده شود کمتر است. اما تایپیست های تازه کار ممکن است به راحتی در زمان تایپ دچار اشتباه شوند. ایران تایپیست جایی است که در آن می توانید تایپیست های حرفه ای را که ده انگشتی تایپ می کنند بیابید. برای ثبت سفارش ویراستاری متن های تایپ شده هم می توانید از ویراستارهای این مجموعه کمک بگیرید. 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ویراستاری تایپ کتاب به صورت فوری

ویراستاری تایپ در ایران تایپیست به صورت فوری و در کمترین زمان ممکن انجام می شود. تایپ در نگاه اول اهمیت بسیار زیادی ندارد. بسیاری از نویسندگان و مترجم ها دستنوشته ها خود را برای تایپ به هر کسی می دهند. آنها از عواقب این کار خبر ندارند. اشتباهات بسیار زیادی در حین تایپ در متن رخ می دهد که حتی خود آنها هم ممکن است متوجه آن نشوند. به ویراستاری که متن تایپ شده را با دستنوشته مقابله می کند نمونه خوان می گویند و به این کار نمونه خوانی گفته می شود.

ویراستاری تایپ در واقع به نوعی نمونه خوانی متن است. در مواقع بسیاری بدون وجود دستنویس اولیه امکان ویرایش وجود ندارد. زیرا ممکن است غلط هایی در متن دیده شود که نتوان بدون مراجعه به متن دستنوشته آنها را برطرف کرد. گاهی اصلاح اشتباه یک کلمه تایپ شده کار ساده ای نیست. اگر ویراستار متبحر و با تجربه نباشد  ممکن است در حین خواندن متن متوجه آنها نشود و به سادگی از کنار آنها رد شود.  

کسی که ویراستاری تایپ انجام می دهد می داند که تایپیست چه اشتباهاتی را مرتکب می شود. جای حروف را روی صفحه کلید می شناسد و به این مسئله توجه دارد که در حین تایپ چه کلماتی ممکن است به جای همدیگر تایپ شوند. این که حرف «ش» در کنار «س» قرار دارد و به راحتی ممکن است جای همدیگر را در کلمات بگیرند. یا حرف «ب» در کنار «ی» است و در کلمه های زیادی به دلیل شباهتی که دارند ممکن است اصلاً اشتباه تایپ شدن آنها تشخیص داده نشود.  

ویراستاری تایپ به صورت فوری از کیفیت کار نخواهد کاست. زیرا ویراستارهای با تجربه چشمشان به غلط های تایپی عادت کرده است و حتی در زمان مطالعه سریع هم آنها را تشخیص می دهند. در زمان کوتاهی می توانند هر اصلاحی که متن از نظر تایپی نیاز دارد روی آن انجام دهند و به آن سر و سامان ببخشند. حتی در صورت نیاز تغییرات دیگر را هم اعمال می کنند.  

ویراستاری تایپ

ویراستاری تایپ

ویژگی های ویراستاری تایپ چیست؟

ویراستاری تایپ به معنای اصلاح اشتباهاتی است که در حین تایپ کردن در متن ایجاد می شوند. حتی تایپیست های خیلی حرفه ای هم ممکن است در حین این کار اشتباه کنند. فرق تایپیست های حرفه ای با تازه کار در این است که افراد حرفه ای با سرعت بیشتر و با غلط های کمتری این کار را انجام می دهند. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها در حین کار اشتباهی مرتکب نشوند. ایران تایپیست جایی است که در آن می توانید ویراستارهایی را بیابید که انواع اشتباهات تایپی را می شناسند.

ویراستاری تایپ تنها شامل غلط های تایپی در متن نمی شود. زیرا علاوه بر این غلط های تایپی شایع ممکن است در متن جاافتادگی هم اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، ممکن است در حین تایپ یک کلمه در یک سطر وجود داشته باشد که همان کلمه در سطر یا سطرها پایین هم باشد. به دلیل سرعت تایپ به سادگی ممکن است تایپیست بعد از تایپ کلمه بالایی ادامه جمله را از سطر پایین تایپ کند. ویراستار در زمان خواندن متن متوجه این بریدگی و افتادگی خواهد شد و با مراجعه به متن اصلی می تواند آن را اصلاح کند.

ویراستاری تایپ شامل تایپ کردن تکراری جملات هم می شود. به همان راحتی که ممکن است تایپیست بخشی از متن را جا بیندازد، ممکن است متن را دو بار تایپ کند. تنها در زمان ویرایش است که این چنین اشتباهاتی در متن دیده خواهند شد و چشمان تیزبین یک ویراستار است که می تواند آنها را تشخیص دهد و دست به اصلاح آنها بزند.  

ویراستاری تایپ شامل هر اشتباهی که در حین تایپ کردن رخ می دهد می شود. ویراستارهای با تجربه و با سابقه همه آنها را خوب می شناسند و همه تلاش خود را می کنند که در حین خواندن متن آنها را پیدا و به بهترین شکل ممکن اصلاح کنند. اگر لازم باشد همه متن را خط به خط با متن دستنوشته مقابله می کنند تا هیچ موردی در آن باقی نماند. البته در حال حاضر بیشتر نویسنده ها و مترجم ها خودشان تایپ می کنند و کمتر از تایپیست استفاده می کنند. در هر صورت، متن نیاز به ویرایش خواهد داشت.

ویراستاری تایپ

ویژگی های ویراستاری تایپ


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا سفارشات تایپ ایران تایپیست نیاز به ویراستاری تایپ دارد؟

ویراستاری تایپ برای هر متنی لازم است. حتی اگر تایپیست های باتجربه ایران تایپیست متن را تایپ کرده باشند. اشتباه کردن در حین تایپ امری گریزناپذیر است. هر چقدر هم که تایپیست حرفه ای باشد احتمال این که در حین تایپ کردن دچار اشتباه شود وجود دارد. تنها فرقش این است که اشتباهات کمتری در متن وجود خواهد داشت و کار ویراستار سبک تر خواهد شد.

ویراستاری تایپ را در این مجموعه کسانی بر عهده دارند که تجربه و مهارت های لازم را در این زمینه به دست آورده اند. اکثر کاربران این وب سایت دانشجویان هستند. دانشجویانی که خود بعد از گرفتن خدمات به افرادی تبدیل شده اند که در این وب سایت خدمات ارائه می دهند. تنها دانشجویان هستند که با دغدغه های این دوران به خوبی آشنایی دارند و معنای کمبود وقت در این دوره را درک می کنند. به همین دلیل هم همه تلاش خود را می کنند که در کمترین زمان ممکن سفارش ها را به دانشجویان تحویل دهند.  

آنها کمک می کنند که ویراستاری تایپ در هیچ مرحله ای برای هیچ متنی حذف نشود تا سفارش دهندگان بتوانند از مزایای آن سود ببرند. خیلی وقت ها دانشجویان به خاطر نداشتن وقت برای ویرایش های عمیق تر بر روی متن خود به ویرایش در همین سطح اعمال اصلاحات تایپی بسنده می کنند. البته در بهترین حالت باید برای انواع ویرایش در متن زمان گذاشته شود. تنها زمانی می توان از ویرایش های دیگر گذشت که مهلتی برای آنها نباشد و از طرف دیگر دانشجو از متن پایان نامه خود مطمئن باشد.

متن ها در هر مرکزی که تایپ شده باشند به ویراستاری تایپ نیاز خواهند داشت. برای ویرایشی مانند این نوع ویرایش که در سطح اتفاق می افتد و با عمق متن کاری ندارد هزینه زیادی دریافت نمی شود. زمان زیادی هم صرف آن نمی شود. حتی اگر در زمان بسیار کمی هم انجام گیرد باز هم کیفیت آن بالا خواهد بود. خدماتی که در این مجموعه ارائه می شوند با توجه به کیفیتی که دارند قیمت آنها بسیار پایین است و ممکن است همین نکته بسیاری از سفارش دهندگان را دچار خطا کند.  

ویراستاری تایپ

هزینه ویراستاری تایپ

محاسبه آنلاین هزینه ویراستاری تایپ

هزینه ویراستاری تایپ در ایران تایپیست به صورت آنلاین قابل محاسبه است. همه کارهای سفارش ویرایش در این وب سایت به شکل اینرنتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام می شود. ابتدا باید در وب سایت ثبت نام شود. بعد از آن یک پنل کاربری در اختیار کاربر قرار داده می شود که می تواند در آن هر نوع سفارشی از جمله ویرایش را ثبت کند.  

ویراستاری تایپ و برآورد هزینه آن بعد از ثبت سفارش انجام خواهد گرفت. لازم است در حین ثبت سفارش اطلاعات دقیقی درباره متن در پنل وارد شود. زیرا بر اساس همین اطلاعات است که وب سایت هزینه ویرایش را به سفارش دهنده اعلام می کند. تعداد کلمات متن و حجم آن در محاسبه این هزینه اهمیت دارد. زبان متن نیز در تعیین مبلغ ویرایش اهمیت دارد. و در نهایت زمانی که ویراستار صرف کار می کند مهم است و در هزینه اثرگذار خواهد بود.  

ویراستاری تایپ در مقایسه با ویرایش های دیگر هزینه کمتری دارد. اگر قرار باشد فقط این نوع ویرایش روی متن انجام شود و ویراستار تنها با گرفتن اشتباهات تایپی و املایی قناعت کند، هزینه آن بالا نخواهد بود. وقت زیادی برای این کار لازم نیست. ویرایش های دیگر مثل ویرایش زبانی و محتوایی که در عمق متن ایجاد می شوند به زمان بیشتر و تبحر زیادتری نیاز دارند و هزینه بیشتری هم بابت آنها باید پرداخت شود.

هزینه ویراستاری تایپ در کمترین زمان ممکن و بعد از ۵ دقیقه به سفارش دهنده اعلام خواهد شد. این هزینه طی یک پیش فاکتور رایگان از طریق راه های ارتباطی که خود سفارش دهنده اعلام کرده است برای او ارسال خواهد شد. در صورت وجود هر گونه مشکل یا سؤال درباره هزینه امکان مشاوره گرفتن از افراد متخصص وجود دارد. هزینه سفارش هایی که فوری ثبت می شوند و باید در زمان کمتری انجام گیرند بیشتر از سفارش های عادی محاسبه خواهد شد.  

ویراستاری تایپ

ویراستاری تایپ پایان نامه

ویراستاری تایپ پایان نامه های دانشجویی

ویراستاری تایپ پایان نامه همه رشته های دانشگاهی در هر مقطعی را می توانید به ویراستاران ایران تایپیست بسپرید. اکثر دانشجویان تایپ پایان نامه خود را دست کم می گیرند و آن را به افراد ناشی می سپارند تا هزینه کمی بابت آن بدهند. دانشجویان به طور معمول کم تجربه هستند و نمی دانند که با این کار خود را دچار دردسر می کنند. زیرا تایپ یک فرد حرفه ای با یک فرد غیر حرفه ای بسیار متفاوت است و در پایان کار است که متوجه آن می شود که دیگر دیر شده است و باید زمان بیشتری صرف ویرایش کارشان شود.

در هر صورت، ویراستاری تایپ برای همه پایان نامه ها لازم است. فرقی نمی کند که چه کسی آن را تایپ کرده باشد. حتی اگر خود دانشجو هم آن را تایپ کرده باشد باید برای ویرایش آن زمان بگذارد. دانشجو در حین نوشتن پایان نامه تمرکز خود را بر روی صحت علمی متن می گذارد و ممکن است نتواند بر روی موارد دیگر مثل اشتباهات تایپی متمرکز شود. به همین دلیل هم بهتر است که بعد از تمام شدن کار برای ویرایش به دست افراد حرفه ای داده شود. 

ویراستاری تایپ برای پایان نامه های همه رشته ها به خصوص رشته ادبیات فارسی ضروری است. همه استادها به وجود غلط تایپی و اشتباه املایی در متن پایان نامه حساس هستند و حتی ممکن است با مشاهده آن در متن پایان نامه از دانشجو ایراد بگیرند و از او نمره کنند. زیرا گاهی اشتباه تایپ شدن یک کلمه ممکن است معنای جمله را به طور کامل عوض کند. دانشجویان رشته ادبیات فارسی از جمله کسانی هستند که باید در این باره سختگیر باشند. زیرا بسیاری از استادها هرگز اشتباه تایپی را در متن پایان نامه آنها نمی پذیرند.

ویراستاری تایپ پایان نامه در هر مقطعی اهمیت دارد و نباید به بهانه نداشتن زمان از فرآیند چاپ پایان نامه حذف شود. پایان نامه برای دانشجویان مقطع دکتری اهمیت حیاتی دارد و به دلیل کم بودن وقت دانشجو ممکن است به آن اهمیت ندهد. اما این مسئله ممکن است باعث پشیمانی او شود. این دانشجویان می توانند سفارش ویرایش پایان نامه خود را به صورت فوری در ایران تایپیست ثبت کنند و مطمئن باشند که در کمترین زمان ممکن و در اسرع وقت آن را تحویل خواهند گرفت.   

ویراستاری تایپ

ویرایش تایپ


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه ویراستاریصفحه آراییخدمات مقالهویراستاری

سوالات متداول

در مرکز ایران تایپیست سفارش ویرایش به صورت فوری نیز پذیرفته می شود.

برای ثبت سفارش ویرایش تایپ هیچ محدودیتی وجود ندارد. حتی برای ثبت سفارش های خیلی حجیم هم می توان در وب سایت این مجموعه اقدام کرد.  

مهم ترین مسئله تعیین کننده هزینه تایپ حجم آن است.

بیشتر ویراستارهایی که در این کار مهارت دارند آن را با تجربه به دست آورده اند.


نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/11/18 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 985 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویرایش تایپ ادیت تایپ ویراستاری متن تایپ شده ویرایش متن تایپ شده ویراستاری کردن تایپ

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :