دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ویراستاری برای انتشارات

نویسنده: دانیال فرهادی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/20 ساعت 11:00:00 بازدید: 665 امتیاز 0 از 0 نظر

ویراستاری برای انتشارات یکی از خدمات پیش از چاپ است. همه ناشران این توان را ندارند که با یک ویراستار به صورت ثابت همکاری داشته باشند. امروزه بیشتر آنها ترجیح می دهند به جای استخدام یک ویراستار ثابت برای ویرایش از مراکزی کمک بگیرند که با ویراستارهای کاربلد و حرفه ای همکاری دارند. ویراستارهایی که تجربه لازم و کافی برای ویرایش را دارا هستند و در میان آنها ویراستارهایی با تخصص های مختلف را می توان یافت. برای پیدا کردن ویراستارهای متخصص می توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

انعقاد قرارداد ویراستاری برای انتشارات

ویراستاری برای انتشارات در مرکز ایران تایپیست نه تنها به صورت ثبت سفارش بلکه با انعقاد قراردادهای طولانی مدت هم انجام پذیر است. انتشارات از جمله مؤسسه هایی است که همیشه به یک ویراستار نیاز دارد. زیرا یکی از مهم ترین مراحل پیش از چاپ کتاب ویرایش است. گاهی حتی لازم است که یک کتاب در مراحل مختلفی به دست ویراستار سپرده شود. اما همه ناشران نمی توانند یک ویراستار به صورت ثابت داشته باشند. داشتن یک ویراستار در محل انتشارات هزینه های زیادی را به مؤسسه تحمیل می کند.

ویراستاری برای انتشارات با انعقاد قرارداد به نوعی صرفه جویی در هزینه های پیش از چاپ است. اگر قرار باشد که مؤسسه انتشاراتی یک ویراستار را به صورت ثابت به استخدام خود در بیاورد، به این این معنا است که باید هزینه های ثابتی را در هر ماه برای او در نظر بگیرد. علاوه بر حقوق و مزایا و بیمه، یک ویراستار باید میز و صندلی و کار و همچنین لپ تاپ یا کامپیوتر هم داشته باشد. به این ترتیب، برای داشتن یک ویراستار مستقر در محل انتشارات ناشر موظف است امکانات زیادی را برای او فراهم کند.

ولی ویراستاری برای انتشارات و استفاده از این خدمات به صورت دورکاری برای همه مؤسسه ها و همچنین انتشارات ها بسیار مقرون به صرفه است. ویراستار دورکار نه نیاز به میز و صندلی کامپیوتر دارد و نه دیگر هزینه هایی که ماهانه باید برای او صرف شود. هزینه ویراستار دورکار تنها شامل دستمزدی می شود که برای کار انجام شده باید به او پرداخت شود. برای این که به چنین ویراستارهایی دست پیدا کنید که از هر نظر مطمئن باشند نمی توانید به صورت شخصی اقدام کنید. اما کار کردن با مراکز معتبر از هر نظر برای انتشارات به صرفه خواهد بود.

ویراستاری برای انتشارات زمانی به صرفه تر خواهد بود که با انعقاد قرارداد طولانی مدت باشد. به این ترتیب، انتشارات همیشه به یک ویراستار متخصص دسترسی دارد و هرگز کارش با تأخیر پیش نخواهد رفت. نه فقط در هزینه بلکه در زمان هم صرفه جویی خواهد شد. ناشر می تواند ویراستار را خودش انتخاب کند و در بخش بحث و گفت و گو در پنل با او صحبت کند و همه نقطه نظرها و پیشنهادهایش را با او در میان بگذارد. ادامه همکاری با هر ویراستاری با ارسال نمونه کار خواهد بود. در صورتی که ویراستار نتواند رضایت انتشارات را جلب کند، ادامه کار با یک ویراستار دیگر ممکن شده است.

ویراستاری برای انتشارات

ویراستاری برای انتشارات

شرایط همکاری ویراستاری برای انتشارات چگونه است؟

ویراستاری برای انتشارات و ارائه این خدمات در ایران تایپیست به دو شکل است. در کل، ویراستارهای این مرکز خدمات ویرایش را به صورت دورکاری و آنلاین ارائه می دهند. شکل اولی که انتشارات می تواند از آن استفاده کند ثبت سفارش است. انتشارات باید به وب سایت مراجعه و در مرحله اول در آن ثبت نام کند. بعد از ثبت نام، یک پنل کاربری در اختیار او قرار می گیرد که علاوه بر خدمات ویراستاری دیگر خدمات لازم برای یک انتشارات مانند تایپ، صفحه بندی و طراحی هم در آن ارائه می شود.   

ویراستاری برای انتشارات با ثبت سفارش به این شکل است که ناشر باید اطلاعات هر کتابی که می خواهد برای ویرایش ثبت کند در پنل وارد کند. این اطلاعات باید دقیق باشد و تا حد امکان فایل کتاب هم باید در پنل بارگذاری شود. بعد از ثبت اطلاعات یک پیش فاکتور برای او ارسال می شود که بعد از تأیید پیش فاکتور مراحل کار ادامه پیدا خواهد کرد. هزینه در این مرکز بسیار پایین در نظر گرفته شده است تا همه بتوانند به بهترین شکل از آن استفاده کنند.  

ویراستاری برای انتشارات با انعقاد قرارداد هم امکان پذیر شده است. در واقع، شکل دوم همکاری انتشارات با این مرکز بستن قرارداد است. این مرکز قراردادهایی را آماده کرده است که انتشارات می تواند برای مدت معلوم و مورد نظرش قرارداد را امضا کند. امکان انتخاب ویراستار از میان تعداد زیادی ویراستار با تجربه و حرفه ای برای همه وجود دارد. همه ویراستارهای این مرکز از تجربه کافی برای ویرایش برخوردار هستند.   

ویراستاری برای انتشارات به هر شکلی که باشد به شرایط خاصی نیاز ندارد. کافی است انتشارات تعیین کند که به چه صورت می خواهد از این خدمات بهره ببرد. در کمترین زمان ممکن همه امکانات لازم برای شروع همکاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. برای سرعت بخشیدن به کار همه مراحل به شکل آنلاین هستند و در هیچ مرحله ای نیازی به حضور فیزیکی نخواهد بود. همه مراکز انتشاراتی در همه جای کشور امکان استفاده از این خدمات را دارند و می توانند به هر صورتی که می خواهند از این خدمات بهره ببرند.  

ویراستاری برای انتشارات

هزینه ویراستاری برای انتشارات


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

نمونه دریافت ویراستاری برای انتشارات

ویراستاری برای انتشارات و همکاری با وب سایت ایران تایپیست با ارائه نمونه کار انجام می شود. امکان مشاهده نمونه ها در وب سایت برای همگان میسر است. انتشارات می تواند نمونه ها را با نام ویراستار بررسی کند و بعد دست به انتخاب بزند. بدون دیدن نمونه های ویرایش انتخاب ویراستار کار سختی است. به خصوص در انتخاب ویراستار برای متن های تخصصی باید دقت بیشتری شود. هر ویراستاری نمی تواند متن های تخصصی را اصلاح و تصحیح کند. 

ویراستاری برای انتشارات بدون ارسال نمونه برای بسیاری از مؤسسه ها قابل قبول نیست. زیرا یک مؤسسه باید پیش از هر چیزی از حرفه ای بودن ویراستار مطمئن شود. زیرا اصلاحات یک ویراستار ناشی و غیر حرفه ای می تواند آسیب های زیادی را به متن وارد کند. آسیب هایی که اگر به موقع دیده نشوند می توانند جبران ناپذیر باشند. یکی از کارهایی که انتشارات می تواند انجام دهد این است که در ابتدای کار یک بخش از فایل کتاب خود را برای نمونه انتخاب کند و به ویراستار بدهد. ویراستار موظف است پیش از هر اقدامی این بخش را ویرایش کند.

ویراستاری برای انتشارات با ارسال نمونه به مؤسسه این اطمینان را می دهد که کار ویرایش چگونه انجام می گیرد. از آنجا که امکان صحبت با ویراستار در پنل مهیا شده است، انتشارات می تواند همه مواردی را که به نظرش نادرست هستند با ویراستار در میان بگذارد. ناشر می تواند تعیین کند که چه اشکالاتی در ویرایش متن کتاب وجود دارد و بهتر است چه تغییرات دیگری به آن اضافه شود. ویراستار موظف است همه نقطه نظرهای انتشارات را در ادامه کار مد نظر قرار دهد.

ویراستاری برای انتشارات با ارائه بهترین خدمات در مرکز ایران تایپیست برای همه مؤسسه های انتشاراتی فراهم شده است. در صورتی که انتشارات برای ویرایش کتاب زمان کافی در اختیار نداشته باشد، می تواند درخواست خود را به صورت فوری ثبت کند. درست است که برای سفارش هایی که با فوریت ثبت شده اند هزینه بالاتری دریافت می شود، اما ویرایش با بالاترین کیفیت به مؤسسه تحویل داده خواهد شد.

ویراستاری برای انتشارات

هزینه ویراستاری

هزینه ویراستاری برای انتشارات چگونه است؟

ویراستاری برای انتشارات و هزینه های آن با توجه به چند عامل تعیین می شود. در مرکز تخصصی ایران تایپیست هزینه ویرایش در مرحله اول به تعداد کلمات متن بستگی دارد. هر چه تعداد کلمات بیشتر باشد، زمان بیشتری باید برای ویرایش آن صرف شود. در واقع، می توان گفت بعد از تعداد کلمه های متن این زمان است که در تعیین هزینه ویرایش اثرگذار است. ویراستارهای متخصص به طور معمول زمان کمتری را برای ویرایش صرف می کنند. البته زمان لازم برای متن به موضوع و نوع ویرایش نیز وابسته است.  

هزینه ویراستاری برای انتشارات به زبان متن هم بستگی دارد. در صورتی که زبان متن فارسی باشد، هزینه ها پایین تر در نظر گرفته شده است. اما اگر زبان متن انگلیسی یا به زبان های دیگر باشد، انتشارات باید هزینه های بیشتری را برای ویراستاری آنها پرداخت کند. ویرایش متن های غیر فارسی سخت تر است و وقت بیشتری باید برای آنها گذاشته شود. افرادی که متن های غیر فارسی را ویرایش می کنند باید بر زبان متن تسلط داشته باشند.   

ویراستاری برای انتشارات و پرداخت هزینه های آن به صورت قسطی هم ممکن است. وب سایت ایران تایپیست امکاناتی را در وب سایت خود فراهم آورده است که مؤسسه های انتشاراتی به بهانه بالا بودن هزینه مرحله ویرایش را از مراحل پیش از چاپ حذف نکنند. برای ثبت سفارش ها و پرداخت هزینه آنها به صورت قسطی باید با مشاوران مجموعه صحبت شود و از همان ابتدا باید تعیین شود که هزینه ها یکجا پرداخت نمی شوند.   

ویراستاری برای انتشارات وقتی به صرفه باشد، می تواند برای همه کارها از آن استفاده کند. ایران تایپیست سعی کرده است قیمت ها را طور تعیین کند که همه سفارش دهندگان از جمله دانشجویان بتوانند از این خدمات بهره ببرند. هزینه ها در این وب سایت در مقایسه با رقبا بسیار کم تعیین شده اند. امکان بررسی قیمت وجود دارد و سفارش دهنده می تواند هزینه اعلام شده در پیش فاکتور را با بقیه مراکز مقایسه کند و در نهایت سفارش خود را در بهترین وب سایت ثبت کند. 

ویراستاری برای انتشارات

ویرایش برای انتشارات

ویراستاری برای انتشارات توسط چه افرادی انجام می شود؟

ویراستاری برای انتشارات را در مرکز حرفه ای ایران تایپیست افرادی بر عهده می گیرند که مهارت های زیادی دارند. اولین قدم برای حرفه ای شدن گذراندن دوره های آموزش ویراستاری است. لازم است که همه ویراستارها پیش از شروع کار در این دوره ها شرکت کنند. در این دوره ها اصول و قواعد ویرایش به آنها آموزش داده می شود. باید به این نکته توجه داشت که دانستن و آگاهی از این قواعد برای ویرایش کافی نیست. چگونگی پیاده کردن آنها در متن هم اهمیت دارد. 

ویراستاری برای انتشارات به مهارت های دیگر هم نیاز دارد. اگر متنی که باید ویرایش شود ترجمه شده باشد، لازم است که ویراستار بر دو زبان مسلط باشد. یعنی هم زبان متن مبدأ را بداند و هم زبان متن مقصد را بلد باشد. به این ترتیب است که می تواند برای ویرایش متن های ترجمه اقدام کند. یکی دیگر از مهارت هایی که ویراستار باید به آن مجهز باشد، آمادگی لازم برای ویرایش محتوایی متن ها است. برای چنین ویرایشی ویراستار باید بر موضوع متن نیز تسلط داشته باشد.  

ویراستاری برای انتشارات را نمی توان به هر ویراستاری داد. بسیاری از مؤسسه های انتشاراتی برای سپردن متن کتاب خود برای ویرایش به هر کسی اعتماد نمی کنند. آنها از انتشار متن خود در جای دیگر هراس دارند و نمی دانند متنی که به ویراستار واگذار می شود تا چه حد امنیت آن تأمین می شود. این ترس زمانی که با ویراستارهای شخصی سر و کار داشته باشند بیشتر هم می شود. اما زمانی که ویراستار با یک مرکز معتبر همکاری دارد، در صورت بروز هر گونه خطایی به طور حتم بازخواست خواهد شد و باید پاسخ گو باشد.

ویراستاری برای انتشارات را در مرکز ایران تایپیست ویراستارهای می پذیرند که آزمون های سختی را برای شروع همکاری در این وب سایت پشت سر گذاشته اند. این ویراستارها سابقه زیادی در کار ویرایش دارند و در میان آنها می توان دانشجویانی را یافت که همه مهارت های لازم برای ویرایش محتوایی متن ها را دارا هستند. برای این که بتوان از این ویراستارها استفاده کرد کافی است در وب سایت ثبت نام شود. بعد از آن امکان استفاده از همه خدمات وب سایت در اختیار کاربران و سفارش دهندگان قرار خواهد گرفت.  

ویراستاری برای انتشارات

خدمات ویراستاری


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریهزینه ویراستاریویرایش فنیهزینه ویرایش فنی

سوالات متداول

با این وب سایت ویراستارهایی همکاری دارند که آزمون های سختی را برای شروع پشت سر گذاشته اند.

هزینه همان ابتدا بعد از ثبت سفارش در پنل در قالب یک پیش فاکتور برای سفارش دهنده ارسال می شود.

در صورتی که هزینه بالا باشد، انتشارات می تواند بعد از مشاوره گرفتن از متخصصان مجموعه آن را به صورت قسطی پرداخت کند.  

برای گرفتن تخفیف شرایطی در نظر گرفته شده است که با مشاوره گرفتن از متخصصان مجموعه همه اطلاعات در اختیار انتشارات قرار خواهد گرفت.


نویسنده: دانیال فرهادی ویراستاری تاریخ انتشار: 1401/12/20 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 665 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: خدمات ویراستاری ویرایش برای انتشارات ویراستاری ویراستاری کتاب برای انتشارات سفارش فوری ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :