جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

مبانی و اصول گویندگی چیست؟

نویسنده: دنیا ذاکری گویندگی تاریخ انتشار: 1400/12/10 ساعت 09:00:00 بازدید: 1376 امتیاز 0 از 0 نظر

مهم‌ترین مبحث درباره گویندگی، آشنایی با مبانی و اصول گویندگی است؛ سوال این است که مبانی و اصول گویندگی چیست؟ اهمیت بهره‌مندی از اصول گویندگی چیست؟ تضمین مرکز ایران تایپیست برای انجام اصولی سفارش‌های گویندگی چیست؟


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش گویندگی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

یکی از مهم‌ترین اصول گویندگی این است که بتوانید جملات و متن‌ها را با صدای واضح و رسا بخوانید؛ صدای گویندگان باید به گونه‌ای باشد که مخاطبان بتوانند بدون مشکل جملاتی که توسط آن‌ها بازگو می‌شود را متوجه شوند.

صدای آرام و نا واضح، مخاطب را از گوش دادن به گوینده خسته می‌کند. برای این که قدرت صدای خود را تقویت ساخته و صدایی رسا و قوی داشته باشید، می‌توانید متن‌های طولانی را بلند بخوانید و از این طریق متوجه شوید که گویندگی شما چه مشکلاتی دارد و باید روی رفع چه مشکلاتی تمرکز کنید.

از دیگر اصول مهم گویندگی این است که توانایی کنترل لحجه‌ی خود را داشته باشید؛ داشتن لهجه در بسیاری از موارد مفید است و می‌تواند گویندگی شما را بهبود بخشیده و حسی صمیمانه را به شنوندگان انتقال دهد. با این وجود توانایی کنترل کردن لهجه مهم است، باید قدرت خنثی کردن لحجه‌ی خود را داشته باشید و بتوانید گویندگی را به شکل روان انجام دهید.

یکی از دیگر اصول مهم گویندگی که به موضوع و حیطه‌ی گویندگی بستگی دارد، توانایی در کنترل کردن هیجانات است؛ برای مثال برای تبدیل متن یک کتاب داستانی به فایل صوتی، لازم است داستان را به شکلی بیان کنید که مخاطبان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و در هر قسمت‌های مختلف داستان، حسی که باید را از لحن و صدای شما دریافت کنند.

یکی دیگر از اصول، کاهش سرعت گویندگی است؛ صحبت کردن سریع می‌تواند تمرکز گوینده را بر هم بزند و باعث شود که گوینده در تلفظ جملات و کلمات دچار اشتباه شود.

اصل مهم دیگری که می‌تواند به توانایی شما در گویندگی کمک کند آگاهی از زمان درست مکث کردن است؛ گویندگان حرفه‌ای از مکث‌های لحظه‌ای به نفع خود استفاده کرده و تاثیرگذاری کار خود را افزایش می‌دهند.

جهت بهره‌مندی از خدمات گویندگی به شکل اصولی، می‌توانید درخواست خود را در سایت ایران تایپیست ثبت کنید و از خدمات گویندگی با هزینه مناسب در زمینه‌های مختلف که به بهترین شکل توسط گویندگان متخصص و حرفه‌ای این مرکز ارائه می‌شوند، بهره ببرید.

مبانی و اصول گویندگی چیست؟

مبانی و اصول گویندگی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش گویندگی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

گویندگی یا روخوانیهزینه گویندگی یا روخوانیدوبلهتدوین ویدئو

سوالات متداول

مکث در مواقع درست، صدای رسا، فن بیان قوی، تلفظ صحیح لغات و... .

کاربران در تمامی نقاط کشور می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات گویندگی به شکل آنلاین در ایران تایپیست سفارش ثبت کنند.

در صورت داشتن مهارت در این حیطه، می‌توانید در آزمون گویندگی ایران تایپیست شرکت کرده و همکاری خود با این مرکز را آغاز کنید.

سفارش‌های ثبت شده برای گویندگی در ایران تایپیست در سریع‌ترین زمان انجام می‌شوند.


نویسنده: دنیا ذاکری گویندگی تاریخ انتشار: 1400/12/10 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 1376 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: اصول گویندگی چیست قوانین گویندگی چیست قواعد گویندگی چیست تکنیک گویندگی چیست مهارت گویندگی چیست

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :