جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

مابه التفاوت قیمت ترجمه و تایپ متون تخصصی با متون عادی در چیست؟

نویسنده: پوریا عرب ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/7/16 ساعت 14:26:17 بازدید: 429 امتیاز 3 از 1 نظر

شاید بدانید که نوع و روش ترجمه متون مختلف در هزینه‌ای که برای انجام کار ترجمه دریافت می‌شود، تاثیر می‌گذارد. برای ترجمه متون مختلف به شکل عادی، تنها تسلط بر زبان مبدا و مقصد متنی که برای ترجمه انتخاب شده است کافی است و به تخصص و مهارت اضافی نیاز نخواهد داشت. اما در ترجمه تخصصی قضیه کاملا فرق می‌‌کند؛ مترجمان برای انجام کار ترجمه تخصصی باید علاوه داشتن مهارت زبانی جهت ترجمه متون به زبان‌های دیگر، از اصول و قواعد ترجمه تخصصی نیز آگاه باشند و کار ترجمه را به شکل کاملا اصولی و طبق تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی که برای ترجمه تخصصی متون با موضوعات مختلف به کار گرفته می‌شوند، انجام دهند


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مسلما روش ترجمه یک متن عادی و عامه پسند که برای مثال موضوعی در رابطه با روش داشتن پوست سالم نوشته شده است، با روشی که برای ترجمه تخصصی یک متن که دارای موضوعی خاص بوده و در رابطه علوم فیزیک و ریاضیات نوشته شده است متفاوت بوده و لازم است که مترجمان برای ترجمه این متون تخصصی، علاوه بر تسلط به دستور زبان مبدا و مقصد، اطلاعات کافی را درباره مفاهیم و اصطلاحات تخصصی رشته ریاضیات و فیزیک نیز داشته باشند. پس منصفانه است که قیمت ترجمه تخصصی و تایپ با ترجمه و تایپ متون عادی و غیر تخصصی متفاوت بوده و به نسبت بیشتر باشد. البته باید گفت که عوامل تاثیرگذار در قیمت ترجمه تخصصی و تایپ با قیمت ترجمه و تایپ عادی یکسان است و برای تعیین هر دو قیمت، باید این عوامل یکسان را در نظر داشت؛ اما نوع ترجمه عاملی است که باعث می‌شود تا قیمت ترجمه تخصصی و تایپ، از تایپ و ترجمه متون عادی بیشتر شود. لذا با در نظر گرفتن این که متن مورد نظر شما موضوعی تخصصی و یا غیرتخصصی دارد، باید انتظار تفاوت قیمت ترجمه تخصصی و تایپ با شکل غیرتخصصی آن را داشته باشید.

مابه التفاوت قیمت ترجمه و تایپ متون تخصصی با متون عادی در چیست؟ 

مابه التفاوت قیمت ترجمه و تایپ متون تخصصی با متون عادی

قیمت ترجمه تخصصی و تایپ متون عادی در مقایسه با متون تخصصی

قیمت ترجمه تخصصی و تایپ انواع متون نسبت به همدیگر تفاوت هایی دارند. برخی از متون سفارش شده مشتریان، جزو متون تخصصی به شمار می آیند. حال آنکه برخی دیگر از آن ها را متون عادی و عمومی به خود اختصاص داده اند. زمانی که یک مترجم برای ترجمه هر یک از این متون می گذارد؛ به یک میزان نیست. چرا که در متون تخصصی، واژه ها و اصطلاحات تخصصی زیادی وجود دارند که مترجم این سفارش ها را حسابی به چالش می اندازد. اما از طرفی دیگر یک مترجم عادی و آماتور هم می تواند سفارش ترجمه های عمومی را ترجمه نماید. به همین علل و عوامل است که تفاوت هایی میان قیمت ترجمه تخصصی و تایپ با متون عادی ایجاد می شود. ما به التفاوت قیمت این دو نوع سفارش ترجمه، بستگی به موضوع و متن سفارش های ترجمه مشتری دارد.

مابه التفاوت قیمت ترجمه و تایپ متون تخصصی با متون عادی در چیست؟

ترجمه تخصصی و تایپ

قیمت ترجمه تخصصی و تایپ هر یک از متون در رشته های مختلف به ویژه مقالات تخصصی همیشه بیشتر از متون عادی بوده است. طبیعی هم هست. چرا که کار مترجم در این گونه از سفارش های ترجمه به مراتب خیلی سخت تر از متون عمومی است. در تمامی موسسه ها و مراکز ترجمه نیز این گونه است که شما برای ثبت سفارش ترجمه متون تخصصی و تایپ، می بایست هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. حال ممکن است در موسسه ای، با اختلاف قیمت های ناچیزی مواجه گردید. اما آنچه واضح و مبرهن است؛ تفاوت قیمت ترجمه تخصصی و تایپ متون عادی با متون تخصصی است. بنابراین بستگی دارد که موضوع سفارش شما چیست؟ به طور قطع به یقین قیمت ترجمه یک متن پزشکی با یک متن تاریخی و داستانی نباید به یک میزان باشد. چرا که این دو موضوع و نیز موضوعات مشابه آن ها در یک میزان از سختی و زمان بر بودن نیستند.

عوامل مشترک و وجه تمایز دخیل در قیمت سفارش های عمومی و تخصصی

عواملی مختلف و گوناگونی روی قیمت ترجمه تخصصی و تایپ متون عمومی و تخصصی تأثیرگذار هستند. بیشتر این عوامل در سفارش های مختلف ترجمه، مشترک هستند. از جمله این مشترکات میان سفارش های عمومی و تخصصی ترجمه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زبان مبدأ و مقصد در ترجمه
  • تعداد کلمات موجود در متن
  • درخواست فوری یا عادی
  • نوع ترجمه شفاهی یا کتبی
  • و...

اما وجوه افتراق میان ترجمه های عمومی و تخصصی که روی قیمت ترجمه تخصصی و تایپ این متون موثر هستند؛ به شرح زیر می باشد:

  • موضوع سفارش در حوزه ها و حیطه های مختلف
  • متن ترجمه که از نظر سهل و سخت بودن در یک درجه نیستند.
  • نوع سفارش که ممکن است یک مقاله تخصصی ISI باشد یا یک تحقیق ساده دانشجویی
  • و...

وجود همین مسائل است که سبب اختلاف قیمت ترجمه متون عمومی و تخصصی شده است.

مابه التفاوت قیمت ترجمه و تایپ متون تخصصی با متون عادی در چیست؟

محاسبه قیمت ترجمه تخصصی و تایپ

همان طور که گفته شد؛ نکات اشتراک و افتراق میان سفارش ها سبب تغییر قیمت ترجمه تخصصی و تایپ با سفارش های عمومی شده است. به واقع متن و موضوع و رشته دانشجو و پژوهشگر در کنار سایر عوامل مشترک می تواند هزینه نهایی یک سفارش را تعیین کند. در نرخ گذاری هر سفارشی می بایست به درستی به این نکات توجه داشت. چرا که کار مترجم در هر سفارشی با سایر سفارش ها، متفاوت می باشد. به گونه ای که ممکن است برای یک سفارش ترجمه، زمان بیشتری را بگذارد. بنابراین می بایست هزینه آن سفارش بیشتر از سفارش های عادی و عمومی باشد. شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت ترجمه تخصصی و تایپ با ترجمه عادی و عمومی از کارشناسان زبده در مراکز معتبر کمک بگیرید. موسسه ایران تایپیست با گماردن کارشناسان 24 ساعته، همه روزه در هر پاسی از شبانه روز آماده سوالات شماست.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه تخصصیترجمه سریعترجمه مقاله ISIلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

خیر. نوع ترجمه و تایپ باعث تغییر هزینه کلی می‌شود.

با مراجعه به صفحه مرتبط با تعیین هزینه‌های ارائه‌ی خدمات مختلف یا تماس با مشاورین ما از کلیه هزینه‌ها آگاه خواهید شد.

ترجمه تخصصی و تایپ به نسبت تایپ و ترجمه هزینه‌ای بیشتری می‌برد.

خیر. موضوع متن، یکی از عوامل تاثیر گذار در تعیین هزینه ترجمه تخصصی و تایپ است.


نویسنده: پوریا عرب ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/7/16 ساعت 14:26:17 تعداد بازدید: 429 امتیاز 3 از 1 نظر

کلمات کلیدی: قیمت ترجمه و تایپ متون تخصصی قیمت ترجمه و تایپ متون نرخ ترجمه و تایپ متون تخصصی هزینه ترجمه و تایپ متون تخصصی قیمت ترجمه و تایپ

دیدگاه کاربران

اجلالی | 1400-7-6 ساعت 09:44:42 امتیاز :

هزینه هاتون خیلی خوبن . مرسی . امروز سفارشمو ثبت میکنم

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :