یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

قوانین بازنویسی

نویسنده: مهدی فاضلی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/10/22 ساعت 12:00:00 بازدید: 1093 امتیاز 0 از 0 نظر

بی شک اگر بخواهیم قوانین بازنویسی را در یک جمله تعریف کنیم می‌توانیم چنین بگوییم که قوانین بازنویسی خود بازنویسی است! چرا که قوانین و اصول بازنویسی شالوده این مبحث را شکل می‌دهد و آن را از سایر متن‌های نگارشی متمایز می‌کند. در ادامه قرار است مباحثی را مطرح و بررسی کنیم که تماما به قوانین بازنویسی مربوط می‌شوند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

قوانین بازنویسی در جهت حفظ اسکلت اصلی متنی چیست؟

هر امری، هر چقدر مهم یا سطحی، نیازمند رعایت قوانین خاص به خود است. قوانین بازنویسی نیز در صنعت بازنویسی حرف اول را می‌زنند. بازنویسی انواع مختلفی دارد. به طبع در تعدد انواع بازنویسی می‌توان قوانین متعددی را نیز تعیین کرد. البته برخی از قوانین بازنویسی مشترکاً برای تمامی بازنویسی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر تنها به نوع خاصی از بازنویسی مربوط می‌شوند. این شما هستید که انتخاب می‌کنید کدام بازنویسی را با کدام قوانین به کار ببرید. با شناخت دقیق انواع بازنویسی، قوانین بازنویسی نیز برایتان آشکار خواهد شد. از اعم قوانینی که شامل تمامی انواع بازنویسی‌ها می‌شود حفظ اسکلت اصلی متن است. این قانون اذعان دارد که بازنویسی شخص بازنویسنده می‌بایستی در راستای متن اصلی باشد. یعنی بازنویسنده حق ندارند نظر شخصی خودش را در آن دخالت دهد. اگر قدری با مفهوم بازنویسی آشنایی داشته باشید خواهید دانست که این مورد از قوانین بازنویسی شامل تمامی بازنویسی‌ها می‌شود. اما چگونه می‌توان اسکلت اصلی متن را روی بازنویسی پیاده کرد؟ تنها راه چاره‌ای که در جهت این امر پیشنهاد می‌شود خواندن "صحیح" متن است. اما خواندن "صحیح" متن چیست؟ یعنی شخص بازنویسنده باید تمامی فیلترهای ذهنی خود را حذف کند و تنها به مطلبی توجه کند که متن به او پیشنهاد می‌کند. در این حالت شما با چشمی باز متن را می‌خوانید و بدون دخالت دادن عقاید شخصی به بازنویسی آن می‌پردازید. اما گاهی پیش می آید که عطش نویسندگی بر خودآگاهی بازنویسنده فائق می‌آید و متن به سمت دیگری کشیده می‌شود. برای جلوگیری از احتمالاتی که در این زمینه وجود دارد بهتر است کار را به کاردان بسپارید. کاردان نیز تیم مجرب ایران تایپیست است. این تیم به قوانین بازنویسی آشنایی کامل دارد و متن را به همان نحوی که شما انتظار دارید بازنویسی خواهد کرد. البته بهتر است بگوییم آن گونه که متن انتظار دارد!

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی متن مقالات تخصصی به انگلیسی و فارسی کدام است؟       

قبل از بررسی قوانین بازنویسی در مقالات تخصصی بهتر است از خودمان بپرسیم که دلیل وضع قوانین بازنویسی چیست؟ قوانین بازنویسی مواردی است که به حفظ چارچوب استاندارد بازنویسی کمک می‌کند. بازنویسی چارچوب خاصی دارد که عدم رعایت آنها متن را به سمت دیگری سوق می‌دهد. برای مثال اگر در بازنویسی متن قوانین بازنویسی رعایت نشوند فرق بین نویسندگی و بازنویسی چه خواهد بود؟ چگونه می‌توان متن‌های نگارشی را از یکدیگر تفکیک داد؟ تمامی این ها بیانگر این نکته است که مقوله بازنویسی با هر نوشته دیگری فرق دارد. به عبارتی می‌توان چنین ادعا نمود که قوانین بازنویسی این مبحث را از سایر مباحث مربوط به نگارش جدا می‌کند. یکی از حوزه‌هایی که بازنویسی در آن زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد بازنویسی متن مقالات تخصصی به انگلیسی و فارسی است. این نوع از بازنویسی جز شایع‌ترین نوع بازنویسی‌ها است و بسیار در زمینه‌های علمی به کار می‌آید. اغلب بازنویسی مقالات تخصصی برای نگارش پایان‌نامه و ارائه مقالات معتبر علمی به مراکز مختلف صورت می‌گیرد. اما همانطور که مستحضر هستید بازنویسی مقالات تخصصی دغدغه‌ها و سختی‌های خاص خود را دارد چرا که شخص بازنویسنده باید به متنی که قرار است مورد بازنویسی قرار بگیرد واقف باشد. پس از فهم کامل آن می‌توان بازنویسی را شروع کرد. بازنویسی مقالات تخصصی هم راحت است و هم نه! بازنویسی چنین مقالاتی از این دید راحت است که نویسنده تماما مسیر مقاله را دنبال می‌کند و تعاریف غیر مربوط به نوشته اضافه نمی‌کند. و بعدی که به بازنویسی چنین مقالاتی سختی می‌بخشد یافتن شخصی است که بتواند به خوبی مقاله تخصصی یاد شده را بازنویسی کند. مجموعه بزرگ ایران تایپیست همان موسسه‌ای است که قرار است در مسیر بازنویسی مقالات تخصصی با رعایت قوانین بازنویسی در کنارتان باشد. تمامی پیچیدگی‌های مربوط به بازنویسی و قوانین بازنویسی را دور بیندازید و با ما همکاری کنید.

قوانین بازنویسی

قانون بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

قوانین بازنویسی برای تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای بازنویسی با کیفیت راه پر پیچ‌و‌خمی دارد و تنها راه گذر از آن پیروی از قوانین بازنویسی است. چنانچه که بدون توجه به قوانین بازنویسی و به قول خودمان الله بختکی وارد عمل شوید پروسه بازنویسی قطعا با شکست مواجه می‌شود. اولین مرحله برای پیروی از قوانین بازنویسی شناخت آنهاست. یعنی در مرحله اول می‌بایستی قوانین بازنویسی را یاد بگیرید و سپس آن را به صورت عملی روی محتوا پیاده کنید. در مبحث بازنویسی نه عمل بدون دانش و نه دانش بدون عمل هیچ به کار نیاید! اما قوانین بازنویسی برای تولید محتوا با‌ کیفیت چیست؟ چه قوانینی بر حوزه بازنویسی حاکم است؟ اولین قانونی که در حوزه بازنویسی در این باب مطرح می‌شود عدم کپی بودن متن است. یعنی متن بازنویسی شده نباید به متن اصلی شباهت داشته باشد. مادامی که این اصل را رعایت کنید تقریبا نصف راه را طی کرده‌اید. قانون بعدی به نوع نگارش بازنویسی برمیگردد. شخص بازنویسنده باید اصل رعایت چهارچوب نوشته را رعایت کند. البته رعایت این مورد نیز می‌بایستی در خلال رعایت کپی نبودن متن باشد. اصل بعدی که نسبت به موارد دیگر اهمیت کمتری دارد رعایت علایم نگارشی متن است. زمانی که متن بازنویسی شده از لحاظ نگارشی دقیق نوشته باشد به مخاطب حس خوبی القا می‌کند و از سوتفاهم‌ها جلوگیری می‌شود. برای مثال همه ما از اهمیت ویرگول و جایگاه آن در جمله با خبریم. یک محتوا بازنویسی شده با ‌کیفیت باید تمامی این اصل را دارا باشد. اما چه کسی بهتر از ایران تایپیست می‌تواند در رعایت اصول و قوانین بازنویسی خبره و ماهر باشد؟! ایران تایپیست از سری مراکز کاربلد است و در زمینه بازنویسی با رعایت اصول و قوانین آن مهارت کافی دارد. تنها کافیست یک مرحله پیشرفت کنید و در ثبت سفارش بازنویسی‌تان پیشقدم شوید. ایران تایپیست در تمامی مراحل بازنویسی محتوا مورد نظرتان در کنار شما خواهد بود.

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی در جهت عدم ایجاد سرقت ادبی

در بازنویسی عدم بروز سرقت ادبی تنها یک قانون دارد. تمامی قوانین بازنویسی که در حوزه مطرح شده است اغلب در جهت رفع سرقت‌ادبی است. اما تنها قانون عدم بروز سرقت ادبی چیست؟ تنها قانونی که در این باب وجود دارد عدم تشابه متن بازنویسی شده به متن اصلی است. یعنی متن بازنویسی‌شده باید از متن اصلی دور باشد. هر چقدر درصد تشابه متن بازنویسی شده به متن اصلی کم باشد میتوان چنین ادعا نمود متن بازنویسی شده کیفیت بهتری دارد. امروزه برنامه‌های بسیاری وجود دارد که درصد تشابه دو متن را با یکدیگر مقایسه کرده و میزان تشابه‌شان را محاسبه می‌کند. غرض از طرح این مطلب این است که آگاه باشید و نسبت به بازنویسی مقاله‌تان محتاطانه عمل کنید. مخصوصا زمانی که مبحث ارائه پایان‌نامه یا مقالات تخصصی به سایت‌های مختلف در میان باشد این قضیه قوت بیشتری می‌گیرد. چرا که در برخی از موارد ممکن است ارائه مقاله دارای کپی منجر به درج نمره منفی برای شما باشد. اما چه راه‌حلی برای رفع سرقت‌ادبی و یا عدم بروز آن وجود دارد؟ تنها راهی که در این موارد پیشنهاد می‌شود مقایسه خط به خط متن بازنویسی‌شده با متن اصلی است. یعنی شما متن بازنویسی شده را می‌خوانید و فهم می‌کنید که آن را در قبال کدام جمله نگارش کرده‌اید. در این حالت یافتن جملات و یا کلماتی که سهوا در متن بازنویسی شده تکرار شده است بسیار راحت خواهد بود. اما اگر تعداد کلمات مقاله بیشتر از چیزی باشد که بتوان آن را جمله به جمله چک کرد چه؟ در چنین مواقعی ایران تایپیست است که به داد شما می‌رسد و تنها هدف آن کمک به افرادی است که در زمینه علم و ادب فعالیت دارند. ایران تایپیست به کمک نرم افزار‌های تخصصی میزان تشابهات متن را محاسبه می‌کند و از دردسر بررسی خط به خط مقاله جلوگیری می‌کند.

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی در پایان نامه جهت ارائه در ایرانداک

قوانین بازنویسی برای تمام حوزه‌هایی که با انواع نوشته‌ها سروکار دارند اهمیت دارد. سایت رسمی ایرانداک  (IranDoc)که منبع و مرجع انواع نوشته‌های علمی و تخصصی است نیز این قاعده پیروی می‌کند. شخصی که مقاله‌ای به ایرانداک ارائه می‌کند می‌بایستی حواسش به تمام ابعاد و قوانین بازنویسی باشد و از تمامی آنها مو به مو پیروی کند. زمانی که مقاله بدون بررسی به ایرانداک ارائه شود قطعا مشکلاتی نیز در پی خواهد داشت. اما در ارائه پایان‌نامه به ایرانداک از کدام قوانین مربوط به بازنویسی باید پیروی کنیم؟ کدام قوانین اهمیت بیشتری دارند؟ در ارائه مقاله پایان‌نامه به مجموعه ایرانداک می‌بایستی از تمامی قوانین مربوط به حوزه بازنویسی پیروی کنید. تنها در این صورت است که می‌توانید از تایید شدن مقاله پایان‌نامه‌تان توسط ایرانداک اطمینان حاصل کنید. اما قانونی که در این مبحث بیش از بقیه اهمیت بیشتری دارد بروز عدم کپی در متن است. زمانی که در متن کپی وجود داشته باشد یا متن عینا شبیه متن دیگری باشد (شبیه به متن منبع باشد) بالطبع تایید مقاله به مشکل برمی‌خورد. وجود سرقت ادبی در مقالات پایان‌نامه توسط ایرانداک نادیده گرفته نمی‌شود. برای جلوگیری از این مسئله تنها باید به اصول بازنویسی آشنا باشید و امر بازنویسی را با دقت تمام پیش ببرید. استفاده از جملات و کلمات متفاوت تر از منبع یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که از بروز سرقت ادبی جلوگیری می‌کند. از دیگر راهکارهایی که بار بزرگی از دوش‌تان برمیدارد مراجعه به ایران تایپیست است. ایران تایپیست به تمام قوانین و اصول نگارش پایان‌نامه آشنایی دارد و مقالاتی را می‌نگارد که 100 درصد توسط ایرانداک تایید می‌شوند. نقطه قوت ایران تایپیست در نگارش مقالات با کیفیت تیم مجرب ایران تایپیست است. بدون وجود تیم‌هایی کاری و متعهد ایران تایپیست نیز وجود نخواهد داشت. خدا را شاکریم با توجه به توان خود باری از دوش حوزه علم و ادب می‌کاهیم.

قوانین بازنویسی

قوانین بازنویسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش بازنویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنخدمات دانشجوییتحلیل آماری

سوالات متداول

خیر چرا که قوانین بازنویسی جز اصول بازنویسی است. بازنویسنده‌های ایران تایپیست در خلال بازنویسی به رعایت قوانین بازنویسی نیز می‌پردازند.

بدون وجود قوانین بازنویسی و رعایت آنها در خلال کار محتوا با کیفیت نیز وجود نخواهد نداشت. تنها در صورتی محتوا با کیفیت تولید می‌شود که قوانین بازنویسی نیز رعایت شده باشند.

زمانی که قوانین بازنویسی مو به مو اجرا شود و قوانین بازنویسی در خلال کار به کار بیایند اتهام بروز سرقت ادبی نیز خود به خود رفع می‌شود.

سایت ایرانداک از سری مجموعه‌هایی است که به بررسی و نشر انواع مقالات علمی و تخصصی می‌پردازد. زمانی که متن نگارش شده شبیه به متن دیگری باشد ایرانداک اجازه نشر را تایید نمی‌کند. این امر به دلیل حفظ اصول اخلاقی است.


نویسنده: مهدی فاضلی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/10/22 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 1093 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: قوانین بازنویسی کتاب قوانین بازنویسی متون اصول و قوانین بازنویسی قوانین بازنویسی مقاله قواعد و قوانین بازنویسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :