یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏

نویسنده: سارا اخلاقی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/19 ساعت 09:00:00 بازدید: 3540 امتیاز 0 از 0 نظر

یکی از مهم‌ترین شاخه‌های هنر گرافیک جامعه ما طراحی حروف فارسی می ‌باشد. در حقیقت طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ نشان دادن حروف فارسی، مهم جلوه دادن آن و وقایعی که مربوط به آن است، می ‌باشد. یکی از کاربردهای مهم طراحی حروف فارسی، طراحی جلد کتاب است. کاربردهای دیگر آن عبارتند از: طراحی حروف پوستر، کارت ویزیت، لوگوتایپ.

طراحی هر مجموعه بصری در شرکت ایران تایپیست با آماده کردن یک فایل گرافیکی، اتود زدن نوشته برای ایجاد یک فضای خلاقانه برای هر مشتری میسر می ‌شود. بنابراین با خیالی آسوده به سفارش آنلاین فونت‌های فارسی از این شرکت می ‌توانید اقدام کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اهمیت طراحی گرافیکی حروف فارسی

طراحان گرافیک شرکت ایران تایپیست بر این عقیده‌اند که اگر کاری را به سمت تایپ حروف فارسی ببرند بر مخاطب خیلی تاثیرگذار است. یکی از شاخه‌های مهم در عرصه ارتباطات تصویری در ایران طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ می ‌باشد. از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ در شرکت ایران تایپیست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از خدمات شرکت ایران تایپیست نام برند برجسته شده و متمایزتر نشان داده می‌شود.
  • با استفاده از خدمات شرکت ایران تایپیست نام برند در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد.
  • با استفاده از خدمات ایران تایپیست نام برند بهتر شناخته خواهد شد.
  • ایران تایپیست در بازاریابی و برندینگ شرکت بیشتر تاثیر گذار می ‌باشد.

طراحی فونت‌ های فارسی بایستی به گونه‌ای انجام شود که در صورت استفاده در هر نوشته هماهنگی و هم‌خوانی درستی با کل مجموعه وجود داشته باشد. برای استفاده از فونت‌های فارسی بایستی با اصول استفاده از آن‌ها نیز آشنا شد که این اصول عبارتند از:

  • قالب نوشتار: اگر می‌خواهید در نوشتار خود متنی بگنجانید، بهتر است آن را در کادری مشخص قرار دهید. همچنین از نوشتن متون در خطوط طویل و عریض جداً خودداری کنید تا مخاطب خسته و سردرگم نشود. علاوه بر آن از عناصری همچون رنگ‌ های یکسان، قالب‌ های غیر استاندارد، نوشتار طولانی پرهیز شود تا مخاطب تمایل خود را از خواندن از دست ندهد. بنابراین می‌توان گفت که دسته بندی و کادر بندی متون و استفاده از رنگ‌ های مختلف باعث چشم نواز بودن متن خواهد شد.
  • تراز بندی متون: در هنگام نوشتن متون بایستی توجه کرد که ابتدا و انتهای خطوط در هر کادر متن با فونت مشخص بایستی یکسان ‌شود. تراز بندی متن در تمامی طرح‌‌ها دارای اهمیت ویژه‌ای است. اگر در پروژه گرافیکی خود متن کوتاهی دارید و نمی‌توانید انتهای خطوط را یکسان کنید به رعایت چپ چین و راست چین بودن خطوط در تمام بخش‌ها توجه کنید.
  • رعایت خوانایی: در هنگام نوشتن متون برای خواندنی بودن متن، رعایت خوانایی الزامی است. در طراحی گرافیکی از فونت ‌های ساده بسیاری در زبان فارسی می توان استفاده کرد تا مخاطب در مدت زمان کوتاهی متن را بخواند.
  • شناسایی هدف: قبل از طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ بایستی نوع نیاز مخاطب و رده سنی را شناسایی کرد تا الگوی مناسبی را با توجه به آن ارائه کرد. تخصیص بهترین نمونه‌ها برای هر جامعه هدفی با در نظر گرفتن فونت خاص با توجه به رده سنی و اجتماعی و غیره میسر می ‌شود.

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏

اهمیت طراحی گرافیکی حروف فارسی

طراحی گرافیکی حروف الفبای فارسی

یکی از عناصر برجسته فرهنگ ایرانی خط است که جایگاه ارزشمندی در فرهنگ ما دارد. نگاشتن حروف فارسی به بار بصری دارای کارکردی همسو با تصویر است. جایگاه ممتاز حروف نگاری در هنر ایران به علت قابلیت‌های زیبایی شناختی و ویژگی‌های کاربردی خاص آن در همه شاخه‌های هنرهای تجسمی به ویژه گرافیک می‌باشد. از جمله نکات مهمی که هر طراح گرافیک بایستی به آن توجه کند نقش اطلاع رسانی زیبایی (خوانایی) و جلوه مندی بصری (خواندنی بودن آن) است. ضروری ترین اصول اولیه برای هر طراح گرافیک و حروف نگار شناخت ویژگی‌های بصری حروف فارسی و درک توانمندی آن در هنر خوشنویسی می ‌باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شکل گیری فضای تایپ و نوشتن دیجیتال شاهد طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ در شکل‌های تازه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی بوده‌ایم. یک اثر گرافیکی را دو مسئله تصویر و تایپ می‌سازد. به طور معمول دست خط هر فردی در جامعه دارای اهمیت است. تایپ انتقال دهنده مفاهیم مکتوب است که مانند دست خط دارای کاراکتر و فرهنگ و زیبایی شناختی خاص خودش می‌باشد. مفهومی که تایپ دارد به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به مخاطب منتقل می‌شود مثل فونت خشنی که برای انتقال مفهوم خشونت کارایی دارد. فونت نهایی با انجام تحقیقات روی پیشینه حروف و پس از اتودهای دستی و طی مرحله دیجیتال ایجاد می‌شود.

 طراحان گرافیک کارهای بسیار تازه و خوبی را تولید کرده‌اند اما متاسفانه عرضه محصولات آن‌ها به دلیل نبود پشتوانه قوی برای محصولاتشان و احتمال سرقت هنری اثرشان به تعویق می‌افتد. بنابراین فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای رعایت حقوق مولف ضروری است.

وزارت فرهنگ و ارشاد در تلاش است تا خلا فرهنگی و قانونی را جبران کند و حمایتی برای دوستانی که در حوزه طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ مهیا سازد. طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ دارای هزینه‌های زمانی، تحقیقاتی و مالی است.

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏

طراحی گرافیکی حروف الفبای فارسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

سفارش آنلاین طراحی گرافیکی حروف فارسی برای آموزش

امروزه نسل جوانی که فعال در حوزه طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ هستند، جدی و پر تلاش وارد این عرصه شده‌اند. این افراد به تولید اثر تازه و نو علاقه دارند اما نیازمند حمایت‌هایی از سوی مسئولان هستند. در هنگام سفارش محصول مورد نظر بایستی به رتبه بالای محصول از لحاظ گرافیک و دیزاین توجه شود تا در استفاده فونت مورد نظر مشکلی پیش نیاید.

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ با گسترش بیزینس‌ها و کسب و کارهای فروش اینترنتی و بازاریابی دیجیتال بسیار پر کاربرد شده است. فریلنسرها و شرکت‌های طراحی گرافیکی حروف فارسی فونت‌های خاص و متمایزی ارائه می ‌دهند که به دلیل وجود بازار رقابتی می ‌باشد.

 سفارش دهندگان و مخاطبان طراحی حروف فارسی برای داشتن تایپی فیسی متمایز و سالم توقع و انتظار بالایی دارند. تایپ فیس‌های طراحی شده نباید دستخوش تکرار، شباهت‌ها، ایرادهای طراحی و فنی شوند. در حال حاضر می توانید به راحتی به سفارش آنلاین فونت دلخواه خود از شرکت ایران تایپیست بپردازید. فونت‌ های ارائه شده توسط این شرکت دستخوش تکرار نشده‌اند و هیچ‌گونه شباهتی ندارند و ایرادهای طراحی و فنی در آن‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین با خیالی آسوده به سفارش فونت دلخواه خود از این شرکت نمایید تا از کیفیت بی نظیر و قیمت منصفانه آن بهره ‌مند شوید.

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏

سفارش آنلاین طراحی گرافیکی حروف فارسی برای آموزش

طراحی گرافیکی حروف فارسی برای لوگوتایپ

آشنایی با تاریخچه خط فارسی و انواع اقلام آن برای طراحی یک لوگوتایپ فارسی الزامی است. مسیر درست برای شروع طراحی گرافیک تحلیل و بررسی لوگوتایپ‌ های مطرح، کمک کننده است. طراحی گرافیکی حروف فارسی برای لوگوتایپ به صورت حروف کامل و یا به صورت حروف اختصاری با استفاده از چهار روش زیر میسر می‌شود:

  • لوگوتایپ‌های مبتنی بر اجزای خوشنویسی: گرافیست ها به‌ طور مداوم به خطوط معمولی بخاطر پتانسیل‌شان توجه می ‌کنند. در دوران مدرن، لوگوتایپ ها بر اساس خوشنویسی ساخته می شدند که دلیل آن شکوه، تنوع اشکال، ترکیب بندی و قابلیت های بصری متعددی است که بر اساس قوانین و هندسه خاصی شکل گرفته اند. طراحان مدرن به کمک خوشنویسی از دو استراتژی استفاده می کنند:
  • در شکل گیری لوگوتایپ‌ها قواعد خوشنویسی کاملاً رعایت شده است.
  • طراح لوگوتایپ در بهره گیری از اقلام خوشنویسی با ایجاد تغییرات و دخل و تصرف در قواعد خط سعی بر ارائه فرم جدید دارد. شناخت کامل از خوشنویسی مستلزم ایجاد این تغییرات می ‌باشد تا شاکله کلی خط آسیبی نبیند. در این روش در ابتدا بایستی به نگارش کلمه با یکی از شیوه‌های خوشنویسی پرداخت. سپس به اعمال تغییرات با پشتکار، حوصله و نظم و دقت بالا طبق مراحل بعدی پرداخت که عبارتند از: تغییر در ضخامت و ارتفاع حروف، ساده کردن شکل حروف، تغییر در کرسی حروف، تغییر در زاویه کرسی حروف، بررسی اتصال حروف، خط در قالب‌های هندسی.
  • طراحی لوگوتایپ مبتنی بر خطوط دست نویس: هر یک از ابزار و وسایل مورد استفاده برای نوشتن، شکل خاصی از حروف فارسی را ایجاد می‌کنند. حتی تغییر در زاویه حرکت دست در طراحی گرافیکی حروف فارسی تاثیر می‌گذارد. نتایج به دست آمده تکرار نشدنی و منحصر به فرد می‌باشد. کاربردی‌ترین ابزارها در نگارش حروف فارسی شامل مواردی همچون قطره چکان، قلم مو، ماژیک‌های نوک گرد و تخت، قلم موهای نوری و نوت می‌باشد. امتیازات این شیوه نوشتاری سادگی، بی تکلفی، راحتی، رهایی، هیجان و عاری از هر گونه نظم و قاعده هندسی می ‌باشد. برای اجرای این روش بایستی به توصیه‌های زیر دقت کنید.
  • دست نوشته: شما یک دستخط جالب از قلم خود انتخاب خواهید کرد، قلم کودکی که تازه نوشتن را به خوبی آموخته است، فردی که تا حد زیادی از هویت خوشنویسی محافظت کرده است، پس از انتخاب گزینه مورد نیاز، برای بررسی آن را بزرگنمایی کنید. ، راهکارهای عکاسی و فتوکپی و انجام اصلاحات لازم برگزینید. در این مرحله ترکیب هایی را انتخاب کنید که برای موضوع مناسب تر هستند.
  • نگارش با قلم مو: در ابتدا برای نگارش با قلم مو، حروف کلمه را به صورت جداگانه و به تعداد زیاد و به شکل‌های مختلف بنویسید. نتایج به دست آمده وابسته به مواردی همچون انتخاب نوع کاغذ، غلظت مرکب و سرعت نوشتن می‌باشد.
  • نگارش با قلم نوک: در این نوع از نگارش از قلم خوشنویسی استفاده شده است. در این نوع باید نقطه نوشته خود را از ابتدا تا پایان کار برای حفظ ضخامت حروف و همخوانی ترکیب بندی و قوام طراحی گرافیکی حروف فارسی ثابت نگه دارید.
  • لوگوتایپ‌هایی که با استفاده از حروف تایپی ساخته می‌شوند: یکی از پرکاربردترین روش‌های طراحی لوگوتایپ‌ها ساختن لوگوتایپ‌ها با استفاده از حروف تایپی می‌باشد. برای طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏ فقط کافی است که قلم مناسب و تایپ مورد نظر را انتخاب کنید. بیشتر طراحان از قلم‌های تایپی استفاده می‌کنند که دلیل آن انعطاف پذیری، سهولت در خوانایی، به روز بودن و دسترسی آسان، تنوع قلم‌های تایپی، سرعت در نگارش و امکان بسیار خوب برای ذوق آزمایی می‌باشد. این اقلام در یک ترکیب تایپوگرافی بیانگر مفهوم و بیان نوشته قبل از خواندن هستند. اما مواردی همچون ضخامت مناسب برای حروف، تعادل و توازن کلمه، شکل فضای منفی حروف و کلمه، تناسب فرم و محتوا، خاص کردن نشانه نوشته خود، نقش نقطه در ترکیب کلمه، اضافه کردن عناصر تصویری به کلمه، تاثیرات رنگ در نشانه برای طراحی لوگوتایپ‌ها در این شیوه ضروری می‌باشند.
  • لوگوتایپ هایی که ساختار هندسی دارند: در این استراتژی، طرح لوگوتایپ را با حروف تخیلی مدیریت می کنیم و با توجه به چیدمان به صورت هندسی کاملا برنامه ریزی شده و بر اساس یک بررسی کلی، شکل گرفته است. برای انتقال سریع پیام لوگو تایپ به مخاطبان، با مواردی مانند انسجام لوگو تایپ، طراحی مجدد، هماهنگی لوگوتایپ با مجموعه حروف الفبای بومی خواهید پرداخت.

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏

طراحی گرافیکی حروف فارسی برای لوگوتایپ

طراحی گرافیکی فانتزی حروف فارسی

یکی از انواع حروف فارسی طراحی شده توسط طراحان گرافیک حروف فارسی فانتزی می‌باشد. طراحی گرافیکی خطوط بولد و فانتزی برای پوسترهای کودکانه کاربرد دارد. مخاطبان و علاقه مندان زیادی به دنبال فونت‌های فانتزی هستند. فونت‌های فانتزی دارای طراحی بسیار حرفه‌ای و استاندارد و هماهنگی عالی در بین حروف هستند. این فونت حرفه‌ای برای تایپوگرافی بسیار زیبا است و به پای ثابت طرح‌های شما تبدیل خواهد شد.

در نوشتن متون علاوه بر جذابیت مفهوم بایستی به جذابیت ظاهری نیز توجه کرد تا خواندن متن مورد نظر توسط مخاطب با استقبال همراه شود. در این صورت خواننده با متن ارتباط بهتری برقرار خواهد کرد و اشتیاق بیشتری برای خواندن خواهد داشت. بنابراین فونت‌های فارسی فانتزی می ‌توانند خواننده را ترغیب به خواندن متن کنند.

طراحی گرافیکی حروف فارسی ‏

طراحی گرافیکی فانتزی حروف فارسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه طراحی گرافیکیطراحی گرافیکیطراحی بنرطراحی لوگو

سوالات متداول

طراحی گرافیکی حروف فارسی کاربردهای فراوانی دارد که از جمله آن، ایران تایپیست به طراحی حروف جلد کتب، پوسترها، کارت ویزیت، لوگوتایپ‌ ها و غیره می ‌پردازد.

از مهم ‌ترین ویژگی‌ های طراحی گرافیکی حروف فارسی مجموعه ایران تایپیست عبارتند از:  برجسته و متمایز شدن نام برند، ماندگار شدن نام در ذهن مخاطب، بهتر شناخته شدن نام مخاطب، تاثیر در بازاریابی و برندینگ شرکت.

طراحی گرافیکی لوگوتایپ‌ها توسط کارشناسان ایران تایپیست براساس چهار روش میسر می‌شود که عبارتند از: طراحی لوگوتایپ‌ها براساس اقلام خوشنویسی، طراحی لوگوتایپ‌ها براساس با ایجاد تغییرات و دخل و تصرف در اقلام خوشنویسی، طراحی لوگوتایپ با خطوط دست‌نویس، طراحی لوگوتایپ با خطوط تایپی و طراحی لوگوتایپ ‌هایی که ساختار هندسی دارند.

مجموعه ایران تایپیست به ارائه فونت‌ های فانتزی نیز می ‌پردازد. فونت ‌های فانتزی ارائه شده توسط این شرکت دارای طراحی بسیار حرفه‌ای و استاندارد و هماهنگی عالی در بین حروف هستند.


نویسنده: سارا اخلاقی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/1/19 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 3540 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی گرافیکی طراحی فونت های فارسی طراحی حروف فارسی لوگو تایپ فارسی طراحی گرافیکی فانتزی حروف

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :