یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

نویسنده: سارا اخلاقی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/12/22 ساعت 09:00:00 بازدید: 77 امتیاز 0 از 0 نظر

امروزه بسیاری از کسب‌وکارها، برندها و شرکت‌ها برای افزایش فروش محصولات خود در شبکه‌های اجتماعی اقدام به استفاده از بنر می‌کنند. طراحی بنر شبکه های اجتماعی باید با بهترین کیفیت ممکن انجام شود تا بتوان شاهد بازده فوق‌العاده‌ای از آن‌ها بود. دنیای اینترنت کاربران بسیاری دارد؛ به همین علت اگر بنرهای جذاب و شیکی را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید، می‌توانید به برندسازی در مدت‌زمان کوتاهی امیدوار باشید. ایران تایپیست یکی از مجموعه‌هایی به شمار می‌رود که در زمینه طراحی انواع بنرها برای وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند. اگر به دنبال بهترین بنرها هستید، کافی است به طراحان این مجموعه اعتماد کنید.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

بررسی نکات طراحی بنر شبکه های اجتماعی

بنرهای شبکه‌های اجتماعی چیستند؟

از اصلی‌ترین ابزارها به منظور تبلیغات دیجیتال می‌توانیم به بنرها اشاره کنیم. بنر شبکه اجتماعی می‌تواند از عناصر مختلفی تشکیل شود که برخی از آن‌ها شامل تصاویر، متون، لوگو، شعار و... هستند. این عناصر و المان‌ها به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. این بنرها مطابق با نیاز کسب‌وکارها طراحی می‌شوند و سپس می‌توان آن‌ها را در صفحه اجتماعی مورد نظر آپلود کرد. از جمله شبکه‌های اجتماعی که امکان بارگذاری بنر در آن‌ها وجود دارد می‌توانیم به فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و... اشاره داشته باشیم. به‌کارگیری هر کدام از المان‌ها باید با توجه به نکات گوناگونی صورت بگیرد تا بتوانند به خوبی نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. در واقع می‌توانیم این‌طور بیان کنیم بنرها ابزاری قدرتمند هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند تعامل را افزایش دهد و با مخاطبان ارتباط فعال ایجاد کند.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

اهمیت استفاده از بنر در شبکه اجتماعی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

اندازه‌ها و ابعاد مناسب برای بنرهای شبکه‌های اجتماعی چیست؟

در طراحی بنر شبکه های اجتماعی باید به نکات گوناگونی توجه داشته باشید که یکی از آن‌ها ابعاد است. با توجه به شبکه اجتماعی، سایز و ابعاد بنر نیز با یکدیگر متفاوت هستند؛ به همین علت زمانی که سفارش خود را ثبت می‌کنید، ذکر نام شبکه اجتماعی مربوطه را نباید از یاد ببرید. ابعاد مناسب شبکه‌های اجتماعی برای طراحی بنر شامل گزینه‌های زیر هستند:

  1. اینستاگرام: بنرهای اینستاگرام می‌توانند به دو صورت استوری و پست آپلود شوند. اگر بنرها حالت عکس داشته باشند، در آن صورت طراحی آن‌ها باید در ابعاد 1080 در 1080 پیکسل انجام شود. اگر بنرها را بخواهید در قالب استوری طراحی کنید، نیاز است ابعاد آن‌ها 1920 در 1080 پیکسل باشند. اگر به دنبال این هستید بیشترین تعامل را با مخاطب داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم بنرها را در قالب استوری طراحی کنید.
  2. پینترست: بنر پینترست باید دارای عرض 236 پیکسل و ارتفاع 660 پیکسل باشد. همچنین نسبت آن می‌تواند 2:3 در نظر گرفته شود.
  3. توییتر: پست‌های توییتر باید با ابعاد 1200 در 675 پیکسل طراحی شوند. نکته‌ای که اهمیت دارد این است بنرهای توییتر به هیچ عنوان نباید حالت افقی داشته باشند.
  4. یوتیوب: ساخت کاور برای یوتیوب کار چندان راحتی نیست؛ زیرا سایز آن‌ها بزرگ است و تمامی المان‌ها باید در بهترین کیفیت ممکن در بنر جای بگیرند. مناسب‌ترین ابعاد برای بنر یوتیوب 1440 در 2560 پیکسل است.

محتوای بصری بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در ذهن مخاطب ماندگار شود. اگر طراحی بنر شبکه های اجتماعی در بهترین کیفیت ممکن انجام شود، در آن صورت مخاطبان تا سه روز می‌توانند آن را به خاطر بسپارند. در کل بنرهای شبکه اجتماعی باید بهینه باشند تا بتوانند اثرگذاری خود را اعمال کنند. طراحان ایران تایپیست با در نظر گرفتن تمامی استانداردهای موجود بهترین بنرها را در اختیارتان قرار خواهند داد.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

ابعاد مناسب شبکه‌های اجتماعی

اهمیت استفاده از متن در بنرها چیست؟

یکی از مواردی که در طراحی بنر شبکه اجتماعی اهمیت دارد، متن است. متنی که در بنرها به کار می‌رود، باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا بتواند در جذب مخاطب مؤثر واقع شود. یک کمپین تبلیغاتی با انتخاب متن مناسب می‌تواند به موفقیت برسد و پیروزی‌های مختلفی را کسب کند؛ این در حالی است اگر متن‌ها نامناسب و غیراستاندارد باشند، می‌توانند باعث شکست شوند. در رابطه با متن نکات گوناگونی وجود دارند که توجه به آن‌ها را باید در اولویت قرار دهید.

به عنوان مثال متن‌ها نباید طولانی باشند؛ زیرا مخاطبان حوصله خواندن نوشته‌های زیاد را ندارند. تنها از چند کلمه جذاب و تأثیرگذار استفاده کنید تا از این طریق بتوانید دیدگاه مثبتی در ذهن مخاطب داشته باشید. اگر شعارهای تبلیغاتی کوتاه، مفید، مختصر و جذاب باشند، این قابلیت را دارند تا باعث افزایش نرخ کلیک در سایت شوند. همچنین زمانی که متن کوتاه باشد، کاربر فرصت کافی برای خواندن آن و همچنین توجه به تمام عناصر بنر را خواهد داشت. این موضوع کمک بزرگی برای برندسازی است. شما می‌توانید سفارش طراحی بنر برای شبکه اجتماعی را به مجموعه ایران تایپیست بسپارید.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

اصول استفاده از متن در بنر


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

آیا باید لوگو یا نشان تجاری در بنر وارد شود؟

در طراحی بنر شبکه های اجتماعی استفاده از لوگو یا نشان تجاری نباید فراموش شود. در واقع یکی از مهم‌ترین المان‌ها در این بنرها، لوگو است. افرادی که به دنبال برندسازی و سرمایه‌گذاری روی انواع استراتژی‌های بازاریابی هستند، از اهمیت لوگو یا نشان تجاری نباید غافل شوند. اگر لوگو طراحی خوبی داشته باشد و همچنین در جای مناسب قرار بگیرد، می‌تواند در بیشترین سرعت توجه مخاطبان را به خود جلب کند و نرخ کلیک را افزایش دهد. طرز قرار گرفتن لوگو یا نشان تجاری بستگی به سایر عناصر دارد؛ اما به طور کلی گوشه سمت چپ یا راست را بدین منظور انتخاب می‌کنند. سایر عناصر نیز باید در مرکز بنر قرار بگیرند تا بتوانند بیشترین تأثیر را در جذب مخاطب داشته باشند. تصاویری که برای پس‌زمینه انتخاب می‌شوند، باید در فاصله مشخصی از لوگو قرار بگیرند.

همان‌طور که می‌دانید در زبان فارسی حروف و جملات از سمت راست خوانده می‌شوند؛ به همین علت نظر مخاطب در ابتدا به همین بخش جلب می‌شود. به دلیل اهمیت این موضوع طراحان حرفه‌ای از گوشه سمت راست برای قرار دادن لوگو بهره می‌برند. در کنار لوگو باید متن، تصاویر، رنگ، فونت و... نیز در جایگاه مناسب قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود بنرها به خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی به کمک برندها بیایند؛ به همین علت باید اطمینان حاصل کنید که بنر شما به دست حرفه‌ای‌ترین افراد طراحی می‌شود. طراحان مجموعه ایران تایپیست می‌توانند کمک بزرگی برای شما در این زمینه باشند.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

اهمیت لوگو یا نشان تجاری

خدمات با کیفیت طراحی بنر شبکه های اجتماعی

بدون شک بنرها به دلیل سبک خاصی که دارند، می‌توانند در انواع شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند و از این طریق مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. طراحی بنر شبکه های اجتماعی باید با توجه به اصول مختلفی انجام شود تا بتوان شاهد بهترین کیفیت از آن‌ها بود. در واقع زمانی می‌توانیم بگوییم خدمات یک مجموعه کیفیت بالایی دارند که تمامی استانداردهای طراحی را در نظر بگیرند. از جمله این جمله استانداردها می‌توانیم به گزینه‌ها زیر اشاره داشته باشیم:

  • استفاده از پوشش‌های شفاف را فراموش نکنید.

بنر شبکه اجتماعی باید به اندازه‌ای حرفه‌ای باشد تا بتواند نظر مخاطبان را جلب کند. یکی از تکنیک‌های حرفه‌ای که می‌توان از آن استقبال کرد، استفاده از پوشش شفاف است. در واقع پوشش‌ها می‌توانند به دو صورت رنگی یا غیر رنگی باشند و اعمال آن‌ها با کمک برنامه فتوشاپ امکان‌پذیر است. طراحان برای استفاده از این تکنیک باید تسلط بالایی به فتوشاپ داشته باشند. این پوشش‌ها باعث تغییر شفافیت تصاویر می‌شوند و می‌توانند خوانایی عناصر درج شده را افزایش دهند.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

استفاده از پوشش‌های شفاف

  • استفاده از فونت مناسب نباید از یاد برده شود.

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی بنر شبکه های اجتماعی استفاده از فونت مناسب است. پیشنهادهای مختلفی درباره این موضوع وجود دارند. به عنوان مثال اگر شرکت شما یک فونت رسمی و انحصاری دارد، توصیه می‌کنیم آن را در تمامی بنرهای خود به کار بگیرید. این تداوم باعث می‌شود در عرصه برندسازی و جذب مخاطب موفق عمل کنید. در واقع مخاطبان با دیدن مداوم فونت، یاد برند شما می‌افتند و به همین طریق در ذهن آن‌ها جای باز خواهید کرد. اگر فونت انحصاری ندارید، هیچ مشکلی وجود ندارد. پیشنهاد می‌دهیم برای طراحی بنرهای شبکه‌های اجتماعی از فونت‌های موجود و فانتزی بهره ببرید. البته فانتزی بودن فونت‌ نباید به گونه‌ای باشد که از میزان خوانایی بکاهد. در کل سادگی و خوانایی فونت دو نکته مهمی به حساب می‌آیند که می‌توانند در تغییر نظر مخاطب مؤثر عمل کنند.

توجه به سایز فونت در بنر نیز نباید فراموش شود. سایز فونت نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد. باید سایز را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب با همان اولین نگاه بتواند به خوبی متوجه متن درج شده روی بنر شود. نکته دیگری که از توجه به آن نباید غافل شوید، مکان قرارگیری فونت است. فونت‌ها و متون به هیچ عنوان نباید روی عکس درج شوند؛ زیرا این کار باعث می‌شود تصاویر آن‌طور که باید دیده نشوند. این کار از جذابیت بنر به شدت کم می‌کند و تأثیر متن و تصویر را از بین می‌برد. برای اینکه از این کارها جلوگیری کنید، می‌توانید سفارش طراحی بنر خود را به مجموعه ایران تایپیست بسپارید. طراحان این مجموعه می‌توانند از بهترین فونت‌ها برای بنرهای شما استفاده کنند و از این طریق نرخ کلیک را افزایش دهند.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

به کار گرفتن مناسب‌ترین فونت‌ها

  • اصل ساده کار کردن را از قلم نیندازید.

سادگی در طراحی بنر شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت دارد. فکر نکنید با پیچیده کردن بنرها می‌توانید مخاطبان را بیشتر به خود جذب کنید. در کل کاربران از پیچیدگی فراری هستند و به بنرهای ساده و قابل فهم بیشتر جذب می‌شوند. شما نیز حد اعتدال را در طراحی بنر رعایت کنید و از عناصر ساده و شیک بهره ببرید. مطمئن باشید ساده بودن یک بنر بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کنید می‌تواند نظر مخاطب را با شما همراه سازد. هنگام ثبت سفارش طراحی بنر این موضوع را حتماً با طراحان در میان بگذارید. لازم به ذکر است بنرهای ساده نه تنها باعث افزایش نرخ کلیک می‌شوند؛ بلکه می‌توانند از هزینه‌های مورد نیاز نیز بکاهند. در واقع شما با انتخاب بنر ساده می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

  • انیمیشن می‌تواند در بنر شبکه اجتماعی مؤثر واقع شود.

در طراحی بنر شبکه های اجتماعی می‌توانید روی استفاده از انیمیشن نیز تمرکز کنید. انیمیشن‌ها اگر جذابیت کافی داشته باشند، می‌توانند در جذب مخاطب و افزایش نرخ کلیک بسیار مؤثر عمل کنند. طراحی زیرکانه انیمیشن‌ها می‌تواند حواس مخاطب را به شما پرت کند که خود یک نقطه قوت بزرگ است. البته پخش انیمیشن نباید به حدی زیاد باشد که باعث حواس‌پرتی مخاطب و منفی شدن نظر او شود. پخش انیمیشن می‌تواند بین 7 تا 10 بار باشد. همچنین پیشنهاد می‌دهیم پیام بنر را در ابتدای انیمیشن قرار دهید. با این کار می‌توانید مخاطبان را بیشتر به سمت خود بکشانید.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

تأثیرگذاری انیمیشن در بنر شبکه اجتماعی

  • استفاده ویژگی تعاملی فراموش نشود.

در طراحی بنر شبکه های اجتماعی باید از ویژگی‌های تعاملی بهره ببرید تا بنر شما بتواند در جذب مخاطب موفق عمل کند. ویژگی تعاملی نکته بسیار مهمی است که از توجه به آن نباید غافل شوید. این ویژگی همان کال تو اکشن یا دکمه فراخوان است. برای اینکه مخاطب به کلیک ترغیب شود، حتماً از کلمات جذاب و کاربردی استفاده کنید. متداول‌ترین جمله فراخوان "اینجا کلیک کنید" است؛ اما شما می‌توانید با خلاقیت خود جملات بهتری را به کار بگیرید. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد.

  • حتماً مناسب‌ترین رنگ‌ها را در بنر شبکه اجتماعی به کار ببرید.

نکته آخری که هنگام طراحی بنر شبکه اجتماعی باید به آن توجه داشته باشید، رنگ است. برخی از رنگ‌ها می‌توانند باعث جذب مخاطبان بیشتری شوند. از جمله رنگ‌هایی که باعث افزایش نرخ کلیک می‌شوند، می‌توانیم به آبی، زرد و سبز اشاره کنیم. تأثیر این رنگ‌ها در مقایسه با مواردی همچون سیاه و سفید بسیار بیشتر است. رنگ قرمز نیز می‌تواند حس عصبانیت و هیجان را در افراد به وجود بیاورد؛ ازاین‌رو تعادل را در استفاده از این رنگ در نظر بگیرید.

طراحی بنر شبکه های اجتماعی

استفاده از مناسب‌ترین رنگ‌ها هنگام طراحی بنر

سخن آخر

شبکه‌های اجتماعی گستردگی بسیاری دارند و هر کدام از آن‌ها میلیون‌ها مخاطب را به خود اختصاص داده‌اند؛ به همین علت اگر به دنبال برندسازی، معرفی خدمات و فروش محصولات خود هستید، پیشنهاد می‌دهیم نسبت به آپلود بنر در آن‌ها اقدام کنید. برای جذب مخاطب بنرهای شما باید کیفیت بالایی داشته باشند. طراحی بنر شبکه های اجتماعی باید با توجه به اصول گوناگونی انجام شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به فونت مناسب، تصاویر با کیفیت، ابعاد متناسب و... اشاره داشته باشیم. در این مطلب به صورت کامل به معرفی این پارامترها پرداختیم. اگر برای شبکه‌های اجتماعی به دنبال یک بنر مناسب هستید، پیشنهاد می‌دهیم با ایران تایپیست در ارتباط باشید. طراحان این مجموعه با در نظر گرفتن تمامی استانداردها بهترین بنرها را تحویل شما می‌دهند؛ پس همین حالا برای ثبت سفارش طراحی بنر اقدام کنید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

طراحی گرافیکی طراحی کاتالوگ هزینه طراحی گرافیکی طراحی بنر

سوالات متداول

بله؛ هر کدام از شبکه‌های اجتماعی فضای مخصوص خود را دارند. بنری که برای اینستاگرام طراحی می‌شود را نمی‌توانید به عنوان کاور در پست‌های یوتیوب مورد استفاده قرار دهید. طراح باید هنگام طراحی به ابعاد مناسب هر یک از شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشد.

لوگو یکی از مهم‌ترین عناصر بنر شبکه اجتماعی است. طراحان باید لوگو را در گوشه سمت راست یا سمت چپ قرار دهند. قرار دادن لوگو در این دو بخش می‌تواند باعث جذب مخاطبان بسیار شود.

به طور کلی نمی‌توان یک رقم ثابت را به عنوان هزینه طراحی بنر شبکه اجتماعی تعیین کرد؛ زیرا پارامترها و عوامل مختلفی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هزینه‌ها را دستخوش تغییر می‌کنند. نوع بنر، زمان تحویل سفارش و ابعاد از جمله عوامل هستند.

اگر به دنبال دریافت برترین خدمات طراحی بنر شبکه های اجتماعی هستید، می‌توانید با مجموعه ایران تایپیست در تماس باشید. طراحان این مجموعه می‌توانند بهترین بنرها را با کمترین هزینه ممکن طراحی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند.


نویسنده: سارا اخلاقی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/12/22 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 77 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ساخت بنر شبکه های اجتماعی طراحی بنر اینستاگرام طراحی گرافیکی بنر پیچ طراحی بنر برای شبکه های اجتماعی طراحی بنر تبلیغاتی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :