شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

طراحی بنر برای چاپ

نویسنده: زهرا خلف زاده طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/10/10 ساعت 08:00:00 بازدید: 134 امتیاز 0 از 0 نظر

بنرها یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ به شمار می‌روند. بنرهای چاپی را می‌توان در مکان‌های مختلف نصب کرد؛ اما موضوعی که اهمیت دارد طراحی آن‌ها است. طراحی بنر برای چاپ باید در بهترین کیفیت انجام شود تا بتواند به خوبی به جذب مشتریان بپردازد. حالا سؤالی که مطرح می‌شود این است چگونه می‌توانیم از یک بنر چاپی جذاب بهره‌مند شویم؟ عوامل و پارامترهای گوناگونی در این راستا وجود دارند؛ اما بدون شک مهم‌ترین آن‌ها استفاده از بهترین طراحان است. ایران تایپیست با بهره‌مندی از بهترین نیروها می‌تواند بنرهای با کیفیتی را برای شما طراحی کند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

چگونه می‌توانیم بنرهای چاپی جذاب تولید کنیم؟

به منظور طراحی بنر برای چاپ باید به پارامترها و عوامل گوناگونی توجه داشت تا از این طریق بتوان تأثیرگذاری را افزایش داد. رنگ‌ها، فونت‌ها، تصاویر و... به گونه‌ای هستند که اگر به درستی انتخاب نشوند، از جذابیت بنر کم می‌کنند؛ به همین علت باید کاملاً اصولی آن‌ها را در بنر به کار گرفت و به استانداردهای موجود نیز نهایت توجه را داشت. حالا در ادامه به یک سری اصول و استانداردها خواهیم پرداخت که به طراحی یک بنر چاپی جذاب کمک می‌کنند.

1.نکته اول هنگام طراحی بنر: توجه به فونت و سایز آن

اولین نکته‌ای که هنگام طراحی بنر باید به آن توجه داشت، فونت است. یک بنر تشکیل‌شده از المان‌های مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به متن اشاره کنیم. در واقع با کمک متن می‌توان شعار و هدف از تبلیغ را به مخاطب انتقال داد؛ به همین علت فونتی که برای نوشتن جملات انتخاب می‌شود، باید خوانایی داشته باشد. تا جایی که می‌توانید باید از انتخاب فونت‌های شکسته دوری کنید؛ زیرا در نگاه اول ناخوانا به نظر می‌آیند و مخاطبان بدون صرف وقت مکان را ترک خواهند کرد. فونت‌های ساده ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها هستند.

همچنین در کنار نوع فونت باید به سایز آن نیز توجه نشان دهید. گاهی وقت‌ها بنر در ارتفاع زیاد نصب می‌شود و یا افراد در فاصله خاصی از آن قرار دارند. در این شرایط سایز فونت باید به گونه‌ای انتخاب شود که بتوان نوشته‌ها را به راحتی خواند. هرچقدر اندازه نوشته درشت‌تر باشد، به همان اندازه نیز خواندن برای مخاطبان و رهگذران آسان‌‌تر خواهد بود. البته توجه داشته باشید سایز فونت با اندازه تصاویر هماهنگی داشته باشد تا هیچ مشکلی به وجود نیاید. در مجموعه ایران تایپیست به این نکات مهم هنگام طراحی بنر برای چاپ توجه می‌شود و می‌توانید از این بابت خاطر جمع باشید. هنگام ثبت سفارش باید ابعاد بنر چاپی خود را با طراح در میان بگذارید تا سایز نوشته برای همین اساس انتخاب شود.

طراحی بنر برای چاپ

اهمیت انتخاب فونت مناسب هنگام طراحی بنر

2. نکته دوم هنگام طراحی بنر: توجه به رنگ‌ها

هیچ چیز به اندازه رنگ‌ها نمی‌‌توانند جذابیت یک بنر را افزایش دهند. رنگ‌هایی که انتخاب می‌شوند باید با یکدیگر هارمونی کامل داشته باشند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های مکمل هم استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال رنگ‌های بنفش و زرد می‌توانند به جذابیت بنر اضافه کنند. همچنین اگر به دنبال جلب توجه بیشتر هستید، استفاده از رنگ‌های متضاد نیز انتخاب مناسبی است.

در ادامه درباره رنگ‌ها توضیحات بیشتری خواهیم داد؛ اما نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است حتماً محل ایده‌آل برای نصب بنر را انتخاب کنید و سپس به فکر طراحی باشید؛ زیرا ممکن است رنگ دیوارها و... با رنگ‌های انتخاب شده در بنر یکسان باشند. همین موضوع باعث کاهش جذابیت بنر خواهد شد. اگر به دنبال انتخاب بهترین رنگ هستید، می‌توانید از ایران تایپیست مشاوره رایگان دریافت کنید. مطمئن باشید بهترین رنگ‌ها هنگام طراحی بنر شما به کار گرفته خواهند شد.

3. نکته سوم هنگام طراحی بنر: به ابعاد بنر توجه کنید

نکته بعدی هنگام طراحی بنر برای چاپ مربوط به ابعاد است. بنرها می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. برای تعیین ابعاد بنر نیاز است در ابتدا مکان مورد نظر را مشخص کنید. اگر به این موضوع بی‌توجه باشید بعد از چاپ متوجه خواهید شد بنر یا کوچک بوده یا بسیار بزرگ است. در این صورت دیگر کار از کار گذشته است و نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. در این شرایط هزینه و زمان شما هدر می‌روند و باید مجدد نسبت به ثبت سفارش اقدام کنید. درصورتی‌که از همان ابتدا کار را به ایران تایپیست بسپارید، با این دردسرها مواجه نخواهید شد؛ زیرا طراحان تا زمانی که ابعاد دقیق را ندانند، فرایند طراحی را شروع نخواهند کرد که این کار کاملاً به نفع شما خواهد بود.

طراحی بنر برای چاپ

توجه به ابعاد بنر هنگام طراحی

4. نکته چهارم: تصاویر فراموش نشوند

بدون شک تصاویر در طراحی بنر برای چاپ بسیار اهمیت دارند و نباید نسبت به آن‌ها بی‌توجه باشید. تصاویر برای بسیاری از افراد بسیار جذاب هستند. باتوجه‌به محتویات و موضوع بنر باید تصاویر را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر مخاطبان بنر کودکان هستند، حتماً از تصاویری بهره ببرید که برای آن‌ها جذابیت دارند. هرچقدر تصاویر رنگی‌تر باشند، نظر کودکان را بیشتر به خود جلب خواهند کرد.

طراحی بنر بزرگسالان نیز قوانین مخصوص به خود را دارد. در این شرایط نیز باید از تصاویر بسیار کاربردی بهره ببرید. این تصاویر می‌توانند به صورت آماده باشند؛ اما پیشنهاد می‌کنیم از عکس‌هایی استفاده کنید که توسط خود شما طراحی شده‌‌اند. این تصاویر برای مخاطب تازگی بیشتری دارند و نظر آن‌ها را به خود جلب خواهند کرد. در کنار موضوع تصاویر به تعداد آن‌ها نیز توجه داشته باشید. تصویر در تعداد بالا می‌تواند مخاطبان را از هدف اصلی دور کند و تصویر در تعداد پایین نیز باعث کاهش جذابیت بنر می‌شود؛ پس باید تعادل را رعایت کنید تا از یک بنر جذاب و کاربردی بهره‌مند شوید.

5. نکته پنجم: استفاده از کلمات و جملات مناسب

هیچ‌وقت نباید جادو و قدرتی که کلمات دارند را دست کم بگیرید. شما باید از جملات و کلماتی استفاده کنید که می‌توانند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهند. البته حواستان باشد از کلمات منحرف‌کننده استفاده نکنید؛ زیرا این کار نه تنها مخاطب را جذب نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود دیدگاه آن‌‌ها نسبت به برند شما عوض شود. شما تنها باید هوشمندانه عمل کنید. هر چقدر در انتخاب کلمات موفق‌تر عمل کنید، به همان اندازه نیز مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهید کرد و می‌توانید برای برندسازی یک گام بسیار مهم بردارید. لازم به ذکر است بنر شما باید تشکیل‌شده از کلمه کلیدی باشد. همچنین تعادل را در جملات و کلمات به کار بگیرید. اگر متن بنر شما طولانی باشد، کمتر کسی حوصله خواندن آن را خواهد داشت. هر چقدر جملات کوتاه‌تر باشند، احتمال خوانده شدن آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

طراحی بنر برای چاپ

استفاده از مناسب‌ترین المان‌ها


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

طراحی بنر برای چاپ با توجه به محل نمایش

هنگام طراحی بنر باید به محل نمایش توجه شود. در این رابطه باید به رنگ پس‌زمینه توجه خود را معطوف کنید. بدین منظور به مکانی که قصد نصب بنر در آنجا را دارید، توجه نشان دهید. آیا مکانی که قصد نصب دارید دارای دیوارهای آجری است؟ در این شرایط باید از طرح‌های آجری و رنگ‌های مشابه با آن دوری کنید. همچنین اگر می‌خواهید طرح پس‌زمینه بنر شما مانند جنگل به نظر برسد، باید توجه کنید آن را دور از دیوارهایی با رنگ سبز نصب کنید؛ بنابراین می‌توانیم این‌طور بیان کنیم رنگ پس‌زمینه باید در تضاد کامل با رنگ دیوار باشد. با این کار بنر بیشتر در معرض توجه خواهد بود.

استفاده از رنگ‌ها و ترکیبات رنگی مناسب در بنرهای چاپی

همان‌طور که اشاره کردیم در طراحی بنر برای چاپ رنگ‌ها بسیار حائز اهمیت هستند. اگر هنگام طراحی رنگ‌ها به درستی انتخاب شوند، جذابیت بنر بیشتر خواهد شد. نتیجه این موضوع جذب مخاطب است. حالا سؤالی که مطرح می‌شود این است چگونه رنگ‌ها را انتخاب کنیم؟ در انتخاب رنگ‌ها باید به نکات گوناگونی توجه شود. طیف‌های رنگی گسترده‌ هستند و هر کدام می‌توانند نقش مخصوص به خود را داشته باشند. در لیست زیر می‌توانید شاهد تأثیر رنگ و نحوه به کار گیری صحیح آن‌ها باشید:

1. نکته اول: استفاده از رنگ مناسب باتوجه‌به معنی آن

در طراحی بنر برای چاپ باید با معنای رنگ‌ها آشنایی پیدا کنید. هر رنگی معنای متفاوتی دارد و شما می‌توانید باتوجه‌به هدفی که دارید گزینه مناسب را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید هیجان بنر خود را بیشتر کنید، انتخاب رنگ قرمز می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. البته توجه کنید در این فرایند زیاده‌روی نکنید؛ زیرا روی نگاه افراد اثر منفی خواهد گذاشت. همچنین انتخاب رنگ قرمز در بنرهای کلاسیک به‌هیچ‌عنوان ایده خوبی نیست.

اگر به دنبال تبلیغات رسمی هستید، رنگ آبی می‌تواند به کمک شما بیاید. این رنگ ناخودآگاه باعث افزایش احساس اعتماد می‌شود. اگر بنر شما حالت درمانی دارد، انتخاب بنفش می‌تواند بسیار ایده‌آل باشد؛ زیرا این رنگ اثر آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده دارد. در کل هر کدام از رنگ‌ها می‌توانند معنای متفاوتی داشته باشند. نکته‌ای که اهمیت دارد این است بتوانید هر کدام را در جای مناسب به کار بگیرید. در مجموعه ایران تایپیست تمامی طراحان با روان‌شناسی رنگ‌ها آشنایی دارند و می‌توانند به شما کمک کنند یک انتخاب ایده‌آل برای خود رقم بزنید.

طراحی بنر برای چاپ

توجه به معنای رنگ‌های در بنر

2. نکته دوم: استفاده از رنگ‌های متضاد

نکته دیگر هنگام طراحی بنر برای چاپ مربوط به رنگ‌های متضاد است. رنگ‌های متضاد می‌توانند باعث تشخیص راحت‌تر المان‌های مختلف شوند. رنگ‌هایی که توسط افراد راحت‌تر تشخیص داده می‌شوند، شامل قرمز و آبی هستند. همچنین انتخاب رنگ سیاه نیز می‌تواند بسیار هوشمندانه باشد. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است بعد از انتخاب رنگ پس‌زمینه، رنگ‌های متون را به نحوی برگزینید که کاملاً قابل تشخیص باشند و افراد را با مشکل خواندن روبه‌رو نکنند.

3. نکته سوم: رعایت تعادل

نکته بعدی هنگام طراحی بنر رعایت حد تعادل در انتخاب رنگ است. تعداد و تنوع رنگ‌ها نباید به حدی زیاد باشند که فرد را گیج کنند. همچنین نباید آن‌قدر کم باشند که بنر ساده و خالی به نظر برسد. شما می‌توانید از سه الی چهار رنگ بهره ببرید و از این طریق تأثیرگذاری را به شکل چشمگیری افزایش دهید. در مجموعه ایران تایپیست از رنگ‌ها به صورت کاملاً استاندارد کمک گرفته می‌شود و شما می‌توانید از یک بنر جذاب، گیرا و بهره ببرید.

طراحی بنر برای چاپ

رعایت تعادل هنگام طراحی بنر

ضرورت استفاده از المان‌های گرافیکی مانند لوگو، شعار در طراحی بنر

هر کسب‌وکاری شعار و لوگوی مخصوص به خود را دارد. در واقع از این اطلاعات به عنوان شناسنامه برند شما یاد می‌‌شود؛ به همین علت باید آن‌ها را در بهترین شکل ممکن در بنر چاپی خود جای دهید. حفظ ترتیب نیز در بنرها بسیار اهمیت دارد. با درج لوگوی شرکت خود می‌توانید آگاهی مخاطبان را درباره برند افزایش دهید. این نکته بسیار مهمی است که شاید افراد بسیاری نسبت به آن بی‌توجه باشند. لوگو باید به گونه‌ای در بنر گنجانده شود که در مقایسه با سایر المان‌ها برجسته‌تر دیده شود.

همچنین هر شرکتی شعار مخصوص به خود را دارد. پیش از طراحی بنر باید یک شعار مناسب داشته باشید تا همواره در یادها بماند. شعار شما باید کوتاه و جذاب باشد. این شعار را می‌توانید در ابتدای بنر و با رنگ متفاوت بنویسید. همچنین فراموش نکنید بهتر است سایز شعار بزرگ باشد تا مخاطب در نگاه اول به آن توجه کند؛ به همین علت است که جذابیت شعار بسیار حائز اهمیت واقع می‌شود.

بنرهای چاپی بهترین راه برای جذب مشتریان واقعی

یکی از روش‌هایی که با کمک آن می‌توان مخاطبان را به خود جذب کرد، تبلیغ است. تبلیغ از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که از جمله تأثیرگذارترین آن‌ها می‌توانیم به بنرهای چاپی اشاره داشته باشیم. این بنرها را می‌توان در تمام شهر نصب کرد و از این طریق در جذب مخاطب نقش بسیار مثبتی داشت. این روش از تبلیغات محیطی برای انواع کسب‌وکارها مناسب بوده و مزایای گوناگونی را به خود اختصاص داده است.

هزینه اجرایی مناسب، جذب مخاطب بیشتر و بازدهی در کوتاه‌ترین زمان از جمله این مزایا هستند. برای اینکه جذب مشتری بیشتری اتفاق بیفتد، باید حتماً رقبای خود را بشناسید. در یک مکان ممکن است چندین بنر با موضوع یکسان نصب شده باشند. برنده کسب‌وکاری خواهد بود که بتواند از ویژگی‌های کاملاً متمایز بهره ببرد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید جنب‌وجوش بیشتری به بنر خود بدهید. در این راستا انتخاب رنگ مناسب بسیار اهمیت دارد. همچنین می‌توانید از جملات بسیار کاربردی و استفاده کنید تا جذب مخاطب بیشتری اتفاق بیفتد.

طراحی بنر برای چاپ

استفاده از بنرهای چاپی برای جذب مشتری

سخن آخر

بنر یکی از راه‌های مؤثر برای تبلیغات است و می‌تواند برای برندسازی یک انتخاب ایده‌آل باشد. طراحی بنر برای چاپ باید در بهترین کیفیت ممکن انجام شود تا بتواند نقش مؤثر خود را ایفا کند. در این رابطه نکات گوناگونی وجود دارند که می‌توانند به کمک افراد بیایند. فونت، سایز نوشته‌ها، طول جملات، نحوه استفاده از رنگ‌ها و... در بین این موارد جای می‌گیرند. برای اینکه تمامی این المان‌ها به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، نیاز است از طراحان کاربلد کمک گرفته شود. در مجموعه ایران تایپیست بهترین طراحان گرد هم آمده‌اند. شما می‌توانید با خیال راحت سفارش‌های خود را به این مجموعه بسپارید تا بهترین بنرهای موجود را تحویل بگیرید. موفقیت در کسب‌وکار با کمک بنرهای چاپی در یک قدمی شما است.

طراحی بنر برای چاپ

بررسی طراحی بنر برای چاپ


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

طراحی بنر طراحی پوستر طراحی کاتالوگ هزینه طراحی گرافیکی

سوالات متداول

برای طراحی بنر نیاز است به پارامترها و المان‌های گوناگونی توجه شود که از جمله آن‌ها می‌توانیم به رنگ، فونت، سایز نوشته و... اشاره داشته باشیم.

لوگو و شعار از مهم‌ترین اطلاعاتی به شمار می‌روند که در طراحی بنر باید به آن‌ها توجه داشته باشید؛ زیرا این اطلاعات می‌توانند به برندسازی کمک کنند و باعث معرفی شرکت شما شوند.

امروزه مجموعه‌های مختلفی وجود دارند که در زمینه طراحی بنر برای چاپ فعالیت دارند. شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که کیفیت عالی داشته باشد. ایران تایپیست می‌تواند یک انتخاب ویژه باشد.

به‌طورکلی نمی‌توان یک رقم ثابت را برای طراحی بنر بیان کرد؛ زیرا عوامل گوناگونی وجود دارند که می‌توانند روی هزینه‌ها تأثیر بگذارند. پیچیدگی طرح، زمان تحویل، ابعاد و... در بین این موارد جای می‌گیرند.


نویسنده: زهرا خلف زاده طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1402/10/10 ساعت 08:00:00 تعداد بازدید: 134 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: طراحی بنر چاپی طراحی بنر تبلیغاتی برای چاپ ساخت بنر برای چاپ طرح بنر چاپی طراحی بنر آنلاین برای چاپ

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :