پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی دستی

نویسنده: سارا اخلاقی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/9 ساعت 11:00:00 بازدید: 1401 امتیاز 0 از 0 نظر

رفرنس نویسی دستی یکی از پیش پا افتاده ترین و ساده ترین روش های رفرنس نویسی است که هر یک از دانشجویان می توانند با استناد به این روش، اقدام به رفرنس نویسی هر یک از کتب، مقالات و پایان نامه های خود کنند. چرا که رفرنس نویسی دستی نیاز به هیچ یک از ابزارهای تخصصی در این زمینه ندارد. هر چند که در صورت ضیق وقت و عدم توانایی و شناخت نسبت به اصول آن می توانید سفارش های خود را به موسسه ایران تایپیست نیز در این زمینه بسپارید.

آیا رفرنس نویسی دستی ممکن است؟

به روش های مختلفی می توان اقدام به رفرنس نویسی کرد که رفرنس نویسی دستی نیز یکی از همین روش های پیش رو می باشد. هر یک از دانشجویان می توانند به صورت دستی اقدام به رفرنس نویسی در مقالات، پایان نامه و کتب ترجمه ای و تألیفی خود کنند. هر چند که اصول و ترتیب بندی رفرنس نویسی معمولا یکسان می باشد. ولی در عین حال می بایست به دستورالعمل ها یا شیوه نامه های آموزشی مربوط به نگارش مقالات و پایان نامه ها و کتب تألیفی و ترجمه ای توجه داشته باشید. هر چند که امکان رفرنس نویسی دستی برای هر فردی به راحتی میسر است.

به این صورت که می بایست هر یک از منابعی را که در حین نگارش آثار تألیفی خود از آن ها استفاده کرده اید را به ترتیب حروف الفبا و بر حسب اصول و ترتیب بندی هر یک از آن ها در قسمت فهرست منابع قید کنید. البته برای ارجاع دهی درون متنی نیز می بایست تمامی ارجاع های درون متنی را داخل پرانتز طبق همان اصول و شیوه های رفرنس نویسی دستی به صورت دستی و بدون استفاده از نرم افزارها و برنامه های خاص وارد کنید. بنابراین به طور کلی می توان اذعان داشت که رفرنس نویسی به صورت دستی وجود دارد و در هر یک از آثار تألیفی و ترجمه ای هم به راحتی امکان پذیر هست. ولی در عین حال احتمال آزمون و خطا در آن وجود دارد و ممکن است روند رفرنس نویسی با تأخیر انجام شود و زمان زیادی را از شما به عنوان فردی پژوهشگر و دانشجو بستاند. در هر صورت شما می توانید سفارش های خود را در این زمینه در مراکز و موسسه های مختلفی به ثبت برسانید تا از انجام اصول رفرنس نویسی به صورت دستی و کاملا استاندارد بتوانید نهایت بهره را ببرید. موسسه ایران تایپیست یکی از بهترین این موسسه ها به شمار می آید که می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری سفارش های خود را در آن به ثبت برسانید.

رفرنس نویسی دستی

مشکلات رفرنس نویسی دستی

مشکلات رفرنس نویسی دستی برای پایان نامه

همان طور که گفته شد؛ رفرنس نویسی دستی یکی از ساده ترین و پیش پا افتاده ترین راهکارهایی است که هر یک از دانشجویان و پژوهشگران می توانند در همان بدو کار خویش نسبت به آن مبادرت ورزند. اما این روش از رفرنس نویسی در پایان نامه ها دارای معایب و مشکلاتی است که ممکن است کار را برای یک دانشجو سخت کند. معمولا دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری برآن هستند تا اصول رفرنس نویسی را به خوبی در هر یک از آثار تألیفی خود پیاده سازی کنند. با توجه به حساسیت بالای داوران داخلی و خارجی در زمینه رفرنس نویسی دستی و غیر دستی به طور کلی اعمال اصول و قوانین استاندارد رفرنس نویسی در پایان نامه، دانشجویان این مقاطع تحصیلی می بایست دقت نظر بیشتری در این زمینه به خرج دهند تا بتوانند نظر داوران پایان نامه را به خود جلب کنند.

اما وجود مشکلاتی از جمله: طولانی شدن روند رفرنس نویسی دستی در پایان نامه، جا گذاشتن یا عدم اشاره به یک رفرنس در بخش منابع به علت کم دقتی و سهل انگاری دانشجو، عدم تطابق رفرنس ها با ارجاع دهی های درون متنی در بعضی از مواقع، عدم توجه به ترتیب بندی و برخی از اصول رفرنس نویسی و... سبب شده است تا کمتر دانشجویان و پژوهشگران از روش های سنتی و رفرنس نویسی دستی در پایان نامه های خود استفاده کنند و به جای آن از روش های پیشرفته تر از جمله استفاده از نرم افزارها و برنامه های پیشرفته در این زمینه استفاده به عمل آورند. هر چند که در صورت نیاز شما می توانید درخواست رفرنس نویسی دستی مربوط به پایان نامه های خود را در مراکز معتبر و مطرحی از جمله موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا در این موسسه، اصول رفرنس نویسی به خوبی در پایان نامه های شما بدون کمترین عیب و ایرادی بر حسب تجربه و تخصص دانش آموختگان موجود در این موسسه اعمال شده و در أسرع وقت به دست شما برسد.

رفرنس نویسی دستی

ثبت سفارش رفرنس نویسی دستی در ایران تایپیست

آیا ایران تایپیست رفرنس نویسی را به صورت دستی انجام می دهد؟

همان گونه که گفته شد؛ رفرنس نویسی دستی دارای مشکلات خاص خود می باشد و کسانی که می خواهند با این روش، اصول رفرنس نویسی را در مقالات، پایان نامه ها و کتب خویش پیاده سازی کنند؛ مسلما با مشکلاتی مواجه خواهند شد. به جهت رفع این مشکلات، شما می توانید سفارش های رفرنس نویسی دستی مربوط به هر یک از آثار تألیفی و ترجمه ای خود را به مراکز و موسسه های مطرح در این خصوص بفرستید. در این بین می توان به موسسه ایران تایپیست اشاره کرد که سالیان سال در این زمین تجربه داشته است و بر حسب تجربه و تخصص بالای خود در زمینه رفرنس نویسی به شیوه های مختلف از جمله دستی یا استفاده از نرم افزارها و برنامه های مختلف در این زمینه، توانسته است نیاز مشتریان خود را به خوبی پاسخ گوید.

بنابراین در صورتی که بخواهید سفارش های خود را بدون کمترین دردسر و در زمان کوتاهی با رعایت کردن اصول استاندارد آن تحویل بگیرید؛ می توانید سفارش های خود را در این زمینه به صورت حضوری و غیر حضوری در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید. بنابراین موسسه ایران تایپیست در کنار اشرافی کامل که نسبت به شیوه های جدید رفرنس نویسی با استفاده از انواع نرم افزارها و برنامه های پیشرفته در این زمینه دارند؛ در صورت تمایل و درخواست مشتری به رفرنس نویسی دستی، این امکان را در اختیار آن ها هم قرار داده است تا بتوانند سفارش های خود را در وب سایت ایران تایپیست به صورت آنلاین و غیر حضوری به ثبت برسانند تا اصول رفرنس نویسی دستی در مقالات، پایان نامه ها و کتب شما پیاده سازی گردد. کیفیت ارائه خدمات در موسسه ایران تایپیست در خصوص رفرنس نویسی به هر یک از روش های ممکن بسیار بالا و قابل توجه است. بنابراین جای برای نگرانی را برای شما باقی نمی گذارد.

رفرنس نویسی دستی

دردسرهای رفرنس نویسی دستی مقالات

چرا رفرنس نویسی دستی مقالات دردسرساز است؟

در کنار تمامی مشکلاتی که رفرنس نویسی دستی می تواند برای شما به عنوان یک فرد پژوهشگر و دانشجو به وجود آورد؛ می توان به مسائل و معایب دیگری هم در این راستا اشاره کرد که جملگی این موارد سبب شده اند تا کمتر پژوهشگر و دانشجویی برای مقالات، پایان نامه ها و کتب خویش اقدام به رفرنس نویسی دستی کنند. این معایب و مشکلاتی از وقتی نمود پیدا می کند که شما بخواهید مقاله به نگارش درآمده خود را به یکی از ژورنال های داخلی و خارجی بفرستید. با توجه به تمپلیت ها یا قالب های مختلف هر یک از ژورنال ها و نشریه های داخلی و خارجی متعدد، شما می بایست باری دیگر اصول رفرنس نویسی دستی را به شیوه دستی مطابق با فرمت ژورنال مورد نظر تغییر دهید تا بتوانید سابمیت مقاله خود را بگیرید. منظور از سابمیت کلیه مراحلی است که شما به عنوان یک دانشجو و پژوهشگر می بایست طبق دستورالعمل های هر ژورنال یا مجله و نشریه ای طی کنید تا در نهایت بتوانید مقاله خود را به آن نشریه خاص ارسال نمایید.

در این صورت که مقاله شما سابمیت یا در یک مجله ای ارائه و معرفی شده است. در صورتی که شما اصول رفرنس نویسی مقاله خود را به صورت دستی انجام داده باشید؛ مجبور خواهید شد باری دیگر رفرنس نویسی دستی مقاله خود را مطابق با دستورالعمل ها یا شیوه نامه مجله مورد نظر تغییر دهید و اینجاست که می توان به عینه متوجه دردسرساز بودن رفرنس نویسی به شیوه دستی شد. به همین جهت است که همواره توصیه می شود به جای استفاده از رفرنس نویسی به شیوه دستی، با استفاده از نرم افزارها و برنامه های پیشرفته اقدام به رفرنس نویسی کنید تا در صورت تغییر دادن اصول رفرنس نویسی مطابق با هر نشریه ای، بتوانید در کسری از ثانیه تغییرات وارده را اعمال کنید.

رفرنس نویسی دستی

رفرنس نویسی دستی با اندنوت

رفرنس نویسی دستی با اندنوت

همان گونه که گفته شد؛ رفرنس نویسی دستی بسیار زمان بر بوده و می تواند زمان زیادی را از شما به عنوان یک دانشجو و پژوهشگر بستاند. به همین جهت شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای مختلف اقدام به رفرنس نویسی کنید که رفرنس نویسی دستی با اندنوت یکی از این نرم افزارها و برنامه های پیش روی شما به حساب می آید تا شما بتوانید با استفاده از قابلیت ها و امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد؛ هم سریعتر و هم بهتر اصول رفرنس نویسی را در مقالات و پایان نامه ها و کتب ترجمه ای و تألیفی خود پیاده سازی کنید.

نرم افزار اندنوت در دل خود قابلیت هایی را قرار داده است تا هر یک از پژوهشگران بتوانند به واسطه آن سریعتر به هدف مورد نظر خویش دست یابند. ضمن اینکه نرم افزار مربوطه، مشکلات رفرنس نویسی دستی را برای شما کمتر کرده است تا شما بتوانید با دردسر کمتر، اصول رفرنس نویسی را در هر یک از آثار تألیفی خود اعمال کنید. در صورتی که نسبت به نرم افزار اندنوت اطلاع و آگاهی ندارید؛ می توانید سفارش های خود را در این زمینه در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید. چرا که این موسسه سال هاست که در زمینه رفرنس نویسی دستی به شیوه های مختلف از جمله: رفرنس نویسی با استفاده از نرم افزار اندنوت سابقه کار و تجربه داشته است و توانسته است نیاز مشتریان خویش را به خوبی پاسخ گوید. بنابراین به جهت حساسیت بالایی که در زمینه رفرنس نویسی دستی با استفاده از روش های دیگر وجود دارد و هر یک از ژورنال های مختلف و داوران موجود در آن ها ایرادهای بسیار زیادی را می گیرند؛ بهتر است سفارش های خود را به دست افراد توانمند و ماهری بسپارید که در این زمینه تجربه و تخصص بالایی دارند. به همین جهت است که ثبت سفارش حضوری و غیر حضوری رفرنس نویسی دستی در ایران تایپیست همواره توصیه می شود.

رفرنس نویسی دستی

رفرنس نویسی

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه رفرنس نویسیرفرنس نویسیخدمات دانشجوییویراستاری

سوالات متداول

بله؛ چنین امکانی برای هر یک از دانشجویان و پژوهشگران وجود دارد که به صورت دستی اصول رفرنس نویسی را در آثار ترجمه ای و تألیفی خود پیاده سازی کنند.

چون این روش رفرنس نویسی بسیار وقت گیر بوده و احتمال بروز هر گونه ایراد نگارشی در آن هم وجود دارد. 

در صورتی که بخواهید رفرنس نویسی را به صورت دستی انجام دهید؛ یا باید سفارش های خود را در این زمینه به موسسه ایران تایپیست با سال ها تجربه و تخصص بسپارید و یا دقت نظر و سرعت عمل خود را بالا ببرید. 

چرا که شما مجبور خواهید شد برای سابمیت گرفتن مقاله خود مطابق با ژورنال های مختلف باری دیگر اصول رفرنس نویسی را در ابتدا در مقاله خود تغییر دهید. 


نویسنده: سارا اخلاقی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/9 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 1401 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس دهی دستی تایپ رفرنس مرجع نویسی دستی رفرنس نویسی بدون نرم افزار ارجاع دهی دستی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :