جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی به روش ونکوور

نویسنده: زهرا خلف زاده رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/9/10 ساعت 12:00:00 بازدید: 7326 امتیاز 0 از 0 نظر

رفرنس نویسی به روش ونکوور یکی از روش های متداول ارجاع دهی درون متنی و نوشتن منابع پایانی است که اصول آن می بایست در مقالات، پایان نامه ها و کتاب های مختلف به خوبی رعایت شود. در صورتی که می خواهید از مقالات و پایان نامه های خود دفاع کنید و آن ها را به چاپ برسانید یا اینکه کتاب تالیفی را به رشته نگارش درآورید؛ می بایست اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور به خوبی در آن رعایت گردد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

سبک رفرنس نویسی ونکوور چیست؟

رفرنس نویسی به روش ونکوور یکی از روش های رایجی به شمار می آید که روش آن با سایر روش های دیگر در این راستا متفاوت است. به طور کلی رفرنس نویسی به دو صورت ارجاع دهی درون متنی و نوشتن منابع پایانی در کتاب ها، مقالات و پایان نامه ها از اهمیت بسیار زیادی قائل است و می بایست به درستی اصول و قواعد آن را کلیه پژوهشگران و دانشجویان رعایت نمایند. سبک رفرنس نویسی به روش ونکوور برای مقالات با رفرنس نویسی کتاب ها با یکدیگر متفاوت می باشد. اما به طور کلی رفرنس نویسی به این روش این گونه است که هر منبعی که می بایست نام و مشخصات آن ها به طور کلی در قسمت منابع ذکر گردد؛ در داخل متن عدد مخصوص به خود را دارند و به صورت اعداد مشخص شده داخل پرانتز مشخص می گردند. به این صورت که اگر منبعی به عنوان مثال عدد شماره 1 را به خود اختصاص داده است؛ در هر بار تکرار آن منبع، عدد 1 درج می گردد. اعداد مشخص شده در داخل پرانتز پس از نقطه و کاما در پایان هر جمله ای درج می گردند.

در این بین در نگارش هر مقاله و کتابی ممکن است عواملی رخ دهد. به این صورت که مثلا ممکن است در بخشی از یک متن ما بخواهیم از چند منبع استفاده کنیم؛ در این صورت یا شماره منابع متوالی و پشت سر هم هستند یا نیستند. اگر شماره ها پشت سر هم باشند؛ می بایست بین اولین و آخرین عدد یک خط فاصل قرار دهیم. اما در صورتی که شماره منابع پشت سر هم نباشند؛ می بایست میان شماره منابع یک علامت ویرگول گذاشته شود. با درج این اعداد دیگر نیازی به نوشتن کامل منابع نیست و منابع مورد نظر خود به خود در قسمت منابع به صورت خودکار طبق ترتیب بندی منابع به روش ونکوور ثبت و ضبط می شوند که در ادامه به این ترتیب بندی هم اشاره می شود. به طور کلی در صورتی که قصد ثبت سفارش رفرنس نویسی به روش ونکوور دارید؛ می توانید سفارش های خود را به موسسه ایران تایپیست بسپارید تا تمامی اصول رفرنس نویسی را برای شما به درستی ثبت نمایند.  

رفرنس نویسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی به روش ونکوور در اندنوت

رفرنس نویسی به روش ونکوور را می توان در قالب نرم افزارهای مختلف نیز پیاده سازی کرد. یکی از نرم افزارهایی که در این خصوص مورد استفاده پژوهشگران قرار می گیرد؛ نرم افزار اندنوت می باشد که شما می توانید اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور را طبق توضیحاتی که در خصوص آن داده است؛ به روش خودکار و اتوماتیک پیاده سازی کنید. رفرنس نویسی هر یک از مقالات و پایان نامه ها به این روش در نرم افزار اندنوت روند رفرنس نویسی را با سرعت و دقت عمل بیشتری همراه می سازد تا شما بتوانید خیلی سریعتر از حد تصور به آن چیزی دست یابید که به دنبال آن هستید.

اما با توجه به این مسئله که کار کردن با این نرم افزار تخصص می خواهد؛ بهتر است در صورت نیاز فوری داشتن به پیاده سازی اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور در نرم افزار اندنوت، سفارش های خود را در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا بدین ترتیب بتوانید سفارش های خود را به دست افرادی با مهارت بالا و حرفه ای بسپارید که به خوبی با دقت نظر بالا سفارش های شما را به روش مذکور صورت می بخشند تا در نهایت رضایت شما را در پی داشته باشند. بنابراین با توجه به این مسئله که در موسسه ایران تایپیست سالیان سال سفارش هایی همچون رفرنس نویسی با دقت نظر زیاد و کیفیت بالایی انجام گرفته و در اسرع وقت با سرعت عمل بالا تحویل مشتریان آن ها گردیده است؛ شما نیز می توانید سفارش های خود را در این زمینه به دستان توانمند افراد موجود در این موسسه بسپارید تا از خدمات قابل توجه ایران تایپیست بتوانید به خوبی استفاده به عمل آورید. در خصوص قیمت به صرفه و ایده آل هر یک از این سفارش ها و نیز کیفیت بسیار بالای هر یک از آن ها نیز هیچ گونه نگرانی نیست. چرا که موسسه ایران تایپیست همواره بهترین سفارش های رفرنس نویسی به روش ونکوور را با نازلترین قیمت ها به مشتریان خویش ارائه می سازد.

رفرنس نویسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی با استفاده از نرم افزار اندنوت

رفرنس نویسی مقالات فارسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی به روش ونکوور در هر یک از مقالات فارسی با سایر روش های دیگر رفرنس نویسی در مقالات متفاوت می باشد. اگر بخواهید رفرنس نویسی مقالات فارسی خود را به روش ونکوور اجراء کنید؛ می بایست طبق فرمول زیر به ترتیب عمل کنید:

ابتدا نام خانوادگی نویسنده را درج می کنید و بعد فاصله می زنید. سپس حرف اول نام کوچک نویسنده را وارد کرده و نقطه جلوی آن می گذارید. پس از آن عنوان مقاله به طور کلی وارد می شود و باز هم جلوی آن نقطه گذاشته می شود و پس از آن نام مجله با فاصله، سال انتشار با فاصله وارد می شود و ماه انتشار وارد می شود و جلوی آن علامت «؛» گذاشته می شود و جلد یا دوره انتشار مقاله نوشته می شود و جلوی آن شماره جلد با علامت «:» نوشته می شود و در آخر شماره صفحات قید می گردد. این ترتیب بندی در هر یک از مجله ها پیش از چاپ مقالات لازم و ضروری است و می بایست حتما طبق همین ترتیب بندی و اصول استاندارد، رفرنس نویسی به روش ونکوور برای مقالات فارسی درج گردد. البته در صورتی که تعداد نویسندگان یک مقاله بیش از 6 نفر باشند؛ می بایست ابتدای نام 6 نفر را نوشته و یک ویرگول و فاصله جلوی آن قرار دهیم و سپس عبارت et al جلوی آن نوشته شود و در آخر یک نقطه و فاصله قرار دهیم که رعایت کردن این نکته نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بنابراین رعایت کردن کلیه اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور در مقالات فارسی می بایست درست طبق همین قوانین و قواعد استاندارد رفرنس نویسی به خوبی انجام شود. در صورتی که بخواهید سفارش های خود را در این زمینه به دست افراد ماهر و حرفه ای بسپارید تا خیلی سریع به سفارش های شما رسیدگی نمایند؛ می توانید سفارش رفرنس نویسی مقالات فارسی خود را در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا از رعایت کلیه اصول استاندارد رفرنس نویسی به روش ونکوور اطمینان حاصل نمایید.

رفرنس نویسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی مقالات فارسی

رفرنس نویسی به روش ونکوور برای مقالات فارسی به صورت فوری

اگر می خواهید خیلی سریع و فوری اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور را در مقالات خود طبق استانداردهای اولیه به خوبی پیاده سازی کنید؛ می توانید سفارش های خود را به صورت حضوری و غیر حضوری در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید. چرا که افراد متخصص و بسیار ماهر و زبردستی سالیان سال در این موسسه مشغول به کار و فعالیت بوده اند و به خوبی اصول استاندارد رفرنس نویسی به روش ونکوور را می شناسند و می توانند آن ها را در مقالات فارسی شما پیاده سازی نمایند. اگر مقاله فارسی خود را می خواهید در یک مجله ای به چاپ برسانید که از منابع انگلیسی بسیار زیادی هم استفاده کرده اید؛ رفرنس نویسی به روش ونکوور در این زمینه می بایست دارای اصول زیر باشد:

ابتدا نام خانوادگی نویسنده پس از آن حرف اول نام کوچک نویسنده وارد می شود. هر یک از آن ها با یک کاما از یکدیگر جدا می شوند. پس از آن عنوان مقاله با فاصله، عنوان اختصاری مجله با فاصله، سال انتشار با علامت؛ دوره یا جلد با علامت «:» و در آخر فاصله شماره صفحات و نقطه درج می گردد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

این نکته در کنار سایر نکات و اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور می بایست به خوبی در هر یک از مقالات رعایت گردد. تمامی این نکات و اصول استاندارد رفرنس نویسی به روش مذکور با دقت نظر بسیار زیاد و سرعت عمل بالایی در موسسه ایران تایپیست انجام می شود. بنابراین در صورتی که می خواهید خیلی سریع و بدون هیچ گونه کم و کاستی اصول رفرنس نویسی به روش ونکوور را در مقاله های خود پیاده سازی کنید؛ می توانید سفارش های خود را در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا از وجود سطح کیفی بالای ارائه شده در این موسسه و نیز سرعت عمل بالای آن ها نهایت بهره را ببرید.

رفرنس نویسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی مقالات فارسی به صورت فوری

رفرنس نویسی به روش Vancouver برای کتاب ترجمه شده

رفرنس نویسی به روش ونکوور یا Vancouver برای کتاب های مختلف به نسبت مقالات و پایان نامه ها تفاوت هایی با همدیگر می کنند که در صورت رعایت کردن اصول رفرنس نویسی به روش Vancouver می بایست به این تفاوت ها در هر یک از سفارش های مختلف توجه ویژه ای داشت. رفرنس نویسی به این روش را در مقالات فارسی تا پیش از این توضیح دادیم. در این بخش می خواهیم رفرنس نویسی به روش ونکوور را در کتاب های ترجمه شده یادآور شویم که به قرار زیر است:

نام خانوادگی نویسنده با خط فاصله، حرف اول نام کوچک آن و درج علامت نقطه، عنوان کتاب استخراج شده و علامت نقطه، محل انتشار کتاب با علامت «:»، ناشر با علامت «؛» و در پایان سال انتشار کتاب و درج علامت نقطه پایانی.

این روش رفرنس نویسی به روش ونکوور در  کلیه کتاب ها به صورت استاندارد می باشد. اما در صورتی که کتاب استخراج شده بیش از دو تا شش نویسنده داشته باشد؛ در ابتدا می بایست یک به یک نام خانوادگی تمامی نویسندگان درج گردد و سپس حرف اول نام کوچک هر یک از آن ها با استفاده از علامت کاما از یکدیگر جدا شود. سپس سایر مراحل رفرنس نویسی نیز طبق ترتیب بالا پس از آن خواهد آمد. بنابراین رفرنس نویسی به روش ونکوور برای کتاب های ترجمه شده یا کتاب های تالیفی نیاز به دقت نظر بالایی دارد و حتما بایستی اصول کلی رفرنس نویسی به این روش طبق ترتیب بندی و اصول استاندارد روش ونکوور در کلیه کتاب های ترجمه شده و کتاب های تالیفی رعایت گردد تا کتاب مورد نظر شرایط لازم را برای چاپ در انتشارات مختلف داشته باشد. در صورتی که بخواهید در روند کار خویش سرعت عمل به خرج داده و در عین حال هیچ گونه مشکلی در این راستا سد راه شما نگردد؛ می توانید سفارش های خود را به موسسه ایران تایپیست به صورت حضوری و غیر حضوری به ثبت برسانید تا از خدمات رفرنس نویسی به روش ونکوور این موسسه بتوانید به خوبی استفاده به عمل آورید.

رفرنس نویسی به روش ونکوور

رفرنس نویسی به روش Vancouver


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

رفرنس نویسیهزینه رفرنس نویسیصفحه آراییتایپ از دستنویس

سوالات متداول

بله؛ روش رفرنس نویسی کتاب های ترجمه شده با مقالات در روش ونکوور با یکدیگر متفاوت می باشد. 

بله؛ در صورتی که سفارش های خود را به موسسه ایران تایپیست با افراد متخصص و کارکشته موجود در آن ها بسپارید؛ می توانید خیلی سریع سفارش خود را تحویل بگیرید. 

بله؛ کلیه مقالات فارسی می بایست اصول رفرنس نویسی را به سبک ونکوور به خوبی رعایت کنند. 

بله؛ می توان اصول رفرنس نویسی را به روش های مختلف از جمله ونکوور در نرم افزار مربوطه پیاده سازی کرد. 


نویسنده: زهرا خلف زاده رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/9/10 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 7326 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس دهی به روش ونکوور رفرنس نویسی ونکوور رفرنس نویسی به روش Vancouver رفرنس نویسی مقاله به روش ونکوور رفرنس نویسی پایان نامه به روش ونکوور

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :