چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

نویسنده: زهرا خلف زاده رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/9/16 ساعت 12:00:00 بازدید: 1819 امتیاز 0 از 0 نظر

رفرنس نویسی به روش شیکاگو یکی از روش های شناخته شده رفرنس نویسی و ارجاع دهی درون متنی است که قدمتی بیش از یک صد سال دارد. از این روش برای نوشتن منابع پایانی و ارجاع دهی درون متنی در بسیاری از دانشگاه ها و مجله های مختلف استفاده می کنند. در صورت نیاز رفرنس نویسی به روش شیکاگو می توانید سفارش های خود را به موسسه معتبر ایران تایپیست بسپارید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

نحوه استناد و رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رفرنس نویسی به روش شیکاگو از دیگر روش های مرسوم رفرنس نویسی یا منابع نویسی درون متنی و پایانی کتاب ها، مقالات و پایان نامه های مختلف می باشد. اخلاق علمی هر پژوهشگر و نویسنده یا دانشجویی ایجاب می کند تا وی در اثنای نگارش هر یک از تالیفات خویش در صورتی که از منبعی استفاده می کند؛ آن منبع را با تمامی مشخصات خود به طور کامل ذکر کند. روش شیکاگو که به روش رفرنس نویسی دانشگاه شیکاگو آمریکا تدوین شده است؛ از قدیمی ترین روش های مرسوم رفرنس نویسی به شمار می آید. به طور کلی رفرنس نویسی به روش شیکاگو بدین ترتیب می باشد:

ابتدا نام خانوادگی و نام نویسنده ذکر می شود. تاریخ انتشار منبع مورد نظر بلافاصله پس از نام نویسنده قید می گردد و پس از آن به ترتیب: عنوان اثر، محل نشر آن که نام ناشر برای کتاب و نام نشریه یا مجله علمی برای مقاله ها درج می گردد و در پایان شماره جلد یا دوره، دوره یا شماره های صفحه قید می گردد.

رفرنس نویسی به روش شیکاگو طبق این ترتیب بندی انجام می شود که در کلیه کتاب ها و مقاله ها و پایان نامه هایی که این روش رفرنس نویسی رایج است؛ می بایست اصول و ترتیب بندی رفرنس نویسی به این روش را اجراء نمود. در صورتی که می خواهید به روش مذکور ارجاع دهی درون متنی هم داشته باشید؛ ابتدا نام خانوادگی نویسنده و سپس تاریخ نشر آن منبع و شماره صفحه قید می گردد که در داخل پرانتز می بایست درون متن درج گردند. پس به طور کلی اگر بخواهید مقاله ای را به رشته نگارش درآورید یا پایان نامه خود را به اتمام برسانید و برای تکمیل رزومه خویش اقدام به نگارش کتابی کنید؛ در هر صورت می بایست حتما اصول رفرنس نویسی و ارجاع دهی درون متنی را به خوبی رعایت کنید که در این صورت شما می توانید سفارش های رفرنس نویسی به روش شیکاگو خود را به موسسه ایران تایپیست بسپارید تا به بهترین نحو این اصول و ترتیب بندی را در هر یک از تالیفات و کتاب های ترجمه ای شما به اجرا درآورند.

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رفرنس نویسی به روش شیکاگو برای دانشگاه

کلیه دانشجویان که می خواهند رفرنس نویسی به روش شیکاگو را در مقالات یا پایان نامه خویش به اجراء درآورند؛ می بایست به درستی ترتیب بندی و اصول این شیوه از رفرنس نویسی را بدانند و هر یک از آن ها را در مقالات خویش به اجراء درآورند. چرا که هیچ گونه مقاله ای بدون در نظر گرفتن اصول رفرنس نویسی به مرحله چاپ نهایی نخواهید رسید. پس بر هر پژوهشگر و دانشجویی واجب است که این اصول را طبق ترتیب بندی رفرنس نویسی به روش شیکاگو در مقالات خود پیاده سازی نمایند تا بتوانند از مقالات خود دفاع کنند و با چاپ هر یک از آن ها در نشریه ها و مجله های مختلف روز به روز به تعداد رزومه خویش بیفزایند. با توجه به این مسئله که هر یک از مقاله های مختلف در هر دانشگاهی اصول و استانداردهای خاص خود را دارند؛ شما تا پیش از ارسال مقاله های خود بایستی حتما آن اصول را در مقاله های خود رعایت کنید تا شانس به چاپ رساندن مقاله شما در نشریه و مجله مورد نظر افزایش یابد.

موسسه ایران تایپیست از جمله موسسه ها و مراکزی به شمار می آید که در این زمینه تاکنون خدمات شایان توجهی را به مشتریان خویش ارائه داده است که شما می توانید سفارش های رفرنس نویسی به روش شیکاگو خود را به صورت حضوری یا غیر حضوری و آنلاین در این موسسه به ثبت برسانید تا در موعد مقرر شده منتظر دریافت سفارش های خود طبق اصول استاندارد تعریف شده باشید. بنابراین هر یک از دانشجویان که می خواهند مقاله های خود را در نشریه های داخلی یا خارجی به چاپ برسانند؛ می توانند سفارش رفرنس نویسی به روش شیکاگو مربوط به مقاله خود را در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانند تا متخصصین موجود در این موسسه بر حسب توانمندی ها و تجربه زیاد خود در این زمینه اصول رفرنس نویسی به این روش را در مقاله های آن ها به خوبی پیاده سازی کرده و آن را در موعد مقرر شده تحویل دانشجوی مورد نظر دهند.

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رفرنس نویسی برای دانشگاه

رفرنس نویسی به روش شیکاگو با کدام نرم افزارها انجام می شود؟

در صورتی که بخواهید اصول رفرنس نویسی به روش شیکاگو را در مقالات، پایان نامه ها و کتب خویش پیاده کنید؛ در این راستا دو شیوه کلی پیش روی شما قرار دارد. یا اینکه می توانید به صورت دستی اقدام به این مهم کنید و یا اینکه به جهت تسریع در روند کار با استفاده از نرم افزارهای مختلف اصول رفرنس نویسی را در هر یک از تالیفات خویش به منصه اجراء درآورید. در این خصوص نرم افزارها و برنامه های مختلفی وجود دارند که شما می توانید هر یک از این نرم افزارها را برای خود انتخاب کرده و اصول رفرنس نویسی را در آن ها پیاده نمایید. نرم افزارهایی از جمله: مندلی، اندنوت، زوترو و... از جمله این نرم افزارهایی هستند که به وسیله هر یک از آن ها می توان اصول رفرنس نویسی را با سرعت بسیار بیشتری به پیش برد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

با استفاده هر یک از نرم افزارهای موجود می توان ضمن اینکه درصد خطا را در رفرنس نویسی به کمترین حد خود رساند؛ می توان در عین حال اصول استاندارد رفرنس نویسی به روش شیکاگو را با سرعت بیشتری انجام داد. بنابراین نرم افزارهای بسیار زیادی در این خصوص وجود دارند که با استفاده از هر یک از آن ها می توان اصول رفرنس نویسی را پیاده سازی کرد. هر چند که رفرنس نویسی را می توان به صورت دستی هم انجام داد؛ اما با این وجود به طور طبع انجام رفرنس نویسی به روش شیکاگو با استفاده از نرم افزارها می تواند انتخاب بهتری پیش روی مشتریان به شمار آید. بنابراین اگر دانشجو یا پژوهشگری هستید و می خواهید خیلی سریع و بدون کمترین عیب و نقصی اصول رفرنس نویسی به روش شیکاگو را در هر یک از تالیفات خویش پیاده نمایید؛ می توانید سفارش های خود را در موسسه ایران تایپیست به صورت حضوری و غیر حضوری به ثبت برسانید تا از خدمات شایان توجه این موسسه بسیار مطرح بتوانید به خوبی استفاده کنید.

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رفرنس نویسی با نرم افزارهای مختلف

آیا رفرنس نویسی به روش شیکاگو به صورت دستی میسر است؟

همان طور که گفته شد؛ رفرنس نویسی به روش شیکاگو با استفاده از نرم افزارهای مختلفی به صورت خودکار انجام می شود. اما نه تنها به صورت خودکار و نرم افزارهای مختلف در این زمینه بلکه رفرنس نویسی به این روش را می توان حتی به صورت دستی نیز انجام داد. هر چند که ممکن است رفرنس نویسی به روش شیکاگو به صورت دستی زمان زیادی را از شما بستاند و حتی احتمال خطا را در شما افزایش دهد؛ اما با این وجود در صورت در دسترس نبودن نرم افزارهای مختلف می توان به صورت دستی هم اصول رفرنس نویسی را به پیش برد. امروزه به جهت متداول بودن شیوه دستی رفرنس نویسی دانشجویان و پژوهشگران بسیار زیادی به این شیوه تمسک جسته اند تا با استفاده از آن بتوانند اصول رفرنس نویسی را در مقالات، پایان نامه یا کتاب های ترجمه ای و تالیفی خویش پیاده نمایند. شما نیز می توانید در صورت نیاز به سفارش هایی از این قبیل: وارد وب سایت اینترنتی ایران تایپیست شوید تا سفارش خود را به دست افراد متخصص موجود در این موسسه بسپارید و در موعد مقرر شده سفارش های شما را تحویل بگیرید.

پیاده سازی اصول رفرنس نویسی به روش شیکاگو  در هر یک از تالیفات و کارهای ترجمه ای مختلف از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. کیفیت کارهای ارائه شده در موسسه ایران تایپیست در این خصوص با توجه به تجربه چندین و چند ساله این شرکت در قیاس با سایر موسسه های دیگر بسیار بالا و قابل توجه است. به همین جهت با توجه به رضایت بسیار زیاد مشتریان این شرکت شما نیز می توانید سفارش های خود را از این به بعد به این موسسه مطرح و معتبر بسپارید تا بتوانید از خدمات ارائه شده در ایران تایپیست به خوبی بهره مند گشته و مقالات، پایان نامه و کتاب های خود را به مرحله دفاع و چاپ برسانید.

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رفرنس نویسی به روش شیکاگو به صورت دستی

رفرنس نویسی به روش شیکاگو مناسب چه ژورنال هایی است؟

دانشجویانی که می خواهند مقاله بنویسند؛ باید اصول رفرنس نویسی به روش شیکاگو یا هر روش دیگری را در مقالات خود پیاده کنند. چرا که بدون در نظر گرفتن اصول رفرنس نویسی هیچ مقاله ای در هیچ نشریه ای چاپ نخواهد شد. حال ممکن است این سوال پیش آید که رفرنس نویسی به این روش برای چه ژورنال ها و نشریه هایی مناسب می باشد؟ در پاسخ به این سوال می بایست به این نکته اذعان داشت که معمولا هر ژورنال و نشریه ای اصول و قوانین خاص خود را دارد و تمامی مقاله هایی که در آن ژورنال یا نشریه به چاپ می رسند؛ می بایست همگی یک دست باشند.

به همین جهت دانشجویان و کلیه پژوهشگرانی که می خواهند مقاله ای را با نام خود در یکی از نشریه های معتبر به چاپ برسانند؛ بایستی تا پیش از چاپ نهایی مقاله خود، استانداردها و قالب ارسالی فایل نهایی را مورد بررسی قرار دهند تا در صورت لزوم تغییرات لازم را در مقاله خود صورت دهند تا مقاله خود را طبق آن اصول و قواعدی ترتیب دهند که نشریه مورد نظر از آن ها می خواهد. معمولا با توجه به قدیمی بودن رفرنس نویسی به روش شیکاگو از این روش در بیشتر ژورنال ها و نشریه های مختلف استفاده می شود. بنابراین شما می توانید رفرنس و ارجاع دهی مقاله های خود را به روش شیکاگو تکمیل کنید تا در صورتی که بخواهید مقاله مورد نظر را در هر یک از ژورنال های مطرح و معتبر به چاپ برسانید؛ بدون کمترین تغییری بتوانید مقاله خود را در آن نشریه فرستاده و شانس مقاله خود را برای چاپ در آن نشریه مورد نظر به مراتب بالا و بالاتر ببرید. موسسه ایران تایپیست از جمله مراکز بسیار معتبری به شمار می آید که شما می توانید سفارش های خود را در این موسسه به ثبت برسانید تا متناسب با ژورنال و مقاله مورد نظر اصول رفرنس نویسی به روش شیکاگو را برای شما با کیفیت بسیار بالایی به اجراء درآورند.

رفرنس نویسی به روش شیکاگو

رعایت رفرنس نویسی برای ژورنال های مختلف


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

رفرنس نویسیهزینه رفرنس نویسیخدمات دانشجوییسرچ در گوگل

سوالات متداول

بله؛ شما می توانید اصول رفرنس نویسی را در مقالات خویش به این روش متناسب با هر یک از ژورنال ها رعایت کنید. 

بله؛ شما می توانید وارد وب سایت اینترنتی ایران تایپیست شوید و درخواست خود را اینترنتی به ثبت برسانید. 

نرم افزارهایی از جمله: مندلی، اندنوت و زوترو و ورد از جمله این نرم افزارها به شمار می آیند. 

هر یک از دانشجویان مختلف می توانند سفارش های خود را در این زمینه با ورود به وب سایت اینترنتی ایران تایپیست به صورت آنلاین ثبت کنند. 


نویسنده: زهرا خلف زاده رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1400/9/16 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 1819 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس نویسی مقاله به روش شیکاگو رفرنس نویسی کتاب به روش شیکاگو رفرنس نویسی پایان نامه به روش شیکاگو رفرنس دهی به روش شیکاگو رفرنس نویسی آنلاین به روش شیکاگو

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :