جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

رفرنس نویسی از روزنامه

نویسنده: سورنا احمدخانی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/8 ساعت 18:00:00 بازدید: 1074 امتیاز 0 از 0 نظر

علاوه بر مقالات، پایان نامه ها و کتب مختلف، رفرنس نویسی از روزنامه نیز در کنار آن ها دارای اصول خاص خود می باشد. به این صورت که گاهی اوقات یک نویسنده در حین نگارش مطالب علمی خود، ممکن است مطلبی را در یکی از روزنامه ها استخراج کند که در این صورت می بایست به جهت رعایت اصول رفرنس نویسی از روزنامه، آدرس دقیق روزنامه مورد نظر را ذکر کند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رفرنس نویسی از روزنامه به چه معناست؟

رفرنس نویسی از روزنامه نیز به طور کلی مانند رفرنس نویسی از کتاب، مقاله، پایان نامه، وب سایت اینترنتی و مواردی از این دست می باشد. به این صورت که اگر شما به عنوان یک پژوهشگر یا نویسنده ای مطالبی را از روزنامه های مختلف داخلی و خارجی استخراج کرده اید و آن را عینا به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم در مقالات، کتب و پایان نامه های خود آورده اید؛ می بایست حتما به جهت رعایت اخلاق حرفه ای در نگارش، آدرس دقیق آن روزنامه را به عنوان یکی از منابع خود بیاورید. به این صورت که هم در ارجاع دهی مستقیم و هم در قسمت نگارش منابع پایانی هر یک از تألیفات خود، اشاره کردن به این دست از منابع نیز لازم و ضروری است.

بنابراین وقتی گفته می شود باید اصول رفرنس نویسی از روزنامه را در هر یک از تألیفات خویش پیاده سازی کنید؛ به این معنا و مفهوم است که بهتر است به روزنامه هم به عنوان یک منبع در کنار سایر منابع دیگر نگاه کنید و در صورت استفاده از مطالب هر یک از روزنامه ها، حتما نام آن را هم در بخش منابع و هم در بخش ارجاع دهی درون متنی ذکر کنید تا بتوانید ضمن رعایت سازی اخلاق حرفه ای در حین نگارش خود به عنوان یک پژوهشگر برتر، بتوانید تألیفات خود را آماده چاپ کنید تا به رزومه خود بیفزایید. هر چند که رفرنس نویسی از روزنامه به نسبت سایر منابع دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولی به طور کلی در صورتی که هر یک از شما به عنوان دانشجویان دانشگاه های مختلف یا پژوهشگران حوزه های متفاوت و متعدد، بخواهید مطلب یا مطالبی را از روزنامه ها در حین نگارش خود استفاده کنید؛ حتما می بایست اصول رفرنس نویسی از روزنامه را طبق دستورالعمل های نگارشی مربوط به روش استنباط شده خود در مقالات و کتب خویش پیاده سازی کنید. 

رفرنس نویسی از روزنامه

رفرنس نویسی از روزنامه

رفرنس نویسی از روزنامه در پایان نامه

در صورتی که بخواهید در پایان نامه خود، اصول رفرنس نویسی از روزنامه را رعایت کنید؛ بایستی با اصول و ترتیب بندی رفرنس نویسی به شیوه های مختلف از روزنامه به خوبی آگاه باشید. دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف که در پایان نامه های خود از بخشی روزنامه هم استفاده کرده اند؛ می بایست به جهت رعایت انصاف در حق نویسنده آن روزنامه و اخلاق علمی و حرفه ای در این زمینه، به نام آن نویسنده و روزنامه خاص اشاره کرده باشند. اما باید توجه داشت که رفرنس نویسی از روزنامه با رفرنس نویسی از کتب، مقالات و پایان نامه ها متفاوت است. بنابراین در صورتی که در پایان نامه خود، مطلب یا مطالبی را از روزنامه های مختلف استخراج کرده اید؛ هم در ارجاع دهی درون متنی و هم در نگارش بخش منابع و رفرنس های استفاده شده می بایست اصول و ترتیب بندی هر یک از روش های رایج رفرنس نویسی از روزنامه را در پایان نامه های خود پیاده سازی کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است نویسنده آن بخش از روزنامه مشخص نباشد که در این صورت می بایست تنها به نام روزنامه و عنوان کلی آن اشاره کنید. اما در خصوص شماره صفحه و سال انتشار دست شما در این زمینه باز است. چرا که مطالب روزنامه ها را طبق تاریخ روز در روزنامه درج می کنند. بنابراین به عنوان مثال: در رفرنس نویسی روزنامه در پایان نامه در بخش فهرست منابع شما می توانید روز و ماه و سال نشر مطلب مورد نظر را به طور کامل در برابر آدرس دقیق روزنامه مورد نظر درج کنید. همان طور که مشخص است؛ رفرنس نویسی از روزنامه با تغییراتی نسبت به رفرنس نویسی از سایر منابع دیگر مواجه است که همین وجوه تمایز و تفاوت خود باعث شناخت منابع مختلف از همدیگر می باشد. حتی شما می توانید فهرستی جداگانه در بخش منابع برای منابع غیر کتابی استخراج کنید و عناوین روزنامه ها و مجله های استفاده شده در متن خود را به صورت تفکیک شده در قسمت منابع پایان نامه خود بیاورید.

رفرنس نویسی از روزنامه

نحوه نگارش رفرنس نویسی از روزنامه


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رفرنس نویسی از روزنامه چگونه نگارش می شود؟

برای درک بهتر این مسئله که رفرنس نویسی از روزنامه چگونه است و چه نکاتی را بایستی در خصوص آن رعایت کرد؛ بهتر است دستورالعمل های نگارشی هر نشریه و مجله یا دانشگاه و ناشری را به طور کامل تا پیش از اعمال تغییرات رفرنس نویسی در تألیفات خویش مورد مطالعه قرار دهید. امروزه با توجه به وجود موسسه ها و مراکز بسیار فعال بسیار زیادی که در این زمینه تجربه دارند؛ شما می توانید سفارش های خود را به این گونه از مراکز بسپارید.

موسسه ایران تایپیست یکی از همین مراکز معتبر و با سابقه کار بالا می باشد که در دل خود افراد باتجربه و متخصصی را جای داده است که به خوبی با رفرنس نویسی از روزنامه و سایر منابع دیگر آشنا هستند و بر حسب تجربه و تخصص خود می توانند نیاز شما را به خوبی پاسخ گویند. اما در صورتی که بخواهید این مسئله برای شما ملموس تر گردد؛ توجه شما را به این مثال از رفرنس نویسی از روزنامه آشنا می کنیم تا بدین ترتیب بتوانید با اصول و قوانین رفرنس نویسی در این گونه از سفارش ها بیش از پیش آشنا گردید:

آموزش و پرورش منزلگاه نخست بازسازی فرهنگی. (هفتم شهریورماه 1384). روزنامه کیهان. شماره 1383. صفحه 7

بنابراین رفرنس نویسی از روزنامه های دیگر نیز طبق این اصول و قوانین می بایست انجام شود. پس در صورتی که در حین مقاله، پایان نامه یا کتاب های خود از روزنامه های داخلی و خارجی استفاده کرده باشید؛ می بایست طبق همین ترتیب اصول رفرنس نویسی از روزنامه ها را در هر یک از تألیفات خویش به درستی اعمال کنید. به جهت حصول اطمینان بیشتر در این زمینه نیز می توانید سفارش های خود را به صورت حضوری و غیر حضوری در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید تا با توجه به تجربه و تخصص مسئولان موجود در این موسسه، شما بتوانید شیوه رفرنس نویسی از روزنامه های استفاده شده در هر یک از تألیفات خود را طبق استانداردهای لازم رعایت کرده باشید. 

رفرنس نویسی از روزنامه

رفرنس نویسی از روزنامه

رفرنس نویسی از روزنامه به سبک APA

برای اعمال اصول رفرنس نویسی از روزنامه، روش ها و سبک های مختلفی وجود دارد که شما به عنوان یک پژوهشگر می توانید از هر یک از این سبک ها استفاده کنید تا اصول و ترتیب بندی استاندارد رفرنس نویسی از روزنامه ها را درست مطابق دستورالعمل ها نگارشی و شیوه نامه های استاندارد تهیه و تنظیم کنید. سبک APA یکی از همین سبک هایی به شمار می آید که برای رفرنس نویسی انواع روزنامه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به فرآیند و پروسه پیچیده مقالات در نشریه ها و ژورنال های معتبر علمی – پژوهشی بهتر است اعمال قوانین رفرنس نویسی در مقالات خود را به افراد معتبر در این زمینه بسپارید که نسبت به سبک های مختلف رفرنس نویسی از جمله سبک مذکور آشنایی و تسلط لازم را داشته باشند. در سبک APA رفرنس نویسی از روزنامه، شما می توانید به روش زیر توجه داشته باشید:

نام خانوادگی نویسنده و حرف اول اسم کوچک آن، سال و ماه چاپ روزنامه داخل پرانتز، عنوان مطلب، نام روزنامه، شماره صفحه یا صفحات درج شده مطلب مورد نظر.

البته این در صورتی است که شما بخواهید بخش منابع کار تألیفی خود را طبق استانداردهای سبک نامبرده شده تکمیل کنید. در صورتی هم که می خواهید بخش ارجاع دهی درون متنی خود را به سبک APA رعایت کنید؛ می بایست حتما قبل از شماره صفحه استخراج شده مطلب مورد نظر، حرف «ص» یا «صص» را درج کنید که نشان دهنده شماره صفحه استفاده شده متن مورد نظر در روزنامه می باشد. بنابراین رفرنس نویسی از روزنامه خود می تواند به شیوه ها و سبک های مختلفی انجام شود که در صورت انتخاب سبک APA می بایست این نکات را در زمینه رفرنس نویسی و ارجاع دهی درون متنی در هر یک از تألیفات خویش مورد استفاده قرار دهید تا در روند چاپ و دفاع از مقالات، پایان نامه و کتب تألیفی خود با هیچ گونه مشکلی رو به رو نگردید.

رفرنس نویسی از روزنامه

رفرنس نویسی از روزنامه در کتاب

رفرنس نویسی از روزنامه در کتاب به چه صورت است؟

در طول نگارش هر یک از کتاب های تألیفی نیز ممکن است شما نیاز به رفرنس نویسی از روزنامه داشته باشید. به این صورت که به عنوان یک پژوهشگر ممکن است در پاره ای از مواقع به جای استفاده از کتب، مقالات و پایان نامه ها به عنوان منابع معتبر و قابل استناد علمی، مجبور به استفاده از روزنامه های مختلف داخلی و خارجی بشوید و مطالبی را در هر یک از روزنامه های مختلف در زمینه های متفاوت و متنوع در کتاب تألیفی خویش پیاده سازی نمایید. در این صورت نیز می بایست با اصول رفرنس نویسی از روزنامه در کتاب خود آگاه باشید و این اصول و ترتیب بندی استاندارد را در کتاب های خود رعایت سازید.

همان طور که می دانید؛ در صورتی که روزنامه مورد نظر دارای نام نویسنده بود؛ می بایست شما نیز در بخش فهرست منابع خود؛ نام خانوادگی و سپس حرف اول نام کوچک آن نویسنده را قید کنید. پس از نام خانوادگی و نام نویسنده روزنامه، می بایست داخل پرانتز سال انتشار مطلب قید گردد که با توجه به دقیق و به روز بودن تاریخ انتشار این گونه از منابع، شما می توانید سال و ماه چاپ و حتی روز آن را به طور کامل بیاورید. پس از سال انتشار، موضوع روزنامه یا نام آن، عنوان کلی روزنامه قید می شود. بنابراین فرقی نمی کند که شما برای نگارش کتب خویش از چه منابعی استفاده کرده اید؛ در هر صورت شما می توانید با توجه به اصول و قوانین مربوط به آن نوع از رفرنس ها از جمله: رفرنس نویسی از روزنامه ها، طبق استانداردهای رایج، اصول رفرنس نویسی را در هر یک از تألیفات خویش پیاده سازی نمایید تا بتوانید شرایط را برای دفاع و چاپ آثار تألیفی خود هموار سازید. شما می توانید به جهت حصول اطمینان بیشتر، سفارش های خود را در این زمینه در موسسه ایران تایپیست به ثبت برسانید.

رفرنس نویسی از روزنامه

رفرنس نویسی از روزنامه 


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش رفرنس نویسی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

هزینه رفرنس نویسیرفرنس نویسیخدمات دانشجوییتهیه پاورپوینت

سوالات متداول

منظور از رفرنس نویسی که از روزنامه ها انجام می شود؛ همان اصول رفرنس نویسی است که در مقالات و پایان نامه ها بایستی رعایت شود. ولی با تغییراتی که خاص روزنامه هاست. 

بله؛ در کنار رعایت سازی اصول رفرنس نویسی در سایر منابع مختلف، روزنامه نیز به عنوان منبعی دیگر ترتیب بندی و اصول خاص خود را دارد. 

شما می توانید سفارش های خود را در موسسه ایران تایپیست به صورت حضوری و غیر حضوری به ثبت برسانید. 

بله؛ شما می توانید در صورت استفاده از روزنامه در دل متن خود، طبق اصول و ترتیب بندی رفرنس نویسی این منابع، به آدرس دقیق آن ها اشاره کنید. 


نویسنده: سورنا احمدخانی رفرنس نویسی تاریخ انتشار: 1401/12/8 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 1074 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: رفرنس دهی از روزنامه مرجع نویسی از روزنامه ارجاع دهی از روزنامه رفرنس دهی به روزنامه منبع نویسی از روزنامه

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :