چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

نویسنده: شیرین کرم خانی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1403/2/23 ساعت 09:00:00 بازدید: 62 امتیاز 0 از 0 نظر

اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال چگونه طراحی بنر کنیم، هستید باید اطلاعات لازم را داشته باشید. خلاقیت بی‌نظیر شما برای طراحی بنر تبلیغاتی و یا طراحی بنرهای متنوع دیگر می‌تواند به نتیجه مثبت انتهایی بیانجامد. برای آنکه بتوانید ایده‌های متنوعی که در ذهنتان وجود دارد را در زمینه طراحی اعمال کنید، باید از ابزارهای تخصصی استفاده نمایید. در این متن همه آنچه که باید در خصوص پاسخ به سوال چگونه طراحی بنر کنیم، بدانید را عنوان خواهیم نمود.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

چگونه خلاقانه طراحی بنر کنیم؟

یکی از پاسخ‌های هوشمندانه به چگونه طراحی بنر کنیم، استفاده از خلاقیت‌های بی‌نظیر است. در هر شغلی که فعالیت می‌کنید و یا در هر زمینه‌ای که برای فروش محصولات و یا ارائه خدماتتان اقدام می‌کنید، داشتن خلاقیت شما را چند پله نسبت به رقیبانتان جلوتر می‌اندازد. به همین دلیل در دنیای طراحی وجود خلاقیت که بتواند نیاز مشتری و یا خدمات گیرنده را برطرف کند و البته جذاب و چشمگیر نیز باشد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. برای داشتن خلاقیت در بیزینس خود باید به نیاز مشتری توجه کنید و بر اساس نیاز مشتری و درخواستی که از شما دارند، بنر ویژه طراحی کنید. این موضوع یعنی پاسخ به سوال چگونه طراحی بنر کنیم؟ می‌تواند به شما در طراحی منحصر به فرد و خارق‌العاده بنر تبلیغاتی کمک کند.

بنر تبلیغاتی چه در اینستاگرام و چه در سایت مورد استفاده قرار بگیرد، باید دارای خلاقیت باشد. اگر خلاقیت و یا ایده جدید ندارید ساخت یک بنر ساده و قدیمی نیاز مخاطب شما را برطرف نخواهد کرد. برند شما به همین دلیل به عنوان یک برند قدیمی و فرسوده معرفی می‌شود. برای آنکه بتوانیم نسبت به باقی رقیبان خود به بهترین شکل ممکن عمل نماییم باید یاد بگیریم که چگونه طراحی بنر کنیم. بنرهایی که صفحه اصلی رنگ زمینه مشخصی داشتند و اشکال مختلف در وسط صفحه وجود داشت و متنی اطلاعات لازم را عنوان می‌کرد دیگر منسوخ شدند. به همین دلیل داشتن خلاقیت می‌تواند بیننده را خیره کند و بنر شما را به عنوان یک بنر جذاب و بی‌نظیر در زمینه تبلیغات به عنوان نمونه معرفی نماید.

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

چگونه طراحی بنر کنیم؟

برای مثال سعی کنید از محصولات و نحوه بسته‌بندی خود استفاده نمایید و در صفحه اصلی بنر عکس کلی محصول را قرار دهید. ایرادی ندارد اگر شکل ظاهری بنر شما کمی از حالت مستطیل خارج شود و محصول شما از بنر بیرون بزند. داشتن برش در بنر طراحی شده می‌تواند خلاقیت طراحی بنر را افزایش دهد. برای مثال استفاده از بنری که نسبت به تابش نور خورشید حساس است و سبب می‌شود اطلاعات مفیدتری در آن بنر را مشاهده کنید نیز می‌تواند از موارد خلاقیت دیگر در زمینه طراحی بنر تبلیغاتی باشد. اگر بنر شما در سایت و یا در اینستاگرام منتشر می‌شود شما می‌توانید با متحرک نمودن بنر خود به جذابیت و خلاقیت بنر طراحی شده بیفزایید.

در بسیاری از مواقع برای آنکه به این سوال پاسخ دهید که چگونه طراحی بنر کنیم، باید به سراغ تکنیک‌های ویژه طراحی بروید. برای مثال ادیت‌های متنوع و استفاده از فونت‌های بی‌نظیر برای نوشتن متن‌های مختلف در بنرتان سبب می‌شوند تا نظر مخاطبین را جلب کنید. استراتژی بنر شما برای تبلیغات می‌تواند نشان دهنده آن باشد که بنر اینستاگرام یا بنر سایت مد نظر شما چگونه طراحی شوند. استفاده از رنگ‌های مختلف در طراحی بنر بر اساس نیاز برند شما و نوع تولیدات انتخاب خواهد شد. شما باید در طراحی بنر تبلیغاتی خود از رنگ‌های متنوع استفاده نکنید و تنها به یک یا دو رنگ بسنده کنید.

چگونه با ابزارهای تخصصی طراحی بنر کنیم؟

ابزارهای متنوع تخصصی برای طراحی بنر تبلیغاتی وجود دارند. سوالی که ذهن طراحان بسیار زیادی را به خود معطوف می‌کند آن است که چگونه طراحی بنر کنیم و یا چگونه از این نمونه ابزارهای تخصصی استفاده کنیم؟ برای آنکه بتوانید به بهترین شکل ممکن اقدام کنید و برترین بنرها را تولید نمایید، باید قدم به قدم بر اساس موارد زیر عمل کنید:

  • در ابتدای روند استفاده از ابزارهای تخصصی باید آپشن‌ها و موارد مختلف یک ابزار را بشناسید. برای مثال اگر از فتوشاپ استفاده می‌کنید باید ابزارهای برش، ادیت، تغییر رنگ و حتی اضافه نمودن یک افکت خاص را آموزش ببینید. درک این موضوع در قدم اول به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید به این سوال پاسخ دهید که چگونه طراحی بنر کنیم؟

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

طراحی بنر سایت و اینستاگرام

  • در دومین قدم پس از آنکه ابزارهای تخصصی طراحی بنر را شناختید و با آپشن‌های آن آشنا شدید باید نیاز خودتان و مخاطبین را نیز در نظر بگیرید. اینکه شما چه نیازی از مخاطبین را مورد هدف قرار داده‌اید تا بر اساس آن بنر ویژه خود را تولید کنید، سوال اساسی است که باید از خود بپرسید. پس از پرسش در این خصوص می‌توانید متن و حتی رنگ مد نظر انتخابی را بیابید.
  • در قدم سوم بهترین راه برای آنکه بتوانید از ابزارهای تخصصی استفاده کنید، آموزش دیدن توسط آموزشگاه‌های برتر است. سعی کنید به صورت گسترده هم با توانایی‌های هر ابزار برای تهیه و طراحی بنر آشنا شوید و هم بر اساس نیاز و تقاضای جامعه با تغییر در نوع تولید و طراحی بنر ویژه‌ترین و جدیدترین نوع بنر تبلیغاتی را تهیه و تولید کنید.
  • برای استفاده از ابزارهای تخصصی و پاسخ به این سوال که چگونه طراحی بنر کنیم می‌توانید از نمونه‌های طراحی شده خارجی الگوبرداری کنید. الگوبرداری بدین معنی نیست که شما باید دقیقاً همان بنری که در سایت‌های خارجی دیگر به نمایش گذاشته می‌شود را انتخاب کنید و مانند همان را بسازید. شما می‌توانید با ایده گرفتن از موارد مختلف و استفاده از ابزارها و آپشن‌های تخصصی برای طراحی بنر که در نرم‌افزارهای متنوع موجود است برای طراحی و تولید نهایی اقدام کنید.

با ایده‌های عنوان شده و همچنین قدم‌های بیان شده در این قسمت شما می‌توانید درک کنید که چگونه باید از ابزارهای تخصصی طراحی بنر استفاده کنید. این مورد شما را برای طراحی و تولید بنرهای تخصصی، ویژه و البته خاص آماده خواهد کرد. شما با درک ابزارهای متنوعی که در یک نرم‌افزار وجود دارند می‌توانید سرعت فعالیت خود را افزایش دهید. با آموزش‌های لازم دیگر نیازی ندارید که از یک طراح درخواست کنید تا نمونه بنر مد نظر شما را بسازد. شما به سادگی می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه و البته شناخت تکنیک‌ها و نکات مهم به طراحی و تولید بنر خاص بپردازید.

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

اصول و تکنیک های طراحی بنر سایت


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

چگونه با استفاده از اصول و تکنیک‌های حرفه‌ای بنرهای جذاب و مؤثر بسازیم؟

همانطور که عنوان کردیم یکی از مراحلی که در جواب سوال چگونه طراحی بنر کنیم، حائز اهمیت است استفاده از اصول و تکنیک‌های حرفه‌ای برای جذب موثر مخاطب به واسطه طراحی و تولید بنر می باشد. شاید بتوانیم اصول و تکنیک حرفه‌ای برای ساخت بنرهای جذاب و موثر را مانند ادویه‌ها و یا چاشنی‌های غذا معرفی کنیم. اگر شما از اصول و تکنیک خاصی در استراتژی طراحی بنر خود استفاده نکنید، انگار غذایی بدون ادویه و بدون چاشنی را تهیه کرده‌اید. قطعاً چنین غذایی به دل هیچ فردی نمی‌نشیند و هرگز فرد مد نظر دوست ندارد این غذا را دوباره میل کند. تا به این اندازه استفاده از اصول و تکنیک‌های حرفه‌ای برای طراحی بنر تبلیغاتی، بنر سایت، بنر اینستاگرام و غیره اهمیت خواهد داشت.

یکی از تکنیک‌های اصولی و حرفه‌ای که شما می‌توانید برای جذابیت بیشتر بنر تبلیغاتی خود از آن استفاده کنید، درگیر کردن مخاطب در روند تبلیغات است. برای مثال اگر در زمینه فروش مواد غذایی فعالیت می‌کنید و سعی دارید به واسطه طراحی بنر تبلیغاتی برند خود را به خریداران معرفی نمایید، می‌توانید با ایجاد سوالی چالش برانگیز ذهن مخاطبین را درگیر کنید. شما می‌توانید از مخاطبین خود درخواست کنید تا به یک سوال خاص مرتبط با مواد غذایی پاسخ دهند و پاسخ را برای شماره خاصی پیامک کنند. در ازای جواب به سوال پرسیده شده آن هم به صورت صحیح درصد تخفیفی برای خرید مواد شوینده آنان اعمال می‌کنید. این موارد یعنی اینکه شما مخاطب را در روند تبلیغات­تان با خود همراه نموده‌اید. مخاطب، خود را در کنار برند شما می‌بیند و بنر تبلیغاتی دیگر شما را در هر زمانی که نشر داده شود و در هر مکانی که باشد دنبال خواهد کرد.

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

چگونه بنر تبلیغاتی بسازیم؟

بنر تبلیغاتی تعداد زیادی از برندهای معروف نتیجه مثبتی را ایجاد نکردند. دلیل این مورد آن بود که برندهای معروف از خلاقیت و ایده پردازی استفاده نکرده بودند. شکست ایجاد شده برای برند عنوان شده در طراحی بنر نیز به دلیل عدم داشتن ایده نوآورانه رقم خورد. موقعیت مکانی و البته موقعیت زمانی که شما برای نشر بنر تان استفاده می‌کنید تاثیر بسزایی در ایجاد خلاقیت دارد. تصور کنید در هفته آینده روز جهانی زن را در تقویم مشاهده می‌کنید. شما طلا فروش هستید و برند خاص طلافروشی شما نظر بسیاری از بانوان را به خود جلب کرده است. شما می‌توانید تنها با ایجاد یک بنر سایت خاص بهترین گزینه و مقرون به صرفه‌ترین طلای موجود خود را به آقایانی که قصد خرید هدیه دارند، معرفی کنید. استفاده از مناسبت‌های خاص در طراحی بنر تبلیغاتی می‌تواند نظر بسیاری از بینندگان را به خود جلب کند. این تکنیک‌ها و این اصول و قواعد حرفه‌ای می‌توانند به شما در طراحی بنر ویژه کمک نمایند.

چگونگی طراحی بنر متحرک

بنرها دارای نمونه‌های مختلفی هستند و هر کدام از بنرهای موجود ذهن شما را درگیر می‌کنند که چگونه طراحی بنر کنیم؟ برای پاسخ به این سوال مهم باید ابتدا عنوان کنیم که یکی از بنرهای موجود که می‌تواند نظر مخاطبین را به خود جلب کند، بنر متحرک است. بنرهای متحرک دارای داستان خاصی هستند. به عبارت دیگر صفحه‌ها و لایه‌های یک بنر متحرک یکی پس از دیگری نمایش داده می‌شوند. همین نمایش بی‌وقفه و البته دارای زمان خاص در صفحه گوشی موبایل و یا لپ تاپ‌تان می‌تواند نظر شما را به عنوان بیننده جلب کند. به همین منظور طراحان به دنبال آن هستند تا تعداد بنرهای متحرک تولید شده خود را نسبت به بنرهای ثابت بیشتر کنند. تولید کنندگان، وارد کنندگان، صادر کنندگان و حتی خدمات دهندگان سعی می‌کنند برای جلب نظر مخاطبین بیشتر از بنرهای متحرک استفاده نمایند.

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

استفاده از فتوشاپ در طراحی بنر

در ابتدایی‌ترین قدم برای پاسخ به این سوال که چگونه طراحی بنر کنیم و البته چگونه برای طراحی بنر متحرک اقدام کنیم، باید ابتدا برنامه فتوشاپ را نصب نمایید. در قدم بعدی پس از باز کردن برنامه فتوشاپ شما باید گزینه موجود در پنل ابزارهای فتوشاپ یعنی canvas را انتخاب کنید. پس از آنکه این گزینه را فعال می‌کنید از شما درخواست می‌شود تا یک صفحه جدید باز کنید. حال پس از آنکه صفحه جدید را باز کردید باید اطلاعاتی مانند ابعاد و اندازه، نوع قرارگیری صفحه و حتی رزولوشن را وارد کنید. بهترین ابعاد و اندازه‌ای که می‌توانید از آن برای طراحی بنر متحرک استفاده کنید، اندازه ۱۹۲۰ یا ۱۰۸۰ می‌باشند. در انتهایی‌ترین قدم شما باید به سراغ ابزارهای طراحی بروید و لایه‌های متعدد را ایجاد کنید. ابزارهایی مانند روتوش و حتی ابزارهای مخصوص برش عکس و موارد مختلف دیگر می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند تا بنر جذابی تهیه نمایید.

چگونگی بهینه سازی بنر

پس از پاسخ به سوال اینکه چگونه طراحی بنر کنیم، باید از خودتان بپرسید که چگونه باید برای بهینه‌سازی بنر خود اقدام نماییم؟ شما باید در ابتدا اندازه بنر خود را بر اساس استاندارد انتخاب کنید. سایز بنر سایت با سایز بنر اینستاگرام متفاوت است. حتی در پلتفرم اینستاگرام نیز بنرهای ریلز با بنر استوری ابعاد و اندازه متفاوتی خواهند داشت. به همین منظور برای آنکه بتوانید به بهینه‌سازی بنر خود بپردازید باید به سایز انتخاب شده برای طراحی بنر در ابتدا توجه کنید.

بنر تبلیغاتی شما برای آنکه بهینه‌سازی شود و نتیجه مثبتی را از خود بروز دهد، باید دارای ارزش پیشنهادی باشد. برای مثال شما در برندتان محصولی را تولید می‌کنید که هیچ شرکت دیگری آن را تهیه و تولید نخواهد کرد. به همین منظور شما می‌توانید نیاز جامعه را برای معضل ایجاد شده برطرف کنید. اگر شرکت شما تولید کننده داروی خاصی برای بیماران خاص باشد، شما می‌توانید با ارزش پیشنهادی که داروی شما نسبت به شرکت‌های تولید کننده دیگر دارد، نظر مخاطب را در بنر تان جلب نمایید.

راهنمای کامل طراحی و ساخت بنر

طراحی اصولی بنر

کال تو اکشن‌ها یا اقدام به عملی که شما در بنر تبلیغاتی خود ایجاد می‌کنید بسیار مهم هستند. برای مثال شما ادعا می‌کنید که ارزش پیشنهادی برند شما آن است که می‌توانید با خوردن یک برگر دومین برگر را به صورت جایزه دریافت کنید. برگرهای تولید شده توسط برند و یا رستوران شما بسیار بزرگ هستند و یک فرد عادی نمی‌تواند دومین برگر را دریافت کند. به همین منظور شما در بنر تبلیغاتی خود عنوان کرده‌اید که با رزرو یک میز در رستوران می‌توانید با خوردن یک برگر به صورت کامل برگر دوم را رایگان دریافت نمایید. این موضوع سبب می‌شود تا افراد زیادی به برند شما مراجعه کنند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش طراحی گرافیکی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

 

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

طراحی گرافیکی طراحی بنر تصویرگری کتاب کودک طراحی سربرگ

سوالات متداول

برای طراحی بی‌ نظیر بنر تبلیغاتی بهتر است بنر متحرک تولید کنید. این نمونه از بنرها در زمینه تبلیغات به تازگی وارد عرصه طراحی شدند و نظر مخاطبین بسیار زیادی را به خود مجذوب کردند.

دعوت به عمل یا کال تو اکشن یکی از قسمت‌های مهم طراحی بنر تبلیغاتی است. برای مثال ذهن مخاطب نسبت به سوالی که شما پرسیده‌اید درگیر شده است و زمانی که قسمت کلیک را مشاهده می‌کند بر روی آن می‌زند و وارد سایت اصلی شما می‌شود.

در حال حاضر یکی از ابزارهایی که می‌توانید برای طراحی بنر تبلیغاتی از آن استفاده کنید، فتوشاپ می‌باشد. این نرم‌افزار دارای ابزارهای متعددی است که به صورت دستی می‌توانید برای طراحی بنرهای متنوع از آن استفاده نمایید.

هرچه بنر طراحی شده مد نظر شما دارای ایده‌ها و خلاقیت بیشتری باشد نظر مخاطبین را راحت¬تر به خود جلب خواهد کرد. از طرفی داشتن ایده‌های متنوع که می‌تواند ذهن مخاطب را درگیر نماید، وظیفه ای است که یک طراح باید آن را بشناسد و بر اساس آن برای طراحی بنر عمل کند.


نویسنده: شیرین کرم خانی طراحی گرافیکی تاریخ انتشار: 1403/2/23 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 62 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: چگونه طراحی بنر کنیم چگونه بنر بسازیم ساخت بنر طراحی بنر چگونه طراحی بنر تبلیغاتی کنیم

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :