چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

در ترجمه مقاله تخصصی فارسی به انگلیسی قیمت بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

نویسنده: سورنا احمدخانی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/7/19 ساعت 14:00:00 بازدید: 428 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه تخصصی یکی از پروژه‌های مهم مربوط فعالیت در زمینه ترجمه است که برای انجام هر چه بهتر و دقیق‌تر آن، مترجمان به مهارت و تخصص بالا نیاز دارند و لازم است تا طبق اصول و قواعد برای ترجمه تخصصی عمل کنند. ترجمه تخصصی برخلاف ترجمه متون عادی که موضوعاتی عامه و غیرتخصصی دارند، نیاز به مهارت بالایی دارد و مترجمان برای انجام کار ترجمه این متون، علاوه بر این که به دانش و تخصص درباره قواعد و دستور زبان‌های مختلف نیاز دارند، لازم است که به مفاهیم و اصطلاحات تخصصی که در این متون ذکر می‌شود نیز تسلط داشته باشند و با آگاهی کامل عمل کنند.

به عنوان مثال ترجمه یک مقاله‌ای تخصصی در حوزه صنعت برق به طور قطع با ترجمه یک متن داستانی یا یک رمان کوتاه متفاوت است؛ چرا که در این متن تخصصی، اصطلاحات و مفاهیم تخصصی بسیاری در رابطه با صنعت برق ذکر شده است که مترجمان حرفه‌ای برای ترجمه آن‌ها به شکل دقیق و کاملا تخصصی، به تسلط بر مطالب تخصصی ذکر شده در رابطه با صنعت برق نیز نیاز خواهند داشت تا بتوانند کار ترجمه را با کیفیت بالاتر پیش برده و متنی ترجمه شده به شکل روان و صریح را آماده کنند. با توجه به تمام موارد ذکر شده می‌توان فهمید که قیمت ترجمه مقاله تخصصی به نسبت موارد عادی ترجمه بالاتر است؛ در واقع نوع ترجمه که در اینجا تخصصی می‌باشد، در تعیین قیمت ترجمه مقاله تخصصی تاثیر مستقیم دارد. به طور کلی قیمت ترجمه مقاله تخصصی فارسی به انگلیسی و یا هر یک از دیگر پروژه‌های ترجمه تخصصی با توجه به یک سری عوامل تعیین می‌شود و کاملا متغیر است؛ به عبارتی با توجه به حجم مقاله مورد نظر و تعداد کلمات آن، زمان انجام کار ترجمه تخصصی مقاله، موضوع اصلی مقاله تخصصی، زبان مبدا و مقصد که در موارد فارسی به انگلیسی تعیین شده است و نوع ترجمه یعنی تخصصی یا عادی بودن آن، نمی‌تواند مقداری ثابت باشد و با تغییر هر یک از عوامل ذکر شده، قیمت ترجمه مقاله تخصصی نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

در ترجمه مقاله تخصصی فارسی به انگلیسی قیمت بر چه اساسی محاسبه می‌شود؟

قیمت ترجمه مقاله تخصصی فارسی به انگلیسی

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه تخصصیترجمه مقاله ISIلیست هزینه ترجمهدریافت نمونه ترجمه رایگان

سوالات متداول

قیمت ترجمه مقاله تخصصی توسط مترجمان این سایت بسیار مناسب است.

حجم متن، زبان مبدا و مقصد ترجمه و موضوع متن تخصصی.

بله.قیمت ترجمه مقاله تخصصی بیشتر از ترجمه عادی است

در متون تخصصی مترجم علاوه بر دانش زمانی، نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی درباره موضوع متن تخصصی مورد نظر است.


نویسنده: سورنا احمدخانی قیمت ترجمه تاریخ انتشار: 1400/7/19 ساعت 14:00:00 تعداد بازدید: 428 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: قیمت ترجمه مقاله تخصصی فارسی قیمت ترجمه مقاله تخصصی انگلیسی نرخ ترجمه مقالات تخصصی ترجمه آنلاین مقاله تخصصی ترجمه فوری مقاله تخصصی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :