سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

خدمات ویراستاری متن

نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/3/30 ساعت 09:00:00 بازدید: 226 امتیاز 0 از 0 نظر

خدمات ویراستاری متن دارای انواع مختلفی است. هر متنی که نوشته می شود، اعم از تخصصی یا عمومی، به ویرایش نیاز دارد. این متن می تواند هر قالبی داشته باشد. کتاب، پایان نامه و مقاله از قالب هایی هستند که متن را در خود جای می دهند. هر متنی اولویت های خود را برای تصحیح و ویرایش دارد. مثلاً اولویت ویرایش روزنامه سرعت است. می توانید ویرایش هر نوع متنی را به ایران تایپیست بسپارید. ویراستارهای این مجموعه آمادگی لازم برای ویرایش هر نوع متنی را دارا هستند.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

خدمات ویراستاری متن شامل چیست؟

خدمات ویراستاری متن می تواند شامل ویرایش همه چیز شود. هر نوشته ای پیش از انتشار و چاپ به ویرایش نیاز دارد. حتی یک جمله تبلیغاتی باید پیش از رفتن روی بیلبوردهای تبلیغاتی از هر نظر اصلاح شود. متن های بلندتر مانند کتاب و مقاله نیز به تصحیح نیاز دارند. ویرایش دارای انواع مختلفی است. در واقع در سطوح مختلفی انجام می گیرد. معمولی ترین و سطحی ترین نوع آن ویرایش فنی است. ویرایش فنی خود دارای وجوه مختلفی است. در این نوع ویرایش همه اشتباهات تایپی و املایی باید رفع شوند. هر آنچه در صفحه دیده می شود، در این نوع ویرایش باید از نظر گذرانده شود. از توضیحات پانوشت گرفته تا هر چیزی که در سرصفحه آمده است.

خدمات ویراستاری متن در ویرایش فنی شامل کنترل و تنظیم نمودارها و جدول ها و عکس ها هم می شود. شماره بندی این عناصر در متن مهم است. اگر اطلاعات تکراری در این عناصر داده شود ویراستار باید تشخیص دهد. باید همه توضیحات را بخواند و اگر مشکلی در آنها وجود دارد تصحیح کند. اعداد داخل جدول ها باید کنترل شوند. با اشتباه تایپی به سادگی ممکن است اعداد جا به جا شده باشند. نمودارها باید به درستی و دقیق رسم شده باشند. اگر نمودارها و جدول ها اسکن شده و در متن جایگزین شده اند تا حد امکان آنها را در ورد تایپ کند. کیفیت عکس ها هم باید کنترل شوند. اگر عکس ها کیفیت نداشته باشند، باید حتماً درباره آنها با مؤلف یا مترجم صحبت کند.

خدمات ویراستاری متن در سطح فنی شامل پاراگراف بندی و نشانه گذاری هم می شود. استفاده از نشانه های درست و صحیح در متن به خوانش درست آن کمک می کند. پاراگراف بندی هم بسیار مهم است. در متن های تألیفی به سادگی ممکن است این مسئله فراموش شود. در متون ترجمه هم پاراگراف ها باید مطابق با متن اصلی تنظیم شوند. اصلاح نیم فاصله‌ها در متن و همچنین درست نوشتن کلمات بر اساس نظر فرهنگستان هم در این مرحله انجام خواهد شد. این درست نویسی می تواند شامل جدانویسی و پیوسته نویسی شود.  

خدمات ویراستاری متن در سطح زبانی هم انجام می گیرد. ویرایش زبانی یک سطح عمیق تر از ویرایش فنی است. در این نوع ویرایش همه جمله ها خوانده می شوند و ساختار آنها بر اساس قواعد دستور زبان فارسی اصلاح خواهند شد. برای چنین ویرایشی روی متن های مختلف می توانید از ایران تایپیست کمک بگیرید. ویراستارهایی که تجربه و مهارت کافی برای هر نوع ویرایش را دارند.

ویراستار فنی شامل اصلاح غلط های تایپی و املایی و تنظیم متن از نظر پاراگراف بندی و نشانه گذاری می شود. گرفتن نیم‌فاصله و اصلاح شکل درست کلمه از نظر جدانویسی و پیوسته نویسی هم در این مرحله باید انجام شود.

اطلاعاتی درباره خدمات ویراستاری متن

خدمات ویراستاری متن  

محاسبه هزینه خدمات ویراستاری متن

خدمات ویراستاری متن و محاسبه هزینه آن در ایران تایپیست بر اساس چند عامل مهم و اثرگذار تعیین می شود. در واقع، هیچ ویراستاری بدون دیدن متن و بررسی آن نمی تواند برای شما قیمتی را مشخص کند. مهم است که متن پیش از تعیین قیمت بررسی شود تا هزینه ویرایش آن به طور دقیق استخراج شود. یکی از این عوامل مهم حجم و تعداد کلمه های متن است. هر چه متن حجم بیشتری داشته باشد و تعداد کلمه های آن زیادتر باشد، برای ویرایش آن هزینه بیشتری لازم است.

خدمات ویراستاری متن و اعلام هزینه آن با آگاهی از تعداد کلمه ها ممکن می شود. تعداد دقیق کلمه های متن را می توان از روی کلمه شمار در نرم افزار ورد دید. گاهی متن بعد از ویرایش دارای تعداد کلمه های بیشتری می شود. گاهی ممکن است در اثر گرفتن نیم فاصله ها در متن تعداد کلمه ها کمتر شود. در هر صورت قیمت اولیه بر اساس تعداد کلمه های ابتدایی متن اعلام خواهد شد. این اختلاف تعداد کلمه ها در کل زیاد نیست و نباید از این بابت جای نگرانی وجود داشته باشد.

خدمات ویراستاری متن برای درآوردن هزینه به زمانی که برای آن صرف می شود هم وابسته است. متن هایی که به ویرایش در سطوح مختلف نیاز داشته باشند، زمان بیشتری صرف تصحیح آنها خواهد شد. زمان عامل تعیین کننده ای است. اگر قرار باشد کار با فوریت تحویل داده شود، باید در زمان ثبت سفارش قید شود. زیرا فوریت در کار ویرایش هزینه آن را دو برابر خواهد کرد. عامل دیگر که در هزینه می تواند مؤثر واقع شود، زبان متن است. زبان انگلیسی در مقایسه با زبان فارسی برای ویرایش هزینه بالاتری می خواهد.

خدمات ویراستاری متن برای متن های نوشته به زبان های غیر فارسی بیشتر در نظر گرفته می شود. برای ویرایش این متن ها زمان بیشتری هم باید صرف شود. ویرایش متن انگلیسی هم مانند متن فارسی دارای سطوح مختلفی است. می تواند در سطح فنی بماند. می تواند در صورت درخواست سفارش دهنده شامل ویرایش محتوایی هم باشد. برای چنین ویرایشی از افرادی کمک گرفته می شود که به زبان متن نوشته شده مسلط هستند. بر موضوع متن هم اشراف کامل دارند. تغییرات در متن های تخصصی در سطح محتوایی تنها از پس افراد متخصص در آن زمینه بر می آید.

اطلاعاتی درباره خدمات ویراستاری متن

هزینه خدمات ویراستاری متن


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

بهترین خدمات ویراستاری متن را کدام مرکز ارائه می دهد؟

خدمات ویراستاری متن در بهترین سطح را می توان از ایران تایپیست خواست. در این مرکز ویراستاری فنی را ویراستارهای متخصص و باتجربه ای انجام می دهند که سال ها است در این زمینه فعالیت دارند. تجربه در امر ویرایش بسیار اهمیت دارد. این ویراستارها قواعد و اصول ویرایش را آموزش دیده اند. اما تجربه نقش مهم تری در کسب مهارت در آنها داشته است. اشتباه های تایپی و املایی ممکن است به راحتی در متن بمانند. اما یک ویراستار حرفه ای می تواند آنها را ببیند و اصلاح کند.

خدمات ویراستاری متن به شکل ویرایش زبانی هم در این مرکز در بهترین سطح ارائه می شود. ویرایش زبانی هم به تجربه زیادی نیاز دارد. یک ویراستار کم تجربه می تواند با ایجاد تغییر در جمله ها آنها را نامفهوم کند. حتی ممکن است تغییرات معنای جمله را عوض کنند. اما یک ویراستار با تجربه می داند که چطور باید ساختار جمله را تغییر دهد که معنای آن برای مخاطب ساده تر شود. می تواند به سادگی جمله های بلند را بشکند و کوتاه کند، بدون این که به آنها آسیب بزند.

خدمات ویراستاری متن به شکل ویرایش محتوایی هم کار هر کسی نیست. کسی که به ویرایش محتوایی دست می زند، کاملاً به موضوع متن نوشته شده مسلط است. با خواندن متن می داند که چطور باید جمله ها را تغییر دهد. کجا به خلاصه نویسی احتیاج دارد و کجا باید توضیحات بیشتری آورده شود. اگر لازم باشد توضیحاتی را در پانوشت ها اضافه می کند تا به درک مخاطب کمک بیشتری کند.

خدمات ویراستاری متن را باید از مراکز تخصصی خواست. به سادگی نمی توان چنین خدماتی را از هر کسی درخواست کرد. زیرا اعتماد کردن به افراد برای سپردن متنی که تا به حال در جایی انتشار نیافته است کار ساده ای نیست. اما در ایران تایپیست به راحتی می توانید به واسطه اعتبار مجموعه به ویراستارها اطمینان کنید. ویراستارهایی که هم با قوانین ویرایش آشنا هستند و هم اصول اخلاقی آن را می دانند. مجموعه نیز قوانین سفت و سختی را برای افرادی که در نگهداری از متن امانتدار نباشند تعیین کرده است. با فرد خاطی به طور حتم برخورد جدی خواهد شد.

اطلاعاتی درباره خدمات ویراستاری متن

بهترین خدمات ویراستاری متن

پرداخت قسطی خدمات ویراستاری متن

خدمات ویراستاری متن با این که در ایران تایپیست بسیار ارزان است، اما به صورت قسطی هم قابل پرداخت است. سفارش دهنده ای که می خواهد هزینه را به صورت قسطی پرداخت کند می تواند در درخواستش آن را بنویسد. از آنجا که تغییرات ویرایش بسیار ارزشمند است و بر ارزش ادبی متن می افزاید، نباید به خاطر هزینه آن را حذف کرد. خیلی از ناشرها به خاطر هزینه ویرایش را از فرایند چاپ کتاب حذف کرده اند. این مسئله در طولانی مدت آسیب های خود را نشان خواهد داد.

خدمات ویراستاری متن در این مجموعه به شکل قسطی هم امکان پذیر است. افراد می توانند بخشی از هزینه را پیش از شروع کار و بخش دیگر را بعد از اتمام کار پرداخت کنند. به این ترتیب، بخشی از نگرانی بابت پرداخت برطرف خواهد شد. برای کارهای حجیم تخفیف های دیگری نیز در نظر گرفته شده است. می توانید در صورت داشتن چند کتاب برای ویرایش با مشاوران این مجموعه مشورت کنید تا برای پرداخت هزینه با شما همکاری شود.

خدمات ویراستاری متن به شرکت های خصوصی و سازمان های دولتی هم ارائه می شود. این شرکت ها می توانند با این مجموعه قراردادهای طولانی مدت و کوتاه مدت برقرار کنند. برای شرکت ها و ناشرها کار کردن با یک مکان و حتی یک ویراستار غیر مستقر می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. برای بستن قرارداد امکان فرستادن نماینده به شرکت نیز وجود دارد. پیش از قرارداد مشاوره و توضیحات لازم به شرکت داده خواهد شد.

خدمات ویراستاری متن از همه خدمات دیگر که در این حوزه انجام می شود ارزان تر است. مترجم ها و صفحه آراها هزینه بیشتری را برای کارشان دریافت می کنند. دستمزد ویراستارها در شغل های هم رده خودشان از همه کمتر است. با این که این کار بسیار پر زحمت است و به دقت زیادی نیاز دارد.

اطلاعاتی درباره خدمات ویراستاری متن

پرداخت قسطی خدمات ویراستاری

دریافت رایگان خدمات ویراستاری متن ایران تایپیست

خدمات ویراستاری متن کتاب و مقاله و پایان نامه در ایران تایپیست با ارائه نمونه کار انجام می شود. نمونه ها به صورت رایگان انجام خواهند شد. هر تعداد که سفارش دهنده به نمونه نیاز داشته باشد، ویراستارها موظف هستند که آنها را به او ارائه دهند. حتی اگر نمونه یک ویرایش مورد پسند و رضایت نباشد، می توان درخواست یک ویراستار جدید داد.

خدمات ویراستاری متن در وب سایت ایران تایپیست ارائه می شود. برای استفاده از این خدمات باید در مرحله اول در این وب سایت ثبت نام کنید. ثبت نام در آن ساده است و هیچ پیچیدگی ندارد. هر فردی با هر سطح سواد رایانه ای می تواند در کمترین زمان ممکن این کار را انجام دهد. بعد می توان هر نوع سفارشی را از جمله سفارش ویراستاری را در پنل کاربری خود ثبت کرد. بعد از ثبت سفارش، فاکتور به سرعت فاکتور رایگان از طریق راه های ارتباطی برای سفارش دهنده ارسال خواهد شد.

خدمات ویراستاری متن بعد از ارسال فاکتور رایگان و تأیید سفارش دهنده شروع خواهد شد. یکی از مزایای کار به این مجموعه این است که سفارش دهنده در تمام مراحل کار می تواند با ویراستار در تماس باشد. می تواند علاوه بر درخواست نمونه کار رایگان از او بخواهد که متن را برایش در چند بخش ویرایش کند. به این ترتیب همه چیز بر طبق خواست سفارش دهنده پیش خواهد رفت.

خدمات ویراستاری متن در نرم افزار ورد با های لایت کردن تغییرات در جمله ها یا فعال کردن ترک چنج هم انجام می شود. سفارش دهنده های حساس به متن می توانند از ویراستار درخواست دهند که تغییرات را به این شکل اعمال کنند. در صورتی که تغییری درست نباشد می توانند از ویراستار درباره آن توضیح بخواهند. هر ویراستاری برای هر نوع تغییری در متن باید دلیل داشته باشد. هیچ تغییر بدون علت قابل قبول نیست. ضمن این که اعمال سلیقه نیز به هیچ وجه کار یک ویراستار حرفه ای نیست.

اطلاعاتی درباره خدمات ویراستاری متن

خدمات ویرایش


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ویراستاری خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ویراستاریویرایش فنیهزینه ویراستاریهزینه ویرایش فنی

سوالات متداول

بله. به طور حتم بعد از ثبت درخواست و تأیید فاکتور می توانید از ویراستار درخواست نمونه کار رایگان بدهید.

خیر. هزینه ها در این مرکز نسبت به رقبای هم سطح بسیار ارزان تر در نظر گرفته شده است.

بله. هر متنی برای ویرایش دارای اولویت های مخصوص به خود است.

ویرایشی که روی کتاب و پایان نامه انجام می شود در کل یکی است. اما در جزئیات با هم متفاوت است.


نویسنده: سارا اخلاقی ویراستاری تاریخ انتشار: 1402/3/30 ساعت 09:00:00 تعداد بازدید: 226 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ویراستاری متن ویرایش متن ویراستاری فنی ویراستاری ادبی هزینه ویراستاری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :