شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تفاوت قواعد و اصول بازنویسی با بازآفرینی

نویسنده: ندا احمدی فر بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/3 ساعت 11:00:00 بازدید: 1190 امتیاز 5 از 1 نظر

اولین زمینه‌ای که تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در آن نمود پیدا می‌کند، تفاوت قواعد و اصول بازنویسی با بازآفرینی است. زمانی که ما بازنویسی و بازآفرینی را دو شاخه کاملا جدا در نظر میگیریم می‌بایستی در صدد وضع قواعد و اصول متفاوت برای هریک از آنها نیز باشیم. در ادامه به بررسی قواعد هریک از این زمینه ها می‌پردازیم تا به یک دیدگاه کلی در باب تفاوت بازنویسی با بازآفرینی دست پیدا کنیم.

تفاوت قواعد و اصول بازنویسی با بازآفرینی

تفاوت بازنویسی با بازآفرینی

 

اصول و قواعد "بازنویسی" به این شرح اند:

  1. متن بازنویسی شده باید به نحوی باشد که شباهت بسیار کمی به متن اصلی داشته باشد. میزان عدم تشابه در انواع بازنویسی‌ها متغیر است.
  2. ایده‌ها و دیدگاه‌های شخصی بازنویسنده هیچ تاثیری روی بازنویسی نباید بگذارد.
  3. متن باید از اتهام سرقت‌ادبی دور باشد. سرقت‌ادبی زمانی اتفاق می‌افتد که شباهتی بین متن منبع اصلی و متن بازنویسی شده وجود داشته باشد.

قواعد " بازآفرینی" به این شرح اند:

  1. در بازآفرینی نویسنده از ایده اصلی یک متن، حکایت و یا رمان الهام می‌گیرد و اثر متعلق به "خودش" را خلق می‌کند.
  2. در زمینه بازآفرینی شخص نویسنده قادر است در تمام ابعاد متن اصلی دست ببرد و هرگونه تغییری متناسب با افکار خود در آن ایجاد کند. متن بازآفرینی شده تنها رگه‌های ضعیفی از متن اصلی را خواهد داشت.
  3. اشراف کامل به تکنیک‌های نویسندگی و جذب مخاطب در نگارش متون بازآفرینی شده نقشی بسیار حیاتی دارند. این موارد در بازنویسی بسیار کم رنگ تر است.

پس از مطالعه موارد تفاوت بازنویسی با بازآفرینی، درک هریک از این زمینه‌ها سهل می‌شود و انتخاب را در مسیری هموار قرار می‌دهد.

ایران تایپیست از سری مجموعه‌هایی است که آموزش‌های جامعی را در باب تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در اختیار تیم تخصصی‌اش قرار می‌دهد. زمانی که تیم بتواند تشخیص صحیحی از هریک از این زمینه‌ها داشته باشد به راحتی می‌تواند کار مشتری را راه بیندازد!

سوالات متداول

اساسی‌ترین تفاوت بازنویسی با بازآفرینی در سبک نگارش و شیوه بهره برداری از متن است. در بازآفرینی فن نویسندگی و در بازنویسی فن بازی با کلمات بسیار کاربرد دارد.

اشراف و تسلط کامل به تفاوت بازنویسی با بازآفرینی و تفاوتی که بین قواعد آنها وجود دارد به خلق بهترین متن‌ها کمک بسیاری می‌کند. زمانی که شخصی به قواعد هریک از زمینه‌ها تسلط داشته باشد هیچ سنگی سد راهش نخواهد شد.

فراگیری و یادگیری تفاوت اصول بازنویسی با بازآفرینی تنها از طریق مراجعه به سایت ایران تایپیست و مطالعه مقالات درج شده در همین مبحث امکان پذیر است.

تنها راه تشخیص اینکه بتوان متن بازنویسی شده را از متن بازآفرینی شده تشخیص داد مراجعه به منبع اصلی است.


نویسنده: ندا احمدی فر بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/6/3 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 1190 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: تفاوت بازنویسی و بازآفرینی اهمیت بازنویسی قواعد بازنویسی قواعد بازآفرینی اصول بازنویسی

دیدگاه کاربران

سینا قربانیان | 1400-7-10 ساعت 10:11:40 امتیاز :

مطلب جالبی بود. ممنون میشم بازم از این مطالب بذارین

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :