شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه مقاله سیاسی

نویسنده: زهرا خلف زاده ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/6/15 ساعت 15:48:11 بازدید: 631 امتیاز 0 از 0 نظر

رشته علوم سیاسی یکی از رشته های پرطرفدار است که نیاز به ترجمه مقاله برای آن، همواره احساس می شود. به بیان دیگر، علوم سیاسی هم مانند دیگر رشته ها نیاز به ترجمه مقاله برای انتقال دانش روز دارد و در صورتی که بتوان این انتقالات را به درستی و در مفهوم خاصِ خود به علاقه مندان، دانشجویان، اساتید و فعالان حوزه سیاسی منتقل نمود، بخش عظیمی از رسالت این کار به ثمر خواهد نشست. ترجمه مقاله سیاسی عموما به دلیل ماهیت این رشته و گرایش های مرتبط با آن مانند علوم انسانی بیشتر اتفاق می افتد که نشان دهنده توجه ویژه‌ی بسیاری از فعالان و دانش آموختگان رشته علوم سیاسی به امکان ایجاد ارتباط به این واسطه، می باشد. اگر به ترجمه مقاله نیاز دارید، با ادامه این مطلب همراه باشید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله سیاسی

ترجمه مقاله سیاسی

ترجمه مقاله برای انواع گرایشهای رشته علوم سیاسی

علوم سیاسی دارای گرایش های متعددی است و برای سفارش ترجمه مقالات مربوط به هریک از این گرایش ها به یک مترجم متخصص نیاز است. به این دلیل که اصطلاحات، مفاهیم و کلمات تخصصی مربوط به هریک از این زیر رشته ها با هم متفاوت هستند، در عین حال که این مفاهیم با هم متفاوت هستند دارای یک چارچوب  و معنای مشابه با یکدیگر هستند که آنها را به نام علوم سیاسی می شناسیم. بسیاری از کسانی که در این رشته تحصیل یا فعالیت کرده اند به خوبی می دانند که محتوای بسیاری از مقالات مورد نیاز ترجمه به صورت تحلیلی هستند. بنابراین به جای ترجمه اعداد و ارقام و نمودار ها، ترجمه ها عموما متنی بوده و حاوی لغات و اصطلاحات تخصصی هستند. از جمله گرایش های این رشته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مطالعات منطقه ای
  • روابط بین الملل
  • علوم سیاسی
  • اندیشه سیاسی
  • دیپلماسی و روابط بین الملل

هر یک از رشته های نامبرده نیز زیر رشته های دیگری دارند که به مطالعات مرتبط می پردازند.

رعایت نظم و دقت در انتقال مفاهیم در ترجمه مقاله سیاسی

ترجمه مقاله سیاسی به دلیل وجود مفاهیم و اصطلاحات متعدد که در این رشته مثل یک قانون عمومی پذیرفته شده است، حساسیت و دشواری ترجمه را بالا می برد. به همین دلیل است که عموما مترجم تحصیل کرده در این رشته برای انجام کار انتخاب می شود و نه یک مترجم عمومی یا مترجم دیگری از رشته ی خاص فنی یا علوم اجتماعی و غیره. بسیاری از مترجمانی که در این زمینه فعالیت می کنند به خوبی می دانند که رعایت نظم و دقت تا چه حد حائز اهمیت است، به طوری که حتی یک ترجمه نادرست از یک خط، می تواند کل متن مقاله تان را تحت تاثیر قرار دهد. برای گرایش های مختلف ترجمه مقاله سیاسی این مورد صدق می کند و از این رو، تکنیکی که به طور اصولی برای این مورد در نظر گرفته می شود، ترجمه مفهومی است.

ترجمه مقاله سیاسی

مقاله سیاسی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

رعایت اسرار سیاسی در ترجمه مقاله سیاسی

در برخی مقالات برای ترجمه نیاز به برگرداندن مفهومی سیاسی است و نه تحلیل یک موضوع یا یک مفهوم، برای این نوع مقالات رعایت الزاماتی مختلف مورد نیاز است. برای بسیاری از کسانی که به فکر ترجمه مقاله سیاسی هستند این محفوظ ماندن جزئیاتی که در مقالات بیان می شود بسیار اهمیت دارد. به طور کلی، محفوظ ماندن جزئیات هر مقاله برای بسیاری از مشتریان اهمیت دارد که ترجمه مقاله سیاسی نیز از آن مستثنی نیست و چه بسا اهمیت بیشتری نیز دارد. عدم انتشار محتوا و اطلاعات مقالات سیاسی، یکی از قوانین مهم در ایران تایپیست به حساب می آید. از این رو، شما می توانید ترجمه مقاله سیاسی خود را بدون نگرانی از بابت انتشار آن به مترجمان ایران تایپیست بسپارید. برای این منظور در صورت لزوم به شما تضمین نیز داده می شود.

نقش ایدئولوژی در ترجمه مقاله سیاسی

در اصل وقتی مقاله سیاسی به رشته تحریر در می آید یک ایدئولوژی را دنبال یا بیان می کند. بیان آن، به خوانندگان یا مخاطبان کمک می کند تا با دید تازه ای به آن بنگرند یا با یک ایدئولوژی جدید آشنا شوند. در اصل نگارش و سپس ترجمه مقاله بهترین راه بیان به حساب می آید. این فرمت، کمک می کند تا یک موضوع را به قدر کفایت بسط دهیم و آن را برای بسیاری از مخاطبان از دیدگاه های مختلف، سهل تر نماییم تا بسیاری از علاقه مندان یا فعالان این حوزه بتوانند گرایش های خود را دنبال کنند و این رشته رشد بهتری را تجربه نماید.

در گذشته که امکان ترجمه مقاله سیاسی و ارائه آن به همگان به صورت امروزی وجود نداشت و بسیار محدودتر دنبال می شد، پیشرفت ها به کندی در این حوزه دنبال می شدند و امکان بیان بسیاری از مسائل وجود نداشت. اما امروزه، بستر رشد و ترویج این مقالات به لطف امکان ترجمه و اینترنت و راه های ارتباطی یا ژورنال های معتبر بسیار قوت گرفته است. ایران تایپیست در تلاش است تا به سهل سازی این روند، کمک ویژه ای نماید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

امانتداری در ترجمه مقاله سیاسی

همانطور که اشاره شد، در ایران تایپیست یکی از خطوط قرمز و مهم، محفوظ ماندن و در چارچوب نگه داشتن اطلاعات مربوط به هر مقاله برای ترجمه است که در مورد ترجمه مقاله سیاسی نیز صدق می کند. شما می توانید با خیال آسوده و با ضمانت، ترجمه مقاله سیاسی خود را به هر تعداد به ما بسپارید و ترجمه دقیق و با کیفیت آن را بدون کم و کاست و با محفوظ ماندن اطلاعات به ما ارجاع دهید. امکان پیگیری درخواست شما در هر ساعت از شبانه روز بدون محدودیت، وجود دارد. در ایران تایپیست ترجمه مقاله سیاسی مربوط به این رشته توسط مترجمانی انجام می شود که به این رشته آگاهی کامل دارند و می توانند در کمترین زمان با بهترین بازدهی ترجمه مورد نیاز شما را انجام دهند.

ترجمه مقاله سیاسی

ترجمه مقاله

ترجمه مقاله سیاسی و وفاداری به اصل متن ترجمه شده توسط مترجم

در زمینه ترجمه مقاله سیاسی، کار مترجم از دو جنبه متفاوت، سخت خواهد بود. یک جنبه آن که به ترجمه متون تخصصی مرتبط با رشته علوم سیاسی بر می گردد که هر رشته ای در این زمینه سختی های خاص خود را دارد. بخش دوم به حساسیت در ترجمه دقیق و عدم دستبرد مترجم در اصل متن مرتبط می باشد. به این صورت که مترجم می بایست حتما به اصل متن مقاله، متعهد و پایبند باشد و صرفا همان متنی را ترجمه نماید که در متن مقاله آمده است. به واقع کار مترجم، فقط ترجمه متن است و نباید نظر شخصی خود را در متن بیاورد. به این ترتیب که اگر در خلال ترجمه مقاله سیاسی، با جملاتی مواجه شود که از نظر عقیده شخصی وی خلاف واقع است؛ حق ترجمه خلاف آن را ندارد. چون متن مقاله برای نویسنده مسئول می باشد و وی مسئول آن چیزی است که ارائه نموده است.

ترجمه مقاله سیاسی

ترجمه مقاله سیاسی

وفاداری به اصل متن در ترجمه مقاله سیاسی، بسیار پررنگ تر می باشد. هر چند که وفاداری به هر متنی، یکی از وظایف مترجمان متون مختلف می باشد. اما مقالات سیاسی به جهت جنبه سیاسی بودن خود، حساسیت بیشتری دارند. بنابراین اگر می خواهید یک متن سیاسی را ترجمه کنید؛ ابتدا می بایست به متن مقاله به شکل روزنامه وار یک نگاه کلی کنید و از موضوع آن مطلع گردید. در صورتی که موضوع آن قضیه ای را به اثبات می رساند که برخلاف عقیده شما و جامعه شماست؛ می توانید از همان اول سفارش مذکور را ترجمه نکنید. چرا که گاهی اوقات ترجمه مقاله سیاسی توسط یک مترجم، ممکن است برای وی دردسرساز شود. به همین جهت در انتخاب موضوع مقالات سیاسی می بایست دقت کنید و ضمنا می بایست به اصل متن وفادار باشید.

آیا امکان ارائه تخفیف های دانشجویی در ترجمه مقاله سیاسی وجود دارد؟

هزینه هر سفارش ترجمه مقاله سیاسی، با توجه به نوع سفارش های شما متفاوت می باشد. حجم متن، زبان آن و سایر عوامل همگی روی هزینه سفارش های مختلف در این راستا تأثیر خود را می گذارند. اما ممکن است با توجه به این مسئله که دانشجویان بیشتر این نوع از سفارش ها را به ثبت می رسانند؛ هزینه نهایی برای آن ها سنگین باشد. دانشجویانی که توان پرداخت هزینه سفارش های خود را ندارند؛ می توانند از تخفیف های دانشجویی استفاده کنند. چرا که امروزه برخی از موسسه ها، به جهت جلب توجه رضایت مشتریان دانشجو خویش، به آن ها تخفیف هایی را ارائه می دهند. شما می توانید با توجه به این تخفیف های اعمال شده در هزینه سفارش ترجمه مقاله سیاسی، هزینه کمتری را پرداخت کنید. بدین ترتیب فشاری روی دوش شما وارد نمی آید. چرا که با هزینه های کمتری سفارش خود را به ثبت می رسانید.

ترجمه مقاله سیاسی

ترجمه مقالات سیاسی

اگر خواهان تخفیف برای سفارش ترجمه مقاله سیاسی خود هستید؛ می توانید وارد موسسه های باسابقه تر شوید. یکی از همین موسسه ها، ایران تایپیست می باشد. هزینه های ارائه شده در این موسسه، کمتر است. ضمنا آن ها برای دانشجویان، تخفیف هایی را در نظر می گیرند. البته هزینه هر موسسه ای هم می تواند با تعرفه های ارائه شده در سایر مراکز متفاوت باشد که در تصمیم گیری دانشجویان، موثر می باشد. بنابراین شما می توانید هم هزینه های موجود در موسسه ها را با هم مقایسه کنید و هم سعی کنید سفارش خود را در مرکزی ثبت کنید که به شما تخفیف های دانشجویی هم می دهند. بدین ترتیب با پرداخت هزینه کمتر در جهت ترجمه مقاله سیاسی می توانید از کیفیت بالای ارائه خدمات در موسسه ایران تایپیست هم بهره مند شوید. هدف اولیه در این موسسه، جلب مشتری است. شما هم به عنوان مشتری می توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید.

ترجمه مقالات سیاسی را چه کسی انجام می دهد؟

انجام ترجمه مقاله سیاسی، معمولا می بایست توسط مترجمان حرفه ای مسلط به زبان متن مقاله سیاسی و آشنا به موضوعاتی از این دست باشد. چرا که چنین مترجمی هم نسبت به زبان موجود در متن مقاله تسلط کاملی دارد و هم با موضوعات، جملات و واژگان مربوط به این علم، شناخت دارد. چنین فردی می تواند به خوبی و بدون کمترین عیب و نقصی اقدام به ترجمه متون مقالات سیاسی کند. بنابراین فکر استفاده از گوگل ترنسلیت و برنامه ها یا نرم افزارهای آنلاین و آفلاین را برای ترجمه مقاله سیاسی باید از فکر و ذهن خود پاک کنید. چرا که هیچ یک از آن ها به شما ترجمه خوب و بی نقصی را ارائه نمی دهند. مترجمان انسانی مسلط به علوم سیاسی، می توانند بهترین ترجمه ها را به شما ارائه دهند. پس بهتر است ترجمه متون مقالات علوم سیاسی خود را به آن ها بسپارید.

ترجمه مقاله سیاسی

مترجم انسانی

هر یک از شما می توانید با تسلط به یک زبان، اقدام به ترجمه متون آن کنید. اما ترجمه مقاله سیاسی با سایر متون تفاوت های روشن و بارزی دارد. برای ترجمه این مقالات، آشنایی با موضوعات حوزه علوم سیاسی، می تواند به مترجم کمک بسیار زیادی کند. مترجمی که حتی اگر رشته علوم سیاسی را نخوانده باشد؛ ولی روزانه روزنامه ها و مجلات علوم سیاسی را مطالعه می کند؛ می تواند به درک بالایی در این زمینه برسد. نقش روزنامه های سیاسی برای ترجمه مقاله سیاسی توسط یک مترجم، بسیار بالا و قابل توجه است. بنابراین بایستی موضوعات علوم سیاسی را به مترجمی سپرد که در درجه اول در این رشته درس خوانده و فارغ التحصیل همین رشته است و یا اینکه با موضوعات این رشته، آگاهی دارد. چنین مترجمانی می توانند بهترین و باکیفیت ترین ترجمه ها را به شما ارائه دهند.

ترجمه مقاله سیاسی برای استفاده در پژوهش های دانشگاهی

دانشجویان رشته علوم سیاسی و کلیه زیرمجموعه های آن ممکن است به ترجمه مقاله سیاسی نیاز مبرمی داشته باشند. چرا که آن ها در این رشته می خواهند از خود پژوهش های مختلفی را انجام دهند تا بتوانند رزومه خود را روز به روز تقویت نمایند. با توجه به این مسئله که ممکن است در حین انجام پژوهش و جستجوهای خود به منابع غیر فارسی برخورد کنند؛ پس به ترجمه آن ها نیاز خواهند داشت. آن ها می بایست ترجمه منابع معتبر علوم سیاسی را به دست مترجمان زبده و کارکشته در این زمینه بسپارند تا آن متن ترجمه شده را در منابع و ارجاع های خود ذکر نمایند. البته ممکن است شما بخواهید اقدام به ترجمه مقاله رشته علوم سیاسی موجود در ژورنال های بین المللی کنید و با ترجمه کامل آن به زبانی دیگر آن را در یک مجله خارجی به چاپ برسانید.

ترجمه مقاله سیاسی

پژوهش های دانشجویی

ترجمه مقاله سیاسی برای پژوهش های دانشجویان از دیرباز تاکنون وجود داشته است. این نوع از سفارش ها یکی از پرتکرارترین سفارش های دانشجویان رشته های علوم انسانی است. دانشجویان رشته علوم سیاسی و زیر مجموعه های این رشته هم می توانند از ترجمه مقالات معتبر علوم سیاسی در مقالات و پایان نامه های خود استفاده کنند. اما اگر بخواهند پژوهش های خود را به چاپ برسانند؛ بایستی حتما ترجمه باکیفیتی را در پژوهش های خود درج نمایند. به گونه ای که هیچ داوری به مقالات و پژوهش های آن ها نتواند ایرادی وارد نماید. با توجه به همین حساسیت ها در ترجمه مقاله سیاسی است که بهتر است شما سفارش های خود را به مراکز معتبر بسپارید. موسسه ایران تایپیست در این راستا می تواند یکی از موسسه های شناخته شده به حساب آید. پس بهتر است حضوری یا غیر حضوری و آنلاین سفارش خود را در این موسسه به ثبت برسانید.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه رشته علوم سیاسیترجمه سریعترجمه متن تخصصیلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

خیر، مترجمان ایران تایپیست موضوعات مختلف در حوزه علوم سیاسی را برای ترجمه با کیفیت بالا برای شما انجام خواهند داد.

بله این کار طبق درخواست شما بدون محدودیت انجام می شود.

این مدت برای هر مقاله به طور خاص محاسبه می شود.

بله، هزینه ترجمه برای دانشجویان در کمترین حد ممکن محاسبه می شود.


نویسنده: زهرا خلف زاده ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1401/6/15 ساعت 15:48:11 تعداد بازدید: 631 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه مقالات سیاسی ترجمه مقاله سیاسی آنلاین ترجمه مقاله تخصصی سیاسی ترجمه مقاله انگلیسی سیاسی بهترین سایت ترجمه مقاله سیاسی

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :