سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

ترجمه مقاله حقوق بین الملل

نویسنده: نیما رفیعی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 12:41:24 بازدید: 575 امتیاز 0 از 0 نظر

ترجمه مقاله حقوق بین الملل که یکی از گرایش های رشته‌ی مهم حقوق است که ترجمه مقاله های آن توسط مترجمان ایران تایپیست انجام می گیرد. مانند بسیاری از رشته های دیگر، موضوعات و مباحثی که به این گرایش مربوط می شوند متغیر هستند و دامنه ی وسیعی را شامل می شوند. اما برای ترجمه این مباحث هیچ گونه محدودیتی برای مترجمین ایران تایپیست وجود ندارد.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

ترجمه مقاله حقوق بین الملل

حقوق بین الملل

برای مطالعات حقوق بین الملل آیا الزامی برای ترجمه مقاله وجود دارد؟

حقوق بین الملل به مجموعه قواعدی می پردازد که بین دولت ها و ملت ها به رسمیت شناخته می شوند. با توجه به بین المللی بودن این گرایش بسیاری از مباحث دخیل در آن، موضوعاتی را شامل می شود که در یک گستره ی مرزی خاص و مشخص قرار نمی گیرند و از آن فراتر می روند. بنابراین، وقتی از مطالعات حقوق بین الملل سخن می گوییم به مسائلی می پردازیم که در قالب مقالات به زبان های متعدد قابل ترجمه و بحث هستند. پس ترجمه مقاله حقوق بین الملل نقش بسیار مهمی ایفا می کند. شما به عنوان یک دانشجو، یا فعال در این زمینه می توانید بدون علم به زبان خاصی برای پیشبرد اهداف پژوهشی تان درخواست ترجمه مقاله حقوق بین الملل را بدهید تا برای پذیرش دانشگاه یا استخدام در این حوزه یا امور دیگر شانس خود را افزایش دهید. البته برای ترجمه مقاله حقوق بین الملل ترجمه های عادی و غیر تخصصی هم انجام می شود.  

تاثیر ترجمه مقاله حقوقی بین الملل برای دستیابی  به عدالت بین المللی

اشاره کردیم که مطالعات حقوق بین الملل درباره ی چه موضوعات و مباحثی می باشد، به همین جهت ارتباط دو سویه و دارای چارچوب کلی ِ امروزی بین ملل مختلف برگرفته از همین قوانین تعیین شده است. مباحثی این چنین محدودیت ندارند و روزانه یا طی رویداد های مختلف مقالات متعددی در دسترس عموم (یا در دسترس فعالان این حوزه) قرار می گیرد که شامل رویکرد های جدید است. رویکرد هایی که برای ارتقا و بهبود عدالت بین المللی همواره راهگشا بوده اند و توانسته اند تغییرات اساسی را در این جوامع به وجود بیاورند؛ از جمله آنها می توان به فرآیند های قانون گذاری، تغییر کاربرد قوانین بین المللی، کاربرد قانون و قضاوت و غیره اشاره کرد. همین تفاسیر اهمیت بیان ِ این موضوعات را تعیین می کند. این اهمیت چیزی فارغ از غلط های رایج در مقالات و یا مباحث تکراری و بی اهمیت است. ترجمه مقاله حقوق بین الملل، باید به طور صریح و روشن و با غنای محتوایی ترجمه شوند. این نکته یک معنای مستتر در دل خود دارد و آن هم اهمیت انتخاب مترجم برای ترجمه ی این دست مقالات می باشد.

ترجمه مقاله حقوق بین الملل

مقاله حقوق بین الملل


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مقاله حقوق بین الملل به چه زبانی های  در ایران تایپیست  ترجمه  میگردد؟

چالش های پیش روی هر مترجم برای ترجمه یک مقاله تفاوت های قابل توجهی با هم دارند. در مورد ترجمه مقاله حقوق بین الملل هم این قاعده صدق می کند. کلیه ی زبان های رایج و غیر رایج نظیر انگلیسی، فرانسوی، اسپانیولی، روسی، ژاپنی، عربی، ترکی استانبولی و غیره انجام می شود.  هریک از این زبان ها با ادبیات و شرایط خاصی که برای ترجمه می طلبند  توسط مترجمان ایران تایپیست با ویرایش و بررسی مجدد و ویراستاری به شما مشتری گرامی تحویل داده می شوند. ترجمه مقاله حقوق با تضمین کیفیت و بررسی تطابق های لازم به سرانجام می رسند. چرا که بسیاری از مقالات برای درج و ارائه به منابع بین المللی، از هفت خان رستم و شرایط سخت عبور می کنند تا به تایید کامل برسند.

آیا ترجمه مقاله حقوق بین الملل باید رسمی باشد یا غیر رسمی؟

ترجمه ها به غیر از آنکه در زبان تعدد دارند در لحن و بیان ِموضوع هم تعدد دارند که آنها را در قالب رسمی و غیر رسمی می شناسیم. لحن ِ متن اصلی که باید  به زبان دیگر ترجمه شود در این تصمیم گیری دخیل است. در دستور های زبان های مختلف نوع این بیان شیوه های متفاوتی دارد. اما در صورتی که کاربر نیاز به لحن رسمی یا غیر رسمی داشته باشد (بدون توجه به لحن متن اصلی یا زبان مبدا) می تواند این نکته را برای مترجم شرح دهد. عموما لحن هر مقاله برای ترجمه و ارائه به شرایط آن بستگی دارد. مثلا مقالاتی که قرار است به دست اساتید، پژوهشگران، و افراد خاص مربوط به حقوق بین الملل برسد باید رسمی باشند. لحن های غیر رسمی اصولا کمتر در ترجمه مقاله  حقوق بین الملل جایی دارند اما با این حال، همانطور که اشاره شد کلیت کار به شرایط آن مقاله مربوط می شود.

اصطلاحات در  ترجمه مقاله حقوق بین الملل چگونه ترجمه می شوند؟

ترجمه مقاله حقوق بین الملل از این نظر با سایر ترجمه مقالات تفاوتی ندارد. چون در آن اصطلاحات خاص/ عام حرف اول را می زنند. پس به همین جهت است که برای ترجمه مقاله حقوق بین الملل همیشه مترجمی انتخاب می شود که به این رشته تسلط داشته باشد. یا اینکه در این حوزه فعالیت مداوم داشته باشد. از این رو، برای برگرداندن اصطلاحات در ترجمه مقاله حقوق بین الملل مشکلی به وجود نمی آید. حتی اگر اصطلاح مورد نظر جدید باشد، مترجم مربوطه امکان ترجمه ی آنها را خواهد داشت. شما می توانید با بررسی نمونه کارهای سابق مترجمان ایران تایپیست، از این مورد به خوبی آگاه شوید.

در ایران تایپیست بیشتر از هزار مترجم در حوزه های مختلف تخصصی، من جمله ترجمه مقاله حقوق بین الملل فعال هستند. شما می توانید برای ثبت ترجمه تخصصی مقاله از طریق صفحه اصلی یا با تماس با شماره های نامبرده اقدام کنید.

ترجمه مقاله حقوق بین الملل

ترجمه مقاله


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه مقاله خود را ثبت نمایید.

سفارش آنلاین تایپ، ترجمه و چاپ کتاب

صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه تخصصیترجمه مقالهلیست هزینه ترجمهدریافت نمونه ترجمه رایگان

سوالات متداول

خیر. نرخ ترجمه مقاله در رشته های مختلف، به موضوع آنها بستگی ندارد و مستقیما به حجم آن مقاله و مدت زمان تحویل پروژه مربوط است.

از نظر موضوعی هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید کلیه موضوعات مرتبط با زیر رشته حقوق بین الملل را برای ترجمه درخواست دهید.

برای این کار شما می توانید نمونه ترجمه های قبلی مترجم مورد نظر را درخواست دهید یا تنها بخشی از مقاله را برای بررسی کیفیت کار به مترجم ارجاع دهید.

در ایران تایپیست امکان ارتباط دو سویه بین شما و مترجم وجود دارد.


نویسنده: نیما رفیعی ترجمه مقاله تاریخ انتشار: 1400/6/21 ساعت 12:41:24 تعداد بازدید: 575 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: ترجمه مقاله خارجی حقوق بین الملل ترجمه مقالات حقوق بین الملل ترجمه مقاله حقوق تجارت بین الملل ترجمه مقاله انگلیسی حقوق بین الملل ترجمه آنلاین مقاله حقوق بین الملل

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :