دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تحلیل آماری عاملی تاییدی و اکتشافی

نویسنده: دانیال فرهادی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/11/29 ساعت 12:00:00 بازدید: 509 امتیاز 0 از 0 نظر

در تحلیل آماری عاملی تاییدی، آماریست شما به دنبال این می‌گردد که پارامتر‌های خلاصه شده و در مقدار کم، برای موجه نشان دادن داده‌های حاصل از آزمایشات مهیا گردد. معمولا هم مدلی برای تهیه‌ی این پارامترها تدارک دیده می‌شود که برپایه‌ی آن، پژوهشگر می‌تواند رابطه‌ی میان متغیرهای مشاهده شده را مشخص کند؛ یا اصلا ببیند در میان متغیرهای آشکار و متغیرهای پنهان، رابطه‌ای وجود دارد یا نه.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

بنابراین این ترفند تحلیل آماری عاملی بیانگر ساختار عاملی دسته‌ای از متغیرهای آشکار است. مثلا تصور کنید که بر روی دو نمونه‌ی آزمایشگاهی کار می‌کنید. تحلیل عاملی تاییدی به شما نشان می‌دهد که آیا ساختار عاملی متغیرهای آشکار و قابل مشاهده در نمونه‌ی اول، با ساختار عاملی نمونه‌ی دوم شباهتی دارد یا خیر. اگر شما شباهتی در میان ساختار عاملی این دو نمونه پیدا کنید؛ می‌توان امیدوار بود که تحلیل عاملی اکتشافی شما هم به درستی پیش خواهد رفت و قابل اطمینان خواهد بود. حال وارد تعریف تحلیل آماری عاملی اکتشافی می‌شویم.

این شاخه‌ی آماری، شامل خانواده‌ای از روش‌های تحلیل آماری چندمتغیره می‌گردد که سعی دارد حداقل تعداد ساختارهای عاملی فرضی را در اختیار آمارشناس قرار دهد (به بیان دیگر، آن را به خلاصه‌ترین حالت ممکن در بیاورد.). به گونه‌ای دیگر می‌توان گفت که تحلیل آماری عاملی اکتشافی سعی می‌کند داده‌های آزمون آماری را به خلاصه‌ترین دسته‌بندی ممکن تبدیل نماید. به این شکل، می‌توان ارتباطات زیرساختی متغیرها را ثبت و تبیین کرد. معمولا این تکنیک تحلیل آماری داده ها، سعی دارد بر روی دسته‌های بزرگ و کلان متغیرهای مرتبط تمرکز نماید. نرم افزاری که معمولا برای انجام پروژه‌ی تحلیل آماری عاملی (چه اکتشافی و چه تاییدی) از آن استفاده می‌شود، نرم افزار SPSS است. این نرم افزار تا جایی‌که ما به آن متغیری دهیم، می‌تواند عامل‌های آماری آن را استخراج نماید. به دلیل همین اهمیت و لزوم بالای دقت در چنین پروژه‌ای، بهترین کار اعتماد به نیروی خبره و کاربلد آماری‌ست که می‌توانید نمونه‌ی آن را در ایران تایپیست بیابید.

تحلیل آماری عاملی تاییدی و اکتشافی

تحلیل آماری عاملی تاییدی و اکتشافی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش تحلیل آماری خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

تحلیل آماریهزینه تحلیل آماریکارهای آزمایشگاهیخدمات دانشجویی

سوالات متداول

تحلیل آماری تاییدی برای تبیین و موجه نشان دادن داده‌های حاصل از پروژه‌ی آماری، پارامترهای خلاصه شده‌ای را تحت مدلینگ خاصی در اختیار شما قرار می‌دهد. حال آن‌که تحلیل آماری اکتشافی در واقع ساختارهای عاملی فرضی را زیر نظر خواهد گرفت و ارتباطات پنهان میان متغیرهای آشکار و نهان را برملا خواهد کرد.

معمولا استادها و آماریست‌های حرفه‌ای، نرم افزار SPSS را برای انجام پروژه‌های این چنینی توصیه می‌کنند.

می‌توانید با مشورت با تیم مشاوره‌ی رایگان ایران تایپیست، جواب سوالات خود را گرفته یا به پشتیبانی سایت رجوع کنید.

تحلیل آماری عاملی تاییدی به شما نشان می‌دهد که ساختار عاملی مدنظر با سایر ساختارهای مربوطه هماهنگی دارد یا خیر. این درحالی‌ست که تحلیل آماری اکتشافی در واقع داده‌های پنهان در ارتباطات زیرساختی این عوامل و متغیرها را برملا می‌نماید.


نویسنده: دانیال فرهادی تحلیل آماری تاریخ انتشار: 1400/11/29 ساعت 12:00:00 تعداد بازدید: 509 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: تحلیل آماری عاملی تاییدی تحلیل آماری عاملی اکتشافی روش تحلیل آماری عاملی تاییدی تحلیل آماری عاملی تاییدی در لیزرل تحلیل آماری عاملی مرتبه اول و دوم

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :