سه شنبه ۰۱ خرداد ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

تاثیر بازنویسی خلاق بر آثار کهن

نویسنده: سورنا احمدخانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/1 ساعت 18:00:00 بازدید: 336 امتیاز 0 از 0 نظر

بازنویسی خلاق متون کهن از پرکاربردترین حوزه‌ها در مبحث بازنویسی‌های خلاقانه است. اما بازنویسی خلاق در این حوزه مهارت و استعداد بیشتری می‌طلبد، چرا که کنترل متون کهن به سوی خلاقیت امریست که تنها یک هنرمند از پس آن بر می‌آید. اشراف کامل به مفهوم متون کهن، آشنایی با لغات قدیمی، آشنایی با ضرب المثل‌ها و انواع امثال‌الحکم از ابتدایی‌ترین مهارت‌هایی است که یک شخص باز‌نویسنده در حوزه بازنویسی متون کهن باید داشته باشد.

بازنویسی متون کهن می‌بایستی خلاقانه باشد چون:

  • بازنویسی خلاق در حوزه متون کهن اغلب برای کودکان و نوجوانان اهمیت بسیاری دارد، از این رو می‌بایستی به نحوی باشد که آنها را ترغیب کند.
  • از آنجایی که روح هنر از متون کهن جدا نیست، بازنویسی متون کهن نیز می‌بایستی خلاقانه و هنرمندانه باشد
  • بازنویسی متون کهن حتی اگر برای کودکان نیز نباشد، باید خلاقانه باشد. ترغیب به مطالعه از جمله معجزه‌هایی است که بازنویسی خلاق اتفاق می‌افتد.

هر یک از این گزینه‌ها جز قوانینی است که به بازنویسی خلاق متون کهن مربوط می‌شود. چرا که عدم القای خلاقیت به بازنویسی متون کهن شخص خواننده را خسته می‌کند و تنها به منجر به ترک مطالعه از سوی وی می‌شود. در بازنویسی خلاقانه عبارات و یا کلماتی که بسیار قدیمی هستند و امروزه کاربرد چندانی ندارند با کلمات و یا عبارات هم‌معنی جایگزین می‌شوند تا متن قابل فهم باشد. حتی چنین تغییراتی نیز باید همراه با خلاقیت باشد. پیاده‌سازی بازنویسی خلاقانه در متون کهن تنها پلی است که روح متون کهن را به متن بازنویسی شده‌اش وصل می‌کند. ایران تایپیست از بزرگ‌ترین حامیان بازنویسی خلاقانه در حوزه متون کهن است. این مجموعه دین خود را با گردآوری مجرب‌ترین، خلاق‌ترین و با‌استعداد‌ترین نویسندگان در حوزه بازنویسی ادا کرده است. هیچ پروژه‌ای نیست که برای بازنویسی به باز‌نویسندگان ایران تایپیست تحویل و با کیفیت پایین به شخص مشتری تحویل داده شود.

تاثیر بازنویسی خلاق بر آثار کهن

بازنویسی خلاق

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

بازنویسیهزینه بازنویسی متنویراستاریخلاصه نویسی

سوالات متداول

هزینه بازنویسی خلاق متون در مجموعه ایران تایپیست تماماً به نوع پروژه و ویژگی‌های متن مبدا بستگی دارد. بدون بررسی متن اصلی نمی‌توان در باب هزینه بازنویسی آن اظهار نظر نمود.

 بازنویسی خلاق متون کهن دقت، مهارت و استعداد بیشتری نسبت به سایر بازنویسی‌های خلاق می‌طلبد. از آن گذشته میزان تسلط شخص باز‌نویسنده به متون کهن نیز شرط است.

مدت زمان لازم و کافی برای بازنویسی خلاق متون کهن به ویژگی‌های متن اصلی و میزان خلاقیتی که قرار است برای بازنویسی آن به کار رود بستگی دارد. در چنین شرایطی زمان یک فاکتور متغیر است.

بازنویسی خلاق متون کهن، از جمله متون کهن ادبی، اغلب در زمینه بازنویسی متون برای کودکان و نوجوانان کاربرد دارد. چنین بازنویسی‌هایی نه تنها باید خلاقانه باشد بلکه می‌بایستی ساده نیز باشد.


نویسنده: سورنا احمدخانی بازنویسی کتاب تاریخ انتشار: 1400/7/1 ساعت 18:00:00 تعداد بازدید: 336 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی خلاق متون ادبی بازنویسی خلاق متون کهن بازنویسی خلاق ادبیات بازنویسی خلاق شعر و داستان بازنویسی خلاق مقاله

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :