چهارشنبه ۱۳ تیر ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

برای ترجمه تخصصی متون حسابداری از چه نرم‎ افزاری می‌توان استفاده کرد؟

نویسنده: زهرا خلف زاده ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/3/8 ساعت 09:39:37 بازدید: 2228 امتیاز 0 از 0 نظر

بسیاری از مترجمان در جهت ترجمه تخصصی حسابداری، متون و مقالات تخصصی در این حوزه را با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص و دیکشنری‌های تخصصی انجام می‌دهند و از این طریق در ترجمه‌ی متن‌ها به شیوه‌ای کاملا دقیق‌تر و حرفه‌ای عمل می‌کنند. اما سوال اینجاست که چه نرم‌افزارهایی برای ترجمه تخصصی متون حسابداری مناسب و کمک کننده است؟ در پاسخ به این سوال در ابتدا لازم است که در ابتدا بررسی کنیم که آیا ترجمه تخصصی متون حسابداری به شکل طبیعی بهتر است و یا با استفاده از این نرم‌افزارها؟ در واقع برای ترجمه به شکل طبیعی، تیم مترجم تصمیم می‌گیرند که برای ترجمه‌ی متن‌های تخصصی حسابداری از نرم‎افزارها و دیکشنری‌های تخصصی استفاده کنند یا نه.


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مترجم برای ترجمه تخصصی متون حسابداری ممکن است که از کتاب‌ها و دیکشنری‌های بسیاری استفاده کند تا بتواند لغات مناسب و درخور متن مورد نظر را انتخاب کرده و برای ترجمه‌ی متن به شیوه‌ای صریح‌تر عمل کند و بتواند مفهوم متن را به شکل واضحی به خواننده انتقال دهد. با توجه به این که مترجم چقدر مهارت دارد و همچنین با توجه به میزان تخصصی بودن متن مورد نظر، موضوع متن و مقاله‌ی تخصصی و با در نظر گرفتن این که متن ترجمه باید به چه شکلی نوشته شود، می‌توان برای ترجمه تخصصی حسابداری به وسیله‌ی نرم‌افزارهای مخصوص ترجمه و یا به شکل طبیعی تصمیم‌گیری کرد. سوالی که مطرح است این است که بهترین نرم‌افزار ترجمه تخصصی زبان حسابداری چه نرم‌افزاری است؟ نرم‌افزارهای بسیاری در قالب دیکشنری طراحی شده‌اند که می‌توان برای کار ترجمه تخصصی زبان حسابداری از آن‌ها استفاده کرد؛ برای مثال دیکشنری تخصصی ACE Translator از نمونه نرم‌افزارهای تخصصی برای ترجمه‌ی تخصصی زبان حسابداری است. اما همچنان ترجمه انسانی معتبرتر از ترجمه با نرم افزارهای تخصصی است و دقت آن بالاتر است. ایران تایپیست با تیم حرفه ای و متخصص خود در زمینه ترجمه تخصصی متون حسابداری، ترجمه دقیق انسانی را در دسترس همگان قرار داده است.

ترجمه تخصصی حسابداری

نرم‌افزارهای ترجمه تخصصی حسابداری

استفاده از انواع نرم افزارهای در ترجمه تخصصی متون حسابداری

برای ترجمه تخصصی متون حسابداری، هم می توان از نرم افزارها و هم می توان از مترجمین انسانی استفاده کرد. منظور از نرم افزارها، برنامه ها و اپلیکیشن هایی هستند که امروزه کار مترجمین را راحت تر کرده اند. با استفاده از آن ها می توان برخی از کلمات و واژگان را ترجمه کرد. اما بایستی توجه داشت که همیشه این نرم افزارها نمی توانند ترجمه دقیقی را به شما ارائه دهند. امروزه نرم افزارهای بسیار زیادی را در زمینه ترجمه تخصصی متون حسابداری پدید آورده اند. اما در عین حال بایستی به این نکته کلیدی اشاره کرد که همیشه مترجم انسانی بهتر از نرم افزارها، توانسته است ترجمه های باکیفیتی را به وجود بیاورد. چرا که این نرم افزارها معمولا اولین و متداول ترین معنا را برای یک واژه به کار می گیرند. آن ها معمولا درک صحیحی از بافت جمله و تغییر معنای هر واژه در جملات مختلف ندارند. به همین جهت بهتر است از وجود مترجمین انسانی برای ترجمه تخصصی استفاده کرد.

اگر بخواهید سفارش ترجمه تخصصی متون حسابداری خود را به مترجمین انسانی بسپارید؛ می توانید موسسه ایران تایپیست را انتخاب کنید. چرا که ایران تایپیست، سعی کرده است تا بهترین مترجمان را در دل خود جای دهد. هر چند که ممکن است شما تصور کنید که می توانید با استفاده از نرم افزارهای ترجمه، متون خود را ترجمه کنید. اما طبیعتا مترجمان انسانی بهتر می توانند ترجمه تخصصی متون حسابداری شما را بر عهده بگیرند. البته باید خاطر نشان ساخت که مترجمان انسانی نیز از فرهنگ لغت ها و فرهنگ اصطلاحات ها و سایر فرهنگ های دیگر استفاده می کنند. حتی ممکن است گاهی اوقات به همین نرم افزارهای آنلاین و آفلاین هم متمسک شوند. اما در نهایت بر اساس تفکر و تعمق در ترجمه تخصصی متون حسابداری، سعی می کنند که خود ترجمه متون مختلف را بر عهده بگیرند. این در حالی است که برخی دانشجویان ترجمه جملات را به این نرم افزارها می سپارند که مسلما ترجمه صحیحی به آن ها پس نمی دهند.

برای ترجمه تخصصی متون حسابداری از چه نرم‎ افزاری می‌توان استفاده کرد؟

مترجمین انسانی ترجمه تخصصی

چرا نمی توان به نرم افزارهای ترجمه اعتماد کرد؟

ترجمه تخصصی متون حسابداری را بهتر است به مترجمین انسانی سپرد. به غیر از مترجمین انسانی، می توان از برخی نرم افزارهای ترجمه هم استفاده کرد. اما همیشه نمی توان به این نرم افزارها اعتماد کرد. چون ترجمه هر واژه در جمله مشخص می گردد. از طرفی نمی توان ترجمه جملات مختلف را به این نرم افزارها سپرد. چون از ترجمه اصطلاحات تخصصی مربوط به رشته های مختلف از جمله، متون حسابداری، عاجز هستند. بنابراین آن ها را برای شما به صورت ترجمه لفظ به لفظ، انجام می دهند که مسلما ترجمه دقیق و درستی را به دست شما نمی رسانند. بنابراین علی رغم ساختن و پدید آوردن این نرم افزارها، خیلی نمی توان به آن ها در جهت ترجمه تخصصی متون حسابداری، اعتماد کرد. به همین جهت می توانید سفارش های خود را در این راستا به مترجمین انسانی موجود در موسسه ایران تایپیست، بسپارید. چون ضریب خطای مترجمین انسانی مسلط به زبان کمتر و دقت آن ها بیشتر است.

برای ترجمه تخصصی متون حسابداری از چه نرم‎ افزاری می‌توان استفاده کرد؟

عدم استفاده از نرم افزار برای ترجمه تخصصی


کافی است در وبسایت ثبت نام نموده و سفارش ترجمه تخصصی خود را ثبت نمایید.
صدور فاکتور رایگان است

مطالعه صفحات زیر پیش نهاد می شود

ترجمه تخصصیترجمه رشته حسابداریدریافت نمونه ترجمه رایگانلیست هزینه ترجمه

سوالات متداول

برای ترجمه تخصصی متون و مقالات حسابداری، می‌توان به شکل ترجمه انسانی عمل کرده و یا از نرم‌افزارهای مخصوص استفاده کرد. اما اعتبار ترجمه انسانی بالاتر است.

قطعا ترجمه انسانی توسط مترجمان متخصص و با تجربه بهتر از نرم افزار است.

تیم ترجمه حرفه‌ای ایران تایپیست با بکارگیری مترجمان متخصص و فارغ التحصیل در رشته حسابداری، فرمت‌های مختلف تخصصی حسابداری را به بهترین نحو ممکن ترجمه می‌کند.

از جمله نرم‌افزارهای کاربردی برای ترجمه تخصصی متن‌های انگلیسی ACE Translator است.


نویسنده: زهرا خلف زاده ترجمه تخصصی تاریخ انتشار: 1401/3/8 ساعت 09:39:37 تعداد بازدید: 2228 امتیاز 0 از 0 نظر

کلمات کلیدی: نرم افزار ترجمه تخصصی حسابداری برنامه ترجمه تخصصی حسابداری ترجمه تخصصی حسابداری آنلاین مترجم هوشمند ترجمه تخصصی حسابداری ترجمه تخصصی متون حسابداری

دیدگاه کاربران

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :