دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳
ثبت سفارش ورود به سیستم
نماد اعتماد
logo-samandehi
new order
ورود به سیستم
شناسه کاربری(ایمیل): گذرواژه: - فراموشی گذرواژه ؟
دسته بندی مقالات
محاسبه فوری هزینه ترجمه
شما میتوانید با انتخاب زمینه و زبان ترجمه و وارد نمودن تعداد کلمات متنی که باید ترجمه شود، هزینه و زمان تحویل ترجمه را بدست بیاورید.
زمینه: زبان: تعداد کلمه:
پست الکترونیکی شما :
خبری شد، خبرتان میکنیم !

بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده

نویسنده: افشین نادری بازنویسی مقاله تاریخ انتشار: 1400/5/19 ساعت 11:00:00 بازدید: 620 امتیاز 5 از 1 نظر

بازنویسی به زبان ساده یکی از فنونی است که در حوزه‌ی علم و دانش رواج بسیار بالایی دارد. بازنویسی به زبان ساده مهم‌ترین فنی است که به محققان در پیشبرد پروژه هایشان کمک شایانی می‌کند. در بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده از یک مقاله به عنوان ورودی و منبع استفاده می‌شود. پس از پیاده نمودن تکنیک‌های بازنویسی به زبان ساده بر روی آن خروجی نهایی خلق می‌شود. اما در این میان چند سوال بسیار مهم و اساسی به وجود می‌آید. چگونه می‌توان مباحث و مطالب علمی تخصصی و پیچیده را با زبانی ساده مطرح کرد؟ چه تضمینی برای انتقال دقیق مفهوم مقاله اصلی به بازنویسی وجود دارد؟ چه راهکارهایی می‌تواند نمره و ارزش مقالات علمی بازنویسی شده به زبان ساده را حفظ کند؟

 بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده

بازنویسی به زبان ساده

 

مهم‌ترین و طلایی‌ترین نکته در بازنویسی مقالات علمی دستیابی به ایده‌ی اصلی مقاله است. شخص نویسنده می‌بایستی به عمق مقاله شیرجه بزند و خود را با نویسنده ی مقاله‌ی‌ اصلی همسو کند. چنین دیدگاه و توانایی زمانی شکل می‌گیرد که نویسنده دوم به مطلبی که مقاله اصلی در حال القا کردن آن است واقف باشد. در صورتی که نویسنده (به اصطلاح خودمان!) چیزی از منبع اصلی سر در نیاورد تنها باعث آشفتگی وی خواهد شد. در این صورت بازنویسی به زبان ساده نیز مسیر همواری را در پیش نخواهد داشت. نکته‌ی بعدی توجه به اصطلاحات و لغاتی که است که به صورت پر‌تکرار در منبع قید شده اند و نویسنده توجه خاصی به آنها نشان داده است. پیروی از این دو نکته سبب خلق بهترین بازنویسی‌ها به زبان ساده خواهد شد. تیم بزرگ ایران تایپیست متشکل از مجموعه افرادی است که هر یک از آنها به چندین حوزه علمی واقف اند و عمل بازنویسی به زبان ساده را به بهترین نحو ممکن پیش می‌برند. چرا که ایران تایپیست بهترین‌ها را برای پیشبرد سفارشات مشتریان عزیز می‌گمارد.

سوالات متداول

در بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده نویسنده در ابتدا متن را به خوبی مطالعه می‌کند، فهم می‌کند و سپس بازنویسی آن را کلید می‌زند. فهم کامل مقاله در بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده مهم است.

مطالب علمی جز آن دسته از مفاهیمی هستند که می‌بایستی برای تمام افراد در تمام سنین قابل دسترسی باشند. بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده می‌تواند این سطح تماس را ایجاد کند.

برای آنکه بتوان به صورت حرفه ای مقالات علمی را به زبان ساده بازنویسی کرد باید تکنیک‌ها بازنویسی را تقویت و شارش ذهنی را رشد داد. تنها در این صورت بازنویسی حرفه‌ای متون علمی امکان پذیر است.

از آنجایی که بازنویسی مقالات علمی به زبان ساده نیازمند وجود تخصص در آن زمینه است، ایران تایپیست از مجرب‌ترین و متخصص‌ترین نویسنده‌ها برای بازنویسی این دست از متون بهره میبرد.


نویسنده: افشین نادری بازنویسی مقاله تاریخ انتشار: 1400/5/19 ساعت 11:00:00 تعداد بازدید: 620 امتیاز 5 از 1 نظر

کلمات کلیدی: بازنویسی مقاله بازنویسی مقالات بازنویسی متون علمی بازنویسی مقالات isi بازنویسی مقاله علمی پژوهشی

دیدگاه کاربران

نرگس غافری | 1400-7-20 ساعت 09:43:46 امتیاز :

بازنویسی مقالم اینقدر خوب شد که مشخص بود یه متخصص انجامش داده. ممنون

ارسال دیدگاه

نام شما :
امتیاز شما :
دیدگاه شما :
یا شما روبات هستید؟ :